18 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

18 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

1 Kablezzeval sabahleyin saat 5,30 da demir alınacak, talimleri yapmak üzere *Breslav,, a bu emir, 26 teşrinievvel 1914 te Filo kumandanından tebliğ ti. Henüz gecedir, Muzlim, koyu ma- vi renkte bulutlarla mestur olan se- ma, Avrupa ve Asyayı birbirine rap- teden, Akarsu üzerinde hâkim bir va ziyette duruyor. Şehirde hemen he- men hiç bir ziya görülmiyor, ve yal- nız yıldızlar berrak ve şeffaf olarak parlıyorlar. Nisfilleyli müteakip möbetçi saat dörtte sabah möbetçiline ( vardiyayı kısa ve sabırsızlıkla teslim ediyor. O istiçal ediyor ve saat 5,15 e kadar biraz uyumak istiyor, zira saat 5,30 da manevralar için tekrar yukarda yövertede bulunmağa Saat 4,30 a kadar sabah ie sinin vazifesi azdır. O bir daha doğa cak günün başından geçireceği vaka ları düşünür ve her şeyi fikrine nak- seder, ve o düşündüğü gibi bühassa göçici ve ameli olarak doğru isabet ettirir. Fakat nihayet onun fikrine es ki bahriyelilerin (sözü gelir: o "Nasil i muzikacıları, borozancıyı ve 'ampetçiyi uyandırıyor. Onlar şimdi bla füphe uykunun en tatlı bir devresine gir- mmişler, borozancının kaval sesi gibi borozanın ötüşü ile nöbetini tanzim ediyor. Saat tam dörtte nöbetçi kü- çük zabit nöbetçi mülâzımma haber veriyor: “Uyandırmak o zamanı!”, Diyar sonra üst güvertenin nöi i tarya düdüğü çalıyor, ve her iki ri gıcılar trampet çalıyor ve borozan ça larak: “Tekrar hayata kavuştuğunu- za sevininiz” ve bunu öyle asude ve tatlı bir name ile çalıyor ki, bizzat en büyük dağ faresi bile uyanmağa mec bur oluyor? Lüzumu olduğu yerde, nöbetçi az veya çok rakik ve nazikâ- ne bir surette davetlerile imdada ye- tişiyor, Can kurtaran mantarları tah lisiye sandığı içinde hazır bir vaziyet te duruyorlar, omuntazam ve tez- yin edilmiş bulunuyorlar — ki, bun- ları mürettebat daha ilk küçük zabit derslerinde öğrendikleri gibi, kesif bir surete süslenmiş tahlisiye kemeri bir tehlike zamanında ancak bir kişi yi su üstünde durdurabilir. Güvertedeki su mastalyaları nö- betçiler tarafından taze su ile doldu- rulmuş. Saat 4,40 ta herkes “yıkan- ya” mecbur. Sabahım serinliğinde bu su insana ne taze bir hayat veri- yor! Herkes beline kadar ed bir halde burnunu sümkürerek ve zıldayarak soluk soluğa nefes ala rak, yıkandıktan sonra ve nihayet “Midilli'nin Karadenizdeki akınları Tercüme eden: Mehmet HALİT Yazan: Bahri Mülâztmsevveli “Doniç” i “Türkiyenin istikbali için elinizden gelen her şeyi yapınız!,, çalıyor. “Kıç in bir numaralı dümen söbetei postası, güverteye!,, “Tarassut postaları mevkilerine!” “Kıç dömen çımacıları demir al- mak için kıç tarafa!” Birinci zabit kıçta duruyor ve çı macıların nasıl ağır ağır yerlerinden çıkıp güverteye geldiklerini sükünet- le seyrediyor. Fakat hemen “Süvari- yi” görür görmez, ayaklarına taze bir hayat