2 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

2 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

2 SE ee Evvelce de tahmin edildiği veç- hile Abdullah Paşa doktor İshak Süküti Beyin o bu mektubuna hiç bir cevap vermemişti. Aradan bir iki hafta geçtikten sonra Abdullah Paşanın Parisi terkettiği ve İstan- bula geri döndüğü haber alınmıştı. Ahmet Riza Bey çalışırken Abdülhamit te boş durmıyor Abdullah paşanm Ahmet Rıza Beyi düelloya davet etmesi hâdise- si kapanmış gitmiş. o Ahmet Rıza Bey bu düe.lo işinde muvaffak ola- mamakla beraber (La Hey)konfe- ransında Avrupada bulunan genç Türkler namına söylediği sözler kendisinin şerefini İttihat ve Te- rakkı cemiyetini teşkil eden genç- lar arasında arttırmağa yardım et- mişti. Bu gençlerden bir kısmı Ce- nevreden Parise yazdığı bir mek- tupta diyordu ki: “Ahmet O Rızanın (La Hey)de sebep olduğu gürültü cihanı tuttu. Cemiyet mamını işitmemiş hiç bir © ecnebi, cemiyet işlerinden KR miyen hiç bir gazete kalmadı. Vel- ç hasıl cemiyet için öyle bir gürültü oldu ki bir dahası ya (olur, ya ol- maz, zi O cemiyetin istikbalde daha ne gü: ültüler çıkaracağı, ne büyük ga- ilelerle uğraşacağı, ne yaman fır- ka mücadeleleri ile karşılaşacağı (La Hey) o konferansı esnasında kimsenin hatırma gelir miydi? O. nun için Ahmet Rıza beyin kon- feransta söylediği bir kaç söz Ce- nevredeki Türk gençlerinin kulak- larına trer top gürültüsü gibi ak- sediyordu Ahmet #ıza Bey bir taraftan bu suretle çalışarak Türkiyede yeni bir cereyan uyandığını ve Türkle- rin Abdülhamit idaresi © aleyhine çalıştıklarını cihana ilân etmeğe ça lışırken diğer taraftan Abdülha- mit te boş durmıyor ve Paristeki Türk sefareti vasıtasile İttihat ve Terakki mensuplasını sıkı bir ta- altında bulunduruyordu. “Fakat Paris sefaretinin bu faali- © yeti genç Türklere maçhül kalmı- yordu. İstanbulda Hariciye nezare- tinde çalışan bazı münevverler Pa- ris sefaretinin — tebligatını derhal Paristeki genç Türklere bildirerek onları mükabil tedbirler almağı da Jardan birisinde “Geçen gün Paris sefaretinden Hariciye mezaetine hususi bir tah. rirat geldi. Bundan anlaşıldığna göre Paris sefareti Ahmet Riza Be. yin oturduğu apartımanda bulu- nana hizmetçileri para ile satın al mağa muvaffak olmuştur. Bu hiz- metçilerin vazifesi, Ahmet Riza Beyin odasında müzakere olursa söylenen sözleri gizlice dinleyip se- farete haber vermek veyahut Ah- met Riza Beyin evde yok iken 6- Bun evrakını ühü — İp sefarete teslim etmek imiş... Bu işittiğimiz hubör göyet mev- suktur. Paris sefaretine karşı gayet ihtiyatlı hareket edilmesi, Ahmet Riza Beyin evinde müzakere edil- memesi ve mühim evrak bulundu- rulmaması lâzımdır. Ehemmiyetle nazarı dikaktinizi celbederiz.,, Abdülhamidin Avrupadaki İtti- hat ve Terakki mensuplarma karşı kullandığı ( tedbirlerden birisi de menfalara gönderdiği ve zindanla; ra tıktığı gençler hakkında onların nazarı dikkatini celp etmekti. Pa- ris sefaretine mensup olan hariciye kâtipleri arada sırada Cenevredeki Türk gençlerini Parise davet ede- rek bu mesele hakkında onlarla müzakereye girişiyorlar ve kendi- lerini kazanmağa çalışıyorlardı. Bu davetler bir netice © vermese bile, © hiç olmazsa genç Türkler arasına