8 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

8 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

a, ) Sporda mühim mesele Teşkilât hükümete yük olmamalıdır “Milliyet” Ankaradan” iki ha- ber aldı. Bunlardan birisi esasları hazırlanan “Gençlik teşkilât” ku- Yuluncaya kadar spor teşekkülleri. hin lâğvedileceğini, diğeri de Mir- Alaylıktan mütekait Rahmi Bey nçlik teşkilâtı” işlerile uğraş- üzere fırka idare heyetine a- ktır. Verdiğimiz bu haberleri Cüm- huriyet gazetesi tekzip etti. Spor teşkilâtının lâğvı haberlerinin ne ereceye kadar tahakkuk edeceği- 8i bilmemekle beraber bu tekzip- İere rağmen muhakkak olan bir #ey varsa o da şimdiki spor teşki- iâtımızın umumiyetin hoşmutsuzlu- funu celbetmiş olması ve “Genç- ik teşkilâtı” ismi altında yeni bir *şekkül projesinin hazırlanmış ol- nasıdır. Spor teşkilâtı lâğvedilmeli mi- ir? “Gençlik teşkilâtı”, bugün her meinlekette ve bilhassa Rusya, İ- talya, Almanyada çok ehemmiyet verilen işlerdendir. Gençliği vatan imüdafaasına hazırlıyacak ve onu wlli mefküreler etrafında tek bir kitle haline getirecek bir teşekkül, büt milletlerin on senelerde duydukları en büyük ihtiyaçlar- Ye ve mürakabesi Sak bir Ve tahakkuku temenni edielcek bir Şeydi âtı” nın kurul 'Spor teşkilâtı" vi fikrine gelince, bu iki teş birbirine karıştırılmaması Ve ikisinin birbirine müvazi ola- yak yürümesi en hayırlı bir iş olur. Spor teşkilâtının lâğvi etrafındaki Mütalealar her halde, bu teşkilâtın ir taraftan istenilen ve bekleni- a pamaması, diğer taraftan la hü ste yük olmasından ileri Gençlik teşkilâtı yapılmalı mi- | ir? İ z pi | yolunda gider (Gençlik teşkilâtı) güzel | gelse yeridir. Bizce yapılacak iş şimdiki spor teşkilâtının basitleştirilme suretile ıslah edilmesi ve bu teşkilâtın ken di yağiyle kavrularak hükümete yük olmamasıdır. Spor teşkilâtını bas tleştirmek güç bir iş değildir. Hatırımızda kaldığına göre son spor kongresin den evvel bu hususta alâkadarlar bir proje de hazırlamışlardı. Bu proje bir kaç kere daha gözden ge girildikten, eksik ve gedikleri ta- mamlandıktan, lüzumsuz tarafları kaldırıldıktan sonra tatbiki ciheti- irse arzu edilen şey yerine gelmiş olur. Evvelce ne böyle ren gârenk spor nizamnamemiz ve ne de birbirine fena bir tarzda kenet lenmiş sayısız spor heyetler'miz vardı. Fakat spor işlerimiz, her halde, şimdikinden çok daha iyi ve beyhude yere de, hiç bir faydası olmadan kon. gre ve saire masrafları namı altın da hükümete bâr olmazdı. Kıymetli başvekilimiz'Halkev- lerinin yıldönümü münasebetiyle söyledikleri nutukta bütün Türkle- re her işte düstur yapabilecekleri çok yerinde bir tavsiyede bulundu lar ve dediler ki: “Muntazam feyizli çalışmanın temeli, müesseselerin bütçe noktai nazarından düzgün olmasını te- min etmektir. Başkasının lütfüne ve yardımına ihtiyaç gösteren bir hayat sun'i ve süreksiz bir hayat- tır. Onun devamına güvenilmez ki, feyzine ve tesirine inanılsın”, Spor teşkilâtımız yukarda söy- lediğim'z şekilde ıslah edilir ve bu yeni teşekkülün başında işten an- lıyan kimseler muhterem