17 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

17 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

“ Zülfüyar ” bahsi Birkaç gün evvel bir okuyucunun Kadıköy vapurları hakkındaki şikâ - yeti belki zülfüyare dokunur telâkki eltiğinden tutturarak halkın da böyle yanlış bir zannın neden hâsıl olduğu- Du soruşturmuştum. Mesele halâ bitmedi Jar. Lâkin okuyucular işi onlat hafiflikle görmüyorlar. Bund. nun olmalıyız. Onlar da gibi bu mühim işe lâkayıt kalsalar ha İlimiz neye varır. Bakımız bir kari ba- na bu hususta ne yazıyor: “Felek Bey, Hergün oldağu gibi, dünkü yazını- xw da okudum; zülfüyare dokunmak korkusundan bahseden karünizin aca- ba hakkı yok mu? Size bir vaka anlatayım; Arkadaşlarımdan biri sabah gaze - telerinden birisine şöyle bir mektup yazmış: (Fransa hükümeti Pasteur Enstitü- Dinin yeni açılacak verem povyonu i- çin .... milyon frank tahsisat ayırmış halbuki, Erenköyünde le açılan Sanatoriwma ri yapılan bütün gayretlere rağmen elektrik getirtilmemiştir. Bu yazının gazetenize derci ricasile.. Fakat bu yazıyı nedense mak bir gazete için ne büyük bir zevk şkil eder? Bu mektubun neşredilmemesi, için- de bir zülfüyar olduğuna insanda süphe uyandırıyor. (SİZ BİR GAZETECİSİNİZ, BU ZÜLFÜYARIN KIM OLDUĞUNU SÖYLİYEBİLİR MİSİNİZ?) Yoksa siz de bu mektubu almamaz lıhtan mı gelecel Şu halde o karünizin hakkı var de- mektir. Saygılarımla 0. 6G. Derhal ilâve edeyim ki; tahkik et- tim, kariimizin bahsettiği mektup (Milliyet) e de gelmiş ve neşredilmik, hattâ bu bahse dair birkaç defa neş- riyat yapılmış. Demek ki; bu şüphe bize ait değil. Gelelim karimin sualine; Evet! bu zülfüyar kimdir?.. Efendim, bu zülfüyar bir kısım ga zeteciler ve karilerin mevcut zannet- ıngan kızın saç larıdır ki; tahmin edildiği kadar u - « Çünkü, şimdi kısa saç iyelim: Bu zülfüyar deni len heyulâyi şahısların: tayin hattâ tavsif edemiyeceğim bir takım vahi meli kimseler yaratmışlar ve matbuat bürriye in dairesini büze büze on- luk iidsk ufaltmışlardır. Bu kabahat tatbikma memur olanların telâkkisi - nin ertliğindedir. Bu kabahat dedi - ğim gibi kanunun ve matbuat türesi- nin neyi isteyip, neyi istemedi ramıyan bir kısım yazıcılarla Bunun böyle ve neşrettiğim mek! göstermektedir. Volkanlar Dünya volkanları âdeta sözleşmiş- ler gibi hep başlamışlar; esloji Alimleri human ze bebini tetkike koyulmuşlar, araştırı - yorlar... Boş emek! Sebebi açık! İi sanların daha on beş sene evvel umu- mi harpte uğradıkları azim felâketi unutarak tekrar harp lâkırdıları et - meleri, harp avadanlığı hazırinmalar; üzerine dağ taş ayaklanıp isyan et - mektedirler.. Yalnız, gene gazetelere nazaran İtalyadaki volkanlar lerine nazaran daha sakinmiş.. Bu - Tilüklerimizn EEEEN ZE Sü iyi , armdan etrafı g la Bunun da sebebi meydanda. > Fas) taşkınlık gösterirsek Nemi göl vutan Sinyor ee dı 16 Kânunuevvel 1933 am Fiatlar; Şir. Hayriye Reji ÇEK FİATLARI Para 1208 Ea Nüyork Mühee Prağ Viyana Madrit Berlin