18 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

18 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Bir mektuptan alınan ders Senelerden beri bir Türk mekte- binde fransızca, bir Fransız mekte- binde tükrçe okuturum. İki lisanm güçlükleri ve kolaylıklarını / ister istemez mukayese ederken fransız- cada kelimelerin dişi ve erkek ol- maları daima ime dokunur ve bunun sebebini bir türlü bulamaz- dım, En küçük o bir fransızca dersi görmüş olanlarımız bilirler ki bu lisandaki kelimeler tıpkı tavuk ho- ros gibi dişili erkeklidir. Sade bu dilde değil, arapçada, ve daha bir lisanda böyledir. Halbuki türkçede, ingilizcede, a- cemcede bu hususiyet yoktur. Biz- de ve İngilterede siyasi arda” ki kadın erkek müsavatı belki de lisanlarımızın kelimelerde de dişi- lik erkeklik aramamasından mül- Bemdir. Maksat bu değil. . Herkes bilir ki; fransızcada me- selâ hokka erkektir, kalem dişidir. amma erkek, ay dişidir. Süt erkek ıymak dişidir. Gün erkek hafta e Pantalon erkek, caket dişi- dir. Uzatmıyalım... Bu, meden böyledir, niçin bir lisanda kelime- leri böyle erkekli dişili ayırmışlar- dır? diye düşünür dururdum. Der- ke efenim evesiki zin şu mekt. bu aldım: “Felek Bey; “Şu ilânmı gazetedeki sütunu- nuzda neşrederseniz gıyaben size hürmeti olan bir Ookuyucunuzu memnun edeceksiniz: (28 yaşında bir gencim. Dürüs- #üm, bekârım. Bekârlığımdan da memnunum: Hayatta hiç evlenmek niyetinde değilim. Lâkin ben ak- ran ve ben düşüncede bir arkada- şım yok. Kim ki benimle arkadaş olmak ve yaşadığım müddetçe ba- na sadık ve candan bir arkadaş ol- mak isterse (Felek) vasıtasile ba- na müracaat edebilir. “Müracaat edeceklerin 28 yaşın- da olması veya buna yakın olması lâzımdır. Ben kimseye muhtaç ol- olan bir kimseyim. laşımın da böyle olmasını istiyorum. Baki hürmetlerim efendim. Karilerinizden: o H.S. Hamiş: — Ben her gün (Mülli- yet) okuyorum. Talip zuhurunda adresimi de veririm.,, Ne dersiniz bu mektuba? Gül- meyin! İşte bu mektubu alınca bir lisan- daki kelimelerin dişili erkekli ol- ması lüzumunu derhal kavradım. Eğer türkçede kelimeler böyle ol- saydı: Evvelâ bu mektubu bana ya- zanın erkek veya dişi (o olduğunu, sonra da aradığı arkadaşın cinsini keşfedebilirdim. Lâkin bu husus- lar da esef ki çok fasih değil. An- cak jim lisan dersini bana verebildiği için bu sütunlara geçe- ar bu mektuba ne mana verirsi- niz?. Bana bir çok arkadaşlar; — Sen karilerle teması kesme! diye tavsiye ederler. . Lâkin bazı- larile samimiyeti çok (| ilerletmek tehlikesi var, değil mi Ben muharrirlik mi yoksa... İşte o kadr, ediyorum, FELEK (İş Bankasmdan alınan cetvelidir) 16 Kânunuevvel 1933 Akşam Fiatları 1zas £ Bul 05,84.28 $ Moskova NUKUT (Satış) Amaterdam Sofya Sille. Av. Hayat pahali ! Son iki ayda hissedilen bir yükseliş var Ticaret odası her ay İstanbulun ge- çinme endeksi namı altında bir endeks neşrederdi. Son aylarda bu indeksin ar- kası kesilmiş, çıkmaz olmuştu. Artık çıkmıyacak derken indeksin eylül ve teşrinievvel aylarına Mansut olanların ikisi birden çıktı! Son çıkan bu üç aylık endekse na zaran eylül ve teşrinicvvelde İstanbul- da hayat daha evvelki aylara nazaran hissedilir derecede pahahılaşmıştır. 