19 Nisan 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Nisan 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

e AM e aaa amaa M. Yevtiç parlak bir surette karşılandı (Başı 1 inci sahifede) | dan iadei ziyarette bulunulmuş - tür, M. ve Madam Yevtich hazret- leri Kâzım ve İsmet Paşalar ha- zeratının ve Tevfik Rüştü Beyefen dinin refikaları hanımefendilere ve heyeti vekile azaları ve C. H. Fır- kası kâtibi umumisi Recep beye - fendiye ve refikaları hantmefendi- lere kartlarmı bırakmışlardır. Bu akşam hariciye vekili Tev- fik Rüştü bey tarafından M, Yev- tiç hazretleri ve refikaları hanrm- efendi şerefine Ankarapalasta bir akşam yemeği verilmiştir. Yemeği bir süvare takip etosiş- tir. ANKARA, 18 (A.A.) — Yu: goslavya hariciye nazirı M. Yev- tiç refakatinde Yugoslavyanın An kara sefiri olduğu halde buzün öğ- leden evvel saat 11,30 da harici ye vekili Tevfik Rüştü Beyi ziya- ret etmiştir. Hariciye vekili Tev. | fik Rüştü bey de saat 13 te M. Yev tiçe iadei ziyarette bulunmuştur. Sant 13,30 da Ankarapalasta hariciye vekili Tevfik Rüştü Bey ve refikaları hanrmefendi M. ve Madam Yevtiç şerefine hususi bir öğle #iyafeti vermişlerdir. Tevfik Rüştü Beyin nutku ANKARA, 18 (A.A.) — Bu akşamki ziyafette Tevfik Rüştü Bey aşağıdaki nutku söylemiştir: Nazır Hazretleri, aziz dostum ve meslektaşım, Türk hükümetinin m; mtaz dost memleket hariciye nazırmı selâm- lamakla bahtiyar olduğum bu ma- sada, zatı devletinize o Türkiyeye hoş geldiğiniz demek için ayağa kalkarken büyük bir zevk duyuyo - rum, Ve derin bir surette kaniim ki bütün Türk milleti, güzergâh” mızda gördüğünüz — yürekten ge len bir tezahürle sizi karşıladıktan *onra şimdi de benim bu hissiya- trma iştirak etmektedir. , Belgrat ve Atinada bir sulh ese- ti olan Balkan misakı için bera Sr çalıştıktan sonra burada tek PAX Sörüşüyoruz ve bu eserin isti- Tal ettiği temellerden | birinin de ürkiye ile Yugoslavya milletleri bul, ilaki mukarenet ve rasanet beli dostiyk olduğu mütalaasın- , Vaktiyle dünyanın en karışık ye- ri olan bu Avrupa parçasında ra- ganeti, mesaj iştirakini ve anlaş- p7a tehi ettirmek ve bunu b *P sonu devresinde, bazılarının vosnutsuzluğu ve bazılarının meş- ii infiali ile sık sık karışan bu evrede yapabilmek her halde dü- sönen ve tatbik edenlerin iftiharı- va değer bir sulh eseridir. Türk ve Yugoslav milletleri Türk ve Yugoslav milletleri bi- vibirlerini asırlardan beri kahre- manlıklariyle ve bilhassa hissiyat- Jarina ve umumi menafi çerçevesi içinde milli menfaatlerine en elve- tişli olan dostluklara karşı mer- butiyetleri ile tanrmışlardır. Belgrad'da iken, yüksek kiyase- tiyle Yugoslavya'nın medeniyet ve feyizli sulh eserinin inkişafımdaki metli Kral Hazretleri tarafından yakından tanınmak şerefine nail oldum. ? Aziz nazırım ve muhterem dos tum, işte bu inkişaf hakkındaki wkdirlerimi burada atzederken, ö- | teden beri bütün milletlerin ve has- satan Balkan milletlerinin mukâre- neti fikriyle hareket eden ve İstan- bul mülâkatından sonra, kendi his- sesine olarak, bu fikre lâyik oldu- ğu kuvveti verebilen büyük £şefi- mizin maçiz bir telmizi olarak