18 Aralık 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

18 Aralık 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

(Başı 1 inci sahifede) ği dar, irene kalmasına muvafakat Fakat posta idaresinin bu bina da- hilinde pinomatik tesisatı vardır. Bun- dön başka yeniden bina dahilinde bir | Sok tesisat ve tadilât vücuda getiril. Miştir. Posta idaresi bunun için bina- | Aim adliyeye kısmen tahsisine itiraz et ikte, tamamının adliyeye verilmesi. Bİ buna mukabil de kendisine 200 - bin lira tahsisat verilerek o ci yeni bir bina inşa ettirmesine mü- Made olunmasını muvafık görmekte” Şimdiki halde Ankarada bu esas- i mektedir. Harbi- yeye tahsis edile- rivayetini uyduran gazele İstan- lisesinin Haydarpaşaya nakledile- bi Tek Düyunuumumiyenin yeni bazı ilâ- Yeler yapılarak adliyeye tahsis edile- Ceğini de yazmaktadır. Fakat bu ha» | ber de uydurmadır. Ve hiç bir mekte- e liyeye tahsisi mevzuubahis de- hakkında malümat almıştır. i "Adliyeye tahsisat Adliye dairelerinin şimdi yerleştik- leri muvakkat binalar dahili zaman faaliyette bul bulunabilmelerini icap eden ae an müddeiumumiliğe iki bir re tahsisat verilmiştir. M Müd “cüumumilik bilhassa, sandalya, ma- *a, mürekkep, kalem ve saire gibi mal- Zeme mübayaa etmektedir. Diğer taraftan levazım idaresi me- Murları da azami Ayrılmadan ve durmadan icap eden Malzemeyi tedarik ve sevketmektedir- » Levazım memurlarından Meliha Hanım dairelere ve mahkemelere lâ- m olan malzemenin listesini ve ya- sevkiyatın muntazam bir defte- Tini yapmaktadır. Adliye dairesinin bir çok matbu ev« Yelki basılmış olduğu halde matbaalar. da bulunduğu için İstanbul adliyesinin Yangındaki kırtasiye ziyanı pek azdır. Şimdi bunlar matbaalardan celbedil- mekte, adliye dairelerine ve mahke- Melere tevzi olunmaktadır. Hafriyat ve kasaların vaziyeti Dün de yazdığımız veçhile, yanan adiiye sarayında, henüz hafriyat ya» Yat yapılması için tetkikat yapan mü- yanan binanm ara duvarlarının Yıkılmasını, bundan sonra hafriyat ya- Pılmasmı lüzumlu görmüş, duvarlar Yıkılmadan evvel hafriyat yapılamıya- Sağı, büyük tehlike olduğunu bil miştir, Yıktarılma işi için vilâyet emir Verecek ve binayı belediye yıktıracak- tr. Belediye yıkma işi en Ye hafriyata elele gelse, yan. Bın yerinde hafriyat yapılamıyacak- Hâkimlerin toplantısı yi Yanşınd mütevellit adli vaziye- tin ıslahı için bir taraftan baronun di- ğer taraftan adliyenin tetkikat yap! . Adiiyece yapılan ektedir. Bu toplantı Yam edilmiş, barodan da içtiman dört işi iştirak etmiştir. İçtimada mevzu- ubahis olan başlıca mesele ikinci tica- Tet Reisi Turhan Be; projesidir. ui projenin anahatları şunlardır: Bir mahkemenin rüyet etmekte bu- Kel her hangi dava dosyasının ye- sisine mahsus her mahkemede Mi tesis bürosu teşeldrül edecektir. Bu ro sulh mevaddmda o davayı ruyet “den sulh hökimile haro inzibat meeli- tinin intihap edeceği avukattan ve asli Ye mahkemelerinde o mahkeme relsi- nin intihap edeceği aza ile baro inzibat Meclisinin intihap edeceği o avukattan teşekkül edecektir. Komisyon derhal faaliyete | geçerek © mahkemeye