11 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

11 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

zmir MILLIYET PAZARTESİ li KANUNUEVVE' Çankırıda su Sıkıntısı yok Bir çok ev sahipleri havuzlar yaptırdılar ÇANKIRI, (Milliyet) — Şehri mizin en büyük ihtiyacı olan su işi artık halledilmiş gibidir. 927 senesindenberi devam €- den tesisatı bitmiştir. Ötedenberi 15 kilometrelik bir mesafeden toprak borularla gelen ve şehrin içinde mahzen denilen karaçamur depolarda biriken şehrin içme su- yu bugün tamamiyle Fenni bir şe- kil almıştır. Su 15 kilometrelik mesafeden 25 atmazfer tazyika mütehammil çelik asfaltlı borularla şehrin ya- kinindeki 400 m. mikâbı bir de- poya gelirilmiştir. Şehir tesisatı da bütün çelik bo rularla yapılmıştır. Su deposunun şehre nazaran mürtefi bir nokta- da bulunması itibariyle saniyede 20 litre su verimi temin edilmiş” tir. Bunun için de şehrin muhtelif 80 mahalline yangın musluğu yer- leştirilmek suretiyle yangına kar- şı tesisat yapılmıştır. Bugünkü halde bir çok evlerin ve otellerin üst katlara da su te- sisatı yapılmıştır. in şehirde bulunan 45 çeş yerine beşi mermer olmak ü- zere 100 den fazla çeşme Yapılmış tır. Şehrin sokaklarında adım ba. şında çeşmeye tesadüf shanmekia | ise de sebebini anlayamadığımız bir şekilde bu çeşmelerde daima su bulunmamaktadır. Şunu da söylemek lâzımdır ki, bu muntazam su tesisatı sayesin- de bir çok ev sahiplerine ucuz üc- retle evlerine su verilmiştir. Ve bir çok evlerde çeşmeler ve havuz lar yapılmıştır. Fakat bu evlere ve- rilen su saatsiz olduğundan sarfi- yatı namütenahidir. 180,000 lira ile vücude gelen şehrin bu su şebekesi ihtiyacı had dinden fâzla talmin etmektedir. Deliren anne VONA, 8 — Karadenizde son fırtınanm yaptığı zararlar ve se- bep olduğu facialar arasında bir tanesi bilhassa tüyler ürpertici mahiyettedir. Geçen defa gene Böyle bir fertme esnasında iki oğ- unu kaybeden bir kadının, bu de- fa veri kalan diğeriki oğlu da de Te boğulmuştur. Kadın delir. mişt Diğer taraftan Civara erzak olmağa giden dokuz kişili esnaf kafilesi, üç bin lık bakkaliye eşyasile dönerler- ken motörleri devrilmiş, hiç biri kurtulamamıştır. Kardeşi mi öldürdü? BANDIRMA, ea —21ki: Munuevvel pazartesi günü Bandırma- nım Kapaklı köyünde bir cinayet ol- muş, yirmi beş yaşlarında bir genç olan Abdullah oğlu Etem, bir duvar meselesi yüzünden Cinayetten telefonla haberdar olan derhal adliye ve zabıtası Milliyet'in romanı: yg Tekirdağ Vilâyet TEKİRDAĞ, (Milliyet) — Bu sene şehrimiz bütün Trakya şehir- | lerinin satış merkezi olmuştur. Beş ay içinde 140 bin oçuval buğday 90 - 100 bin çuval kuşyemi ve 90 bin çuval da mütenevvi mahsulât | ki ceman 340 bin çuval zahire Bor- samıza arzedilmiştir. o Havaların müsait olduğunda arabaların çok- | luğundan Tekirdağ sokaklarından geçmek mümkün olamıyor. Gittik- şehrimizin