December 22, 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

December 22, 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Adliye binası meselesi Bıraz bayatladı mı dersiniz?.. Ben zaunetmiyorum. İstanbul tdiiye b.na.ı hakkımua icap etti- İ muktar ve kıymette laf edilmiş Geğud.r. Ben geçen gün Akşam Bezetesinde bır yazı okudum. Bu Yalıda İ.tanbul edliye binasınm tsasen iuluarı bir kıymeti olma- dıyıdan bahseduiyor ve yazının Üs.üvunde sarayın yanmasından &olayı Lüyük bir teessür sezilmi- Yo.au, hauiselerin .msanlar üze finaeki tes.reri başka başkadır. ernes hassas olamaz. Onun için yazıyı yazan zatm adliye yan- Bınından mütee.sir görünmemesi- De ür şey diyemeyiz. İBinanm mi- mari kıymet, olup olmadığına ge- lince: Bu mimari kıymet bir garip reçete oluu. Mımariar da bunda mü.tefik ceğil.. G.çende birisi de Bursadaki Yeşi. venmue uninarı Kiyamet gur Meşa. Bu munari kiymet ne Oluru Orun aduye binasi, İstan bu.u yuzümeşuren ümucerden Gi. Mv asan İmana girenler İK. Celi iç asımuz lık once bu gu- zel an y. görür.er ve onun adi.- Ye sa.üy. Gduganu İştnleri Man Şupicsiz içlerinuen bu bina hin ava ce metnihe münasip a Zameıte oluuşunu teslim ederler- du. Bun bır kaç dera Marmara- «an am. nı grerken vapurda te- Sadut etuğım ecnebilere bu bina- yı “a.dın,, etuğ.m zaman be- İvucum.er.ni gö.düm. Diyeceksi- nız ki: Mu.riçeen görünmek baş- ka, mma.i kıymet başkadır. E- fendım, bu bina sencierdenberi adliye binası idi ve işimizi pek güzel görüyordu. Yanınca mı kıys zactten düştü? Öyle ise Çırağan sarayına ne diyelim?.. A..şamda bu iddiayı ileri sü- ren zaan is.emediği şey, bu bi- manın ınşa ed.lme.i ve âbideleri- mizin — yani Ayasofya ve Suk İanıhmet camilerin n — etrafının böyle kı, netsiz! bina.arla çevsil- miş olmasıdır, Bakmız şu iddiaya! Adliye tekrar yapılırsa mimari kıymeti olmud.ğı çin âbidelerimiz.n gü- zeil.ğini bozacakmış.. İtiraf ederim ki; o bu bozula- cak güzelliğin hangisi olduğunu kestiremed m. Avluları Darülâce- zeye veya mahalle kahvesine çev- rilmiş olan bu camilere bilâkis adiiye binası biraz ciddiyet veri- yordu.. Hepsi iyil, M'mart kıymeti ol- mıyan binaları yok edelim, Ya mi- mari kıyıneti olanların ne işe ya radığına bakmıyalım mı?. Ayasofya hamamı vaktile yı. kılacaktı. Mimariden çakanlar: — Aman! Mimari kıymeti var- dır, dursun!. dediler.. Biz kıymet biliriz. Hamamı yıkmadık, tamir ettik ve... Bele- diye benzin deposu yaptı. İşte mi- mari kıymeti olan binaların yara- dığı işl, Garip bir âdet | Bilmem başka memleketlerde 'de bu huy var mı?, Lâkin bizde göze çarpacak şekilde mevcut: Ben ikide bir, gazetelerde bir takım ihbarlardan bahsedildiğini görürüm. Bu “ihbar, ne demek- 6r?.. Türkçe anlıyan bir adam sıfatile söyliyeyim, bunun manası “üstüne vazife olmıyan bir şeyi haber vermek,, demektir, Üç gün evvelki gazetelerde o- kudum: Ecnebi ve ekalliyet mekteple- rinde hocalık edenierden