ko- nuşuyorum. Bu fikir tarihte feyizli Neyi Ye uzoılavya dostluğu- nun üzerinde yükseleceği bir isti- natgâh teşkil edine Balkanlar Balkanlar Balkanlılarındır: İşte hepimizin düşüncesinin esası bu- dur ve üzerinde müke be na kurmağa çalışmış a deb zemin de yine budur, o bina ki şim di her türlü şüphenin üstüne çık. $ bulunuyor. miz kan arsakını imza edenler katiyen mütecaviz, katiyen şüphe- fakat insani va sında münhasıran dostane, musti- bana a peryerane olan bir 8ser tehakkuk ettirmişlerdir ve dört memleket dünyanın gesi” *e olduğu tereddütler arasında. em MİYet içinde mevcudiyet Ve sulh i- çinde inkişaf ve refah hakkını İs tiyoslar, Balkanların iki müntebasında bulunan Türkiye ile Yuyoslavr?» bütün refahların validi o'an sulh ülküsünü mesut, temamiyetine Ma“ ik ve müstakil görmek istedikleri des Yarım adasında dostlarının Ver, <i mesnisiyle tarsin edebilir- Wi olmıyan ve ifade ettiği derin mana ile, Türk milletini mütehassis etmiştr. Zatı | devletinizi şahsi bir dostum ve dost milletin mümtaz mümessili o- larak selâmlıyorum. Size bir kerre daha hoş geldiniz derken, sözleri. min onlara atfettiği (o teşriki mesai ve tesanüt fikirlerile anla - ılarak herkes tarafından duyul - masını isterim. Kadehimi haşmetli kral Alek- sandr hazretlerinin sıhhatine, asil Yugoslav milletinin büyüklük ve refahına kaldırıyor ve zatı devle - tinizin ve madam Yevtiçin sıhha- tine, ve Türkiye ile Yugoslavya a- rasında resanet bulan samimi dost luğun içine içiyorum. . Yevtiç'in cevabi Yugoslavya hariciye nazırı M. Yevtiç müteakiben ayağa kalka - rak Tevfik Rüştü Beye. cevaben şu nutku söylemiştir; Vekil hazretleri, aziz dostum, Dost Türkiyenin misafirperver toprağında bana hoşamei temen- nisinde bulunmak için gerek met- buu mufahhamam, gerek memle- ketim ve gerek şahsım hakkında söylemek lütfunda bulunmuş ol - duğunuz güzel ve tesirli sözleri de rin bir minnet hissi ile dinledim. Bu hissime bütün Yugoslav mille. tinin minnettarlıkla iştiraket - mekte olduğuna inanmanızı siz - den rica ederim. Bugünkü ziyaretin benim için bilhassa kıymettar olması yalnız memleketinizin bütün sahada elde etmiş olduğu büyük ve parlak te- rakkiyi hayranlıkla takdir etmek meserretine nail olmaktan değil, ayni zamanda istikbalde iki mem İeketi birleştiren lâyetegayyer dost luğu burada beyan ve tekit et - mek imkânını elde etmekten ileri gelmektedir. Bundan böyle hükümetlerimi - zin Balkanlarda sulhu takviye ve bu yarım adanm istiklâl ve hürri. için (yapacakları e menfaat iştiraki ve iye - Yugoslav dostluğu, tesadüfün, ve mesut bir takım ah. val ve şeraitin mahsulü değildir. Bizim dostluğumuz ve bizim tesa- nüdümüz mütekabil itimat ve tak- dir esasına müstenittir. Bu dostluk ve tesanüt, milletimi zin yakın tarihte hürriyetleri ve milk istiklâlleri uğurunda katlan - makta tereddüt etmemiş oldukları hudutsuz fedakârlıkların tabii ne - ticesidir. Zatı devletlerinin pek doğ ru olarak buyurdukları gibi bu dost luk ve tesanüdü, milletlerimizin a- sırların © miras | bırakmış ol- duğu © mütekabil (© hürmet ve takdir . hislerine müsavi o- lan kahramanlıkları ve dostluk - lara merbutiyet ve