piyasadaki: mevkii de pek iyidir. Bugün Edirne ve Kırk- Tarelinde elli paraya okkası satılan mısırın şehrimiz Borsasmda iki ku- Tuş yirmi para gibi bir fiatle satış yapılmaktadır. Bu itibarla okkada elli para gibi mühim bir yekün çift- giyi Edirne ve Meriç kıyılarından Tekirdağına çekmektedir. Gerek nakliyatta gerek sair hususatta İs- tanbuldan çok dün masraf yapıl- dığından köylü ve hattâ. Trakya tüccarları İstanbuldan ziyade Te- Trakyanın ihraç iskelesi TEKİRDAĞ İthalât eşyası buradan geçer, bir de silo yapam Tekirdağ : mühimi bir iskele Olur kımı bütün elbiselerini ——. konağına bir bakış kirdağ iskelesini tercih etmektedir- ler. Esasen ihracat eşyamızın hini sevkinde teheini masraf çareleri aranıldığına göre ( İimanımızdan vaki ihracatın mesarifatı pek cüzi bir o şekilde olması Borsamızda satış edilen mevaddm fiatlerinde İstanbuldan pek farksız ve hattâ bazı mevat üzerinde bilhassa kuş- yemi İstanbul Borsasından daha yüksek fiatle sa' ; edilmektedir. Malatya lisesinde muvaffa- kiyetli çalısanlar MALATYA, (Milliyet) — Daha bu sene açılmasına rağmen lise- mizde her gün yeni yeni işler yapıl mapta ve büyük muvaffakıyetler elde edilmektedir. İzci teşkilâtmda ki muvaffakiyet bunun en kıymetli bir şahididir. 36 izciden mühim bir tedarik etmeği kendileri taahhüt eyiemiş- lerdir. Bir kısmın elbiseleri için de Haklevi (o 300 lirasını yar dım olarak (o vermiştir. Bu suretle elbiseler £ kâmilen İslan- buldaki Zeki Rıza Spor mağaza- sından celbedilmiştir. Bayram gün- lerinde gezintilerde temiz ve düz- gün kıyafetlerile vakur ve munta- zam yürüyüşlerile alkışlanan izci- lerimiz bu takdire çoktan liyakat kazandılar, Binanın bir kısım tamiratı hitam bulduğu gibi bütün ihtiyaçlarmmn da peyderpey temin ve (tedarik edikceği muhakkak görülmekte- dir. Aydında menenjit aşısı AYDIN, (Milliyet) — Vilâyetimiz mekteplerinde menenjit aşısma de- vam edilmeketdlr. Alınan şiddetli tedbirler sayesin. de bu sene hastalık C.H.F.R AKŞEHİR, (Milliyet) — Cüm- buriyet Halk Fırkası kazamız riyasetine doktor Aziz Ke - mal Bey seçilmiştir . A rm Senelik aidat TURKİYE TURİNG ve OTOMOBİL çe ehemmiyeti iktisadiyesi artan ! Tekirdağının iktisadi hayatmda da-| KLOBU ha mütekâmil bir vaziyet görülmek | © Muhterem azalarının 1933've 1934 s8- icabederse Trakya şehirlerini bura- | pelerine mahsus aidatlarını, dahili ni - ya bağlamak için Tekirdâğ limanı-| zamnamenin 25 inci maddesi ahkâmma na doğrudan doğruya Avrupa li- manlarından itbalâhat için kon- tenjan ayırmalı ve çiftçinin depo- suzluk yüzünden buğdayını ban- kaya satamadığı için Ziraat Vekâ- letince bir silonun inşasına hemen geçilmesi | şehrimizi” Âvrupanm işlek iskelelerinden farksız yapa- cağı muhakkaktır. Azmak De de iyor NR taa vk Azmak bataklığının kurutulması AYDIN, (Milliyet) — Azmak ba- taklığının kurutulma ameliyesine baş landığını