geliyor ve derhal manevra mahallerine koşuyorlar. Nöbetçi zabiti deniz postalarını di ziyor ve geminin harekete hazır oldu lunu isbat ediyor. Makine dairesi ”, tamam,, olduğunu bildiri. yor. Kumandan kaptan köprüsüne çı kıyor. Saat tam 5,30 da (Vira demir) veriyor. Yanıbaşımızda, duran “Yavuz” da ve ayni zamanda her iki eski harp gemileri olan “Hamidiye” ve (Berk) de de canlı bir eseri hayat başlamış. (Midilli) demirini almış, ler işlemeğe başlamıştır. — Biz Karade- nize doğru yol alıyoruz, öteki gemi- ler de bizi takip ediyorlar. Sabahın ilk doğan kırmızılıkları içinde; ihtimal dünyanm en güzel bir deniz yolundan geçiyorduk, etrafı- muzda girintili çıkımtılı sahiller, bağ- lık ve bahçelik, parklar, köşkler, ve ufak köylerle tezyin edilmiş bir hal- de parlamağa başlıyorlardı. Solgun kızılcık semaya karşı uza nan selviler donuk birer bokta gibi görülüyor. Şehire ebedi bir sükünet var, ir hava kabarcığı bile hare ket etmiyor, ve yalnız sabahın bazı kuşları yüksekte ışıkta ötüşüyorlar. Bu esnada “Midilli” nin önünde mir ufak krorazörlerden mürekkep Berk) ve (Peyk) ağır bir fırka sibi ilerliyor. Şimdi Boğazi- ru krovazörler torpitolarla takviye 6- dilmiş bir halde, daha büyük keşif ta ilimleri için hazırlanıyorlar. O esmada; Rus bahri kuvevtleri- nin büyük bir torpil gemisi ile Kara- ra, M. Benes, M. Chautemps ile görüş- müş; sonra Fransa enstitüsünde şerefi- ne verilen celsede bul da Hariciye nezaretine gitmiştir. Çek nazırının huzurunda kabul etmiş ve ki: örmelerini! beraber bildirmemiz itibarile telâkkile- rimizdeki tam iie e eder, tığı görüşmelerde M. Chi ne benzer bir fikir beyan ettiğini bildir. miş, M. Benesin ziyaretinin Or teşri- ki mesaiden başka manası söylemiş. M. Paul Boncour demiştir Vi Cemiyeti müesseseyi den tanzim irin yapılabilecek teklifler olmuştur. Milletler Cemiyetine yapıla- cak en iyi hizmet, bu mücsseseye sar. de edersek, sulhun henüz sağlamlaşma- maş birası tamamen siclaerketer. zetesinde kan bevanatında M, Lloyd George Mil'etler Cemiyetine MILLİYET PAZARTESİ 18 KANUNUEVVEL 1933 .HARICI HABERLER Fransa ve Milletler cemiyeti | Sefirinin sözleri Fransa müessesenin zâyıf- lamasına müsaade etmiyor PARİS, 17 (A.A.) — Havas ajan- me M. Lebrunun öğle ziyafetinden son- lunmüş ve oradan M. Paul Boneour matbuat erkânin: M, Paul Boncour, M. madığını " — Tetkile ettiğimiz ilk mesele, Mil. bu yeni- sılmaz bir şekilde bağlı M. Paul Boncour'un seyahati PARİS, 17 (A.A) M. Paul Boncourun seyahatini Varşova ve Pra- gue'dan ileri bötürmiyeceği teyit edili. yor. Zloyd George ve Milletler cemiyeti LONDRA, 17 (A.A.) — Times ga- taraftar Oo) 'aöumu sselemeletadir. Akvam Cemiyeti ümüumi kâtibi PARİS, 17 (A.A.) — Akvam Cemi: yeti umumi kâtibi M., Avenol Londra. dan dün akşam Parise gelmiştir. Sovyet Rusya Ve İran Ticari meselelere dair itil†yapıldı MOSKOVA, 17 (A.A.) — Tahran Ga en ni mümessili Chostak