bazıla- rınm devlet memuru olduklarına dair maarife bir ihbar vaki ol- muş.. Memurların da hocalık et- meleri memnu imiş, maarif he- men tahkikata başlamış.. Böylele- ri varsa tabii atılacak.. Türkçede bir söz vardır. “Bir adamın ekmeğile oynamak,, . İş- te bu ihbarı yapan adam, kendisi ne bir yer boşasın diye belki bir çoklarının ekmeğile oynamakta- dır. İşin mahiyetine olursa ok sun bu ihbarlar esas itibarile me- deni insanlar (o huyları arasmda makbul olanlardan değildir. Lâ- kin ne hikmettir bilinmez; her de- virde böyleleri bulunur ve böy- lelerinin sözlerine iltifat edenler dg eksik olmaz.. Allah ıslah ey- Ekonemi Oda bütçesi —— Dün varidat kısmı tetkik edildi Ticaret odası idare heyeti dün sabah İzmirde bu seneki tütün mahsulü Gelen malâmata göre ba sene İzmir ve mülhakatmda 35 milyon kilo tütün elde edilmiştir. Geçen seneye nazaran mahsul bir müsli fazla olmasına rağmen fiatler normaldir, Istanbulda Yunan ticaret müzesi Yunan hükümeti Yunan ticaret mü- zesini zenginleştirmeğe karar verirken İstanbul, Sofya ve İskenderiyede Yu » Dan ihraç ve istihsal eşyasını teşhir â » gin birer ticaret müzesi kurmağa karar vermiştir. Bu müzeler konsoloshaneler- de yapılacaktır. Feshane fabrikasında kooperatif Feshane fabr kasmda fabrika memur ve amelesinin istifadeleri için bir koo - peratif kurulmuştur. Bu kopcratifin mü escsan heyeti umumiyesi dün Feshane şirketinde toplanmıştır. Müessesan he - yeti yeni idare heytini intihap tmiştir. İ- dare heyeti yarmdan itibaren faliyete ge- çecek ve aza kaydedilecektir. Feshane fabrikasmda bir amele lokantası hazır - lanmaktadır. Bu lokantada kooperatif ta rafından 10 kuruşa iki kap ve ekmeğile yemek verilecektir, Ege'de afyon Eğe mmtakasında afyon rekoltesinin geçen seneye nazaran bir misli fazla ol- duğu tesbit ed'lmiştir. Geçen sene yal - mız Ege mıntakasında 83 bin iile afyon. | istihsal edilmiş iken bu sene bu mikda- rn 177 bin kiloya baliğ olduğu görül. mektedir. Afyon fiyatlarındaki yükseliş te dün 936 kuruşu bulmuştur. Çekler hakkında tetkikat Ticaret odası Cenevrede çeklerin bey nelmilel vaziyeti hakkında yapılan tet - kikat ve varılan neticeler üzerine mem leketimizde çeklerin vaziyetini tetkike oda tetkikat ve istihbara şubesi müdürü Halkı Nezihi Beyi memur etmiştir. Ne- zihi Bey tetk'katı neticesini bir raporla oda idare heyetine bildirecektir. Amerika, pamuk istihsalinin tahdi stayor Amerika pamuk fiyatlarını tesbit için bütün dünyadaki pamuk müstahsili mem leketler nezdinde pamuk istihsalâtimn tahdidine teşebbüs etmiştir. Hattâ bu - mun için bir de konferans toplanması için bazı teşebbüsler yapılmıştır. Fakat başlıca pamuk müstahsili olan Mısır bu fikre yanşmadığından istihsalâtın tah - didi işi de kalmıştır. Tiryestede telkikat Romada İtalya ile yapılacak iktı- sadi müzakerattan evvel Triyestede Avrupaya yapılan transit ticaretimiz hakkında