Başveki- limizin sözlerini düstür yaparak İ teşkilâtı kendi yağiyle kavurabilir lerte mesele kalmaz. Bu da pekâlâ kabildir. Sadun GALİP Hakem meselesi Ingilterede tatbik edilen bir usul Fenerbahçe - Galatasaray hâ- diseri etrafındaki neşriyatımız ü- zerine okuyucularımızdan bir çok mektuplar alıyoruz. Bu meselede teşkilât ve hakemlerin mes'uliye- ti etrafındaki neşriyatımızı tama- men haklı ve hattâ hafif bulan bu mektupları, yerimizin müsaadesiz- liğinden neşredemediğimize müte- essifiz ve sahiplerinden özür dile- riz, Yalnız bu münasebetle İngilte- rede hakemler hakkında tatbik e- dilen b'r usulden bahsedeceğiz: İngilterede her maçtan sonra, © maçı yapan takımların klüplerin, o maçı idare eden hakem hakkın- da federasyona bir mektup gönde rirler ve meselâ derler ki: “Hakem çok dürüst ve bitaraf- tı”, “Hakemin verdiği birinci gol ofyastti, fakat şu sebepten dolayı o bu ofsaydi göremezdi”. “Hakem iki hâdisede tarafkirli- ğ'ni gösteri Hiç lüzum yokken bizim takıma bir penaltı verdi ve karşı tarafın bariz bir penaltısını Federasyon her halde itimat et | tiği iki üç kiş'yi hakemi takibe memur eder ve bunlar maçtan son ra mütalealarını federasyona bil- dirirler. Bu mütalealar klüplerden gelen mektuplarla karşılaştırılır ve birbirine tetabuk eden noktalar her hakemin federasyonunda mev cut dosyasına işaret ed lir. Bu su- retle İngilterede bütün hakemlerin meziyetleri, noksanları, hangi klü be tarafkirlik ettikleri, otoriter v ya zayif oldukları tahakkuk etmiş br haldedir. Bu dosyalar sayesin- de hangi hakemi hangi maça ver- "mek veya zayif hakemleri ehem- miyetli maçlara koymamak işi İn- gilterede halledilmiştir. Spor arkadaşlığı büyük kuvvettir Şu iki atlet bütün sporcularımıza misal olabilir.. dayar arkadaşlı. ve bu arka- ler attığı samimiyet genç- Yuka atında büyük bir kuvvettir. önlerde dercettiğimiz resim, ge- mu d€ Avrupada yapılan bir gt Akp Ka Bu yarışta ayni klübe me: ve çok samimi arkadaş olan iki at let, rakiplerini kendilerini rahatsız edemiyecek kadar geride bıraka- birinciliği kimin alacağı hakkmda lâtifeye başlamışlardır. Fakat bu hal birbirine nisbet verir şekilde rai bilâkis birincilik ve ikin ei neticede ayni klübe ait olaca MİLLİYET PERŞEMBE 8 MART 1934 Kayak ile altmış üç metre 936 Olimpiyadında Norveçlilerden çok şey beklenebilir Berlinde yapılacak olan 1936 olimpiyatları için Almanların bü- tün tesisatı hazırlamakta oldukları nı geçen sayılarımızdan birinde okuyucularımıza bildirmiştik. Al manlar bir taraftan Berlin stadını ve olimpiyat köyünü hazırlarken diğer taraftan da kış sporları olim Piyatlarının yapılabilmesi için Gar miş'de mükemmel tesisat meydana getirmişler, kızak yarışları için, pist, kayak atlamaları tramplen yaptırmışlardır. Daha şimdiden kış sporlarile meşğul olan milletlerin atletleri Garmişe gelerek orada 1936 kış sporları olimpiyatlarına hazırlan- maktadırlar. Geçenlerde muhtelif milletlerin ve bu meyanda Almanlarla Fran- sızların Bob tabir edilen kızak ta- kımları oraya giderek hazırlık mü sabakaları yapmışlar ve bu işte en için de