Belgrat Zeti Peşte Brüksel Atina Cenevre Amsterdam Sofya MİLLİYET PAZAR 17 KANUNUEVVEL 1933 ŞEHİR HABERLERİ İsviçre ile Ticaretimiz Türk eşyası İsviçreye serbest girecek Aldığımız malümata nazaran hükü- metimizle İsviçre hükümeti | arasında Clearing esasları dahilinde bir ticaret an- laşması yapılmaktadır . Bu anlaşma yapılıncaya kadar İsviç- ve ile aramızda 11 kânumuevvelden bat- layan bir ticaret mukavelenamesi yapıl- yaşta. Bu ticaret mukavelenamesi © bundan sonra Türkiye eşy. reye serbset olarak girebilecektir. Yalnız ayak halıları için kontenjan tatbik edilecektir. Diğer taraftan Türkiye gümrük” lerinde bulunan mühim bir kısım İaviç- re eşyası da 18 kününvevvel pazartesi gününden itibaren bu iki ay içinde Tür- Miyeye serbest girecektir. Primaj parası Vapur acenteleri ötedenberi vapur- ara yük veren tüccarlardan yüzde 4 - 5 primaj namı altında bir para alırlar bu paranın mahalli sarfı muhteliftir. Ticaret müdürlüğü ve Deniz Ticaret müdürlüğü bu paranın alınıp alınmama- sınm ne derece doğru olacağını tetkik etmektedir. Bir ayda girip çıkan eşya Bir istat'stiğe göre, geçen ay zarfm- da İstanbula deniz yolile 37,524 ton muhtelif eşya girmiş ve 19,449 ton eş- ya çıkmıştır. İstanbuldan geçen ay 71 i Türk ol mak üzere 291 vapur gelip geçmiştir. Fransa buğday çıkarmayor Dünya piyasasındaki buğday fiyat- Tarı Fransadan buğday ihracını imkân- sız bir hale koyduğundan Fransız 2Zi- raat nezareti bundan böyle Fransadan buğday ihracatının menedildiğini bildir- miştir, Yeni ölçüler Yeni ölçüler hakkında İktısat ve kâleti yeni bir tamim gö: iştir, Tamimde yeni ölçülerin 934 senesi başlangıcından itibaren tatbiki kat'i olduğundan tüccarm, esnafın ve mües- seselerin ellerinde bulunan uzunluk, a- kıcı ve kuru taneli maddelerine ait ha- cim ölçülerile tartıların ve sair eski öl- çülerin ve şletlerin aşari sisteme gö- re değiştirmeleri b'ldiritmektedir. Vekâlet son günlerde bu iş için kâ- fi vakit kalmamasından müşkül bir va- ziyetin tahaddüsüne meydan ver İmemek üzere bu mecburiyetin halka en müna- sip vasıtalarla, davullu münadilerle ilâ- mını bildirmiştir. Bulgar yumurtaları Gelen malümata göre, Bulgaristan- dan eylül ve teşrinievvel ayında yapı- lan yumurta ihracatı geçen senelerdeki miktarları geçmiştir » Ispanyaya gönderilecek yumurtalar Yelkenci zadeler firması İspanya yumurta ithalâtçıları firmasile memle- ket için büyük bir menfaat temin ede- cek olan bir anlaşma yapmıştır. Bu anlaşmaya nazaran İspanya yu- murta ithalât tacirleri bundan sonra Türkiyeden alacağı bütün yumurtaları Yelkenci Zadeler firması vapurlarile maklettirmeği kabul etmektedir. Bu mukavelename evvelki gün Mad- ritte İspanya İthalâtçı Yumurtacılar Bir- liği ile Yelkenci zade Lütfi Bey arasın- da imza edilmiştir. Bu suretle İspan- yaya yumurta ihracatı için şimdiye ka- dar ecnebi kumpanyalara verilen 2,5 milyon lira memleketimizde kalacak- bar. Bundan maada Yelkenci zadeler Ro- manyadan deniz yelile