sadakatleri de âmirdir. Sevk ve idaresi altında kahra - man Türk milletinin meziyetlerini izhar etmiş ve sayesinde dünyayı hayretlere garkeden terakkiler ta- hakkuk ettirmiş olan asil Türk mil letinin namdar şefi hakkındaki yük sek © tekrimalımı ifade etme me müsaade buyrulmasını rica & - rim. Vekil hazretleri, azi metbuu mufahhamımı Fiesetii Kral Alexandr Hazretleri ile Türki Yel Heç ahuru Gazi Mustafa Ke- eri ari in tar lara A yak b detmek lütfunda bulundunuz. Fil vaki metbuu mufahhamımın siyasi kiyasetinin sevki ile ve sulhün sa, mimi bir dostu sıfatiyle Balkan mil etlerinin mukarenetinden ibaret o lan ve pek güzel işaret buyurdu - ğunuz veçhile iki devlet reisinin İs tanbuldaki mülâkatları esnasında tahtim edilmiş bulunan fikre her zaman taraftar bulunmuş olduğu- nu hatırlamakla bahtiyarım. Bütün kuvvetimizle takip et mekte olduğumuz Balkanlarda yak laşma ve anlaşma siyasti dost Bal (Başı inci sahifede) katini celbetmiş, mesele tetkik e - dilmiş ve 18 - 20 ya şarasında ve henüz tahsil çağında bulunan genç lerin Dr. Şefik Hüsnünün annesi - nin ve hemşiresinin oturduğu eve girip çıktıkları görülmüştür. Şebe- kenin elebaşılarının Dr. Şefik Hüs nünün kardeşleri Leman ve Salâ - le Dr. Hikmet ve kardeşi Şera- fettin ve evini bunlarm içtimama tahsis eden Salih olduğu tesbit e - dilmiş, tahsil çağında bulunan gençlerin henüz iğfal edilmek üze re oldukları anlaşılmıştır. Evlerinde neler bulundu ? Bunun üzerine zabıta memurları evlerinde arama yapmışlardır. Bun ların evlerinde yazı ve teksir ma- kineleri ile Kızıl İstanbul isimli komünist gazetesi, | Mayıs beyan- namesi hazırlanmış, * ayrı ayrı iki broşür sureti, 13 üncü dahili icra komitesinin ve komentertanın içti- mai zabıtları ve mukarreratına ait sirgüler, Türkiye komünist fırkası nizamnamei dahilisi bulunmuştur. Bittabi bu delâil karşısında suçlu- ların inkâra mecalleri kalmadığı ic vrakları ile birlikte müddeiumu - miliğe sevkolunmuşlardır. kaybetmiştir. Bunun için Salih der dert edilememiştir. Maamafih zabı ta izi üzerindedir. Müddeismamilikte TW Suçlular adliyede müddeiumu - mi Kenan Bey tarafından bizzat ayrı ayrı isticvap edilmişlerdir. Bu isticvap neticesinde Kenan Bey tahsil çağında bulunan altı gencin benüz komünistlik tahrikâtına baş- lamadıklarını ve tahrikâta başla- nılmak üzere iğfal edilmekte olduk larını anlamış, kendilerini huzuru- na celbederek bir saatten fazla süren bir konuşma yapmış, ve ken dilerine gayet müessir nasihatlar - da bulunmuştur. Gençlerin müd - deiumuminin huzurunda gözleri Yaşararak çıkmış olmaları bü na- sihatin üzerlerindeki terbiyekâr te siri nifadesidir. Kenan Bey genç - lere nasihat ettikten sonra kendi - lerini serbest bırakmış, Leman Ha »rmla Salâhi, Dr. Hikmet ve Şera- fettin Efendileri de tevkif talebile Sultanahmet birinci sulh ceza hâ - kimi Reşit Beyin huzuruna sevket Hâkim huzurunda Hâkim Reşit Bey usulen suçlula- rr isticvap ettikten sonra komünist. lik tahrikâtı yapmaktan suçlu ol - duklarını söylemiş ve ne diyecek- lerini sormuştur. Suçlulardan Şerafettin: — Doktor Hikmet benim karde- şimdir. Öteden beri komünistlik - le uğraştığı, benim