16 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

16 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

İSTANBUL VE TRAKYA ŞEKER FABRİKALARI Türk Anonim Şirketinden: Fabrika mızda cıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodanaz olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim Çınlla Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 fanlı Küp Şekerin Kilosu 39,50 ırışlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak sipar işler bedelin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteri ye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına gorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamammı gönderenler için sizorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temammı peşin ödeyenler vagon başına beş lira tenzilâttan istifade ederler. Eski Fabrikamızın şekerleri Adres şehir : İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30. Telgraf adresi: Şeker Fabrikası 1000 kilodan az olmamak şartiyle her İstanbul, Şeker isteyene Telefon No. satılmaktadır. Fiatlarımız: Fabrikada teslim şartiyle sandıkta küp şekerin kilosu 40, çuvalda kristal toz şekerin kilosu 37 kuruştur. Fabrika deposundan itibaren bütün mesarif ve sigorta ve mes'uliyet münhasiren müşteriye aittir. Nakliye fabrikamızca yapılabilir. Gönderilecek mal fabrika tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir, Bedelin yüzde yirmi beşi siparişle peşinen ve mütebaki yüzde yetmiş beşi ile mesarif hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere siparişler derhal gönderilir. Sipariş bedelinin tamamını gönderenler için sigorta ihtiyaridir. En az beş vagon veya daha fazla mikdarda alan müşterilere tenzilât yapılır. ADRES: Eskişehir Şeker Fabrikası. Telgraf adresi: Eskişehir ŞEKER Fenerbahçe 4, Vefalılar O | (Başı 1 inci sahifcde) |,|, | gün, gerek dün sabah yağan şiddetli | yağmurlar Fenerbahçe stadını oymanmı yacak hale getirdiğinden oradaki bü- | tün maçlar ve bu arada Galatasaray İ- çin ikinci bir geçüt başı olarak gördüğü müz Galatasaray — Beşiktaş maçı te- hir edildi. z Vefa takımı ise, o sıkı müdafaf oyu- nunu yapamadığı, Fenerbahçe deplar- imanlı oynadığı için, Fenerin karşısında 4 - 0 mağlüp oldu. Taksim Stadı daha müssüt olduğu, yağmurdan oluklanan ve çamurlanan Yerlerine de kum ve kömür tozu dökük düğü için orada, sabahki Fenerbahçe ve Vefa — Kumkapı B takımlarının ma | Şı müstesna olmak üzere, öğleden son- ki diğer iki maç, yani ikinci kümenin Eyüp — Beylerbeyi ve birinci kümenin Fenerbahçe — Vefa — Kumkapı maç- ları yapıldı. Ikinci kümede Eyüp Lik maçlarının başındanberi en kuv vetli rakipleri Anadolu ve Topkap" Maçta heyecanlı bir sahne güzel neticelerle yenmeğe muvffak olan Eyüp takımı, ikinci kümede cidden en kavvetli ve mütecaniş bir takım olarak göze çarpmaktadır. Dün de Beylerbeyi takımı karşısında bu kakiliyetini göster di. Nisbeten zayıf hasmı önünde bilhas- sa hücum battı güzel paslarla, Tasarruf haftası olmasına rağmen müsrif davra- narak, yedi gol çıkardı. Bu maçı 7 - 0 kazanan Eyüp takımı daima ayni şekli muhafaza eder ve ta- kip ettiği kombine tarzı tekemmül etti- rirse hem Ükinci kümenin en kuvvetli takımı olacak bem de birinci kümeye terfie lâyik bir hal alacaktır. Maça takımlar, | İstanbulspordan Adnan Beyin hakemliği alımda şöyle çıkmıştır Eyüp: Hasan — Seyfi, Neşet — Re fet, Neşet, Zekiü — Ferit, Alâettin, Ad nan, Şükrü, Haydar. birinizi Şeref — Pavli, Maz- har — Hikmet, Hüseyin, Stavri — Fah ri, Sulhi, Seyfi