ihraç edilecek buğdaylar da nakli işini üzerlerine almışlardır. Ispanya © yumurtacılarnın Bulgaristandan İspanyaya ihraç edile cek yumurtaların da Türk vaparlarile naklini kabul etmişlerdir. Bu vaziyette Türk vapurları bundan sonra Köstence, Varna, Burgaz, Kara deniz limanları, İstanbul, Pire, Marsil- ya, Valânsiya ve Barselon arasmda bir hat tesis etmektedirler. Yelkenciler bu hatta yolcu da nakledeceklerdir. Bu hat için Yelkenci firması vapurlarna ilâve ten yeniden vapurlar almaktadır. Portakallarımız Portakal ihracatçılarının vaziyeti gün den güne müşkülleşmektedir. Portakal larımızın yegâne alıcısi olan Sovyet Rus yanin elân alıcı vaziyete geçmemesi bu memleketin başlıca ihraç maddesini çürümekle tehdit etmektedir. Bu sene yapılan tahmine göre Tür. kiyede 60 — 70 milyon portakal ye tişmiştir. Bu sene yetişen portakalları- mızda bilhassa Dörtyol malları son se- nelerde görülmemiş derecede nefistir. Rusların bu sene hiç değilse 100 bin sandık portakalımızı alması beklenmek- tedir. Aksi takdirde bu milyonlarca Tiralık portakalmız çürümeğe ve denize atıl- mağa mahküm bir vaziyete girmektedir. Portakhi ihracatçıları dün bir top- Jantı yaparak vaziyeti görüşmüşlerdir. Portakal fiyatları düşmekte devam etmektedir. Fiyatlar düştükçe halk ta Seyyah celbi için Mısıra bir çok propaganda afişleri gönderildi Belediye seyyahin şubesi müd yeti seyyah celbi hususundaki tetki - katına devam etmektedir. Bu maksat- In Mısra birçok propaganda afişi Bu afişlerde şehrimizin edaii yerlerine ait resim - sterilmektedir. Bundan başka ayrıca seyyah celbi işlerile meşgul ol mak üzere Mısra mümessil gönderilmesi düşünülmektedir. Tramvayların ilk ön sırası İstanbul umumi meclisi tramvay - ların ön iki sırasının badema kadın- lara ayrılmasına karar vermişti. Be- lediye makamı bu kararı bir temenni mahiyetinde bulduğundan, bu husuş- ta şirket nezdinde teşebbüsat yap - mak üzere harekete geçmemiştir. Şehir bandosu Beşiktaştaki şehir bandosunun Bey oğlu cihetine nakline karar verilmiş- tir. Bunun için münasip bir bina aran devam edilmektedir. Varsım vahçesi Taksim bahçesi müstecirile beledi- ye arasındaki mukavelenin bu ay 40- nunda bitecektir. Bunun için müste - çir tarafından bahçede vücude getiri len tesisatın kıymeti bir heyet mari - fetile tesbit edilmektedir. Takdir edi len kıymeti tarafeyn muvafık görür - se belediye parasını verecek ve tesisa & alacaktır. Şayet uyuşulamazsa müs tecir tesisatı kaldıracaktır. Yalnız mukavelename mucibince | Aldorado â bedel belediyeye ter ie bahçenin ufak bir kısınmı ayırarak spor işlerine tahsis edecek ve diğer kısmı tekrar müzayede ile kiraya ve- recektir. Ramazan sergisi Ramazan münasebetile Beyazıt ca mii avlısmda bir sergi açılmasma ka rar verilmiştir. Sergi tanzim edilmek tedir. Burada külhmaea yerli maiları Mahkemelerde | üç aydan fazlası içi Hayvan sağlığı Küçük sıhhiye memurlarına yem bedeli verilecek Hayvan sağlığı küçük sıhhiye me murldrına yem