tetkikatta bulunmak üzere Iktısat vekâleti kontenjan o müşaviri Mümtaz ve Beynelmilel Mukaveleler müdürü Avni Beyler dün sabah Tri- yesteye hareket etmişlerdir. * BORSA (İş Bankasmdan alman cetvelidir) 21 Kânunuevvel 1933 Akşam Fiatları İatikrazı dahili 0525 1933 İstikram 9750 Şark D. yolları 245 P 2150 »» Mösssia Tramvay Aemdola Hisse 2180 per, Herive 16 350 Şark m, ÇEK FIATLARI Prağ Madrit Berlin | Belgrat Ziori hi ) ye ım as dar Şark dey. Balya Paris Londra Nüyork Milano, Brükeel Atina Cenevre Amaterdam Soya 11762 ©4425 NUKUT Kuruş 168 600 25 Moskova (Satış) 20 € Frans 1 İsterlin 1 Dolar 7 Lira 223 “7 # s8 25. 1 Âlim MİLLİYET CUMA 22 KANUNUEVVEL 1933 Pıçaktaki kan Lekesi kimin? Hayvan mı, insan kanı mı, tahlille anlaşılacak Dün Ağır ceza mahkemesinde Kadi- köyünde Hasan isminde birisini öldür - mekten suçlu Osmanla Mimi ve arkada şe muhakeme edilmişlerdir. Hasan Ka- Dai Ölünün di ia Yarak bal yanım. Desk belarlaj bir de başımın iki vi ll esildiği görülmüştü. Mimi ile arkadaşı Hasan ie bıçakla yaralanarak taşın ara - smda ezilmek suretle öldürüldüğünü itiraf etmişlerse de Osman imklir etmiş tir. Fakat yapılan tahkikata bıçağın Os mana ait olduğu anlaşılmıştır. Osman bıçaktaki kanın Hasana ait olmadığını bir hayvan kestiğini iddia Bunun için kanlı bıçak ve taşlar üzerin- deki kan lekelrinin Osmanın kanı olup olmadığının tesbiti için Tıbbı Adli kim- yahanes'ne gönderilmiştir. Dünkü mu balemede henüz bu tahlil raporunun gelmediği anlaşılmış, muhakeme tahli raporunun gönderilmesi için Tıbbı ka liye müzekkere yazılmak üzere başka güne bırakılmıştır. Ağır cezada diğer muhakemeler Beyoğlunda umumhaneci Kadriye - nin evinde tayyareci Zeki Beyi mekten suçlu Sa'din muhakemesi de di ağır ceza mahkemesinde yapılmıştır. Muhakemede şahit sıfatile celbi icap e- den şoför Cemalin gelmdiği anlaştimış, mhakme bunun celbi için başka güne berakılmıştır.. Ağır ceza mahlemesinde dün bundan başka s'rkat, tehdit, izale bikir, ahzü gazp suçlara ait olmak ü- zero daha dört muhakeme yapılmış, bunlar da şahit celbi için başka güne bı- rakılmıştır. Dün birinci ceza mahkemesinde sir- kat, darp, mecruh'yet, yankesicilik ve başkasının nüfus terkeresini kullanmak tan suçlu beş maznunun yapılmıştır. Bunların hepsi yeni davalar dır. Hepsi de takkiku'n genişletilmesi için başka güne bıralalksıştır. Ceza mahkemelerinde Ik'nci ceza mahleemesinde yarala « maktan mazmun 16 yaşında Hasan oğlu Yakup isminde bir mevkuf muhakeme . için başka güne Yakubam 100 ira hcefale karar verilmiştir. te tahliyesine Üçüncü ceza mahkemesinde sabahle- | yin, öğleden sonra da 9 dava görülmüş- tür. Bunlar Cehdit, cerh, sirkat gibi suç- lara ve suçlulara aittir, Hepsi de af ka- unundan istifade eder mahiyette oldu- ğu için suçluların sabıkaları kü minde bir genç muhakeme edilmiş ve 25 gün hapse mahküm olmuştur. Bu genç yanında çalıştığı patronunun bono larını