ile İran ticaret pahalı plân düşünmüştü. ür em pr Bu mektuplarda hali hazırda Sovyet, Rusya ile İran arasında mevcut ve mer'i olan ticaret mukaveltnamesinin bir çek noktaları tasrih edilmektedir. Bu mek- tupların teatisi ili memleket arasında Bir Fransız “Hitler harp istemiyor fakat| mekt. barut fıçıları toplayorlar” PARIS, 17 (A.A.) — Hi sından; Fransanm eski Berlin sefiri M, Cam bon, (Marianne) gazetesine Fransız - Alman münasebatı halkında şu beya Balta bulunmuştur: — Hitler, harp istemiyor. 1910 - 1914 Almanyası da istemiyordu. Fakat sa dece onu gayri kabili içtinap bir hale getirmekle iktifa ediyordu. Almanlar mahzenlere barut fıçıları topluyorlar ve sonra barutları patlayınca "Kabahat bi- zim değil ki, bir kibritin bunları patla- tacağını bilmiyorduk,, diyorlar. Bugün harbi nasıl istiyebilirler? Teşkilâtları ta mam değildir . M. Cambon, Hitler o Almanyasınm Fransadan Bulow ve Bethman Haliveg Almanyasından daha çok nefret etme. sinden doğan endişelerini bildirdi. Eğer Almanya, kuvvetli, emin, iyi bir ordu ve iyi bir siyasete ve tedbirli, açık gören yol göstericilere sahip bir Fransa karşısında kalırsa, aklı başına grlncilei ajan» Fransız-Alman Müzakeratı PARIS, 17 (A.A.) — Havas ajan- sından: Petit Parisisa gazetesi diyor Dün akşam, M. Chastempsin riya- seti altında toplanan kabine, bir taraf- tan M. Hitler ile M. François Bonnet diğer taraftan M. Hitler ile M. Philips arasında geçenlerde vuku bulan görüş- melerin heyeti mecmuasını tetkik etmiş- tir. Ordu mvcutları, harp malzemesi ve emniyet bahislerinde Almanya tarafın. dan ileri sürülen tekliflerin halen Lon- drada bulunmakta olan M, Pbilippsin Berline avdetinde yeni müzakerelere mevzu teşkil edeceği muhakkaktır. Korkunç bir Tren kazası Lehistandaki tren kazâsın- da 74 kişi öldü ve varalı var VARŞOVA, 17 (A.A.) — Dün Poz Yanan ralli alev- erin manzarası müsssirdi, Bu kaza Po- lonyada olan tren kazalarınıi en büyü- ğüdür. 74 kişi ölü ve yaralı vardır. Akdenizde şiddetli fırtına var 'ATİNA, 17 (Hususi) — Akdenizde şiddetli fırtınalar hüküm sür « edir. Birçok vapurlar limanlara iltica etmişlerdir. Kazaların vu - kubulduğu haber verilyor. Bir yelkenli batmış, mürettebatı kurtarıla - mamıştır. Valiler arasında değişiklik "ANKARA, 17 (Telefonla) — Çankırı valisi Hâzım»Bey İçele, İç - el valisi Salim Bey Balıkesire, Erzincak valisi Mümtaz Beyin Çankırı - ya , sabık Siirt valisi Sabri Beyin Erzincana tayinleri âli tasdika arze dilmiştir. Ara kontenjan kararnamesi ANKARA, 17 (Telefonla) — Heyeti vekilece yeni bir ara konten jan kararnamesi kabul edilmiştir. 20 maddevi tecavüz eden but karan name bugünlerde neşredilecektir. Gümrüklerdeki müterakim eşya ANKARA, 17 (Telefonla) — Gümrüklerdeki müterakim eşyadan bazıları hakkındaki kararname yarınki Resmi Gazete ile neşredilerek meriyete girecektir. Hükümleri gümrüklere tebliğ olunan bu kararna- me aynen şöyledi: 1 — 1 Teşrinisani 933 tarihinden evvel gümrüklere gelmiş olup ta 14859 sayılı ve 20 Ağustos tarihli kararnameye bağlı kontenjan liste - lerinde bulunmadığından dolayı ithal edlimiyerek gümrük ambarla - rında kalan eşya bir defaya mahsus olmak üzere serbestçe ithal olunur. 