bedeli verilmesi hakkın- vw kanun dün vilâyete tebliğ eğilmiş- m memurlara vazifeleri icabı tak- dirinde tedarike mecbur bulundukları hayvanlar için ayda maktu olarak on li- ra yem bedeli verilecektir. Mezun bulunanlara mezuniyetlerinin ve hayvanını el- den çıkaranlara yenisini tedarik edince- ye kadar yen bedeli verilmiyecektir. Bu yem bedeli vergiye tabi değil- idir. Hacı Hüsnü Bey Adana mıntakasma tayin © ceklen mülkiye başmüfettişi Hacı Hüsnü Bey Adımaya giderek tahişleine başlamığ. Muğla emniyet müdürü Muğla emniyet müdürü Zeki Bey mezunen şehrimize gelmiştir. Antrepolar yanında benzin deposu Gümrük Başmüdürlüğü Eminönün- deki 2 numar antrepolar yanında bensin deposu yapılmasının men'i için belediyeye müracaat etmiştir. Beşmbdürlük yüz milyonlarca lira- hik eşyamın bulunduğu bu binaların yap nenda böyle bir depo bulunmasını her dakika yangın tehlikesi olması itibari- le mahzurlu görmektedir. Belediyeden henüz bir cevap çıkmadığından gümrük Başmüdürlüğü vaziyeti vekâlete bildir- miştir. ek ve satılacaktır. Ramazan pideleri Belediye iktısat mi zanda fırınların çıkaracağı pideler üzerindeki tetkikatmı deler 200 ve 500 gramlıl Belediye bunlara narh koyma; tar. teşhir e “Kutu,, barındaki cinayet Adil Beyin dimaği malüliyeti olup ol- madığı hakkındaki rapor bekleniyor Kutu barı cinayetinin muhakemesi» vam edilmiştir. Malüm olduğu üzere Galatasarayda Kutu barda bir cina » yet olmuş, Adil Bey isminde müteka- İt bir zat çalgıcı Sami Efendiyi vura- rak öldürmüş, Reşit isminde bir adam da Adil Beyi Tibbi Tad se be şahitlerin de celbedi- lemediği anlaşılmıştır. Muhakeme ma lüliyeti dimağiye raporunun ve şahitlere yeni baştan celp kesilmesi için 28 Kânunuevvele bırakılmıştır. Af kanunundan istifade Kasden yangın çıkarmaktan suç « Tu Bedros ve Ogüstos ve Aleko efen- dilerin muhakemesine dün ağır ce- za mahkemesinde devam edilmiştir. Bu suçlular cürümlerinin mahiyetine nazaran af kanunundan istifade ede- ceklerinden sabıkalarının sorulması - na karar verilmiş, muhakeme 28 kâ punuevvele bırakılmıştır. Sabıkaları sorulacak Hakaretten suçlu İsmaii Hakkı ve hırsızlıktan suçlu İbrahim ve Hüse- yin ismindeki maznunların muhake - mesi dün üçüncü ceza mahkemesinde yapılmış, her üç maznun da sabıka - İarmın sorulması için ,emeleri başka güne bırakılmıştır. Zabıtaya hakaret Zabıtaya hakaretten suçlu ve mev kuf istidacı sarhoş Hayri tahliye ta - lebinde bulunarak ikinci ceza mah » kemesine müracaat etmiştir. Mahke- me bu talebi kanuna uygun bulmuş, Hayrinin tahliyesine karar vermiştir. Dosya yeniden yapılacak Maslak yolunda Hasan isminde bir jandarmamıza otomobili ile çar. parak öldürmekten suçlu klişeci Alâ. ettin Beyin dün muhakemesi günü di. Alâettin Bey üçüncü ceza mahi mesine gelmişti. Fakat bu suça ait dosya yangından kurtarılamamış, yan mıştır. Bunun için dün Alâettin Beyin muhakemesi yapılamamıştır. Muhake me dosyasının yeniden tanzim edil - mesi için başka güne bırakılmıştır. Yangın