22 Nisan 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

22 Nisan 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

(Bebek) bebekleri için... Bir kariim bana şu uzunca mek- tubu göndermiş. Beraber okuya - dım: “Muhterem Felek Belefendi, Kıymetli yazılarınızı severek okü - yanlardanım. Umumi işlerde göster » diğiniz alâkadan ümide düşerek size su satırları yazıyorum. Efendim, biz Bebekte oturuyoruz, kimin varsa al - lah bağışlasın iki tane de küçüğümüz vardır, bu yavrucukların gıdası kadar havasma da ehemmiyet vermek icap ediyor. Gıda şöyle böyle fakat hava- ya gelince işte bunu temin etmek bi - raz milişkül. Bebek gibi bir yerde bu nasıl olur diye şaşmayınız. Sokaklar- da otomobil ve tramvay gidiş gelişle- rinden küçükleri gezdirmek hem mu- zer hem tehlikeli. Amma diyeceksi - niz ki Bebekte kocaman bir bahçe var. Evet bu bahçe vaktile hazinei hassanm malr iken bir kısmı kirada büyük bir kınmı da halka açıktı. Gü- nün birinde belediyenin eline geçince sevindik, belediye umum için düşü - pür, umum için çalışır, bahçenin de - niz kıyımı kısmında olan gazinoyu ki. raya verip oradan alacağı beş on ku- ine umumun menfa- feda edip bahçenin bu kısımı da halkım istifadesine arzedeceğini dü - şündük. Fakat gel gelelim iş tersine çıktı, Belediye hazinci hassanın Be - bek halkıma çok görmediği bahei yukarı kısmını bile halktan esirgedi. Hemen bahçenin bu kısmma tahta per maklıklar çekilerek kapatıldı. Şaya- mı hayret olan şu ki Bebek gibi ecne- bilerin de çok bulunduğu ve her me - vi halkın geçidi olan bu mahallin en göze çarpan bu kısmı bir mezbelegâb haline sokuldu. Gazinoyu öyle bir a - dama kiraladı ki 35 kuruş vermeden bir sade kahve bile içmek mümkün olmuyordu, Birkaç sene de böyle geç” ti, Geçen sene bu kiracının çıktığını gördük, eh artık belediye bahçeyi halka açar, herkes çocuklarını bura - da emniyetle gezdirir, temiz hava al dırır dedik. Fakat bu rüya da çıktı. Belediye buraya ilsi bekçi derdi, bekçilerin vazifesi belediye - den maaş alarak bahçeye kişmeyi sek mamak oldu. Siz bu işe ne ce Biz belediyenin haklı haksızf'Yerinde veya yersiz her teklififne boyun eğ inis İsimseleriz, belediyeden çocukla - ranızm sıhhat ve emniyeti için bu ka darcık bir fedakârlık istemeğe bak - z yok mudur. Ortalıkta buhran olduğu içim Taksim ve Sarayburnu ga xmolarına bile talip çıkmadığına 50” re Bebek bahçesine tama edilecek bir para ile müşteri çıkmasma hiç ihti - mal verilemez. Netekim bir seneye ya ei Bu gidişle ya hiç ır cek veyahut büyük bir para ile Kirin kiralılmcak ve bu kirmer de haklı olarak halkı bahçeye tuzlu fiat larla sokacaktır. Belediyenin buradan alacağı (yahut alamayacağı) üç bes kuruş endişesile bütün köy, şularmız Çilekköyü ve Rumelihisar şocuklarnı bir çocuk bahçesinin emin muhitinden ve temiz havasından mak | yum etmesi doğru mudur? Eğer doğ- Tu değilse lütfen bize kaleminizin xi ini esirgemeyiniz efendim. Kö Yümüz çocukları mamma bu ltfunuz- dan dolayı size peşinen binlerce te - ürler, Bebek cadde No. 72 Fatma Ümit Efendim! Bana sorarsanız şe * hir içinde şehrin malı olan bahçe- lere para ile girilmeli esasını ka - bul etmem. Beyoğlu tarafında hal kın hava alabileceği yegâne bah - e olan Taksim bahçesine girer - pava alırlar. Oturursanız para alırlar ve şükredelim ki; çıkarken de yakamızı koyvermek için para Sara Eskiden paralı köprü yalnız Bizde