beyannamesi verilmiş doa- Vinin tetieki için mesai günleri tayin Ve taraflara mahkeme marifetile tebli- Eat icra eder. Tebligat nısıf harca tâbi- Komisyon tarafından talep olunan Mmalümat ve vesaiki beyan ve ibraz et- Miyen avukat komisyonun göstereceği Mözum üzerile inzitat meclisince muvak- katen veya müebbeden icrayi vekâletten Menedilir. Karar kat'idir. Komisyonun ittihaz eylediği karar- İhra ancak iş sulh mahkemelerine ait İle asliye mahkemesi birinci reisi, a3- iye mahkemelerine ait ise o davayı Tüyet eden mahkemenin reisi nezdin- iraz olunabilir. Komisyon, lüzum gördüğü takdir- de o dosyanın tahkikatını yapmış olan bükümin izahat vermesini hakimden Yeya mahkeme reisinden talep edebi- Bir. Komisyon tesis heyeti bir dosyayı Ve raporu azami iki ay içinde ait ol- duğu mahkemeye tevdia mecburdur. Her davacı kannnun neşri tarihin. den itibaren 15 gün'içinde yangın to- tihine kadar mahkemelerde derdesti Füyet bulunan davaların taraflarının im ve mübrez Muhtevi olmak üzere ait olduğu mah- inleye bir beyanname veremeğe mec Dağradan döprya İiyina sök kpyannama külfetini bertaraf eder. le başkâtibi 15 gün zarfında Yerilen beyannameleri dosya numara» larına göre tertip ve şu suretle yanmış “lan yevmiye defterlerini ihya eder. Mer'iyeti bir senedi resmiye müte- Yakkıf olan ukuttan mütevellit davi Ancak bunların ait oldukları makam- .. iliği Tedbirler hazırlanıyor! lardan bir sureti musaddakalarının e ibrazile, kabili isbattır. Mor'iyeti şekli tahririye mütevak- kıf ukudat yangından evvel ikame ©- dilmiş davaya ait olup ta mahkemeye tevdi edildiği tesis dosyasile sabit o- ukudatın mer'iyetinde tı karain, delâili saire ile ispat olunur. Binaenaleyh bu gibi ukudat bu tahri- yatın mefkudiyetine rağmen muteber- dir. Usulü hukukiyeye tevfikan 5000 kuruşu tecavüz etmesi hasebile ssenet- le ispatı lâzımgelen ukudatta her nevi karain ve delâ Delâil: Senedi ticariyeden tücca- rım defterleri, mal bedeli, kira, komis- yon, rehin, hizmet gibi ukudaita bu muameleleri mutazammın konşimento erdino, kazanç beyannemeleri, vergi makbuzları, şahadet, yeminden nü- vide diğer tarafın defter ve kuyudatı dava ikamesinc kâfidir. Senet veril- verildiğine girisi il. ihtiyati tedbirler ve hacizler kanunun meşrinden 15 gün müddetle alâhalihi kalır. Bu gibi tedbirde haczin temdit veya fekki tarafların daveti üzerine mahkemece ittihaz edilecek karar ile olur. Müraru zaman: Yangın tarihine tekaddüm eden 45 gün içinde müruru zamanı kat' için verilmiş bütün arzu- haller, arzuhali veren kimsenin bu hususu müeyyit olarak eda eylediği han istidasını itaya mecburdur. Ye eskisine uygun olmadığını ta rihte hata olduğunu diğer taraf ancak tahriri delil (e ispat edebilir, Yangm tarihinden itibaren kanunun neşrini takip eden 15 gün nihayetine kadar mürürü zaman ve sukutu hak müd detleri durur. Bu mgr bera arma, rına kanunu medeni, ticaret kanunu, ve Dk az kanunla, elik münderiç hususi müddetlerin cümlesine kabili tatbiktir, Yangından evvelki zamana ait olup yangın tarihine kadar cereyan eden muamelâtm tekrar © tesisine müteallik bütün tebligat