tefrika sokmağa vesile oluyordu. Parise gidip r mesele- sini müzakere eden Doktor İshak Süküti Bey de bir aralık böyle bir © ithama maruz kalmıştı. Cenevreye döndükten sonra (o Pariste doktor Nâzım Beye yazdığı bir mektubun- © da diyordu ki: i “Veli Bey bir mektup yazıp be- ni Parise çağırmıştı. Mektupta, siz gelmezseniz ben gelirim ibaresi de yazı'ı idi, Ben de cemiyet için ha- yırlı bir iş vardır zannile kalkıp Parise gittim. Veli Bey bana: m kurtulmasını is- ter misiniz?,, diye sordu. Ben de: —“ Tabii isteriz!,, cevabını ver - dim. Bunun üzerine Veli Beyle bu- , | İ X i “ 4 ça Ü “TARİHİ TEFRIKA:29 7 May İttihat ve Terakki! : (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GÖRE) ii Ahmet Riza Bey çalışırken Abdülhamit te boş durmuyor Ahmet Riza Beyin sözleri - Hakiki maksat ne?- Abdülhamitten para mı koparılıyor? nun şartlarını konuşmağa başladık. Bu esnada bizim Cenevrede çin gazetenin lisanmın değiştirme- sine muvafakat (© edebileceğimizi kendisine bildirdim. Ben Cenevre- ye döndüm. Veli Bey (arkamdan geldi. Cenevrede bir çok müzakere- ler yapıldı, — fakat iş bir neticeye bağlanamadı. Veli Beyin bir hafta devam eden müddet ikametli esna- sında ne biz ona bir şey teklif et- tik, ne de © bize bir şey teklif etti, İşte müzakere diye izam edilen mesele bundan ibaretti, maksadı- mız Türkiyedeki arkadaşlarımızın hapishanelerden, zindanlardan kur tulmaları için bir (çare bulmaktı. Bizim Abdülhamitten para alaca- meselesini (Ode kim ortaya çıkardı??? Ahmet Riza Bey merak buyurmasınlar, Serhafiye Ahmet Celâlettin paşa vakasında yüzler. ce, hattâ binlerce lirayı dercip e- denler bulunduğu halde fakir İs -| hak Sükütinin cebine beş para bi- le girmedi. Şimdi ise sefir Münür paşadan para almağa tenezzül et- mez. Bir de mektubunuzda (Ahmet Riza Beyin Cenevredekilere emni- yetleri kalmadığından bahsediyor- sunuz. Riza Bey “bunlar gene mat- baayı satarlar,, diye merak ediyor- muş, Onun bu sözlerine doğrusu çok kırıldım. Biz İstanbulda iken Ahmet Riza Bey bizi henüz tanı- madığı halde itimadını bizden e- sirgemezdi. İttihat ve Terakki ce- miyeti Murat Bey hâdisesi üzerine batmak derecesine gelmişken onu biz kurtardığımız için mü Ahmet Riza Beyin teveccühü bizden zail oldu? Bizim para alacağımızı ve aldığımıza, dair havadisler neşre- den kimseler cidden yalancıdırlar. Hakiki maksatlarımızın ne oldu- Şunu soruyorsunuz. Bunu size açık- tan açığa söyliyelim: Benim mak- sadım şimdilik mahpusları kurtar- maktır. Biz Paris ve Cenevre bul- varlarında gezip (o dururken onlar Trablusgarp, Edirne ve Fizan zin- danlarmda ölüme mahküm bulunu- yorlar. Vicdan ehli olup ta bun'a- rın haline acrmamak mümkün de- ğiklir, Bunları kurtarmak için her kim tarafından bir teklif vaki olur- sa, gazetemizin Jisanını değiştir- meğe razıyım. Ama siz buna razı olmuyabilir. siniz. O zaman mes'uliyet benden gitmiş olur, hiç olmazsa vicdanım rahat eder. Siz de hattı hareketini- zi ona göre tayin etmiş olursunuz. Yani ya mahpusları kurtardığım için beni tebrik edersiniz veyahut gazetenin bir ay kadar lisanmı ta- dil ettiğimden dolayı beni Abdül- hamitten para koparmış olmakla itham ve “Süküti Abdülhamitten para dolandırdı, diye (Meşveret gazetesinde beni