kalmılşı. Çok şükür © kalktı, vâkıa yerine konulan zam ondan hafif değil amma, çirkin şekli kalktı. Dahaliye ile girilen be İediye bahçeleri de yalnız bizde var. Mektupta bahsedilen girilme- si memnu belediye bahçesi de yeni bir nevi teşkil eder. Yeni baları arayan belediyemizin bize bedava bahçe vereceğini doğrusu Hemen Allah be ü lar versin. LEK “ OTOMOBİL MOTOSİKLET BİSİKLET Yarışları TÜRKİYE TÜRİNG VE OTOMOBİL KLÜBÜ İLE MİLLİYET tarafından her sene tertip *St. mekte olan OTOMOBİL ve TOSİKLET yarışlarına bu 5€ me bir de BİSİKLET yarışı ili ve edilmiştir. er senekinden fazla hey” De olmasına çalışılmakta olar — yarışlar bu sene 25 Mayısta yapacaktır. Yarışların teknik toplama it etmek üzere metne ale ei Je ikinci içti iş, tahkikat yapmış ve ölünün İki ölü mezardan Çıkarıldı! Biri dayaktan, öbürü bir şırıngadan mı öldü? Müddeiumumilik iki mühim ö- lüm tahkikatı o yapmaktadır. Bu tahkikattan biri müddeinmumi mu avinlerinden Sadun, diğeri de Fer hat Bey tarafından yapılmakta - dır. Ferhat Beyin yaptığı tahki - katta mevzuu bahsolan ölünün is- mi Kör Osmandır, Hırsızlık yap- maktan bir ay evvel Bakırköyün- de yakalanan ve tevkif edilen bu adam tevkifhanede ölmüştür. Ara- dan bir kaç hafta geçtikten sonra bu adamın yakalandığı zaman cür- vini Ferhat Bey işe vaziyet et - mezardan çıkarılarak muayene e- dilmesine lüzum görmüştür. Kör Osmanın gömüldüğü me- zarı bulmak pek kolay olmamış, bü tün sakar ademi malümat be- yan etmiş, nihayet ölüyü yıkayan, defneden ve başında telkin iz ömam bulunmuş, bu imamın tarifi ile mezar açılmış, ölü çıkarılmış ve imam ölüyü teşhis etmiştir. Ce- nazeye sebebi mevt tayin edilmek üzere morga nakledilmiştir. Müddeiumumi muavinlerinden Sadun Beyin tahkikatın yaptığı ölü de Ayşe hanım isminde bir ka. dındır. Cağaloğlunda oturan ve Selâ - nikte doğmuş olan bu Ayşe nım kolundaki ağrının tedavi: çin düyunu umumiye binasının ar- kasındaki sörların Şefkat dispan- serine müracaat etmiştir. Bu dis- panserde sörlar Ayşe hanımın ko- luna bir şırınga yapmışlardır. Fa- kat bu şırmga üzerine kolun ağ - rısı geçeceği yerde büsbütün art- mış, üstelik kol da kütük gibi şiş- | miştir, Bunun üzerine Ayşe Hanım tekrar sörlerin dispanserine mü - racaat etmiş, sörler bunu gö: ce korkmuşlar, Ayşe hanımı bü - tün masrafı kendilerine ait olmak üzere Haseki hastanesine götür - müşlerdir. Fakat orada boş yatak bulunmamış, sörler otomobili Fran sız hastanesine sevketmişlerdir. Fransız hastanesinde Ayşe Ha- nıma derhal ameliyat yapılması - Da lüzum görülmüş, ve operatör J. B. Bey tarafından hastaya ame - liyat yapılmış, fakat daha ame - liyat bitmeden hasta ölmüştür. Sörler bu vaziyet karşısında çok müteessir olmuşlar, bir rivayete nazaran hastanın ailesine 500) ra, diğer bir riyavete nazaran da süz lira tazminat vermişlerdir. Cena - yedi in aman ölümü an inden miştir. Fakat hâdi - seden zabıta haberdar olmuş, müd- dejumumiliği haberdar etmiş, mu avinlerinden Sadun bey tahkikata vaziyet etmiş ve cenazenin kabir- den çıkarılarak muayene edilme- sine lüzum görmüştür. Cenaze kabirden çıkarılmıştır. Defninin üzerinden yedi gün geç- mesine rağmen cenazeye bir şey olmadığı görülmüştür. Ceset mor. | ga nakledilmiştir. İ m e idir. | 200 seyyah geldi | ,, Dün limanımıza gelen Provi- | dence vapurile 200 Alman seyyah şehrimize gelmiştir. (İş Bankasından alman cetveldir) 