2 — Arada mevcut elearing mukaveleleri mucibince döviz isteme- yen memleketlerden 1 teşrinisani 933 tarihinden evvel gümrüklere ge- tirlmiş olan ve 14859 sayılı kararnameye bağlı umumi kontenjan ve M Üstelerine dahil bulunan eşya klearing mukaveleleri hükümleri dahilin de serbestçe ithal olunur. 3 — 1 Teşrinisani 933 tarihinden evvel gümrüklere gelmiş olan tarifenin 203 mumarasına dahil şekerler bir defaya mahsus olmak üze re serbestçe ithal olunur. Afgan kralının katillerine halk linç etmek için hücum etti ANKARA, 17 (A.A.) — Afgan büyük elçiliğinden bize verilen malümata göre, sabık Afgan Kralı merhum Mehmet Nadir Şah Hazret lerinin katili Abdülhalik ile şeriki cürümleri Mahmut, İshak ve Abdül- lah namındaki eşhastan Abdülhalik ile Mahmudun idamı ve İshak ile Abdullahın müebbet hapisleri hakkındaki bidayet ve istinaf mahkeme lerinin kararı evvelki gün temyiz mahkemesince tasdik olunmuştur. Hükümlerin temyiz mahkemesince tasdik edildiği gün galeyana ge len ve mahkeme önünde, caddelerde büyük bir kalabalık halin- de toplanan ahali maznunların her dördünün idamını musirrane iste - meye ve mahkemeden tevkifhaneye nakilleri esnasında canileri bir - gok defalar höcum ile linç etmek istemişlerdir. Polis halkın bu hücumlarının önüne güçlükle geçebilmiştir. zan | Devlet namına yapılacak taahhütler hakkına kanun hazırlandı ANKARA, 17 (Telefonlu) — Dev - let namına yapılacak taahhütlerin salim bir tarzda cereyanını temin edebilmek i » Şin âmir italarla alâkadar tahakkuk me murlarınım ayrı ayrı ve şahsen mesuli- yetlerini tayin eden bir müeyyedeye lü- âmir itaları ve muhasiplerin tahsisat ba rici ie ve tediyelerinden dolayı za man ile mesuliyetlerine divanı muhase- btaça hükmolunur. sinin yakinine demir atarak & ticari meselelerde ve bilhassa Sov- m m m Tahsisat harici taahhüt birinci dere- Saat 5,15 te kızarmış ekmek ile kahvaltı var, ekmekler ma. salara konuyor, herkes kahve, okamak ve tereyağı alıyor — ve kızarmış ek- meklerin yanında erken kalkmak zahmetini bile unutuyorlar ve tekrar ANKARA, 17 (A. A.) — Milli ike twat ve tasarruf haftası münasebetile Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey bu akşam Ankara yaiyonunda bir konle- ramı vermiştir. Şükrü Kara Bey de hik kir '— Vatandaşları Ea yiniede sanayiin yeni bir gidi- şine şahit oluyoruz. Sanayi memleket. leri zirmatleşmeğe, ziraat memleketle- ri sanayileşmeğe doğru gidiyorlar. “Zamanımızın en dikkate değer ha- disesi bence budur. Sana; im ziraatleşiyorlar. subeleri gittikçe ünüllkmmn Tayini yor da ondan. “Ziraat ve ham madde memleketle- ketlerin kendi