Hüsamettin. Fenerbahça - Vefa Fenerbahçe — Vefa maçına, Fener vat, Esat, Reşat — Niyazi, Muzaffer, Zel, Fileret Şahan. Reşadın muavin hattına almarak Filretin soliçe geçirilmesi isabet ol- muştu, Reşat, dün bir kere daha göster di ki, hele tam formunu bulduğu takdir de bir hücum oyuncusu olmaklan ziya- | de mükemmel bir munvindir. Fikret te soliç mevkiinde daha canlı ve daha mu vaffak “bir oyun gösterdi. mz şöyle çık- ti: Haluk — Süleyman, Saim — Emver, Lütfi, Namık — Muhteşem, Amastas, Gazi, Kani, Mustafa, Fenerbahçenin daha muntazam a- kmlarma rağmen, ilk yirmi dakika mü- tovazin geçti derilebilir. Fakat başlan» İrçtan itibaren dakikalar geçtikçe Fe- nerbahçenin. tazyiki artar gibi oluyor. du. Hususiyle Fener hücum hattında Şabanla Filretin, MuzaHferle de Niya- zinin deplasmanlı oyunları Fenerbahçe rin nihayet bir netice alacağımı gösteri- yordu. İlk gol Nitekim yirmi birinci üekikada, sar hanın ortalarında sol açık Şaban sol iç Fikrete bir pas verdi, Fikret topu süre rek sol açık mevkiine geçti ve oradan en münasip bir zamanda topu ortaladı. Zeki, esasen oldukça yüksekten geçi ği için pek yetişemiyeceği topa kaf vuracakmış gibi sıçradı, Vefa müdafi Zekiye doğru alıldı ve top ta marke v: diyette kalan Muzafferin önüne düştü Muzaffer topu biraz sağa doğru sürdük ten sonra sıkı bir şütle sol zaviyeden ilk golü yaptı. Artık Fenerbahçenin hükümiyeti ka- İ ti bir şekil almıştı. Vefanın bazı muka. bil hücumlarına rağmen Fener hücum battı daha ağır basıyordu. İkinci gol < Otuz beşindi dakikada Şabanın yi- İ me yüksekten ortaladığı topu, sağ iç Mu zaffer yakaladı ve aynen ilik gölde ol- duğu gibi biraz sağa sürdü ve yine sol köşeye doğru sıkı bir şüt çekti. Dire- ğe çarparak biraz ileri düşen topu, © s1 rada nereden çıktığı ve nasıl yetiştiği belli olmıyan Niyazi ağlara taktı. İlk devre 2 - O Fener lehine bitti. İkinci devre Ikindi devrede sonra Fenerbahçe gevşedi. Fenerin mer kez muavini Esat yorulmuş görünüyor- | du. Bunan neticesi olarak muavin hat- tı, hücum hattım âyikiyle besliyemi yor, gittikçe ağır basmağa başlıyan Ve- fanın hücumlerini muavin hattında an- cak Reşat, müdafaada da çok girgin oy miyan Yaşar kesmeğe muvaffak oluyor- du, Üçüncü gol Bir aralık tekrar canlanan Fenerbah | çe yine yirmi birinci dak'kada üçüncü golünü yapt, Bu gol mükemmel bir kombinezonla ve sırf Niyazinin sürat ve isabeti sayesinde oldu. Merkez mua- Esat topu merkez muhacim Zekiye Zek'nin sol içe verdiği pası Fik- retin geri çekilmesiyle sol açığa kadar uzadı. Sol açık Şaban ortaladı. Topu yakalayan Muzaffer önündeki Vefalıyı ulak bir çalımla atlattıktan sonra topu «ağ açığa verdi. Sağ açık Niyazi müt- biş bir süratle ilerledi ve çok kapalı bir zaviyeden sıkı bir şütle üçüncü golü yaptı, Dördüncü gol Bu üşüncü gol Fenerin galibiyetini tahkim etmekle beraber Vefalıları boz« bir kaç hücumden | M. Benes Paris'te İ (Başi 1 inci sahifede) mesinden imannun olduğunu seylemiş ve demiştir ki : “ Bu suretle Fransa (diğer büyük devletlerle başlamağa lüzum ve imkân gördüğü müzakerelerden müttefilderini | ve dostlarını haberdar etmek istediğini onların nazarında isbat etmiş oluyor. * M. Benes hariciye nezaretinden çıka- cağı sırada gazcecilerin sorduğu süalle- * Fransa ile Çekoslovakya cereyan eden konuşmaları sara: lik ve hususilik havasına nazarı tebliğ vermeğe bizim için imkân yoktur. Size yalnız şunu söyleyebilirim “ Bu konuşma esnasında umumü si- yasete elişiği olan ve her iki memleketi alâkadar eden bütün mese'eleri