21 Nisan 934 Ak m Fiyatları Tstikrazlar Hetikram dahili | 99 1903 betilirasr 5250 uponauz hi riyet Bankası, 8240 Tramvay 38 İ Balya Anadolu Misee 2670 V Şark m. sona ÇEK FİYATLARI 12,08 $ Prağ Parin Berlin Lai Nüyork Müzme hen ai Aneterdam elan Tr MİLL NHISARLARDA Afyon ticaretimiz İyileşiyor Kartel ile yakında bir anlaşma olacak Uyuşturucu madı kurulalı, Tük afyon ihraç büro- su Faaliyete geçe liçok zaman ol. madı. Fakat bu bir kaç ay içinde siye ticaretimiz ehine mühim ne y tceler “elde “edil P5 MMS miştir. - b4 Dün bir muhar | ririmizle | görüşer |; rucu mad deler inhisarı mü- Ali Sami Bey dürü Ali Sami Bey elde edilen neticeler ve üzerinde yürünen işler hakkında şu malö- matı vermiştir : — Uyuşturucu maddeler imal eden fabrikalar kartelile yaptı- ğımız temaslar yeni bir safhaya dahil olmuştur. Kartelin Polonya ve Londrada yaptığı son içtima- lardan sonra yeni şartlar Türk-Yu- goslav grubuna bildirildi. Türk- Yugoslav grubu bu şartlar arasın. da müzakeresi icap eden nokta- ları bildirdi. Müzakereyi mücip ©- lacak ihtilâflı noktalar pek mah- duttur. Müspet bir neticeye vara- cağımızı ümit ediyorum. asen bu anlaşmanın gecikmesi altı ay- lık serbest ihraç müddetinde çi- kan stokların sürümüne intizar et- mek mecburiyeti dolayisile men- faatimize halel Ugetirmiyecektir. Bizim Avrupadaki likidasyon do- layisile yapılan fiat rekabetine iş- tirakimizde mana yoktur. Bugüne kadar elde ettiğimiz satışlar mas- rafımızı korumakta, hükümetin bize temin ettiği kredilerle işimizi tanzime müsait bulunmaktadır. Esasen gerek bizim, gerek tücca- rımızın kanaati aymdır ve kuv- vetlidir. Tüccar malını satışa arzet. mekte istical göstermiyor ve o dü bizim gibi fiatlerin yükselmesini bekliyor. Zeriyat ve tohum ıslahı işlerile meşgul olmağa başladık. Halkalr islâh istasyonile temasa girdik. Ö- nümüzdeki hafta zarfında mesai tarzımız hakkında (görüşeceğiz. Maksadımız Türk afyonlarının Drogist kısımdaki evsafın azami derecede görülmesi, Soft kalite- sinde de şarkın aradığı hususi va- Bu sene hü- arzedeceğimiz zeriyat programında ticari ihtiyaçlarından doğan kalite tasniflerine ehemmi- yet vereceğiz. Yugoslav inhisarile ahenktar bir tarzda çalışmaktayız. inhisari bilhassa TürkYugoslav ğ Biz böyle düşünüyoruz, Siz acaba ne dersiniz? Yeni icatlar, keşifler tarihte ye ni devirler açmıştır. Meselâ Ameri- kanın keşfi, barutun icadı bir dev- vi hap başka bir devre yel vermiştir. Dünyanın sınai hapita » lizm sayesinde çehresini değiştir - mesi, bütün servetlerin, altüst ol - ması herhalde buharın, elektriğin icadı ile vuku bulmaştar, Bunun gi bi, yirminci asır medeniyetinin en bariz vasıflarından biri de, havala- rın hâkimiyetini eline almış olma- sadır, Karalardan sonra denizlere meydan okaryan beşeriyet, şimdi ar tık havaları da râm etmiş, dün tel likeli bir sergüzeşt gibi telâkki 0- lunan tayyareyi bugün en emin bir nakil vasıtası haline sokmuştur. Tayyarenin beşeriyete ifa ettiği : Tayyare mesafeleri | kısaltmış, dünyayi küçültmüş ve ömrü beşeri eski vasatisinden çok fazla arttır. mıştır, Bundan büyük hizmet tasav vur edilebilir mi? Havalarda hâkimiyeti bulunan milletin herhangi bir ihti vukuunda kendisine her hâkimiyet temin edebileceğini dia etmek abes olmasa gerektir: Bir dağın tepesinde bulunan müf rezenin dağın eteğinde bulunan iki misli kuvvete karşı daima fâikiye » Biz böyle