çalmıştır. Sultanahmet ikinci sulh ceza mahke mesinde de dosya üzerine duruşmalara Fiatların yükselmemesi için tedbirler alınacak Havaların son günlerde bozu ma- w mahrukat fiyatları üzerine tesir et- işi Odunun çekisi dört liraya kadar yükselmiştir. Kömürün okkan da (5 — 6) kuruş arasında satılmakta- dır. Belediye odun ve kömür fiyat- ları üzerinde ihtikâr yapılmaması i- çin tedbirler alacaktır. Şi fiyatların daha fazla yük- selmesi ümit edilmemektedir. Evler- de ve depolarda stok mal vardır. Mar- ta doğru fiyatların biraz daha yük- #eleceği tahmin edilmektedir. Umumi evler Dünkü içtimada bir kroki tanzimine karar verildi Yeni fuhuş nizamnamesinin tatb katı ile meşgul olmak üzere teşel eden komisyon dün Sıhhiye müdürü Ali Rıza beyin riyasetinde toplanmış- tar, Emniyet müdürü Fehmi Bey ra- hatsız olduğundan komisyonda, mi dür muavini Hüsnü, belediye teftiş he- emrazı zühreviye rü doktor Himi Beyler Bu ilk içtimada umumi evler için tesbit edilecek mmtakalarım polisçe e ve bu hususta bir kroki tam- zimine karar verilmiştir. Kroki'er bir hafta içinde tesbit edilecek ve komisyon bu perşembe ünü tekrar toplanacaktır. cumartesi gününden itibaren başlanacak tar. Eonolar bulunuyor Adliye b'nası yangınından kurtarı « lan evrakın tasnif edilmeyen kısmının da hapishanede müdeiumumi muavinle- ri Ekrem ve İsmail Hakkı Beyler huzu- rile tasniflerine başlanılmıştır. Tasnif cd'len evrelen ekserisi icra dosyalarına nit evraktır, Bunlar meyanında birçok bonolar çıkmaktadır. Şimdiye kadar cı - kan bonoların mikdarı 70 bin liraya ba- li olmuştur. Peyderpey cak tas- nif neticesinde daha birçok bonolar çi- kacağı ümit olunmaktadır. Tasnif önü - müzdeki hafta zarfında bitirilecektir. Türk - Yunan mahkemelerinde Muhelt Türk -Yunan mahkemesin - de dün 25 davaya bakıldı. Bunlardan do kuz tanesi reddedildi. Reddedilen dava- lar da sükümetimizden istenen dazminat mikdarı 187363 liradır. 20 dava da ka - radan velmek üzee talik edilm şti. Muhtelit Tük « Yunan mahkemesi reisi M. Bek noel yortularmı geçirmek üzere memleketi olan Hollandaya git - 9 Kânunusaniye ka il edilmiştir. Bir kaç proje yapıldı Bilhassa istintak dairelerinde mesainin güçleşmesi ve yavaşlaşması ihtimali var Yangından sonra sarsılan adli vazi- yetin ıslahı ve ziyaa uğraması muhle - nel hukukun vükayesi için hukuk ve 5. nuncusu dün yapılmıştı da pazar lam ve üç kiş nin raporu müzakere edilmiştir. Cezacıların ve icracıların Dün ayrıca ceza ve icra hâkimleri de iyekinin devasından başka bir şeyi ih Dalis İst'intak hökimlerinin pılan hazılık tahkikatınm istintak daire lerine sevkedilmemesi, doğruda ndoğru ya mahkemeye sevkolunması ve ilk tah İlet Saranna Muna kalmadan son tah kikat açılması için bir kanun çıkarılma 81 icap etmekdledir. Çünkü mahkemeler bugünkü kanun- larmmıza gör“ ancak istintak dairelerin - lerine sevkolunmaktadır. Yangında ya- man ve hazırlık