fazla Almanlar muvaffak olmus- lardı, ğ Bu sefer de Norveçli sporcular Garmişe giderek ski ile atlama talimleri yapmışlardır. Yukardaki resimde görülen Norveçliden biri altmış üç metre atlamıştır. Kayak ile atlamada altmış metre. yi bulmak hayli mesele olduğun- dan 936 olimpiyatlarında kayak i- le atlamada Norveçlilerden çok şey beklenebilir. reeazeeeeaearememeseeieeeeseeeseeeeeeeeeseseseseeeesekeeeaseseeeeeeeeeeeseseeesememe Marsel Til Şampiyon | Ignaçyo Ara Son zamanlarda Zenci boksör Al Bravn ile Yang Perez'arasında ya | pılan dünya horoz siklet şampiyon | luğunu namağlüp Zenci boksör sayı hesabiyle muhafaza etmişti. O | Son haftalarda ikinci.bir dün- ya boks şampiyonluğu maçı daha yapıldı. Bu maç orta siklet şampi yonluğuna ait idi. Müsabaka, şam- piyon Marsel Til ile şampiyonluğa namzet İgnaçyo - Ara arasında ya- pıldı. Bu maçta da şampiyon Mar- sel Til sayı hesabiyle hasmını mağ lâp edereke dünya şampiyonluğu. nu muhafaza etti. Avrupa şampiyonasına iştirak ediyoruz Güreş Federasyonundan: Son merkezi umumi içtimaında te » karrür ettiği veçhile Federasyonumuz. ve nam- zetlerinin tefriki için yapılacak müsaba. ka bilâhara ilin edilecektir. Güreşçileri | mizin her zamanki mesailerine daha muntazam devam etmeleri tavsiye ve keyfiyet berayı malümat ilân olunur. Birincilik müsabakaları İstanbul mintakası Futbol heyeti riyasetinden: 9 tarihinde 1 — Taksim stadında: Saha ko- Bey- Istanbulspor B. takımları, hake Basri Bey, saat 13,45 te Topkapı - irinci takımları, hakemi Ad- Bey, saat 15,30 da Beykoz - İs 'anbulspor | inci takımları, Suphi Bey. 2 — Fenerbahçe Nuri leymaniye > Galatasaray B. takımları hakemi Rüştü Bey, saat 13,15 te Ak Lunordu - Anadolu birini takımları, hakemi İzzet Muhiddin Bey, saat 15 te Süleymaniye - Galatasaray 1 inci takımları, hakemi Ahmet Bey. 3 Beş : Saha ke- miseri Necmi Bey, saat 12 de koz « hakemi mi Sadi Bey, saat 13,15 te Türkgü- cü - Ortaköy birinci takımları, hake mi Kemal Halim Bey, saat 15 te Do ganspor - Bakırköy | inci takımları, hakemi Sadi Bey. Bosketbol maçı Basketbol heyetinden: 9-3 - 1934 Cuma günü Galata- saray Lokalinde yapılacak basketbil maçı Galatasaray « Vefa sant 18 de ha kem Semerciyen Bey. Vaktinden 15 dakika geç kalan takımlar mağlüp addolunurlar. kiyeti üzerinde oynamıyarak gali- biyeti birbirlerine bırakmağa kal- kışmışlardır. a ir bir fotoğraf çı tam bu srada onların resmini Fransua Dekan A Sw V a m — Marsel Til ve Karpantiye Fransa ve hattâ dünya boksünün en mühim simalarından Dekan- m öldüğünü okuyucularımıza haber vermiştik. Bir vakitler namı dünyayı tutan meşhur Fransız Boksörü Karpantiye'nin meneceri olan Dekan'm ölümü bilhassa Fransa spor muhitlerinde derin bir teessür uyandırmıştır. Çok iyi kalpli. ve dürüst bir insan olan Dekan için Karpantiye: — O benim için hem sert bir menecer, hem de müşfik bir baba olmuştu. Eğer ben bir aralık spor âleminde bendimi gösterebildisem bunu Dekan'a medyunum, demiştir. Karpantiye'nin sözlerine inanmak lâzımdır. Dekan'ın şefkat ve azmi yukardaki resminden de anlaşılabilir.