1914 senedi birinci nısfmda yani w- mumi harpten evvel aylık geçim vasa- tsi 100 addedilen ana, boba ve üç ço- cuktan mü: bir ailenin 933 sene si eylülünde bu yüze nazaran 1027 ve teşrinievvelde 1037 kuruşla geçinebile- ceği tadır. Tereffü bilhassa bu iki ayda da yi- yecek ve içecek maddelerindedir. Yak- ma maddeleri masrafı bu aylar kışın bizm olduğu için mühim surette yükselmiştir. Yerli malını ecnebi diya satanlar Yerli eşyaya ecnebi damgası vura” rak veya ecnebi mal gibi satarak, haller kandırmak meselesi yeni bir safhaya gir- miştir. Bu işi tetkik eden komüsyon, bu hukuk müşavirliğinden bir rapor isten mişti, Ticaret odası memurları bir kaç gün- dür bu nevi fabrikalarda ani olarak tet- kikat yapmaktadırlar, Bu hareket hukur ki noktadan üç kanuna temas etmekte” dir. Bu kanunlar; marka ve alâmeti fa- rika, men'i rekabet ve tağşiş kamunları- dar, Fransaya mısır ihracı Türkiyeden Fransaya kâönünvevvel nihayetine kadar 250,000 kental mısır ihracı için kontenjan verilmiştir. Bu na mahsuben ihracat yapmak istiyenler varsa derhal teşebbüsata ve istifade edilecek m ktar bulunup bulu- mayan ofise sormak icap etmek- t Borca karşı tütün Aldığımız malâmata göre, Yunanis- tan harici borçlarına mukabil lere ver» mek için muhtelif alacaklı meml, e tecşbbüsata girişilmiştir. lendiğine (göre bu teşebbüsat Yunanistanın alacaklısı bazı memleket- ler nezdinde müsait surette karşılan Çavdar rekoltesi Son neşredilen istatistiklere naza- ran 933 senesi çavdar rekoltesi son al- U senenin en az mahsulü olarak 450 milyon kentaldir. 932 senesinde dünya çavdar rekoltesi 534 kentaldir. Yalnız bu rakamlara Türkiye, Sovyet Rusya ve Çin istihsalât: dahil değildir. Arpa istihsalâtı Bu senenin dünya arpa rekoltesi ge- çen seneden 41 kentaj az olarak 300 kentaldir. Bu rakama dünya arpa pi- yasasının mühim bir uzvu bulunan Tür- kiye istihsalâtı dahil değildir. Liman reisliklerinde değişiklikler İstanbul Deniz Ticaret müdürlüğü mıntakasına dahil İman reislerinden ba- sıları, Deniz Ticaret müdürlüğü merke- zinde muhtelif memuriyetlere tayin e dilmişlerdir. Müdüriyet mümeyyiz memurlarından bazıları da meülkokat li map reisliklerine naklolunmuşlardır. İlk mütehassıslık imtihanı İstanbu! Üniversitesi Tıp Fakülte. sinde ilk olarak mütehassıslık imtiha- Bı geçen perşembe ket Bey, ihtisas ve- sikası almağa mu- vaffak olmuştur. Asistanlık müd- detini bitiren Halit Şevket Bey, müte- hassslık imtihanma istida ile talip ol. mauş ve bun Tıp Fal tesi nisaiye ve velâdiye ordinaryüsü Profesör Dr. Wilhelm Liepman ile, Tıp Fakültesi ikinci Hariciye profe- sörü Ahmet Kemal ve Tıp Fakülte» si ortopedi ve cerrahi etfal profesö- rü Akif Şakir Beylerden mürekkep imtihan heyeti teşkil edilmiştir. Halit ket Bey mütehassıslık im- tihanına heyeti mümeyyizenin hu zurunda girmiştir. Halit Şevket Beye evvelâ bir hasta üzerinde teşhis koy- durulmuştur. Teşhis eze netice vermiştir. On- dan si bir b. üzerinde ameli- yat yaptırılmıştır. Bunda da muvaf. fak olmuştur. Son olarak mazari imti- hana tâbi tutulmuş bu da iyi netice vermiştir. Halit Şevket Bey ordinaryüs profe- sör doktor Wilhelm Licpman ile pro- fesör Beyler takdir etmişlerdir. Halit Şevket Bey bu suretle üniver. site Tıp Fakültesinden ilk olarak ka- dın ve doğum birinci sınıf mütehassıs vesikasmı almıştır. Halit Şevket B. sy MİLLİYET PAZARTESİ 18 KANUNUEVVEL 1933 Belediyede Yeni ölçüler Belediye, müfettişlerini lediye tarafından tayin edilen on mü- mıtihana girmiş ve | bunlardı beşi muvaffak olmuştur. Maamafih muvaffak olmıyan