gözden geçirdik. Konuşmalara yarın — bugun — devam edeceğiz. .A. — Mi Bens bu sabah ziyaret edecek ve öğle ye- meğin M. Chautemps ve M. Paul Bon- cour ile birlikte Çekoslovak sefaretane- sinde yiyecektir. M. Benes saat 17,30 da M, Boncour ile birlikte yeniden bir mülâkatta bulunacaktır. Üçüncü bir mü | iâkat yapılması icap edeceği zanno'un- maktadır, Görüşmeler neticesinde bir tebliğ neşredilecektir. M. Benes pazarte | si Praga dönmek niyetindedir. A guna düşürmedi, Beş dakika sonra Ve- fa kalesi önlerinde Fikrete yapılan bir favülde verilen frikiki Zeki isabetli bir şütle gole çevirdi. Bundan sonra sıkı bir yağmur başla dı ve artık zevki kaçan oyun 4 - O Fene rin galibiyetile bitti, Fenerin müdafaasmda Yaşar büyük bir varlık... Muavin hattında Reşat ye- rini bulmuştur. Esat ölk devrede mükem meldi.. İkinci devrenin ilk yirmi daki- kasında biraz aksadı. Fikret ve Muzaf- fer müfit oldular. Niyazinin sürati ve fırsatçılığı daima tehlike teşkil etmek- te ve akımına çok faydalı olmakadır. Fe mer hücum hattı, daha iyi bir sol açık balursa çok kazanır. Vefnlılar candan ve gönülden oyna- dılar. Muhteşem ve Gazinin çektikleri sıkı ve tehlikeli birer şüt zikre değer, Şeref stadında Beşiktaş Şeref stadında, havanın yas dışlı olmasına rağmen, küçükler şampiyo Basına pek müsait şerait altnda devam e- dildi. Sahada bini mütecaviz seyirci var. dı, Alınan neticeler şunlardır £ Fenerbahçe 2, Süleymaniye O. Beşiktaş 0, İstanbulspor 0, Anadolu 3, Eyüp 1. Sadun GALİP Hangi Kemal Bey İzmire (Fenerbahçeli Kemal) imza- sile yazılan mektup Fenerbahçe idare- <ilerinden (Con Kemal Bey) namile ma Tuf arkadaşımıza atfedilmekte imiş. Bu zat bize böyle bir şeyi katiyetle tekzip etmemizi cica etti. Bu arkadaşmızın böyle bir şey yapmıyacağını katiyetle bilmekle beraber lüzumunu gördüğü- müz bu tekzibi yazıyoruz. Su sporları kulübünün suvaresi Yeni teşekkül eden İstanbul su spor. ları kulübü dün gece Perapalasta par. lak bir suvare vermiştir. Şebrin en gü- zide simalarının, bu meyanda kolordu Kumandanı Şükrü Naili Paşanın bulun- duğu bu toplanik cidden nezih ve çok eğ- lenceli olmuştur. Tarsus Mal Müdürlüğü Kıymeti O Cinsi Dönüm Sahibi Lira K. 10400 00 Bahçe 137 Mümtaz Bey zev- cesi Düri- ye H. Hududu: Şarken Celâl * Ben İKöinil Paşa bahçesi şima tarik. Yukarda evsafı ve menkule sahibinin hazineye borcundan dolayı 9-12-933 ye konulmuştur, 30 Kânun Cumartesi günü saat 15 te sonrada ihaleyi katiyesi icra tın yüzde 7,5 pey akçesini mü tine müracatları. ilân olunur Istanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Kadıköyünde Zühtü paşa ğında 50 No. lu Gazino bir se ra kira üzerinden 18 Kânunu 12 buçukta acık arttırma usu Çotlu Askeri SA, AL, KO. dan : Çorludaki kıt'at hayvanatı ihtıyacı için münakasaya ko- nulan 160,000 kilo Yulafa tek lif edilen fiat pahalı görüldü- ğünden pazarlığa Okonmuş- tur. İhalesi 18-12-933 pazar tesi günü saat 10 dadır. Talip- lerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte Çorluda Fırka SA. AL. KO, na müracaatları. (3426) (6906) Çorlu Askeri SA. AL, KO. dan : Tekirdağındaki kıt'at hayva natı ihtiyacı için münakasaya konulan 60,000 kilo arpaya teklif edilen fiat pahalı görül- düğünden pazarlıkla almacak- tır. İhalesi 20-12-933 çarşam ba günü saat 75 tedir. Taliple- rin pazarlığa iştirâk için o gün ve vaktinde “Çorluda Askeri SA.AL.KO.na müracaatla- rı. (3428) (6907) Çatalca Mst. Mv. ihtiyacı için açık münakasaya konu- lan 12,000 kilo Mercimeğe teklif edilen fiat pahalı