de kardeşim ol- duğu için ben de daima zan altın. da bulunduruldum. Benim ne ko - münistlikle, nede kardeşim Dr. Hikmetin meslek ve meşrebile alâ- kam yoktur, ben marangozluk y. par, kendi sayimle geçinir bir a - damım demiştir. Dr. Hikmet ne diyor ? Dr. Hikmet te: — Evvelce komünistlik tahrikâ- tı yapmaktan suçlu olarak mah - küm oldum. Dört ay evvel mahkü miyetimi bitirerek çıktım ve artık yle ein üllere girmeme - e ve Oni çalışmama; a karer verdim. oVâki olan mrazaakİaea da bu baptaki kararımı ve artık gizli teşekküllerde çalışamıyaca - ğımı bildirdim. Binaenaleyh şimdi isnat edilen cürümle alâkam Ni tur. Zabıtadaki Dik müstenittir. Salâhinin söyledikleri Dr. Şefik Hüsnünün kardeşi Sa- lâhi de: — Benim isnat olunan suçla alâ kam yoktur. Şefik Hüsnünün kar. İtirafım tazyika ir. kan memleektlerinin mümtaz dev. | Şişi olduğum için tevkif edildim. det adamlarının samimi ve ihlâs - | Müamafih Şefik Hüsnü ile bir se- kârane yardımına mazhar olarak “ Ma biç şüphesiz, ben buna kaniim, ya |” — —— — rım adamızın bütün memleektleri- nin siyasi anlaşmalarına müncer 0- tar. Ve Vbunun ifadesi, ilk £ fadesi Balkan misakıdır. Bütün Balkan devletlerinin kati Ma aaa ibaret o - şterek arzumuzun tahakku ku hali hazırda bir tanhhure uğ - and ise de hüsnü niyetimiz bun an future uğramıyacaktır. Bu ga yere vâsıl olmak için ayni azimkâ Yi yek buna karşı hükümet ekiz” olan vakur Ankaranızda gösteril . miş olan hararetli ve untulmaz bis nü kabulden dolayı en hâr minnet, tarlığımı arzetmek benim için tat. lı bir vazifedir. Kadehimi Türk mil telinin büyük reisi Gazi Kemal Hazretlerinin sıhhatine, Baş vekil İsmet Paşa Hazretleriyle ra. | fikaları hanımefendinin sıhhatleri ne kaldırır ve asil Türk milletinin refahına ve zatı devletlerinin ve re fikaları hanrmefendinin şahsi sa- adetlerine içerim, iy M. Yevtich'e ziyafet Yugoslavya hariciye nazırı M. Yevtich cumartesi günü Anka - radan şehrimize gelecektir. Ayni gün vilâyet tarafından O Mösyö a ei bir öğle ziyafeti M. Yevtich Sofyaya da gidecek Pimi rşılayan Bulgar gazetecilerine, Gospodin Muşanof Belgrattan ge- rken kendisini tekrar davet et- AİLLİYET PERSEMBE 19 NISAN 1984 | Bir komünist kafilesi daha! Trabyadaki çiftliğimden alınarak polis müdürlüğüne götürüldüm. O- bana evimde bulunarak ge - i söylenen bazı evrak gös- terildi. Bunlar meyanında benim el yazılarım da vardı. Fakat tetkike zaman ve imkân bulamadım. Taz- yikten korktum ve bunların benim evimde bulunduğunu itiraf ettim, demiştir. Leman Hanımın ifadesi En mühim ifade Leman Hanı - mın söyledikleridir. Leman H, — Dr. Şefik Hüsnü komünisttir. Ailemizin bütün “srarlarma rağ - men bu işle uğraşmaktan vazgeç memiştir. Şefik Hüsnü komünist ol duğu için bize öteden beridir ko - münistliğe, Marksizme ait mektup- lar ve matbualar gelir ve bunların vasılai irsali postadır. Bir ailenin içinde, bilhassa bizim gibi efradı çok ve kalabalık bir ailenin içinde her meslek ve meşrepte, muhtelif içtimai sahalarda çalışan insanlar bulunabilir. Dr. Şefik Hüsnü de Marksizm sahasında çalışıyor. Fa- kat çalışış gerek benim, gerek an - nemin mümanaalına rağmendir. Doktorun