beş memura da mu avinlik yaptırılacaktır. Bu memurların bul O Belediyesi belediyeler müştereken vereceklerdir. Yedikule - Haliç yolu Yedikuleden Halice kadar sur önün- da açılan yolun iagastnm perpambo gü: nü merasimle başi > Bu yol 30) me metre genişliğinde olacaktır. (18) metresi asfalt ve müte- bakisi de süvari yolcular için kumlu ş0- se halinde yapılacaktır. Yolun geçeceği yere tesadüf eden mezarlardan aileleri bulunanlar nekledilmiştir. Diğerlerini de belediyece kaldırılacaktır. Kıymetli me- sar taşları müzeye konacaktır. Program hazırlanıyor yakından kilâtmı büyütmesi lâzım iile Bu münasebetle bir program hazırlan- maktadır. Mahzenler birleşebilir mi? bulunuyor. Bir vakitler burasının bir bahçe veya park haline konulması dü- şünülmüştü Evkaf idaresi bu arsadan bir kısmı- nı satmıştır. Buraya binalar yapılacaktır. Beledi- ye ba arsaların her birinin altında bü- yük mahzenler ve sarnıçlar bulunduğu- Du düşünerek bu mahzenlerin Yereba- tan ve belediye irtibat ve w lâkası olup olmadığını tetkike karar ver. “Bir teklif 500 bin kilo şarap, 150 bin kilo likör Bir Amerikalı müessese tarafından İnhisarlar Umum Müdürlüğüne bir tek- w erim gri Dj teklife göre, Ameri- kalı şirket inhis kilo şarap ve 180 bin mukabil tetkikatını bitirdikten sonra Amerikan müessesesine bildirecektir. Mahkemelerde Şirketlerde Yeni vapur Vapurcular iki yeni vapur alıyorlar Vapurculuk Şirketi İdare o Meclisi Ruşen Bey Ankaradan avdet et- 15 yaşından yukarı vapur al- teyen Ruşen Be- yin 30 yaşına kadar vapur mübayan ebileceğine dair mezuniyet istihsa- muvaffak olduğu söylenmekte- Bu hususta bugünlerde resmen ig, intizar edilmektedir. Mü: ade gelir gelmez, şirket mama beyet, bugünlerde Pireye k deki ay Devlet Denizyolları ile şirket Faraş yapılacak yeni hat taksima- len fazla hisse Selek maksadmdan ileri gelmek- tedir. Hakkı huzur meselesi Hususi vapurlara kıymet biçen tak- nunun, purculuk Şirketinden 25 bin lira hak- kıtakdir istediği ve müspet bir cevap alamayınca İktisat Vekâletine caat ettiği yazılmıtşı. İktisat Vekâle- tinden komisyon riyasetine gelen bir tezkerede, bu paranın hangi esaslara göre tespit ve takdir edilmiş olduğu sorulmuştur. Komisyon, kendi kanunen ha- kem mevkiinde bulunduğu için hak- dinde sadece tavassuttan ibaret oldu- ğunu vekâlete cevaben arza (karar vermiştir. Diğer taraftan Vapurculuk Şirketi, Komisyon Reisi Sırrı Bey takdir edi- len kıymetlere itiraz ettiği, azadan i- kisi müstenkif kaldığı cihetle yalnız diğer iki ya hakkıtakdir olarak u- yuşulacak birer miktar para vermeyi kabul etmektedir. Bu da kabul edil. mediği için, şirket mehafilinde, O ko- misyonun mahkemeye müracaatta acı- besi bulunduğu söylenmektedir. Vilâyatta Kaçırılan makineler Beyoğlunda defterdariıktan Yani Rokü ve Zisi Roka birnderler carethandlerine ait vergi defterleri sılları çalmış ve sonradan meydana borçları vardı. Fakat bunların makar- pa fabrikalarına haciz konacağı sıra- da makineler başka yerlere kaçırıl- miş. Jman malümata göre, mahine- ler kaçırıldıkları yerlerde bulunmuş ve haciz altıma alınmıştır. Bunlardan Zisi Roka ise meydanda yoktur. Bu- lunan makinelerin kıymeti de ancak 25 bin ira kadardır. İzmir vali muavinliği Beyoğiu Kaymakamı Sedat Beyin İzmir Vali Muavinliğine tayin edile- ceği tahakkuk etmek üzeredir. İzmir Vali maavini Saip Beyin de bir valili- ğe tayin ulunacağı