teşhir edersiniz, — Bitmedi — ECNEB La Bulgarie'den : Son senelerde Bulgaristan evvelâ harice gönderdiği yumurtaların üçte birini, sonra hattâ yarısını hep Al - manyaya gönderiyorda. Fakat 1933 te bur memleket 1 Marttan I Eylüle kadar vasati 55 gramdan az siklette olan yumurtaları kabul etmemeğe baş Jadı. Bizim memleketimizin yumurta. darı bu siklette değildir. Bu tedbirin neticesi şu oldu ki 1933 senesinin ilk dokuz ayında biz Almanyaya yumur ta ihraç eden memleketlerin dördün- cüsü kaldık. Maalesef Almanya 1934 te de ayni tedbiri tatbika devam etti, Halbuki Bulgaristanın en başlıca ih - raç maddesi tütünden sonra yumurta» dır, 1933 te İspanyaya yumurta ihra- catı hayli artmıştı, İspanya bizden 4688 ton yumurta aldı. Bu mikdar aşağı yukarı ihracatımızın üçte biri - ir, Fakat İspanya maalesef bu yırmur talarımıza çok az para veriyor. Bu noktadan Türkiye bize kuvvetli bir rekabet yapmıştır. Çünkü Türkiye İs Banun için vaparlarımızıa frigori- fik tesisat koyalım, yamurtalarımızı daima taze e 1s» rte il ettiği için va- gonlarımızı baz: bahaneler icat ede - rek alıkoyuyor. Onun için biz de de - niz tarikini ihtiyar etmeliyiz. Bu su- > MİLLİYET JAMBA ? HARİCİ HABERLER! Japonyanın Verdiği teminat Amerika Çindeki hukuku- nu her zaman muhafazaya azmetmiş olduğunu bildirdi VAŞINGTON, 1, AA, — M. Hul, Tokyodaki Amerikan sefiri vasıtasilâ M. Hirotaya vaki beyanatında Amerikanın dokuz devlet munhedenamesi ile Çinin arazi ve idari temamiyetini ve açık ka Pı politi muhafazasını zaman al- tuna alan diğer muahedenamelerin âktle- rimtlen biri olduğunu ifade ve Amerika- bın uzak şarkdaki hukukunu muhafaza- ya azmetmiş olduğunu ilâve eylemiştir. İngiliz gazeteleri ne diyor? LONDRA, 1. A.A, — Matbuat, uzak şark vaziyetinin inkişafı hakkında mü- talan yürütmekte ve Sir John Simon'un tedbirli bir siyaset kullandığımı söyliyo- rek İngilterenin hukukunu dirayet ve ayni zamanda metanetle teyit ettiğinden dolayi hariciye nazırını tebrik etmek la- zımgeldiğini yazmaktadır. Morning Post gazetesi de şunları ya- zıyor £ Bu hadise, garp devletlerine | Ja- etmenin tehlikeli olacağı- i kadar: Japonyaya da kendi tecrit etmekle bir tehlikeye kop- tuğunu anlatmıştır. Niyus Kroniki şanları yazıyor: — Tokyonun teminatını kabul etmek pek tabii olarak lâzımdır. Fakat devlet- ler bu hadiselerden birşeyler öğrenip de bu gibi tehlikeli vaziyetlerin tekerrürüne mani olmak için müşterek bir siyaset ta- kibinde bu elde edilen fırsattan istifade etmezlerse, şayanı hayret dercede kabi- Hiyetsizce hareket etmiş olurlar, Deyli Herald ise şöyle yazıyor : — Her kim için olursa olsun, Japonya- Bin teminatı — bu teminata ilâve olarak Japonya ilk senedenberi o dokuz devlet muahedesini ihlâl etmekte devam eden vaziyetine bir nihayet vermiş olsa idi— daha ikna edici olurdu. in 84 izahat istedi LONDRA, 1. A.A. — Reutor ajansı. nın haber aldığına göre, Çin sefiri, Sir | John Simon'a müracaat ederek, künkü am kamarasında Çin'a dair irat nutuk esnasında geçen £ “ Sair devletlerin iştirakleri olmadı. ği halde, Japonya'ya tanıdıkları hususi haklar” ibaresiyle ne murat eylediği sormuştur. Avusturyada Yeni idare Parlmanter hükümet şekli tamamen kaldırıldı VİYANA, 1 (A.A:) — Gerek