masrafları, harçlar, noter ücretleri ve sair bütün © masarif mısf harca tabidir. Bu kanun yalnız yangından evvel ikame edilriş deaviye kabili tatbik. &r. Turhan Bey bu raporunu geçen iç timada bütün mahkemeler | reislerine ve hüâkimlerine tevzi ettiği gibi birer suretini de Adliye vekâletine ve Mil let Meclisi Adliye encümenine gönder- Dünkü içtimada birinci hukuk reis Suphi Bay de ösasları bu projedeki 6- saslar olmak üzere daha teferrüatlı bir proje vermiştir. Diğer taraftan baro tarafından da br proje vücuda getirilmiştir. Turhan Beyin projesi gibi birer sureti Adliye vekâletine ve Adliye encümenine gön- derilen bu proje de dünkü © içtimada mevzuu bahsolmuştur. Içtima neticesinde ikinci hukuk re- Zeki, dördüncü hukuk reisi İrfan, ikinci ticaretten İsmell Haklar Beyler- den mürekkep bir encümen teşkil edil- mesine ve bu encümende barodan da bir azanın müşahit sıfatile © bulunarak baronun, Turhan Beyin, Suphi Beyin projelerinin tetkik edilmesine ve bun- ların imtizacmdan mütehassil bir proje vücuda getirilerek Adliye vekâletine tak dim edilmesine karar verilmiştir. Bu encümen bügünden itibaren her gün saat ondan on bire kadar Ticaret odasında birinci ticaret mahkemesinde dairesinde toplanacaktır. Yeni bir bina için para nasıl bulunabilir?. Avukatlar arasında yeni bir adliye binası inşa ettirilmesi lehinde kuvvetli bir cereyan vardır. Birinci ticaret mahleemesi sabık vel isi baro azasından avukat Ahmet Esat Bey, kemdisile görüşen bir muharriri. mize, yeni bir adliye binasına olan şid- detli ihtiyaçtan bahisle demiştir ki: ”— Bu iş paraya tevakkuf ediyor. Bu paranm bulunması ise kolaylıkla ka» bildir. Meselâ adliye binası inşaatına gidecek para temin © edilinceye kadar" tahsil harçlarının yüzde biri nispetinde bir para alınabilir, Jeranm elinde hayli miktarda para vardır. Bu yüzde birler- den toplanacak puradan ödenmek sure- tile icradaki para ile şimdiden yeni ad- liye binasının inşasma başlanabilir. Bu hususta süratle karar verilerek tatbikata geçilmesi şayanı arzudur. Tah sil harçlarının yüzde biri nispetinde bir para vermek, iş sahiplerine de ağır gel- imiyecek, hatti bu mühim gaye için m- Tâkadarlar bunu seve seve tesviye ede- ceklerdir.,, e Temsil şubesi kursları Halkevi temsil şubesi kuralarının imtihanları bitmiş ve 12 talebe birinci sınıftan ilinci sınıfa terfi etmiştir. Tem sil şubesi kurslarından birinci smufta balot ve rakıs dersleri ilga edilmiş bir, Her hafta bu şubede bir konferans verilmedi takarrür etmiştir. Dün akşam Şair Nedim hakkında Alıy Köşkünde bir konferans verilmiştir. w Dk aa nike MİLLİYET PAZARTESİ 18 KANUNUEVVFL 1933 Sinemaların Kapanma saatleri (Başı 1 inci sahifede) dır. Belediye sinema ve tiyatrolar hak- İstanbulda resmi daireler ve mümasi- 1i müesseseler haricinde hemen her- kes saat on dokuz buçuğa kadar, ve bi likte sinemaya gelebilmesi için en az bir saat lâzımdır. Vesaiti nakliyedeki teahhürler de hesaba katılırsa bu za- man bir buçuk saate kadar da çıkabi- lir. Bunun içindir ki İstanbulda sine- maların saat yirmi birde bile seanslarına başlamalarına