söylenmektedir. Dolandırıcılığın cezası Hasta Hüseyini dolandıranlar dün hapse mahküm edildiler Dün birinci ceza mahkemesinde ye- i hitam bulmuş ve Davanın maznunları Ali oğlu Be- kir, Bekir oğlu Mustafa, Yusuf oğlu Maliktir. Bunlar tedavi edilmek üze“ re Anadoludan İstanbula gelen Hüse- yin Efendi isminde bir adamı aldata- rak dolandırmışlardır. Dün yapılan muhakeme neticesin- de cürümleri sabit olmuş, Ali oğlu Be- kirin 58 lira para cezası vermesine ve 3 ay 15 gün müddetle hapse (o konul masma, Bekir oğlu Mustafanın 50 Jira para cezası vermesine ve 3 ay müddet- le hapse konulmasına karar verilmiş- tir, Yusuf oğlu Malik, cürmü sabit o- madığından bcraet etmiştir. Başka güne kaldı Dün üçüncü ceza o mahkemesinde iki muhakeme yapılmıştır. Bu muha- kemelerden biri insan yaralamak, di- ğeri de para çalmaktır, İhsan ve Hasan Efendileri yaralamak- tan suçludarlar. İkinci muhakemenin suçlusu Ahmet isminde bir sabıkalıdır. şen te Dur- muş Efendi isminde birisinin parasını çalmıştır. Her iki davanın da suçlula- raf ka il Beşinci Hukuk Mahkemesi de başladı Halkevi Güzel Sanatlar şubesinin işgal etmekte bulunduğu Alay köşkü- ne yerleştirilmiş olan beşinci hukuk mahkemesi de dünden itibaren bilfiil işe başlamıştır. Köşkün mü: sa“ lonunda teşekkül eden mahkeme he- yeti dün 15 ten fazla nüfus davasına bakmış ve karara bağlamıştır. Mahke- me, dün, ayni zamanda de tedbiri ihtiyati kararı vermiştir. Adiiya yangını tahkikatı Adliye yangını tahkikatına devam tedir. Maznunların tahliye ta- lepleri reddedilmiştir. Tahkikat he- nüz istintak dairesindedir ve mahke- meye intikal etmemiştir. Merkezlerdeki çalışmalar devam ediyor Yanan ceza dosyalarının o yeniden tesisi için polis merkezlerinde yapılan ük tahk'kata devam © edilmektedir. Polis merkezlerinde yeniden başlanan bu tahkikatın miktarı beş yüzden fazladır. Her merkezde ayrı bir mun- vin, bir mahkeme kâtibi, bir de polis memuru münhasıran bu işle meşgul olmaktadır. Faaliyetin bir haftaya kadar bitirilmesine çalışılmaktadır. lera dairelerinin faaliyeti Tophanedeki Askeri Sanayi mekte- bine yerleştirilen icra dairelerinde te- sisat yapılmasına devam edilmekte- dir. İcra dairesi faaliyete geçmişse de henüz pek müstace! olan işlere bakmaktadır. Haciz, müzayede, mü- rafaa ve saire gibi muamelelere henü başlanılmamıştır. Cumartesi güni den itibaren umumi şekilde muamelâ- tın tedvirine başlanacaktır. o Ashabı. mesalih için bekleme yerleri yapıla» caktır. İcra memurları dünden itiba- ren yeni icra dairesine giderek daire- Maarifte Tetkik bitti Liselerde talebe izdi- hamı var Bir müddetten beri şehrimizde lise ve oriamektep binaları hakkında tet- t yapan Maarif Vekâleti müfet- rinden mürekkep komisyon mesa- bitirmiş ve netice hakkında Man- rif eVkâletile temas etmek üzere ko- sene mektepler çok kalı dan yeni binalar bulunması ve bir kı- sım mekteplerin ikiye yyrılması karar rm Maarif Vekâleti ve kararın şimdi mi, yoksa ö sene mi verileceği belli değildir. Fazilet mükâfatı içn 4 namzet İlk tedrisat muallimlerinden fazilet müküfatına lâyık olanlar bu sene se- gilmiştir. Yalnız, bu sene o muhtelif mekteplerden dört muallim seçilmiş» tir, Bu muallimlerin isimleri ve sicil- leri Maarif Vekâletine bildirilmiştir. Vekâlet bu dört muallimden (birini tercih edecektir. 