maznunları Tahtakalede Küçük Mustafapa: hanmdaki boya fabrikasında bi yangın çıkarmaktan suçlu Hayik ile, hm Davit ve İbrahim tahliye için müracaat etmişlerdir. Hayikin beşyüz Tira kefaletle tal zi karar veril » İbrahimi: ü bir alâmeti Oo farika vas ikame etmiştir. o Müddeiu mumilik istidayı birinci istintak dai- resine havale etmiştir. Remzi Ef. tahliye istedi Sabik Beyoğlu Merkez memuru Halsi Beyle sabık Beyoğlu birinci komiseri Mücip efendilerin rüşvet hâ- dizesinde alâkadar olarak tevkif edil miş olan taharri memuru Remzi Efen- di bir istida ile müracaat ederek tab- talebinde bulunmuştur. Bu tah - kikata ait evrak yangında yanmış ol duğu ve yeniden hazırlık tahkikat yapılmakta bulunduğu cihetle bu hu- sustaki talep tahkiketm neticesine ta lik edilmiş taklidi o da- tibi Cevat Bey tahliye talebinde bulu- narak n cant etmiştir. Cevat Beye nit dosya yanmamış olduğundan evrakı üzerin- de tetki Ahmet, Cemil, Rifat, Cemal, Meh- met, Ahmet isimli serserilik mazDun- işlerdir. Ahmetle Cemalin serseri oldukları an laşılmış, iki ay müddetle | çalıştırmak üzere belediyeye teslimlerine, çalış - maları kabil olmadığı takdirde bele- diye tarai memleketlerine gön- derilmelerine karar verilmiştir. Cemil, Mehmet, Ahmet ve Rifatm iş güç «a- hibi oldukları anlaşılmış, serbest bı - rakılmışlardır. Yangın maznunları tahliye istediler Adliyede kaza yüzünden yangın çıkarmaktan ve Adliye sarayınm yan masından suçlu olarak (tevkif edi odabaşı Mehmet, Kapıcı Ahmet, ves- tiyer Etem efendilerin kefaletle tah- içi tir, Odabaşı Mehmet Efendinin kefa- etle tahliye talebi reddedilmiş, Etem ve Ahmet Efendiler hakkında henüz bir karar verilmemiştir. Ikinci cezada davalar Yangında dosyaları tamamen yan mış olan ikinci ceza mahkemesi de dün dava rüyetine başlamıştır. Bu da yalar yeni başlanmış davalardır salâhiyetsiz. le sulh mahkemesinden sev- kedilmiştir. Dava maznunları Rama - Ahmet Sait, Ömer ve İslâm ile Emin'dir. İkinci ceza mahkemesi son Justinien Kanunu Dün Üniversitede mera- simli konferans verildi Dün akşam saat 17,5 ta Üniversi” tede Hukuk fakültesi 'bir numaralı dershanesinde £ Justinien | kanununun vazedildiğinin yıldönümü münasebe - tile merasim £ yapılmıştır. Merasimi Hukuk fakültesi reisi Tahir Bey aç - mıştır. Bundan sonra Hukuk fakülte - ordinaryüsü | Profesörlerden Ri chard Henig ibr konferans vermiştir. Profesör konferansında Justinien ka nin, bugünkü hukukunun te- mından © ehemmiyetini izah etmiştir. Konferansta birçok hu- kukçular, ve adiiyeciler hazır bulun- muştur. Konferanı Hukuk fakültesi döcentlerinden Muhlis Etem Bey ta - rafından türkçeye çevrilmiştir. Pro- fesörün konferansı yakında broşür ha linde neşredilecektir. Hilâliahmer gençlik teşkilâtı Mekteplerde yapılacak olan Hilâ- dt ü deki perşembe günü Hilâlinhmer rei- ALİ Paşanın riyaseti altında Maarif memurların iştirakile bir içtima y. pılacak, Hilâliahmer gençlik teşkilâ- tı hakkında bazı kararlar