düşünüyoruz, Siz acaba ne dersiniz? OE YE T PAZAR 27 NİSAN 1934 © Kemaleddin Sami Paşa Merhumun cenazesi bugün geliyor Berlin Büyük elçimiz Kemalet- tin Sami Paşanın cesedinin dün - kü konvansiyonel ile gelmesi bek- | leniyordu. Ona göre de hazırlık - lar yapılmıştı. Fakat trenin hareketi — yanlış hesap edildiğinden cenaze bu sa- bahki konvansiyonel ile gelecek ve istasyonda asker ve polis müfreze- leri tarafından selâmlanacaktır. Cenaze merasimi yapılacağın - dan ceset Gülhane hastahanesine götürülecektir. Kemalettin Sami Paşanm şehrimizde de defni muh- temeldir. Büyük merasim yapıla - caktır, “ * Ne» Elen Halkbirliği,, Şehrimizde “Elen Halk Birliği” namile bir cemiyet kurulmuştur. Cemiyetin faali - yetine Dahiliye vekâletince mü - saade edilmiş, ni | zamnamesi de tas dik edilmiştir. Ce miyetin gayesi ni zamnamesine gö- re Türk - Yunan milletleri arasın - daki ticari ve ma nevi temasları in M. Y. Zaharanos kişaf ettirmektir. Birliğin müessisi Yunan tebaasından M. Yorgi Zaha ranodur. Yugoslav meb'usları bugün geliyorlar Şehrimiz ve Ankarayi ziyaret edecek olan Yugoslav mebu rmdan bir grupun bugün şehri - mize gelmeleri beklenmektedir. Mebuslar, Ankaraya gitmez « den evvel bir kaç gün şehrimiz - de kalacaklardır. ği iyi neticeler meydandadır.” İnhisarlar mütehassısları Ankarada bulunmakta olan in- hisarlar mütehassısları şehrimi - ze gelmişlerdir. Mütehassıslar eylüle kadar tet- kiklerine devam edeceklerdir. Memnu sigara İnhisarlar başmüdüriy, taka takip memurları tarafından memnu sigara satan (bir adamı yakalamışlardır. Yakup ismindeki bu adamın Ay vansaraydaki evine külliyetli mik- tarda kaçak eşya getirdiği haber alınmış, bunun üzerine evinde bir arama yapılmıştır. Neticede 1500 paket köylü sigarası bulunmuş - tur. ti vardır. Kartal O&n yükseklerde uçtuğu için, bütün kuşlara tepeden hü - cum ettiği, tepeden baktığı için, hükimdir ve kuvvetlidir. İşte yükseklerin böyle baş dön - dürücü azametleri vardır. Bunun için biz de memleketimizde tayya - reciliği her cihetten teşvik etmeli - yiz, Mi Tayyarelerimiz son günler sarfın 'de komşu memleketlerin havaların da da muvaffahsyetli uçuşlar yap - tılar, Havacılıktaki kabiliyetimizi bütün dünyaya tanıtmak için bey- | nelmilel havalarda uçan kanatları hararetle alkışlarız. Bir 'Lindberg o Amerikanın, bir Docteur Egener o Almanyanın bir Kost Fransanın bu sahadaki kuv - etlerini cihana ilân ettiler. Son günlerde bir İtalyan tayvarecisi on dört kilometreden yükseğe çıkarak dünya irtifa rekorunu kırdı. Bi Türkün de pek yakında böyle bir muvaffakiyet göstermesini bekle memiz için tayyareciliğ ve havmet - lığı memlekette bir sevgi haline sok için bilhassa heves - içine alacak olan fevkalâde ehem- malı ve bunun kâryları dair. sivil tayyareci miyet vermeliyiz. ŞEHİR HABERLERİ MAHKEMELERDE Yarım milyon Liralık kaçak Vergi kaçakçılığı ve rüşvet teklifi var mı? Bundan bir müddet evvel Bey- kozda bir rüşvet teklifi hâdisesi ol- muş, neft sanayi şirketi mümessi- li İshak Efendi Beykoz Maliye me muru Nurettin Beye 3500 lira rüş- vet teklif ettiği için hakkmda ka - nuni takibata tevassül edilmişti. Adliyeye intikal eden bu hâdise - nin mubakemesine dün Üsküdar ceza mahkemesinde devam edil - miştir. Davada İshak Efendi suçlu Nu- rettin Bey de müşteki vaziyettedir. Dava evrakına hazaran maliye me- muru Nurettin Bey şirketin evrakı müsbitesi