bu sahadaki faaliyetini biz hiç bir zaman hoş görmediği - miz için onun namına eve gelen evrakı kendisine göndermiyorduk. Yaz geldi, sayfiyeye gitmeğe hazır lanıyorduk. Bunları imha etmeği düşündük. Bir kısmını imha ettik, diğer kısmını imhaya hazırlanır - ken de polisler geldiler ve bunları aldılar. Evde iki yazı makinesi bulunu şuna gelince, yazı makinesi her mü nevver Avrupalının evinde bulun- ması lâzımgelen zaruri eşyadandır. Biz bütün efradı münevver olan bi leyiz, binaenaleyh bizde de bir yazı makinesi vardı. İkinci ya- kinesi ise kardeşim Salâhi - i ve o Foçadan gelirke nken - azı makinesini de İstanbula ge- tirdi, ve çiftlikte lüzumu olmadığı için eve bıraktı, Evde Kızıl İstan - bul gazetesinin, fomenterna sirgü- lerlerinin, beyannamelerin bulu - nuşu arzettiğim gibi Şefik Hüsnü namina muhtelif ve meçhul yerler den eve gönderilmiş olmasmdan ibarettir. demiştir. N Tevkif edildiler Hâkim Reşit Bey bu ifadeleri müteakıp suçun memleket asayişi- ne taallük eder mesailden olması hasebile kendilerini serbest bıra - kamıyacağını söylemiş ve hakların daki tahkikatın mevkufen icrası - na karar verdiğini bildirmiştir. Bu akrarlarm tefhimini müteakıp Dr. Hilrmet ile Salâhi zabıtada tazyi - ka maruz kaldıklarını söyliyerek 24 saat zarfında tabibi adliye mu- Ayene ettirilmelerini istemiştir. Hâ kim bu hususta müddeiumumiliğe tezkere yazılmasına da karar ver- miştir. Bizde kömür .. Sanayii (Başı i > yle, ii giltereden Belçikaya av ayni sanayii getkille meşgul olduk. AK manyada da kömür sanayiini tet - kik ettik ve Alman, İngiliz, Belçi- ka ve Fransız firmalarının teklif, lerini aldık. Du teklifleri uzun uza dıya tetkik ederek icap eden fir - malarla nihai müzakeratta bulun- duk. Bunların içerisinde en müva- fık gördüğümüz bir İngiliz ve bir Alman firmasmın teklifleri arasın da burada en elverişlisini seçmek için getirdik. Yeni kurulacak kö - mür sanayii için merkez Zongul - dak olacaktır. Tabii bu sanayi ta - mamile Türk sermayesile İş Ban - kası tarafından kurulacaktır, Mem leketimizde bu sanayiin vücut bul ması, odun ve odun kömürü yap - mak için hedredilen ve gelişi gü - zel nan ormanlarımızı mu - kadder ölümden kurtaracaktır. Zon guldakta yem aaa se- mi antrasit sım t rine hattâ maltızlarda gaz kokusu ver- meden, dumansız en kolay bir şe- kilde yanacaktır. Tabii kuvvei za- ruriyesi de çok fazladır. Kalörifer ler için yakılması çok iktisadi ve kolaydır. Kömür sanayiile bera - ber bunun müştekatı makamında olan benzin, petrol, katran ve orta yağlar sanayii de memleketimizde teessüs edecektir. Bir ton kömür semi kok yapılırken 9 kilo saf ben- zin, Zİ . ve gi Se ta yağlar elde edilecektir. > ilde elde edilecek kkümürlerin Yür kiyenin her tarafında satılması için tabii satış teşkilâl yapılacaktır. Ragıp Bey muharririmizin cam sanayii etrafında yapılan tetkikat etrafında sorduğu suale cevaben de demiştir ki? >, — Şişe ve cam sahayii üzerinde İş Bankası umum müdür vekili Mu ammer Bey de timizle beraber ken Alı bir firma ile te ea gisi iv Tütün kongresi ae ye Mesaisini bitirdi Mühim kararlar verildi. Tazim telgraflarına cevap Celâl