verilecek - tir. 65 lise mezunu Avrupaya gidecek Bu sene muhtelif ilimler tahsil et- mek üzere Avrupaya 65 İlise mezunu linde yakında şehrimizden hareket e- deceklerdir. Amerikaya ve İngiltere - ye gidecekler vapurla, diğerleri tren- İe gideceklerdir. Tahsile gidecek genç lerin benüz harcırahları gelmemi Bugünlerde beklenmekte 'ir. Kendile rine yolda vekâlet müfettişleri refa - Yalnız gitikleri mem- siya tarafından kar - Üniversite kâtibi Ankaraya gitti Üniversite umumi ki Besim B. bazı işler hakkında vekâletle temas et mek üzere Ankaraya gitmiştir. Besim Bey bu hafta sonunda şehrimize dö - yüksek tedrisat mit Bey Ankaradan . Hâmit Bey şehri- mizde tarih tedrisatı hakkında tet - kikat yapacak, sonra Ankaraya döne- cektir. Teşrihhane binası Üniversite arkasında yeni yapılan teşrihane binasında bazı noksanlar bulunduğuna ve müteahhidin muka- velenameye riayet etmediğine dair or taya çıkan mesele vekâlet mim, rosu tarafından tetkik (edilmektedir. iş — intikal etoniş! P Bir ahır hır yıkıldı Yanmdaki ev de yık Imak tehlikesi gösteriyor yak pir kaç gündenberi devam eden sö Duman helezonları ara- sında bir görüş! İnhisarlar idaresi, tütün satışlar rmdaki düşkünlük etrafında derin derin tetkikler yapmış ve nihayei çok mühim bir tedbir ittihaz ek miş Bu tedbir, (Yenice) den yukarı nevide olan cigara fiatlerinin indi; rilmesidir. Ne kadar temenni ederdik ki, buna karar veren zevat kimlerse, bir kere olsun Bankalar caddesin- daki granit binalar mermer maş divenlerinden lâtfen inmek zahme tini ihtiyar etsinler, biraz halk ara sına karışsmlar, yahut tütün satış defterlerini bir kere olsun tetkik zahmetin. tlansınlar da Türkiye de kaç kişinin “Yenice” den yuka- Tı cigara içmekte olduklarını anla» sınlar. Halkın en yüksek sınıfının bile umumiyetle “Yenice” yi kul landıkları düşünülürse “Yenice” den yulunrı cigara fistlerinde - tesi zilât icrası tasavvuru, bize derdin bellinden fazla, dostlar aliş veriğ: te görsün kabilinden bir karar kar şısında bulunduğumuz & kanaatini vermektedir. Devletin en kârlı membaların- dan birisi, şüphesiz ki, (20) gramlık bir “Eni İ 15 kuruş olduğunu düşünürsek, bir kilo “Enâlâ” nm 700 kuruş oldu- ğunu kolayca anlarız. Bir kilo “Enâlâ” daki bu 700 kuruş, Yeni- cede 1250 kuruşu bulmaktadır. Memleketin mali siası ve halkın alım kudretile bu rakamlar arasın daki tezat, göze batacak kadar te barüz eder. Bu işte tekik edilecek en ameli yol, “Yenice” ve “Yenice” den aşa ğı olan tütün ve cigara fiatlerini u- cuzlatmak suretile satışı arttırmak tır. Fi ucuzlatmak suretile satışı arttırmak, bir taraftan devlet vari- datının artmasına sebep olacağı gi bi, diğer cihetten de halkın zararı- nı tehvin edecektir. Bu kadar cezai takibata rağ- men şehirde ber gün paket, paket “Köylü” ve “Halk” cigaraları satıl dığı halde tütün fiatleri etrafında tenzilât yapmak maksadile topla- nan komisyonun, “Yenice” den yu karı cigara fiatlerinde tenzilâtı dü şünmesi, — eğer bir