yazmıştım. Açılacak kanala Karapınar önünden başlanmıştır. Da- Biraz sonra Vali Feyzi, Fırka Rei- si Etem Kadri ve Sıtma mücadele rei- Köylüler si Kâni Beylerle geldiler. hem çalışıyorlar, ve hem de davul ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı rare vicki BAUM Oliver Donka'yı avaz avaz çağırıyordu. Sabahın saad ikisinde artık vazgeçti. Gözlerini kapadı. Sustu. Jerry Judith hemşireyi uyandırdı. Hemşire sertabibi çağırdı. Sertabip Dworsky'yi | çağırdı. pijaması vardı. Pürhiddet ellerini havaya kaldırdı. 2 Büyere ded Dworsky Oliver'in gözkapaklarmı kal- dırp gözlerine baktı. — Peki; pe yapalım... dedi. Bunun İ- i yok. Herkes kendi ken- a Marmafih hiç te ölmeğe niyeti yek. Judita belişire bana iğ lü ver bakayım... den ameliyesine iştirak eden köylüler Sökede mevcut EsNavatör makine sinin tamiri bitirilmiştir. Makinenin bu kanalım açılmasn- da kullanılması için vilâyet makamı — Şenkar vözler “Bir sinema yıldızı ölüyor.,, Sonra nokta, nokta, nekta.... ##* Sabahın saat ikisinden biraz evvel tevfikan nihayet 25 kânunuevvel 1933 tarihine kadar tesviye buyurmaları rica olunur, efendim. Tayyare balosu Tayyare Cemiyeti İstanbul şubesi ber sene tertip edilen Tay- .yare b&fosu bu sene şubatın sekizinci perşembe günü akşamı Perapalas sa- İonlarında verilecektir. Dr. A. KUTİEL Karaköy, Topçular caddesi No. 33 (10527) gozi VAPUR CULUK TURK ANONİM ŞİRKETİ ISTANBUL ACENTALIĞI| Liman Han, Telefon: 22925 AYVALIK YOLU SEYYAR vapuru 11 Birinci Kânun Pazartesi Sirkeci rıhtı- mından saat 19 da kalkarak gi - dişte ve dönüşte Gelibolu, Ça- nakkale, Küçükkuyu, Altınoluk, Edremit, Burhaniye ve Ayvalı- ğa uğrayacaktır. TRABZON YOLU vapuru 12 Birinci Kânun Salı günü Galata rıht mdan saat 20 de kalkarak gi- Dönüşte bunlara ilâveten Sür. mene ve Orduya uğrayacaktır. BANDIRMA YOLU 1PARTIN vapuru 12 Birinci kânun Salı günü saat 20 de Top- hane Rıhtımından kalkarak Ban Sahnenin önünde Donkayı tayyare meydanma götürmek için Meyer bek liyordu. Tayyare ve pilot Nevyorka harekete muheyya idi. Eisenlorh, işin yarım saat bırakıl. dığını haber vermek için Donkaya yaklaştığı zaman Donka feveran © Biackeley baygın bir halde yere seril | decek diye korktu. Kada gi Bu yapmacık. değildi. Sahnenin bir köşesine i mu bale yola koymasını emrettiler. Gecs gündüz deli keley artık genç değildi, sinirleri stud. yonun yorgunluklarma mukavemet 6 İemiyordu. Yarım saat için işi bırak- enn geen Tetina ile Karşıkı © cezanı geceyarısı, Dworsky'nin ölomebille geldiğini cal kocasının İstiklâl mahkemesi huzurun ler. Briç oyununu birak p sokağa çıkt lar, beklemeğe başladılar, Kadırımın ei Barından usulca bir kedi geçti... Hiç bir da muhakemelerin, yosteren sznneler şevriliyordu. 