tahkikatı yapılan suçlu- lara sit tahkikat ta tekrar istintak dai. relerine sevkedilince, zaten mevcudu ye diyi geçmiyen ve noksan vessille mah- rumiyetlere katlanarak çalışan istintak dairelerinin mesaisi adam akıllı sarsıla - caktır. Çünkü böyle hazırlık tahkik: yapılan 600 e yakın mevkuflar ve dos - Ya vardır. Buna mukabil de istinlak dai relerinde eskisi gibi matbu tevkif mü - zekkereleri, celpnameler, ihzar müzek - kereleri defterler ve saire yoklar. İstin tak dairelerine yazı makinesi de miştir. Bunun lük işler bile küle tedvir in ün eli fazla yangın dosyasının da ilk tahkikatı tekrar bu 7 istintak daire si arasında taksim edilince işlerin sürat! le çıkması imkânı kalmayacaktır. İşte istintak hâkimleri de bu düşün- je hazırlamaktadırlar. proj Asıl netice muhtelif projeler Adliye sonra vrile vekiletinde - cek karardan ve Meclise arzedilecik La kilde anlaşılacaktır. Konya mbusu Refik Beyin istizah tak ririne Adliye vekil vekili Zekâi Beyin a Güzel sanatlar akademi- sinde Haşim ihtifali Bir sene evvel vefat etmiş olan Ahmet Haşim merhumun gi iz için Güzel sanatlar akademisinde bir içtima yapılmıştır. İçtima Akademi estetik ve sanat tarihi hocası Ahmet Hamdi Beyin bir konferansı ile açılmış tır. Ahmet Hamdi Bey Hâşimin haya- tmdan eserlerinden, ve sanatten istifa. deli bir şekilde bahsetmiştir. Bundan sonra Nurullah Ata Bey de Haşir s. matinden bâhis bir konferans vet Bu toplantıda Güzel Sanatlar Akademi muslim ve talebesi ile bazı muharrirler yam a 1 Maarifte İktısat enstitüsü Üniyersite profesörleri bir talimatname HaşarlAyonlar sany iktisat bir içtima yaprak Hukuk Taken bağli olanı Gs edilecek iktisat ensti- türünün talimnamesini başla mışlardır. Enstitü 16 şubatta ge geçecektir. Lawsanne Üniversitesinden — ikısat doktoru Refk Şükrü Bey” e döçent tayin edilmiştir. Yirmi talebe Atinaya gidiyor Üniversite talebesinden 20 kişilik bir kafile yılbaşında Atinaya seyahate çıka- caklardır. Seyahat 15 gün sürecektir. Hilâliahmer gençlik teşkilâtı Mekeplerde Hilüliahmer gençlik teş kilütr vücude e: üzere dün Hilâ- liahmer cemiyetinde merkezinde maa - Fi mümessillrinin iştirekile bir toplantı yapılmıştır. Fakir çocuklara yardım et- mek ve talebe arasınra topluluk terbi - yesini inkişaf ettirmek gayelerini gü - den yeni teşkilât pek yakında faaliyte geçecektir. o Heyet gelecek ay topla macaklır, Sümestr tatili Üniversite Fakülteleri 1 Şubattan 15 Şu bata kadar devam etmek üzere sömesir tatili yapacklardır. Lise, or'a ve ilk mek tepler | Kânunusanide başlamak üzere üç gün yılbaşı tatili yapalaklardır. Hastabakıcılık dersi Tıp mıza ee programlarına bastabakıcılık dersi ilkve edilmiştir. Ye- ni ders şukatila tedrise başlanacaktır. Bu ders bilhassa Anadoluya giden genç he kimler için çek faydalı olackatır. Mual'imler birliğinde kış programı Muallimler Birliği yeni idare beyeti kış için bir program hazırlamağa