hakikatse bu komisyonu teşkil eden zevatın; ya, Avrupadan limanımıza yet gelmiş bir Transatlantiğin merdi- venlerinden inerek İnhisar binasın da toplanmış kasketli, golf panto- lonlu, seyahat iskarpinli, bağa göz lüklü bir kaç seyyahtan ibaret ok duğu; yahut ta hakikati İnhisar binasındaki sıcak kaloriferlerin ra havet verici ılık havası içinde, “ba- dettaam” içtikleri cigaralarin “Bas taetle yükselen helezonları ve.dü. manları arasından seyreden zevat- tan mürekkep bulunduğu mütale- ,| ası, pek isabetsiz addedilemez #ö- Temenni edelim ki, gazetelerin verdikleri bu haber, hakikat ol- masın. Ve yapılacak tenzilât, “ ene mermi çok yerlerde yi ağanın ahırı gece birdenbire yıkılmış. tr. Ahırda bulunan iki beygir ile İs- — on yaşındaki oğlu müşkü- Ahırın yanmda bulunan 85 numara- hı evin de duvarları çatlamış ve yıkılmak tehlikesi görüldüğünden zabıta evdeki- İleri çıkarmış ve evi boşaltmıştır. nice” den yukarı değil; “Yenice” den aşağı olan ti cigara nevilerinde yapılsın. Ta, Amerikadan buraya gelen yabancı ve ecnebi mütehastısın bi le şehirdeki fakir halkı göz önün- de tutarak şehirliler için “Halk” ve “Köylü” harmanında ucuz gara çıkartılmasını tavsi- Yangın üzere konulmuş olan çocuk bezlerinden tür, Ateş Mehmet Rıza Efendinin ailesi mangal kenar kurumak Bırakılan çocnklar Beşiktaşta Teşvikiye mahallesinde Ihlamur caddesinde bir haftalık kadar bir kaz çocuğu bırakılmıştır. Zabıta me- üla der- murları çocuğu <a mişlerdir. Ocak kongreleri C. H. F. Eyüp, Defterdar semt ©- cağı reisliğinder Semt ocağımızm #enelik toplantı” sı 18-12-5933 pazartesi günü saat 19 da ocağın Eyüpteki binasın- da (eski Çinar karakolu) nda yapıla cağından bütün azanın behemahal beklenir. umumiliğe tevdiine karar vermiştir. Türk -Yunan mahkemesinde Muhtelit Türk - Yunan mahkeme « sinde dün 19 davaya bakılmış ve bep deki ramca gazetenin ve Yunan Mil Hi Bankasının İzmir şubesi tarafından hükümetimiz: aleyhine açtığı davalar da vardır. Rumca gazete 40 bin lira ye ettiği düşünülür, ve buna rağ- men kendi aramızda yaşayan in- sanların tenzilâtı “Yenice” den yu karı olan cigara ilânlarına hasret- mek istedikleri nazarı itibare al mırsa bizzat kendimizin, kendimiz ve iştira kudretimiz hakkında ne kadar yanlış düşündüğümüze ko- laylıkla hükmolunabilir. Salâhattin ENİS Tayyareci Costes bugün bekleniyor alani ymıştk. Costea eiyerm Atinada bulun- de iki motörlü ve müteaddit satıhlı bir tayyaredir. Tayyare saa « te 320 kilometre mesafe katetmekte olup 2500 kilo esans istiabına elve » rişlidir ve dört kişi istiap etmektedir. Costes şehrimizden Eskişehire gide - Muhiddin B. in refikası İstanbul vali ve belediye reisi Mu- hittin Beyin refikaları Müşerref Mu- hittin Hanımefendiye, dün Üniversi - te cerrahi profesörü ve Haseki hasta. hanesi baş operatörü Ahmet Kemal Bey tarafımdan Teşvikiye Sağlık evin- de safra kesesi iltihabı ameliyatı mu- yaffakıyetle yapılmıştır. Müşerref Mu hittin Hanrmefendinin sıhhi vaziyeti