imkân gö- ir, Bu takdirde sinema- lam değil, ancak vaziyetinde çalışanlar, bir dü kendi işlerine ken- dileri hâkim olabilen kiseelar gidebi- inin çalışma va- bu tarzda devamı müddetin. vakit alar keyi ise gündüz senns- larına gitmelerine imkân hiç tasavvur Operatör Emin Beyin Şeh- iği zamanmda da sinema ve ti- yatroların erken bitmeleri | yolunda ciddi teşebbüsler yapılmış, sinema sa- hipleri bir çok ağır nakdi cezalara çar- pılmışlar, fakat, halkın sinemaya ge- liş saatindeki emrivaki O sinemaların on bir buçuktan, bazan da on ikiden evvel kapatılmasına mâni olamamış- t. Devlet ve nimresmi müesseseler memurları haricinde kalan serbest iş- sahiplerinin saat yirmi bir buçuktan evvel sinema ve tiyatrolara gidebilme- lerindeki büyük müşkülâttır ki sine- macıları ciddi bir endişeye düşürmüş- tür. Dün bütün sinemacılar kendi ara- larında toplanmışlar, bu nokta üzerin. de görüşmüşler ve sinemaların erken açılma ve erken, İnek Sinemacılar ne diyorlar? iplefinden biri bu husus- ta demiştir ki: — Dunyanın hiç bir tarafında si- nema ve tiyatroların saat yirmi üçte kapanması mevzuubahis (deği ie det yakma ir. Avusturyada arı çalışma akşamı saatleri Küme tahdit edilmiştir. İstanbulda sinemalar ancak gece- leri ve bir de cuma matinelerinde iş yapabiliyorlar. Ve birer iş sahibi ve iş adaim: olduklarından şüphe edilme- mesi lâzımgelen sinema sahipleri 6- ğer saat yirmi ikiye çeyrek kala mü- essoselerinde film gösterimeğc başlı- yorlarsa bu moticeye hallern sinemaya geliş saatini iyiden iyiye tetkikten son- ra vâsıl olduklarını kabul etmek ye- rinde ve haklı olur, yirmi üçü ile buçuğu ve dördü arasın- da fark bulanlar varsa ve sinemadan yarım saat erken çıkmayı ertesi gün- kü işleri için lüzumlu ve faydalı bulu- sa geceleyin sinemaya gilmiye- üzkü 18.50 Oo matinesi gibiler için biçilmiş kaftandır. Sinemaların yarım t erken ka- panmalarında bir & inzibati de mevzuubahis (değildir. Sinemadan meyhane çıkışı gibi sarhoş çıkmaz ki bunların yarım saat evvel, yahut ya- rım saat sonra sokağa da, dan çekinilsin. Meyhanel istenildiği saatte kapatılabilir ve her noktadan bu kapatış faydalı da olur. Fakat sinema ve tiyatrolar için böyle bir kararm tatbiki üç dört noktadan mahzurlu olür: 1 — Halkın çoğu sinemaya gelemez 2 — Sinemalar geceleri kapa: yaziyetine düşer. 3 — Her sene devlet bütçesine gi- ren varidat bir milyon lira kadar a- zalır. 4 Sinemacılar ve müşkül vaziyete düşer. Kabul etmek lâzımdır ki, saat yir- mi üçte bir sinema veya tiyatronun bitmesi için yirmi buçukta başlaması lâzımdır. Yirmi buçukta © sinemaya gelmek için de bir iş sahibinin en sı kışık vaziyette saat on sekiz buçukta işinden kurtulması lâzımdır. Tramvay bekliyecek, tramvayla gidecek, evine varacak, yemek yiyecek, karısını ço- luğunu çocuğunu alacak, gene tram- vay istasyonuna gelecek, tramvaya bi- necek, yerin uzaklığına ve yakınlığı. na göre Beyoğluna gelecek, sinemaya tün bunlar için iki saat ye- sermayeleri Fakat, gene düşünmek (o lâzm ki, devlet memurları haricinde (saat on altı buçukta işinden kurtulabilen-İz- tanbulda kaç serbest meslek © sahibi vardır ve herkes iki saat içinde bu kadar işi sığdırabilir mi?.. Şehir tiyatrosu bile saat yirmi birde başladığı halde yirmi dörtten evvel oynanan oyunları bitiremiyor ve her- kes Şehir tiyatrosunun © yirmi birde başlamasından mustarip bulunuyor. Şehir tiyatrosunda yarı yerlerin üst kat localar arkasında geç kaldıkları için birinci perdeyi ayakta i ler tarafından doldurulduğu o da bir Altı aylık Varidat yekünu (Başı 1 inci sahifede) dtaı müfredatlı ve mükaveseli olarak bil- diriyorum: 1932 1933 “1564000 © 1300000 Arazi vergisi 1811000 (1619000 Bina vergisi 9482000 O 8785000 Hayvan vergisi 6770000 ( 6924000 Kazanç vergisi 251000 205000 Veraset vergisi 19615000 17341000 Gümrük 5822000 (o 6214000 Muamele 1082000 O 2045000 İstihâk 157000 130000 Av 416000 313000 Nakliyat 2774000 o 2903000 Damga 716000 579000 Tapu 470000 442000 167000 m Pasaport 134000 30000 Mülga vergiler 16517000 15000000 İnhisarlar 86974000 83120000 Bu cetvelden anlaşı'dığına göre tah- ran vergisinde 114 bin, müvazenede 338 bin hiralık fazla varidat göze çarpmakta- dır. Hayvan, bina, gümrük, nakliyat, mahkemeler, satılık emlâk, arazi, vera set, tapu, mülga vergiler, inhisarlar ve #airede varidat tahmin edildiğinden nok- san tahsil edilmiştir. Adaya yarım saatte Gidecek miyiz? (Başi 1 inci sahifede) vapurların tekneleri de gayet büyük ol mak lâzımgelecektir. Buna ise ne yü- zum ve ne de vapurların işliyecekleri saha itibarile imkân görülememekte- dir. Akay idaresinin Yalovada inşa et- tireceği 150 yataklı yeni otele gelin- ce, Akay Müdürü Cemil Bey, dün ken- disile görüşen muharririmize, otelin plânı için 12 kadar mimarın müraca- at ettiğini, 31 kânunuevvelde müsa- bakaya iştirak eden mimarlarm tek- lif edecekleri projelerin alınacağını ve süratle tetkik edilerek içlerinden en muvafiğıdin tercih ve kabul edile- ceğini söylemiştir. Asri otel yaza ka- dar her halde inşa ettirilmiş olacaktır. Yalovaya kaç kişi gitti? Tutulan bir istatistiğe göre, kür için geçen yaz Yalovaya gidip otellerde uzunca müddet kalanların adedi 3455 kişiyi bulmuştur. Bu yekünda gümü- birlik veya bir iki gece için Yalovaya gidenler dahil değildir. Bu miktarın 370 ini ecnebi seyyahlar teşkil etmek tedir, Kür için Yaleyaya giden 3455 kişiden çoğunu Türkler, sonra Muse. siler, daha sonra Ermeniler teşkil et- mektedir. ———— —— Sıhhiy. Frengi talimatnamesi hazırlanıyor Frengi talimatnamesini tadil komis- yonu dün Sıhhiye Müdürlüğünde Pro- fesör Dr. Hulüsi Behçet Beyin riyasc-. tinde toplanmış ve müzakeratma de vam etmiştir. Emrazızühreviye hastalıkları komis yonu da perşembe günü Sıhhiye Mü- dürlüğünde içtima edecektir. Tekalt edildi Vilâyet Sıhhiye Müdür muavinle- rinden Hasan Tahir Bey talebi üzeri- ns tekaüde sevkolunarak Tıp Talebe Yurdu idareciliğini deruhte etmiş ve yerine merkez hukümet tabibi Osman Bey şimdilik, vekâleten, tayin edilmiş- tir. * Muallimler Birliği İdare Heyeti. — Munilimler Birliği yeni idere heyeti bugün toplanarak eski idare heyetin den muamelâtı ve evrakı tesellüm ©- decektir. — — —— enler için mükemmeldir. , Ne