görül- düğünden ihalesi 20-12.933 lerin pey akçelerile müracatla rı. (6548) 3 üncü KOLORDU İLÂNLARI den: Mahallesi (o Tapunun tarih ve Nö Musalla Haziran 27/29 322 ettin Bey bahçesi ve tarik gar- len Safiye H. bahçesi cenüben sairesi muharrer emvali gayri olan 382 lira 59 kuruş vergi tarihinden itibaren müzayede- wevvel 833 tarihine müsadif ihaleyi evveliyesi ve on gün kılmacağından talip olanla- stahseben Tarsus İdare Heye- . (6858) mahallesinin Fener soka- ne müddet ve senevi (240) li- evvel 933 pazartesi günü saat lile kiraya verilecektir. İstekli Çarşamba günü saat 14,30 a tehir edilmiştir. Taliplerin pa zarlığa iştirâk için o gün ve | vaktinde Fındıklıda 3. K. O. SA. AL, KO. na müracaatları. (531) (6905) ##* | K. O. ya bağlı kıt'alar ih- | tiyacı için pazarlığa konulan 176,000 kilo hamam odununa | İ talip çılanadığından ihalesi | 18-12-933 pazartesi günü saat 14,30 a bırakılmıştır. Taliple- rin pazarlığa iştirak için o gün | ve vaktinde Fındıklıda 3.K. | O. SA. AL. KO. na müracaat-| ları. (533) (6903) | K. O. ya bağlı kıt'alar ihti- yacı için pazarlığa konulan 35 ton lavamarin ve 35 ton Kırip- le kömürüne talip çıkmadığm. dan ihalesi 18-12-933 pazar- tesi günü saat 15 e bırakılmış- tr, Taliplerin pazarlığa iştikâk için o gün ve vaktinde Fındıklı da3.K.O.SA.KO.na mü racatları, (534) (6903) Çorlu Askeri Sa. Al Ko. dan: Çorludaki kıt'at ihtiyacı i- | | (3403) 24470. 916 o Yeni model Allegro 2 veya in yz Biçim evel vay sürmek af badem Kaya ürer R grcirmel sürse bien Eyi rap olabilme e Berkem tapan i çin 45,000 ve Tekirdağmdaki kıs'at ihtiyacı için de 60,000 kilo bulgur kapalı zarfla müna kasaya konmuştur. İhalesi 18. 12-933 Pazartesi günü saat 14 tedir, Taliplerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya işti- rak için de o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mek- tuplariyle Çorluda Askeri Sa, AL. Ko.no müracaatları. (6433) *.. Çorlu Askeri SA, AL. KO. dan ; 9081 Tekirdağındaki kıt'at ihti- yacı için 10,000 ve Çorludaki kıt'at ihtiyacı için de 10,000 kilo çekirdeksiz üzüm açık mü nakasa ile satın alınacaktır. İ- halesi 24-12-933 pazar günü i saat İS tedir. Taliplerin şart * nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk için de o gün ve vaktinden evvel Çor- luda Askeri SA. AL.KO.na müracaatları. (3406) (6518) 9095 ... Çorlu Askeri SA, AL, KO. an ; Tekirdağındaki kıt'at ihti- yacı için yerli ve yeni sene mak sulünden 32,500 kilo ve Çor- ludaki kıt'at ihtiyacı için de 30,000 kilo pirinç kapalı zarf. la münakasaya konmuştur. İ- halesi 24-12-5933 pazar günü saat 10 dadır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk i cin de o gün ve vaktinden ey- vel teklif ve teminat mektup- larile Çorluda Askeri SA. Al KO, na müracaatları. (3407) (6519) 9096 Çorlu Askeri Komisyonundan : , , Çorludaki kıt'at ihtiyacı için 20,000 kilo ve Tekirdağın daki kıt'atı için de 28,000 ki- lo Nohüt açık münakasa ile a- lınacaktır, İhalesi 28-12-933 Perşembe günü saat 14 tedir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirâk için de o gün ve saatin de Çorluda Askeri Satmalma Komisyonuna müracaatları. (2412) (6629) 9149 Çorlu Askeri Satınalma ko misyonundan; Çorludaki kıtaat için 6,000 ve Tekirdağındaki kıtaat için de 8500 kilo mercimek açık münakasaya konmuştur. İha- lesi 30-12-933 cumartesi gü - nü saat 15 tedir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için de o gün ve saatinde Çor luda Askeri Satmalma komis» yonuna müracaatları. (3416) (6667) Satmalma 9184