başla- snaştar. Evvales bagı Mhallimler Birliği mecmuasının da tekrar çıkarılma verilmiştir. sına karar Trabzon lisesi mezunları Trabzon Üsesinden mezun olanlar ce miyeti dün öğleden sonra Halkevinde senelik kongreleri akdtmişlerdir. Kon - grede bir snelik mesai raporu okunmuş ve yeni idare heyeli seçilmiştir. Hukuk talebe kongresi ne kararlar verdi? Istanbul Üniversitesi Hukuk talebesi cemiyetinin senelik kongresinin toplan- dığını ve İdare heyeti ile Teftiş heyeti ve Haysiyet divan: azalarını seçtiğini yaz- mıştık dün de talebe cemiyeti reisliğin- den kongrenin verdiği kararlar hakkın- da bir mektup aldık hulâsatan sükunle. runıza geçiriyoruz İstanbul üniversitesi hukuk © talebesi cemiyeti 20-12-93 çarşamba günü sene lik toplantısını yaparak : 1 — Darülfünunün ilgası münasebeti le (İstanbul Darülfünunü hukuk talebe- si cemiyeti) ünvanının (İstanbul Üniver sitesi hukuk talebesi cemiyeti) şeklinde düzeltilmesi ve mührün vu ünvana göre 2 — 512933 tarihinde yapılan top- lantıyı nizamnameye ve bu baptaki umu mi ahkama mugayir esaslı usul noksan- lıkları yüzünden itfakln kenlemyekün addetmiş ve bu münasebetle eski kongre gvvelce yapılan Bizamsız ve usulsüz intihapları da “haş- kaca esbabı mücibe zikrine lüzum gör- linet m E Safter B, Kâtipler ; Fehmi, Osman, Nezihi B.ler 5 İdare heyetine üncü sınıftan: Sırrı Enver, Celâl Sefter B. ler. 2 inci sınıftan: Sungur H., O Kerim, Memduh B, ler, ir 1 inci sımftan: Hüsam, Hakla, san B, ler, pe Teftiş heyetine Sınıf sırasile: Fehmi, M. Enver, Tay- Hr,ve Niyazi, Abdülkadir. ve Dündar Poliste —— Hırsız hamal Kadının eşyasını sırlayınca sırroluvermiş Nüzhet Hanım isminde bir ka- dın tabak, çanak, çamaşır ve saire gibi bir çok eşya ile kıymetli bir du- var saatini bir hamala yükletmiş, be- raberce Sirkeci civarından geçerler. ie kalabalık bir yere gelince hamal birdenbire ortadan kaybolmuştur. Nüzhet Hanım bir müddet etrafı araştırmış , hamalı bulamayınca poli- se müracaat etmiştir. Nüzhet hanım eşyasını alıp * ka- çan hamalm eşkâlini tarif etmiş, bu eşkâl üzerine zabıta bu hamatın İb- rahim isminde birisi olduğunu anla Sinemaların kapanma saati Dahiliye Vekâleti, halkın ve iş sahiplerinin sıhhatını koruma en- dişesile olacak ki durup dururken sinemaların 11 de kapatılması em- rini verdi. İlk nazarda bu emir, çok isabet- li gibi görülebilir. e Eğer bu emir, Kırşehir, Bafra gibi ıemalarına hitap ve on etseydi. o Hak buki | İstanbul gibi çok dağı nık ve istendiği zaman veraitinak- liye bulmak noktasından çok ba- kımsız bir şehirde bu emir, halkı bihakkin 5z'aç eder mahiyettedir. Bu emrin tatbiki ile sinemalarda biraz eğlenebilmek hakkı, sadece memur sınıfına, iradı ile geçinen, yahut rükübuna mahsus bir otomo- bili bulunan adamlara veyahut Be- yoğlunda ikamet edenlere inhisar ettirilmiş olmaktadır; fakat İstan- bul sekenesini akar ve otomobil sa- hibi insanlar teşkil