yapılabilir?, İstanbuldaki içtimai hayatın gidi- şine, vesaitinakliyenin tam ihtiyaca te- kabül etmemesine ve şehrin büyüklü- ğüne, dağınıklığına nazaran sinema- ların daha erken saatte başlıyamama- ları aşağı yukarı bir emrivaki olduğu- na göre gece seanslarını erken bitir- mek noktasından sinema sahiplerinin alarak bazı tedbirler de yok değil- İdedilebilecek geçilmekle kabil olabilir. | Meselâ ciga- ra içme zamanları, varyeteler, okon- serler, ileride yapılacak işle işlerin ba- hisleri, olur olmaz reklâmlar için tah- sis edilen vakitler pek âlâ kısaltılabi- & ve hattâ bir çokları da kaldırılabi- le halde Dahiliye vekâletinin bü- tün bu vaziyetleri, İstanbulun ve İs- kımın bususiyetini nazarriti- bara alarak saat yirmi üç ve Memlekette Samsun liman isteyor SAMSUN, (Milliyet) — Sevim- li Başvekilimizin Samsunu teşrif edecekleri haberi | burada büyük bir sevinç uyandırmıştır. Samsun halkı kıymetli Başvekili sabırsızlık- la beklemektedir. Ticaret o Odası dün Paşa Hz.ne yapılacak maru- zat için ihtisas encümenlerinin de- iştirâkile bir & toplantı yapmıştır. Hükümetin sanayi işlerinde yap- makta olduğu esaslı icraat şükran ile yadedilmişti Samsunun her şeyden sarfımazar, munhasıran li- man işi hakkında istirhamatta bu- lunulması O kararlaştırılmıştır. Li- manın lüzum ve zarureti hakkında söz söylenmesine lüzum görülmi- yerek milyonlara çıkacak bir liman yerine ucuza mal olur bir fenerin Samsun için kâfi görülmektedi Fırına felâketzedelerine yardım SAMSUN, ye e Beledi. ye, Hilâliahmer Cemiyeti, Halkevi teşkilâti büyük fırtına felâketzede- lerine yardımlarına devam etmek- tedir. Büyük bir bina evsiz kalanla- ra tahsis edilmiştir. Fırtınadan pe- rişan olanlar bütün vesait nakliye- den ücretsiz olarak istifade etmek- tedir. Hükümetin bu şefkati halkı son derece minnettar bırakmıştır. Himaysi etfalin bir yardımı SİVAS, (Milliyet) — İlkmek- teplerde okuyan kimsesiz yavrula- rım mektep İevazımlarını temin i- çin Himayeietfal ( Cemiyetimizin Sivas şubesi bu yavrulara yüz lira vererek büyük bir yardımda bulun- muştur. Ayni zamanda bayramın yaklaşması hesabile de bayramlık elbise bulamayan yavrulara da elbi se yaptıracağını memnuniyetle du- yuyoruz, Ziraat Bankası buğday alıyor SİVAS, (Milliyet) — Bu yıl ge- ne Ziraat bankamız buğday müba- yaasma devam etmektedir. Şimdi ye kadar üç milyon kilo mübayaa yapılmıştır. Ayrıca Şarkış kazası- na da Ziraat bankası vasıtasile a- lıma devam olunuyor. Sultanhisarda okuma odası SULTANHİSAR, (Milliyet) — Fırka heyeti, gençlerimizin okuma ihtiyaçlarını ve kahve köşelerinden kurtulmalarını temin için bir oku- ma odası yapmağı kararlaştırmış ve şimdilik fırkada mevcut kitap- ları gençlerin istifadesine koymuş- tur. Fırka heyeti o okuma odasına yeniden bir çok kitap, - gazete ve mecmualar getirerek okuma odası- nı o zenginleştirecektir. Fırkamız gençler için bir de (o musiki kursu Gazi Hz. nin Aydına armağanları! AYDIN, (Milliyet) — Büyük Başbuğumuz Gazi Mustafa Komal | Hazretleri büyük © bayramımızı bir hatırası olarak fırkamız vilâyet idare heyetile halkevimize imzalari le