B. nutkunda ka - rarlarm (süratle kanun haline getirileceğini söy- İedi. ANKARA, 18. A.A. — Ankara tötün kongresi bugün öğleden son- ra saat ikide Kavalalı Hüseyin B. in riyasetinde toplandı. Kongre tarafmdan Reisicümhur Hazretle- rine ve Büyük Millet Meclisi Rei- si ile Başvekil Paşalara çekilen ta- zim telgraflarına gelen bervechi a- ti cevaplar okunarak şiddetli alkış landı : Tütün kongresi reisi İktisat Ve- kili Mahmut Celâl Beyefendiye: Eskişehir — Kongrenin işar buyu rulan hissiyatma teşekkür eder, memleket için hayırlı mesaisinde muvaffakıyyetler dilerim efen Reisicümhur GAZİ M. KEMAL Tütün kongresi reisi İktisat ve- kili Mahmut Celâl beyefendiye Kongrenin h izhar eli ği samimi hissiyata teşekkür ede- rim efendim. B. M. Meclisi Reisi | Kâzım Tütün kongresi reisi Iktisat Ve- kili Mahmut Celâl Beyefendiye; Memleketin en mühim meselesi- ni halletmek üzere toplanan kongre nin faaliyetinden yardımlar bekli- yoruz. Kongrenin muhterem azası na müvaffakıyetler diler, zatı dey etlerini bu kadar mühim bir mü - esseseyi faaliyete koymalarından dolayı hararetle tebrik etmek iste- rim efendim. Başvekil İsmet Kararlar Daha sonra encümenler tarafın - dan müştereken hazirlanan 12 mad delik karar sureti ve mukavele ti- pi esbabı mucibeleriyle birlikte okunarak küçük bazı tadilâtla ka- bul edildi. Bu mukarreratı müza - kere ederken murahhasların mütte fikan tasvip ettikleri görülüyor - iu, Saat üç buçuğa kadar devam e- den müzakerelerden sonra tenef - füs için celse tatil edildi. İkinci celse reis vekili Mahmmt Celâl Beyefendinin reisliği altımda yapıldı. Evvelki cel sede kabul edilen karar suretleri » nin nihai şekli tabı ve azaya tevzi edilmiş Balumuyordu. Mukarrera - tın bu son m daha okunduk tan sonra müri lar söz aldılar. Müteakiben Vekil Bey şu nut - ku söyledi. Celâl Beyin nutku Bendeniz de müsaadenizle, kaç söz söylemek isterim. bir li arkadaşlarımızdan Halil, beylerle B. Bravn ve Kavalalı Hü- seyin Beyin samimi sözlerinden çök mütehassis soldum. Bunu bundan sonra yapacağımız diğer işler için de medarı teşvik addediyorum. Dü hi Gazimiz hakkında, çok temiz | ve çok samimi © izhar edilen hissiyata, kıymetli Başvekilim İsmet Paşa Hazretleriyle kıymetli Meclis Reisimiz Kâzım Paşa Hazretlerini takdir eden sözlere teşekkür eder ve kendilerine bu temiz hissiyatı bildirmeyi ayrıca bir vazife adde- Efendiler, kongre, kendisine tey di edilen vazifeyi, büyük bir liya- kat ve büyük bir isabetle görmüş ve bitirmiştir. Vazifemz çok kolay laştırdınız. Sureti katiyede emi - nim ki verdiğiniz kararlar dışarı- da bunlara intizar eden bir çok manevi mükâfatı karşısında fev- kalâde mütehassis olarak size te- şekkür ederim. Kararlarınız iktisat vekâleti için bir vediadır. Bunların süratle kanun haline gelmesi için bütün mevcudiyetimizle çalışaca- ız. yi Başvekilime ve mesai arkadaş- larım olan vekil beylere keyfiyeti arzettikten sonra B. M. Meclisi - nin huzuruna çikarak da davala- rınızı kararlarınızı kendi kararım gibi na ederek . kanuniyet Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Dokuz adet kar başlığı lik, dokuz çift tırmanma fotini bir me âleti (Barometresi) pazarlıkla alınacak ve P 22-4-934 pazar günü saat 15 den 16 ya kadar K yonu- muzda yapılacaktır. Talipler malzemenin nev'ini görmek ü- zere hemen ve pazarlığa iştir günün ——— kesbetmesine çalışacağım. (Sürekli muza gelmeleri. (18 Yunanistanda Diktatörlük mü? M. Venizelos Balkan mi- sakı etrafında yazdığı son makalesini de neşretti ATİNA, 18 (Milliyet) — Mös yö Venizelos dün Yünanistanı a- lâkadar eden harici meseleler hak- kında son makalesini yazmıştır. Liberaller liderinin fikrine gö- re misak protokolunun en büyük tehlikesi Yunanistanı ifasma âciz olduğu askeri taahhüdat © ifasma sevketmesidir. Mösyö Venizelos Yunan milleti eğer hudutları ha - ricinde bir harbe girişecek olursa ve İtalyanm Yiman adalarını iş - gal etmekle beraber Saronikos, ve Selânik körfezlerini de abloka al. tıma alacağını Yunanistanın İtal - yaya karşı Yugoslavyaya muave - nette bulunmasına imkân olamı - yacağını kaydetmektedir. Mösyö Venizelos devam ede - hükümetinin Yunanistanın si rek yasi âlemini iğfal eder taahhüdat altma girdiğini söylemektedir. Badehu Mösyö Venizelos son zamanda Yunanistan üç devlet- le mevcut münasebatının haleldar olduğuna işaret etmekte hüküme- ti, Mösyö Maksimosun hususi kâ- tibi Mösyö Pipinelinin telkinatile iktifa ederek (o memleketin siyasi fırkaları ile vaktinde istişare et - memekle itham eylemektedir. Mösyö Çaldaris, Mösyö Maksi- mos ve Mösyö Kondilis dün sa - bah toplanarak Yunanistan Bal. kan misakı karşısmdaki vaziyeti: ni ve Mösyö Venizelosun mütalea- tı meselesini tetkik etmişlerdir. Müzakerelere iştirak edenle rin her biri kendi görüşlerinde 1- rar eylemektedirler. cağ yi le bu gö - Hükme ma zelosn hükümete karşı ald ziyetten feragat ve Mösyö sin tekrar cümhur riyasetine inti- hap olunmasını bilâkaydüşart ka- bul etmesi hakkında bir davet ya- pılması meselesi konuşulduğu söy- lenmektedir. Aksi takdirde liberal ler lideri Mösyö Venizelos fır - kasının 30 mümtaz erkânı ve bir- çok askeri dostlarile Yunanistan - dan teb'it edileceklermiş! Çaldarisin hükümeti 8 ay mem- leketi diktatörlükle ii i ii, ağı ve Yunan esasiyesinde tadilât yapılacağı yiası vardır. Atina ajansı ne diyor ATINA, 18 (A.A) —Bu sabah ki Atina gazetelerinde ecnebi mem leektlerden telgrafla gönderilmiş o lan bir takım haberler intişar etmiş tir. Bu haberlere göre yakında par lâmentonun feshi ve hattâ diktatör lük ilânı gibi bazı vekayie intizar etsek icap edermiş. Bu haberler, katiyen asılsızdır. Yunanistanda grev ATINA, 18 (Milliyet) — Y. nanistanm bülümüzu giiesaiiğe murları iktisat nezareti iddiaları kabul etmediğinden 24 saat için | grev ilân ettiler. Kaza kurşunu ie ali ölümü bir vaka olmuş köyden arkadaşı Satılmışla oturur- ken aklına tabancası gelmiş ve be- linden çıkararak methetmeğe baş- lamıştır. Satılmış bu pek beğendiği silâhı eline alıp tetkik etmeğe baş- ladığı bir sırada birdenbire ateş almasile Yaşar kalbinden vurul- muş ve derhal ölmüştür. Satılmış tevkif edilmiştir. K alkışlar) » Kon; lere si culuklar alkışlar). Kongre o mur: lerdir. dokuz çift eldiven ve bilek- bir yükseklik ölç- pazarlığı | aydan sonra intihabat ya- — |