ğa, ve kendi pamuklusunu bizzat ken- di fabrikalarında dokumağa , karar verdikleri gün, bu muvazenenin bozul ması zaruridir. Bugün bu karar ve- Buna rın isyanı değil, pazarların şuurlan. maları demek daha doğru olur. bile, iç pazarlarmı kendi sanayi ve zi- rnatlerinin mamulâtına ve mahsulâtı- pa hasredebilmek kaygusu ile geniş bir yerli malı kullanma ve kullandır. ma hareekti başlamıştır. ikaten milli, hakikaten hayati dava karşısında bulunduğumuzu iyice ei Ymmdır. Yerli mal kullanmak, tusadımızın istiklâ- ini, bütünlüğünü kurmak ve yaymak Öğleden sonra; filo Amiral gemi- ecemmü yet emtiası istihlâkinin miktarı tahmin tün filo kumandanlarını içtima etmek üzere & “ kijpabı kuvvet ediyorlar. mağ (Arkas var) Sanayi memleketleri ziraatlaşmağa, ii ziraat memleketleri sanayileşmeğe doğru gidiyorlar Dahiliye vekilinin konferansı için, her vatandaşın bile bile ve seve seve benimsemesi lâzımgelen bir vazi- fedir. Devletimizin, milli iktamdiya- tumızı kurma ve bütünleme hususum- da giriştiği ve girişeceği teşebbüsler aldığı ve alacağı tedbirler, pek yakın- da memleketimizi ve timizi ileri #milleter seviyesine çıkaracak, ve öncü millet olmak gibi tarihteki eski ve a- sil rolüne kavuşacaktır. “Büyük şefin, vatandaşları hatırla. rındaki şu direktiflerini tekrar ede- “Siyasi ve askeri muzafferiyetler ne kadar büyük olursa olsunlar, ikti- sadi muzafferiyetlerie tetviç edilmez- lerse, kazanılan zaferler payidar ola- maz. ,“Memleket ve istiklâlin müdafaası olan bütün kuvvetler, ikti. e ve inkişafile mükem- meli savaşında — ilk hedef: Akdeniz! — dediği gün, bü- tün milleti coşturan bu de- fa da, ayni kat'iyet ve isabetle, Türk milletini iktısat savaşma sevkediyor. Orada olduğu gibi, burada da zafer muhakkaktır. Büyük Şefin işaretile yürümekte daime şaşmaz muvaffakı. yet vardır. Zaten, onun arkasmdan ve çzdiği yoldan gitmek, Gazi neali- min hem öz şerefi, ve hem de vatani vazifesidir. Ergani istikrazı “Vatandaşlar; salini şu haftalar içinde görüyoruz. Bir misal: Ergani istikrazıdır. Bu ba- kır hattı milletin tasarrufu ile yapılr- yor, Gene onun tasarrufu ile Ergani- ye varacaktır. Millet tasarruflarını küçük te olsa bu Ergani hattı istikra- zina yatırmakla bir taraftan parasını kârlı, faydalı, emniyetli bir işletme te- | /, min etmiş , diğer taraftan da villerini almak her vatandaş ve yüksek manalı mu den vecizelerile bitireyim: ,. İrmız tır. Bu da iktısadi usulüne kontenjan eniktarna ve Sovyet Rusyanın İrna yapmakta olduğu ihra- eata müteallik hususlarda mevcut olan poli nazar ihtilâflarma nihayet vermek Kanatlı belâ Bir Alman yeni bir tüfek ve yeni bir kurşun icat etmiştir. Yeni tüfeğin namlusu huni şeklindedir. ve dipçik. ton arpacığa doğru daralmaktadır. Bir muharrir diri diri yandı NEVYORK, 17 (A.A.) — Muhar- rir Lonis Vance, evinde diri, dri yan- #nıştır. Muharrir elinde yanmış bir si gara olduğu halde uyuya