12 numarali sahne, d. ha şimdiden, diğer bir film için büsbütün yanık bir hal gelmişti, Bütün — Yarım saat mı? Pek âlâ, Zara rı yok. Oliver iyi olacak. Yemin ede» ibi çalışmıştı. Bine | rim ki, ben yanına gider gitmez iyi olacak. Gazetelere bakıp deli olma- yın. Öliver“in hastalığı etrafında yay- gazeteleri ben ne yapıyo rum, biliro musunuz? Eisenlohr, bili- yor musun, ne yapıyorum? İşte Allah şahidimdir. O gazeteleri abdeshane- Jere asıyorum. Eisenlohr onu teskin için omuzunu okşadı. Donka onda haddinden fazla maslüp Şeyh Şemsetti yeğeni ©- lan Şeyh Fahri çetesinin imha edil diğini evvelce yazmıştık. Bu hu - susta mütemmim olex'k mahallin den şu malümat gelmiştir. DİYARIBEKİR — Uzun zaman İ dan beri Silvan, Lice ve Filp köyle- rinde adam öldürmek, nikâhlı karı ları cebren dağa kaldırmak, yol kes mek ve başkalarma ait köy ve çift- likleri haraca bağlamak gibi bü - yük suçlar işliyen Şeyh Fabri na - mındaki şaki ile avenesinin tenkil- leri için başta vali Faiz Bey oldu- | ğu halde müfrezelerimiz tarafın - dan ehemmiyetli bir surette takiba ta başlanılmış ve aym yirmi yedin- ci gecesi Godirni deresinde yapı - lan müsademede Şeyh Fabri ile on dört avenesi kâmilen imha edilmek suretile tam bir muvaffakıyet elde edilmiştir. Bu hususta tafsilât şu - dur: 16-11-933 gecesi ilk olarak takip müfrezelerimiz tarafından şeyh Fahrinin oturduğu Malizir köyü ba sılmış, fakat yapılan taharriyat ne- ticesinde Şeyh Fahri bulunamamış tir. Takip müfrezesi kumandanlığn ca yapılan takibata Codornili Yu- suf oğullarından Mehmet oğlu Hac lila vüfbasi GAMER SEE, Fahrinin kıymetli eşyasını ve bir takım evrakını alarak saat 20 de yirmi altı avenesi ve dokuz karısi- le beraber firar ettiği anlaşılmış, derhal tertibat alınmıya başlanmış. Cins ve Mevkii Kumkapı : Şeyh Fahri çetesi nasıl tepelendi? Kendi, 14 avanesi öldürüldü. Beş jan- darmamız şehit düştü. Yedi yaralı var Şeyh Sait isyanına iştirak eden | tır. Şeyh Fahri ile avenesi takip müfrezelerile kendi aleyhtarı olan köylüler, tarafından mütemadiyen takip edilmiş ve Gasikan deresin - de bir mağarada tesadüf edilerek Necmettin onbaşı müfrezesile mü - sademeye başlamıştır. Bu esnada Hasov tarafından da başka bir ku vet daha gelmiş ve yapılan müsa - deme neticesinde Şeyh Fahri ile on dört avenesi kâmilen imha edilmiş raralanmıştır. lar hemen Diyarıbekir kan beciği ne nakledilmiş ve şehitler için de Sahovada büyük bir ihtifal yapıl - mıştır. 24 saat devam eden bu mü sademede vilâyet jandarma ku - mandanı Raif, müfreze kumanda" nı yüzbaşı Ali Rıza Beylerle müfre zelerimizin ve milislerimizin çok bü yük gayretleri görülmüştür. Şeyh Sait isyanma iştirak eden maslüp Şeyh Şemsettinin yeğeni olan Şeyh Fahri amcasınm tekmil şenaat ve habasetini tevarüs etmiş muzir ve korkunç bir şaki idi. Bu #akinin beraberindeki canilerle be- raber temizlenmesi muhitimiz için bir muvaffakıyet olmuştur. gömer rek Sİ Çankırı ticaret odası kongresi ÇANKIRI, (Milliyet) — Tica- ret Odası idare