ve defterleri üzerinde tet kikat yapmış, yarım milyon liralık bir hesabi vergi kaçağı olarak gör müş, bir zabıt varakası tanzim €t- "İsak Efendi bu zabıt varakarını imha etmesi için Maliye memuru Nurettin Beye 3500 Tira rüşvet tek- lif etmiştir. Maliye memuru da key fiyeti alâkadarlara ihbar eylemiş - tir. Bunun üzerine bir cürmü meş- hut tertip edilmiş, zabıta âmirle - rinden Mazhar Beyle memur Mu - hittin Efendi bir dolaba gizlenmiş ler ve cereyan eden hali gözleme- ğe başlamışlardır. Bu esnada İsâk Efendi nakden 500 lirayı ve her bi ri bin beşer yüz liralık iki senedi Nurettin Beye vermiştir. Bunun ü- zerine memurlar da dolaptan çıka rak hâdiseyi tesbit etmişler ve za- bıt varakası tutmuşlardır. Dünkü muhakemede cürmü meşhudu ter - tip eden Mazhar ve Muhittin Bey- ler şahit olarak dinlenmişler ve hâ vi yazdığımız gibi anla! er. : Suçlu vekili ortada rüşvet teklifi vaziyeti olmadığını, hâdisenin if - tiradan ibaret bulunduğunu, rüş - vet teklifi için sebep olarak le rilen yarım milyon liralık verri ka çağının mevcut bulunmadığını, bu mesele çıkar çıkmaz maliye müfet tişi tarafından şirket o hesabat ve muamelâtının tetkik edildiğini, a - çık bulamadığını ve bu hususta ra por verdiğini söylemiştir. Bundan başka da bazı müdafaa şahitleri i- kame etmiştir. Mahkeme mevzuu - bahis raporun celbi ve müdafaa şa hitlerinin getirilerek dinlenilmesi için 15 Mayısa bırakılmıştır. Hapse konacak kaçakçılar Dün Üsküdar ceza mahkemesin- de 4 kaçakçılık muhakemesi rüyet edilmiştir. Bu muhakemelerden ü- di elenmiş, birisi tahkikatın n başka güne kamal» Birinci e 44 kilo ka- ie tütünle Yi | Osmanın .cürmü sabit olmuş, bir ay hapse konulmasına ve 220 lira para ceza sı vermesine karar verilmiştir. İkin ci muhakemede 40 kilo tütü; le ya kalanan Mehmedin cürmü sabit ol muş, bir ay hapse konulmasına ve 200 lira para cezası vermesine ka- rar verilmiştir. Üçüncü muhakeme de 1600 delter sigara kâğıdı ile ya kalanan Antepli Ahmet ve Hüseyi nin muhakemesi yapılmış, ikisi de birer ay hapse ve müştereken 1440 lira para cezası vermeğe mahküm edilmişlerdir. Paşaköyünde samanlığında 22 kilo tütün zuhur etmekten suçlu o lan Salih Ağanın muhakemesi de dün yapılmış, Salih Ağa bu tütü - nün samanlığına başkaları tarafın- dan düşmanlıkla konulduğunu id- dia etmiş ve iddiasını isbat işi lar vekili Hüsnü Nuri Bey keşfe lü zum olmadığını ileri sürmüş, neti- cede muhakeme mahallinde keşif yapılmasına ve müdafaa şahitleri- 3in celbine karar vermiştir. * Sabık apartıman Hikâyesi Behiye hanım isminde mah - cur bir kadının ED tarken parayi al an sonra Şap - kasını Bienal bırakıp kaçan Celâl ve Fikri efendilerle sair suç- lulara ait tahkikata devam edil - mektedir. ii Dün de bazı noter kâtipleri ile tapu memurlarının ve vakıf para- lar idaresinde ipotek muamelesi ile meşgul olanların malümatları na müracaat edilmiştir. Bu iş gün geçtikçe enteresan safhalar ar - zetmektedir. ş Salih te yakalandı Komünistlikten maznun olarak yakalanan doktor Şefik Hüsnü - nün i Leman hanımla Se- lâmi ve doktor Hikmetle kardeşi ; J Bizde bunu tatbik etmeliyiz Bir kaç gün evvel bir gazetede gözüme ilişti: Romanya hükümeti, Romanya. daki sinemaları, her seansta asgari 600 metre tulünde terbiyevi bir film göstermeğe mecbur kılms. Hı tâ o hadar ki dünya havadisleri di- ye gösterilen filmleri bu filmlerden addetmemiş, munhasıran