kalmıştı. eş Maltada italyanca yasak mı? ROMA, 17 (A.A.) — Maltada mil liyetperver bir gazetenin kapettırilma- # münasebet'le "Tevere,, gazetesi şun- ları yaıyor "Bundan sonrası için şu anlaşı Yeni kurşunun üzerinde küçük kapat çıklar vardır. Bu yeni kurşuna kanat- lı belâ ismi verilmişt Balkan haberleri Yunan donanması takviye ediliyor ATINA, 17 (Hususi) — Yakında Başvekil M, Çaldarisin riyasetinde or- du ve donanma pito ile takviyesi : meselesi çektir, Sofyada nümayişler SOFYA, 17 (Milliyet) — Burada, akşam sast 7,5 raddelerinde Albinska ve Kaloyan sokaklarında grup halinde komünistler toplanarak nutuklar söyle mişlerdir. Zabıta hâdise mahalline yetişerek nümayişçileri dağıtabilmiştir. Bu esna- da havaya bir kaç el silâh ta atılmış: tır, Bulgar-Yunan müzakeratı BELGRAT, 17 (Milliyet) — Poli- ika gazetesine göre, Atinada Bulgar — Yunan müzakeratı iktisadi i milli iktsadi kurma ve yapma dava- sını bakır yolu cephesinde de zafere ötürüyor. © “du Hiberin Ergani bakır ral tah- tedbirli bir iş, hem de şerefli bir ben ini tasarrufun manasını da böyle anlamak icap eder. Yoksa işlemiyen işletilmiyen paralar, sahibi için, mem- leket için fayda değil, zarar verir. “Sözlerimi Büyük eŞfin çok güzel akıyet vade- “Bu vatan çocuklarımız, ve torun- için cennet yapılmıya lâyık- faaliyetle ir, br ki, Maltada İtalyan dili ile bir zete meşretmek bir cinayettir. Polislerin İtalyanca konuşan bütün Malta halkını, yani adr halkını tevkif etmeleri de bellenebilir.,, Kundakçılar hakkında karar BERLİN, 17 (A.A.) — Volf ajan- sı bildiriyor: Reichstag (o kundak; davası bitmüştir. Van der Lubbe kendi- sini müdafaa için söz söylemek hakkın- dan vazgeçmiştir. Dimitrof, sonu, gel miyen bir müdafaa serdetmiştir. Bu dafaaname İspanyol kabinesi MADRİT, lü (A.A) — Teşekkül eden yeni kabinede Dakiliye nazırı M. Rico Avello, Maliye azını M. Lara İş nazım ML Ezeli Sovyet Rusya ve İtalya MOSKOVA, 17 (A.A.) — e Rusya ile İtalya arasmda aktedilmiş lan dostluk ve ademi tecavüz ve bi bi misi/anın musaddak suretleri- sin teatisinden ve bu misakin mer'iyet mevkiine girmesinden bahseden bahseden İzves- kiz Sal Lindberg'in son seyahati MLAMİ, 17 (A.A) — Alb sant 33 dakikada 900 mil yapıp gelen Limdberg, karısile beraber 3 kıt'a üzerinde yapmış olduğu 28,000 millik seyahatine nihayet vermiştir bir kanun lâyihası hazırlamıştır. Muha- sebei umumiye kanununa zeylen hazır lanan bu lâyiha bugün Meclise sevke - lunmuştur. Lâyihanın ihtiva ettiği esas- ları bildiriyorum: 1 — Muhasebei umumiye kanununun — inci maddesinin ikinci fıkrasile sı ve 52 inci maddesi hükümleri madde ile mevzu istisnalar haricinde let namına herhangi bir taahhüde giriş- meden evvel tahakkuk memurları sene- leri müddetinde kendi daire ve kıf'ası i- gin ayrılıyış tahsisat mevcut ve kifayet le mikdarda olup olmadığını tetkik. ve Âmir itaya tabriren bildirmeğe ve â- mir italarda bunu aramağa mecburdur. Kâfi derece tahsisat temin edilmmedik- <e tahakkuk evrakı tanzim olunamaz ve muameleye girişilemez. 