heyetinin üç sene lik mesaisi hitam b Bu hafta içinde yeni idare he- yeti seçmek için heyeti umumiye bir kongre yapacaktır. Istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: deli Lira Çadırcı Ahmet Çelebi Mahalle- 938 peşin pars #nde Bakkal sokağında 1 bahçe a8 müştemilâtı saireyi havi 3 s0- fa ve 3 oda bulunan 15-5 No.lu ile Usküdar o. hane. Fener 3 No. lu arsa Yeşilköy : Üsküdar — : hissesi, le müracaatları, kızmış cam tesiri yapıyordu. Ona, | eril e e hastahaneden çıkaracağım. Sen emin ol... Başını, omuzuna dokunan ele doğ ru kaldırdı, çenesinin altından Eisen- iohr parmaklarımı kafifçe okşadı. zi — Rejisör efendi, yoksa bana bir- az âşık mısmız? Güldü ve teskin edici eli omuzun- dan düşürdü. Eisenlobr ihtiyatla sor. du: — Ne oluyor? Senin ateşin mi var? — Ateş mi? Niçin ateşim olsun? Başkaları bayılırken ben neşeliyim di ye mi? inci ep yok. Biraz koka- in aldım, o ka. Ba szleri Sözlerine 'çlinin teksin burnuna doğru götürerek ufak bir ha reket yaptı. Yapmamalıydın, Donka, — Hayır, yapmamalıydım, fakat bütün bu hallere tahammül edebil- mek için ne yapmam lâzım geleceği- ) anenin 8 de 3 hissesi. Yeni mahallede Nuhkuyusu cad 480 peşin para | desinde 3 oda ve bahçe ile müş ile i:milâtı bulunan 129-179 Noll lu Tahtaminare mahallesinde ulah Beher Zirai 10 kilisesi sokağında 63-64 zira 36 Lira peşin para Ümraniye mahallesinde Bıldır - 75 Peşin para «m ve Mektep sokağında 46 No. u natamam barakanın nısıf ile Solak Sinan mahallesinde Top - 450 Peşin para | hanelioğlu sokağında bahçe ve veya mübadil İ iki oda ve müştemilâtı saireyi havi 31 No.lu hanenin 48 de 36 bonosu ile. İl Yukarıda «ins ve mevkile ri yazılı mahaller hizalarında - ki kıymetler üzerinden açık arttırma usulile 25-12-933 pa- zartesi günü saat 14 te satıla caktır. Taliplerin pey akçeleri- (6681) © HİLÂLİAHMER İSTANBUL MERKEZİNDEN: Eşya piyango bilet listesi şubeler ve merkezimizde bulunduğu numaralara eşya isabet edenlerin merkezimize müracaat eyleme leri ve keşide tarihinden itibaren 90 gün zarfında istenilmiyen ikra miyelerin teberrü addedileceği ilân olunur. (10806) 9324. ni Böş pa- ra etmiyen ça bi berke t filmin bütün yorğunluğu. yanıyorum, değil mi? Son dakikaya kadar buradan ay rılmıyacağım. Fakat bir şey yapma- lıyım, değil mi? Buna dayanmak i- gin bir şey yapmak lâzım, değil Einenlehr. e a Ba na rağmen bütün gece şayanı ir bir surette oynadın, mükemmel 'nadın, Donka, — Kahve, Takus.... çok kahve... Bir de gazeteleri geceyleyin, son sahneler çevilirken Stükyomun havasi Benyip bi; bal alıyordu. İnsanı hem donduran, hem yakan bir hal, Projektörlri söndürmemiş İerdi. Masrafle elektrik cereyanı yarım saatlik fasıla esnasında israf edildi. Zira Donka kıyameti koparmış, eğer ışık uza hek olursa sızıp uyuyacağını iddia et- ti. Mahkeme azası mahkemeden çk li. bir köşede zar oyunu oynamağa (Bitmedi)