te:biyev film olmalarını şart koşmuş. ğ Böyle isabetli bir karar verdiğin: den Romanya hükümetini takdire sayan gördüğümüz kadar imdisale" de lâyık görürüz. $ Bizde sinemalar, yedisinden yet mişine kadar kadın erkek, çocuk, kız ekser halkın uğrak yeridir. Bil- hassa cuma günleri sinemalara ezil meden, örselenmeden girebilmek bir talih ve müvaffakıyet işidir, ya- hat daha doğrusu para ile cendere makinesinden geçer gibi hurdehaş olmağı kabul etmektir. Bizde sinemalar, sahiplerinin zi- yan etmekte oldukları hakkındaki" iddialarına rağmen — ölü eksilmeyen müesseselerdir. Ve buhrandan he- men hemen hiç müteessir olmamış- lardır, Yerli filmlerimiz, itiraf olunmak lâzumdir ki, ciddi olmaktan henüz çok uzaktır. Onun içindir ki onun bu mevzudaki muvaffakıyetsizliği kendisini vodvile, taklide, operet oynamağa mecbur kılmıştır. Bu nokta, nazarı itibare alındığı tak- dirde terbiyevi, ilmi, fenni filmler dertibini bizdeki film müessesesin- den istemek, hem hayli yersiz, hem de hayli abes olur, Halbuki gerek Almanyada, gerek Bey ve gilterede bu kabil filmler itinalar bahşolunmaktadır. Yalnız geçen sene Rasyada bir sene zarfın da bu kabil 600 den fazla film vü- cuda me Bizdeki sinemaların getirimis ve göslermiş olduğu filmlerin hemen hepsi istisnasız aşk, macera ve bu se filmidir. Bundan dolayı filmle ri mürakabe heyetini müahez, hakkımız yoktar. Filhakika bunlar görünüşte ahlâki olmamakla bera- ber hayasızca da değildir. Fakat intihaen gençliğin ve çocukların lâkları üzerinde müessir olmak- tan da esellerle itiraf edelim ki hali değillerdir. ocuklarımızın ve lerimizin lale fa e Ye kinde tutmak, onun ve doğ- ruluk hislerini Tanca ME her müessirle mücadele etmek, iş 4 ve milli vazifelerimizin en başında gelen vazife ve vecibelerdir. , Romanya hükümetinin. kendi: sinemalarına tahmil ettiği bu mec> Buriyeti, Dahiliye Vekâletimiz de * buradaki sinemalara pek âlâ tah... mil edebilir. Bilhassa bizde sine. ma müdavimlerinin ekseriyetini.. bilhassa mektep çocukları ve kızla- yı teşkil ettiği nazarı itibare alınır- #a sinemalara tahmil kılınacak bu mecburiyet, memleket i şükran ve takdirlere lâyık bir hiz. met ve kıymetli bir eser olar. Sinemaların saat 11 de kapanma sı meselesine halkın sıhhati lüze- mu ileri sürülmüş Bu işte ise halkın ve gençliğin büyük fayda'a rı vardır. Ve sinemaların saat 11 de kapanmasından daha fazla memleket hesbına faydalı ve hayır lı bir harekettir. > Salâhattin ENİS / Moskovâ tıp kongresin- deki heyetimiz ) Moskovada toplanacak beynel- imilel tıp kongresine iştirak et- | mek üzere, profesör Akil Muhtar | Beyin riyasetindeki murahhas he - | yetimiz dün akşam Rusyaya ha - reket etmişlerdir. Şerafettin hakkındaki hazırlık tah- kikatı henüz ikmal edilmemiştir. Haklarında takibat yapılmak - ta olduğunu haber alarak izini kay beden ve bunlara yataklık “yap - maktan suçlu olan Salih te der - dest edilmiştir. Tahkikat ikmal e- dilmek üzeredir. Yangın Ustkaltan mı çıktı? İzmitte devam etmekte olan li sının şahitle - ci ceza mah - kemesinde istinabe suretile dinlen- mesine karar verilmişti. Bu istinabe şahitleri dün asli- ye birinci ceza mahkemesinde din- İenilmiştir, Şahitler tevkifhane - deki mevkuflardandır. Bunlar yangının adliyenin üst katından çıktığını gördüklerini söy lemişlerdir. Mahkeme istinabe ev- rakınm İzmit ceza mahkemesine nakline karar vermiştir.