33 yeni muallim Maarif Vekâleti, İstanbul Maarif Müdürlüğü emrine yeniden 33 mual- Jim vermiştir. Bu muallimler münhal oldukça şehir ve köy mekteplerine ta- yin edilecektir. Bunlardan bir kısmı tayin edilmiştir. Başmuallimlerin içtima Muallim kütüphaneleri bulunan ilk- mekteplerin başmuallimleri dün sa- bah arif Müdürlüğünde Maarif Mü. muavini Hıfzırrahman Raşit Beyin riyasetinde bir içtima $apmış- lardır. Bu içtimada 26 ilkmektepte mevcut olan muallim kütüphaneleri- im daha faal bir şekle getirilmesi gö- Yeni sene maarif bütçesi İstanbul Maarif Müdürlüğü yeni sene bütçesini ihzar ederek belediye- ye vermiştir. Yeni bütçe iki milyon ii yüz bin liradır. Bu seneye nazaran 40 yeni muallim için tahsisat istenmek tedir. Bu muallimler gelecek sene a- çılacak yeni mekteplere tayin edile- ceklerdir. Türk maarifini tetkik için Mançester Üniversitesi profesörle- rinden Mister Stalley Briand yarın İn- giltereden şehrimize gelecektir. Pro- fesör İstanbulda Türk maarif hayatı hakkında bazı tetkikat yapacaktır.Bu münasebetle şehrimizdeki bazı Jisele. ri, muallim mekteplerini ve köy mek- teplerini gezecektir, Köylerde ilkmektep yapılıyor” İstanbul köylerinde illkmek tep binası inşa etmek için tahsisat bii miştir. Mülbak kazalarda kaymakam. lıkların teşvikile köylülerin birer ilk- mektep binası inşa etmeleri için bir tamim yapılmıştır. Bu hususta birin- ciliği Yalova Kaymakamı almıştır. Ka- za dahilinde bir çok köylerde köylüler kendi vessitlerile Maarif Müdürlüğü- mün verdiği plân dairesinde binalar yapmağa başlamışlardır. Son olarak Hacı Mehmet ve Kadıçiftliğinde birer ilkmektep binası yapılmağa başlan: mıştır. Pr. M. Malche Mezunen memleketi olan İsviçrede bulunan Maarif Vekâleti o müşaviri Profesör M. Malche, İstanbula avde- Gni, bir müddet için tehir | etmiş Profesör M. Malche bir kânunusani- de İstanbula gelecektir. Asistanların imtihanları yapıldı Üniversite Dişçi mektebine alına cak asistanlarm imtihanları dün öğle- den sonra saat 15 te yapılmıştır. İmti- bana 17 kişi girmiştir. Netice henüz belli değildir. Teşrihhane binası tesellüm edilmedi Üniversite binası arkasında yeni in- şa edilen teşrihhane binasına ait Ma- arif Vekâleti mimari bürosunun tetki- katı devam etmektedir. Bina O henüz vekâlet tarafından tesellüm edilme- miştir, Bir ay sonra bütün inşaat bi- tecek ondan sonra tesellüm muamele- si yapılacaktır. Simsarlar daireye © sokulmuyor Mtısat Yakületinden gelen bir emir yı olduğu anlaşılmaktadır. > Yugoslavya kralının yıldönümü Dün, Yuzoslav kralı Alexandre Haz- etlerinin 45 inci doğum yılı olmak mü- nasebetile Yugoslavyann her tarafın- da büyük tezahürat yapılmıştır. Kral hazretlerinin doğum yıldönümü > Anlea- rada ve Şehrimizdeki Yugoslav tebaasr tarafından da kutlularımıştır. Şehrimiz Yugoslav konsoloshanesin- de bu münasebetle bir resmi kabul yan pılmış ve Yugoslav kolonizinin tebrikâ- tı kabul edilmiştir. İEaE As! | N Dedelerimizin hatasını tekrar etmiyelim Malüm olan son Adliye yangının dan sonra Adliyenin yeniden tees- süsü etrafında muhtelif rivayetler ve fikirler mevcuttur, Muhakkak olan nokta, bütün bunların şimdi- lik bir tahminden ileri geçemedi- gidir. İstanbulda bir Adliye sarayı te» sis etmek için Temyiz mahkemesi inşa tahsisatı mevkuf tutularak ©- mu buraya sarfedilecek, yoksa şeh- rimizde bir başka bina tahliye edi- lerek adliye mi oraya yerleştirile- cek. Bu mesele kestirme bir surette en kısa bir zamanda