milli meclis, gerek federal'meclis, her iki mecli feshini ve salâhi- yet ve vazifelerinin hükümete dev - «rini derpiş eden kanun lâyihasını tasvip etmitir. VİYANA, 1 (AA.) — Avus - turya parlamentosu azaları bugün ekseriyeti ile parlamanter hükü met şeklinin ilgası ile yerine kor - poratif bir hü t şekli ikame - sini kabul etmişlerdir. . , Çiftçi mebuslar ile panjerma - nistler, Reuter ajansınm bildirdiği- m nazaran, müstenkif kalmışlar - ır, Vuku bulan ihbarlar, üzerine komünistlerin her hangi bir teca- vüzüne mani olmak için, parlamen to binasınm etrafına 150 den fazla sivil polis ikame edilmiş ve bütün methaller nezaret altına alınmıştır. ME Md: Goering çekildi j BERLİN, I(AA) —M. Goe ring, Prusya dahiliye nezaretin - den kendi arzusu ile çekilmiş ve ye rine , dektor Frik, Prusya dahi - liye nazırı olmuştur. retle murtalarımızı Marsilya, Lon- dra, Fi ve Musra gönderebiliriz. on Star'dan : Halen Vaşingtonda bulunmakta o - lan eski Lehistan Erkanı harbiye re- isi Ceneral Haller bir yazı neşretmiş- tir. Ceneral bu yazısında hülâsaten diyor kir “Alman - Leh muahedesi, Alman - lar bu muahedeye uymağı lüzumlu buldukları müddetçe faydak olacak - tır. Fakat Almanya tekrar tamamile silâhlandıktan sonra - ki bu da niha- yet bir, iki, en çak üç senedir - mua- hede kâğıt parçasından ibaret kala - caktır. Bence önümüzdeki muhareeb 1935 te, belki de 1936 da Aksayi Şart Sovyet Rusya ile Japonya arasınd. başlıyacak ve Avrupaya sirayet ede - cektir. Proia'dan : Mayıs ortalarıa doğru M. Yestitch, M. Titulesco, Tevfik Rüştü Bey, M. Maximos Cenevreye gideceklerdir. Dört nazır orada Balkan misakı etra- fında müdavelei efkârda bulanacak - lar. Ancak bu toplantı Balkan antan- tı hükümetlerinin ikinci bir konferans mahiyetinde olmayacaktır. Malüm - dur ki bu konferans Ankarada topla- nacak, pakta iştirak eden hükü - metlerin deruhte ettikleri askeri ma- hiyetteki taahhütlerini tetkik ile meş gul olacaktır. Yeni Balkan antantı honferans misakın memleektler tara - fından tasdikından sonra to) MAYİS 1934 Balkan misakı Protokolu Gizli kalan ikinci bir protokol mu var, İtalya ferahladı İngiliz gazetelerine Romadan bildiriliyor: Balkan misakma bağlı olan protokolun İngiliz gazetelerinde neşri İtalyada alâka ile karşılan- mıştır. Ancak bazı İtalya gaze- teleri protokolların iki tane oldu- ğumu iddia etmektedirler. Bu id - dianın doğru olmadığına şüphe Protokolu imza eden devletle- rin bazıları bunun gizli tutulmı - yarak neşredilmesini iltizam et - mişlerdi. Bu noktai nazarın doğ - ru olduğu, İtalyada protokolu giz li tutmanın sui telâkkiye uğra- masile anlaşılmıştır. Protokolun mevcut muahedeleri tadil aley - hine bir tedbir olması dolayısile İtalyaca hoş görülmiyeceği aşi- kâr olmakla beraber, her halde Italy; ihdaf etmediği anlaşıl- dığına göre, artık bu mesele etra- fında endişeye mahal olmadığı da teslim edilmektedir. A li Silâhsızlanma | 4 i Fransa yeni plân hazırhyor PARİS, 1 (A.A.) — İngiliz plânı esas tutulmak suretile dr emir - zakerelerin akamete uğraması dolayı sile hükümetin silahları brakma | İe- hinde yeni mukavelename projesi ha zırlamakta ve şimdiye kadar aleyh - İ tar olduğu bir plânı yani İtalyan plâ- sını tetkik etmekte olduğu zannedil mektedir. 