2 — Tahsisat mevcut o" up. olmadığı» nm birinci madde mucibince âmir itaya tahriren di halinde tahakkuk memurları oğraln doğruya ve şahsen mesul tutulurlar, t up olmadığının araştı - görülmeden girşi sliğlakrlam doğu çakal edi mir İlaya racidir. Bu suretle tahsisat harici yapılan ta- ahhüdal neticesinde tediyat vukubulmuş sa kanunen muhasibi mesule teveccüh e- den mesuliyet te âmiri ita ve tahakkuk Köylü elbisesi 550 kuruşa satılığa çıka- rılan elbiseler köylere kadar gönderilecek Başvekil İsmet Paşa Hazretleri İs- tanbulda sanayi müessceelerinde yap- tıkları tetkikat esnasında Feshane fab rikasmı gezerlerken sanayimizin in- ilecek | istika- maş ve köylü ile halk nışlı şekilde elbise şekli hakkında direktif vermişlerdi. Bu direktifi alan Sumer Bank Fesa- ne fabrikasında o günden itibaren tec- rübelerc başlamış ve az zamanda bu mesainin neticesi almmıştır. Hususi Türk tipi kumaştan oköylü ve halk için yapılan cibiseler dünden itibaren satışa çıkarılmıştır. Bu elbise- ler hem çok sağlam ve hem de çok u- cuzdur. Elbise şimdiki halde bir ta- kım, yani caket, yelek ve pantalon ol- mak üzere 5,50 liraya satılmaktadır. Yapılan tecrübe göstermiştir ki ima- lât genişledikçe elbiseler daha ucuza ce Âmiri itanm tahriri emrine müstenit ise keyfiyet divanca 3 aylık raporlerin meclise arzo'unur. Ee, Milli saraylardaki çini ANKARA, 17 (Telefonla) — saraylardaki Saya halkında medi eği saplarınm tetkikini encümenin hazırla - dığı mazbata ruznameye alınmıştır. Divanı muhasebat ANKARA, 17 (Telefonla) — Dira- lnhasebatın münhal bulı Jandarma hizmetinde kul- lanılan hayvanlar ANKARA, 17 (Telefonla) — Ahali- ye ait olup jandarma hizmetinde kullar lan hayvanlar ile nakil vasıta'arının Zekâi B. in bir takriri ANKARA, 17 (Telefonla) — Diye nibekir mebusu mütekait bin rm umumi heyette müzakeresine dair bir takrir vermiştir. Takrir ve ençüme- Hariciye Vekilinin teşekkürü vekili Tevfik Rü Hariciye Teb Rüştü Beye © Rüştü Paşa merhumun refikası Ha- nimefendi, oğulları Fatin vo izdivaç merasimi münasebetile bi dontia- rından ve sevdiklerinden "aebrik telgrai ları > mektupları almışlardır. unlara ayrı ayrı cevap vermeğe İrr kün bulamadıldarından teşekkürlerinin iblâğma gazetemizi tavsit buyurmuşlar dir, satılabilecektir. Bu elbiselerin en fena şerait içinde de üç sene dayanabileceği anlaşılmış. tır, Elbiseler köylü için en kullanışlı şekilde yapılmıştır. Aldığımız malü- mata nazaran bu elbiselerin köylüye ulaştırılması ve onun eline kadar gö. türülmesi için bazı düşünceler mevcut tar. Başvekil Hazretleri elbiseyi köy lüye en yakın Jiman, en yakın istas yonda satmanm muvafık olacağını sö. lemişlerdir. Bunun üzerinde meşgu' olunmakta, elbisenin bu şekilde orada kaça satılabileceği hakkında tetkika' yapılmaktadır.