halledilmeli- dir. Biz, Türk hâkimlerinin abvalin zarurelinden mütevellit te olsa bu- günkü dağınık ve perişan vaziyet- lerinin devamma, öteye beriye yer leştirilmelerine asla müsamaha e- demeyiz. Biz şehrimizde bir Adliye sarayı değil; fakat bir Vilâyet sarayın lüzum ve vücuduna kat'iyetle kani olduğumuz ve işlerin sürünceme- den kurtarılması ve halkın fuzuli an ve para kaybetmemesi için devlet müessesatını ayni ça- tı altında teksif etmenin, sadece muvafık ve doğru değil, hattâ kâr- İı olacağı mütaleasmı bir kaç gün evvelki yazımızda ileri sürmüştük. Bu kanaatimizi hâlâ muhafaza et- mekteyiz. İstanbul şehrindeki devlet mües- sesatını çatısı altında toplu bir hal de bulunduracak eski binalar gibi hantal değil, fakat modern bir bi - nanın bugünkü inşa malzemesi ve işçi ücretlerindeki tenezzül karşı» sında yarım milyonla teessüsü ka- bil olduğuna eminiz! Hâlen şehrimizde mevcut dev- let müesseselerin bazıları heybet ve kelle kulak itibarile gemi arsla- nından farkı yoktur. Geçenlerde vi lâyete bir işim düşmüştü. Girdiğim kalem, ferah ferah ve geniş geniş 15 masayı mükemmelen istiaba kâ- fi iken koca oda 4 masadan ibaret- ti, Adliye sarayı denilen bina azma nı da öyle değil mi idi? Mimarının tertip bir tayyarenin uçma- sına müsait olan o yüksek tavanları, binaya heybet vermek maksadile yapmış olması çok muhtemeldir. Halbuki o tavanların irtifa dahi- linde bir katta pek âlâ iki kat in- şası kabildi; fakat o vakitki o inşa tarzında konfordan fazla | binayı gösterişle yapmak ( daiyesi, para bolluğu, kalfa © ucuzluğu, Adliye Si gibi mimari bir acibeyi mey dana getirmiştir. Maamafih, bütün bunlar göâziğe karışmıştır. Bugün yeni o bir bina yapmak zaruretile karşı karşıya Ye yüz yüze bulunuyoruz. Yeni yapılacak ve İstanbuldaki müteferrik devlet müessesatımı içi- ne alabilecek bina için o en güzel mevkiin — merkezi vaziyeti de ol- ması itibarile, — İstanbul Vilâyet arsası olduğu muhakkaktır. Adli. ye sarayının bulunduğu yanık ar. sada bir adliye sarayı tesisi şuuri hataların en büyüğüdür. Adliye sa. rayı, Ayasofyanın yanına dikilmiş fena bir dıvar vaziyetinde idi. Bu- gün o dıvar yıkılmıştır. Dedeleri- mizin gafletine düşerek (o dıvarı tekrar örmeğe kalkmak (mazide işlenen bir hatayı tekrar etmektir. Dn kat'iyyen çekinmek lâzım İni bir servet olması itibarile yanması kat'iyen arzu olunmamak: İa beraber bugün haline gelmesi karşısında yapıla- sak şey, mümkün olduğu kadar sü- ratle orasını temizletmek ve güzel bir park vücuda getirerek Ayasof- yayı meydana çıkarmaktır. , Salâhaddin ENİS Gezi Hz.nin fotografileri önüncü yıldönümü münasebetile Til stanbul Halk Faran ve Halkevine hediye yanakları fotoğrafların çer: geveleri ikmal edilmek üzeredir. Perşembe günü Halkevinde bir me- iyaset Zağne Wi eklemli Pal moli binasma talik edlecek fooğrafın da çere çevesi ikmal edilmek üzeredir. Adaları güzelleştirmek için Adaları Güzelleştirme C. 20 bin lira kadar parası araz Bu para ile Yorgoluda asri bir otel deniz harnar ları, adaların muhtelif vers lerinde asri eğlence ve istirahat mahale di vücuda getirilmesi düşünülmekte. Fırtına dindi Gelen malümata göre Karadenizde- ki fırtına sükünet bulmuştur. Bu Gr tınanın yezâne kazası Köstence civa- rnda 7000 tonlek bir liman vapurunun karaya düşerek kazaya uğramasıdır. Lanina tahlisiyesi bu vapuru kurtar. mak için dün hareket etmiştir.