süslü birer fotoğraflarını arma- ğan bu; lardır. Fırka ve halkevi idare heyetleri bu büyük armağan için & Sanatlar mektebine ona lâyık çerçive yaptı- rarak merasimle fırka ve halkevle- rine asmağı kararlaştırmışlardır. gm m elm klan dağam M. Costes bekleniyor Costes Fransiz tayyarecisi, Atinadan hare- keti geciktiği için ancak buzün saat (11) de vasıl olabil. ”M. Costes,, Yeşilköyde vali Mu- hittin Beyle aye O Se erkânı ve tayyarecileremiz tarafı ından karşıla. secaktır. İ ransız tayyarecisi şerefine Fransız akal va ie Ml bından ziyafetler verilecektir. di, Cost İstanbulda bir gün, kak sonra yolile Eskişehire gi- decektir. — ağa Tapuda Vekâlet harita istedi Beşiktaş Ihlamur civarındaki Meci- diyeköyü, nam:diger Dikilitaş mahal. lesindeki arazi üzerine bir çok zevat tarafından evler inşa edilmiştir. Fakat bu arazi hazinenin malı olduğu cihet- le bu suretle inşaat yapanlar, binala- rın alım ve satım muamelelerin ya- pamamakta ve işgal ettikleri araziye | de tesahüp edememektedirler. Alâkadarlar, Maliye Vokâletine mü racaat ettikleri gibi orada çalışan bi- na komisyonları da vekâlete müraca- at ederek mezkür arazinin (tapuya raptını istemişlerdir. Maliye Vekâleti işi ehemmiyetle na: larak köyün ve arazinin ER Sm binaların, tapuya rapi üzere, umumi bir harita- | — tanzimini tapu idaresine bildir. | Şi ve kadastro Müdürlüğü, kö- yün, umumi haritasmın & tanzimine başlamıştır. Tapu işlerini teftis Şark vilâyetlerindeki tapu ve kadas tro idarelerini teftiş için Karsa gitmiş isi Tapu ve kadastro müfettişlerin- den Safiyettin Bey şehrimize avdet e Hamam hırsızı Belkıs hanımın elbiseleri nasıl çalınmış! Belkıs Hanım isminde bir kadın Sul tanahmette Akbıyıktaki kadınlar ha- mamına gitmiş, soyunma mahallinde soyunduktan sonra içeriye girmiştir. Belkis Hanım içeriye girince sabunu» nu dışarıda unuttuğunu anlamış © ve tekrar soyunma mahalline dönmüştür. Fakat daha bir dakika evvel bıraktı” İt elbiselerinin yerinde yeller esmek» te olduğunu görmüştür. Belkıs Hanım bu manzara karşımda derhal hamam cılara müracaat.etmiş ve elbiselerinin bulunmasını istemiştir. Hamamcılar bu şikâyet üzerine derhal kapıları tut» muşlar ve sıkı bir araştırma yapmış« lardır. Fakat bu sırada hamam müş- terilerinden bir kadın telâşir adımları la kapıya koşmuş vet i ve çamaşır çaldığı tespit edilmiştir. Esrar saklayanlar Gümrük muhafaza memurları, dün ve armut, domates küfeleri içine sak- lanmış sekiz okka esrar münadere et-. mişlerdir. Bu serarlarla Muharrem ismindeki” ihtisas ine hücum . Gürültüye ederek yetişen Klipler Hayriyi elinde ka- -akalamışlardır. PERTRİKS cep fener pilleri PERTRİKS anot bataryaları Dünyada mevcut pillerin fev- kindedir. Toptan ve prakende satış. Türkiye umumi vekili ELEKTRON Müessesatı, Ahmet Rüştü Z. Mehmet Hayri Galata Posta kutusu 1144 8717 TURK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925 Bandirmaya gidecek ve gelecek tir. AYVALIK YOLU “MERSİN -İZMİR - SOR'AT YOLU İNÖNÜ vapuru 22 Birinci Kâ nun Cuma günü saat 10 da Sirke saat 10 dan 12 ye kadar leva - zım müdiriyetine gelmeleri. Me ui ln nd