etmediği gibi İstanbul sekenesinin münhasıran Beyoğlunda oturmakta olduğu da kabul olunamaz. Fatihte oturan bir iş sahibi adam tasavvur ediniz ki, oradan tramva- ya binip Beyoğluna çıkması, tram- vay beklemesi, rötar ve saire de mazarıitibara alınırsa tam bir bu- çuk saatlik bir iştir. Böyle bir in- sanın lâakal 7.30 dan evvel evim © den çıkması lâzımdır. İşsahibi bir adam için buna imkân yoktur. Bu misali, Bebekte oturan bir insana, Topkapıda oturan bir insana tat- bik etmek suretile teksir etmek ka- bildir. Mesele bir asayiş işi değildir ki yekâletin böyle bir emir veremeğe lüzum gördüğü farz ve kabul edil- sin. Mesele, sadece halkın biraz eğlenmesi, bütün bir günün yorgun luğundan sonra biraz vakit geçir. mesidir. İş, asayişe taallük etme- dikçe, vekâletin halkın eğlenmesi- ne müdahalesi doğru değildir. Ve nihayet şunu da unutmamak lâzım- dır ki, eğlence yerlerinin açık bu- lundurulacağı saati tayin ve tahdit etmek ber şeyden evvel belediye- nin en tabii olan meşru bir hakkı. dır. Ve her meşru hak gibi müda- haleden masun olmak lâzımdır. Uzun senele> harpler ve felâket- ler içinde boğulan ve bunalan, an- © * cak bu sulh ve saadet senelerinde biraz oh! diyebilmek imkânmı bu- lan muztarip bir neslin insanları- na hiç olmazsa arada sırada vekit ve zaman buldukça biraz boşça va- kit geçirmeyi biraz ( neşelenmeyi çok görmiyelim, , Ve nihayet şunu da söyliyeli halkı menfaatini ve ii in icaplarını idrak etmi. yecek kadar gayrireşit değildir. Nitekim © operatör Emin Beyin zamanmda tatbik edilmek isteni- len bu memnuiyet, bir zarurete is- tinat etmediği için o vakit muallâk- ta kaldı ve bir mesnedi olmadığı i- gin bilfiil hükümden sakıt oldu. Bu hususta yakın mazideki bu vâ- kıayı da gözönünde tutmak lâzım- Halkı korumaktan fazla iz'aç e- decek olan bu emrin dünyanın en dağınık ve vesaitinakliyesi kıt ve tanbul için ta bir şehri olan İs- nl imünde hürmetle başeğ- mek faziletine sahip bulunan Dahi- liye Vekilinden beklemekle en doğ ru bir şey yapmış oluruz. Salâhattin ENİS ei Eşyalar Nüzhet hanıma iade elmiştir; Meli adliyeye verile. cektir. Bir hırsız yakalandı Dün saat 13 te Fındıklıda Sühe- Ybey sokağında birinci mülüzmm Saim beyin oturduğu 6 numaralı evden sa- bıkalı Sabri bir ceket, iki pantalon, yelek çalmış, kaçarken yakalanmış- tır, Yangın başlangıcı Kumkapıda Çadırcı Ahmet bi rare numardiı mi yangın çıkmış ise de söndürülmüş. © Kanlı kavgalar Usküdarda kanlı bir hâdise ol- tur. muştur. Abidin ve Mehmet isminde iki | marangoz arasında bir alacak mese- Jesinden doğan dil gürültüsü nihayet j kavgaya dökü müş ve neticede Meh- met sol memesi altından ağır ve teh- likeli surette yaralanmıştır. Abidin yakalanarak takibata baş- © Janılmıştır. Sebze iskelesinde ötedenberi biri- birlerini çekemiyen evki Şve Naki isminde iki sebzeci kavgaya tutuşmuş” lar. Fakat bunları ayırmak için . raya giren İsmail, arkad