5 mazırlardan o müteşekkil Bazı tali mekte olup tetkikatmın neticesini ö « " nümüzdeki nazırlar meclisine bildire- cektir. zi Saatte 1000 Kilometre —e Ruslar yeni bir tayyare yapıyorlar LENİNGRAT, 1 (A.A.) Tecrübe mahiyetinde olmak üzere bir stratosfer tayyaresinin inşası - na başlanmıştır. Bu tayyarenin çıkabileceği aza- mi yükseklik 26 kilometredir. 340 beygir kuvvetinde bir motörü ola- cak ve sürati on beş kilometre ir- tfaa çıkıncaya kadar Sülâ 6 yüz kilometre ve on beş kilometreden yukarıda da 1000 kilometreyi bu- lacaktır, nın hususi surette memurlara permi istenmiştir. Yaşğmursuzluk ile bir mikdar dolu düşmüştür. Hasan Beyin tir, Fırka grupu ve Askeri liseler Milli Müdafaa vekili grupta izahat verdi ANKARA, 1. A.A, — C.H. fır kası grubu idare heyeti reisliğin- den: C.H. Fır | kası grubu bugün öğleden sonra reis narak askeri İise- lerin talim ve tler- biye > hususundaki vaziyeti neden i- vi baret (o olduğuna dair suali muta. zammın O Artvin mebusu Mehmet Zekâi Bey Ali Bey tarafından verilen takrir üzerine Milli Müdafaa Vekili Bey tarafından verilen izahat grup he- yetince mucibi memnuniyet görül- dü. Almanyada İş bayramı İki milyon kişi alaylar halinde Berlin sokak- larında dolaştılar BERLİN, 1 (A.A.) — Bu sabah Milli iş bayramı münasebetiyle bütün Almanyada mektepliler radyo hopar lörleri önünde toplanmışlar ve bura- da aştomun önündeki meydanda yapı lan gençlik bayramı tezahüratmda Amerikada on milyon amele işsiz VAŞİNGTON, 1 (A.A) —A- merika iş federasyonu reisi M. Green, M. Roosevelt'ten şimdiki. kanunların derpiş etmekte olduğu söylenen nutukları dinlemişlerdir. 1 Mayıs ağacı etrafında toplanan mek - tepliler büyük meydanı tamamen del durmakta idiler. Meydanda ayni za- manda davetliler, sefirler heyeti, bü- tün nazırlar, hükümet ve belediye er- kânı da hazır bulunmakta idi. Baş - vekil M. Hitler alkışlar arasında kür- kırk saatlik mesai haftası yerine otuz saatlik hafta ikame edecek olan kanuna müzaheret etmesini ta İep etmiştir. M, Green, kalkınma programı sayesinde üç milyon ameleye iş bulmuş ise de on milyon smelenin henüz işsiz bulunduğunu ilâve ey- lemiştir. tır. Belgraddan bila bildirildiğine gö- re Yugmlavya ile Romanya M, e tich ile M. Titatesco'nun C« len avdetinden sonrü misakı tasdik ede - ceklerdir. | 5 Ü'İntransigeant'dan : Almanya Hariciye Nazırı Baron Von Neurath gazetecilere: “Almanya nın Versay müahedesini son harfine kadar tatbik etmiş olduğunu, söylü- yor. Evet, yalnız müstesna olarak bir santim dahi vermemek ve ordu - sunu yeniden teşkil etmiş olmak şar- tile... Muahedenin mali ahkâmi orta- dan kallemrştır. Askeri ahhâmına da aldırış eden yoktur. Araziye taallök eden ahkâma gelince, Almanya ban- ları da kaul etmiyor ve mütemadi « yen protestoda bulunuyor. “Evvelce Alman olan her şey tekrar Alman ol. malıdır, diyenler Hindenbourg, Hit- İer, Goering, Goebbels ve Von Pa - ir, Bu yalan ile Von Papen'in kimi al datmak istediği cayi sualdir. Biz söy “ Hiyelim ki evvelâ kendi milletini al « datmak istiyor. Bagünkü Almahlar radığına ve harpten hiç bir mesuli- yetleri olmadığına tamamile kanidir - Ter. Bu Almanları insan ne isterse o - na inandırabilir. © | i “ Sunday Cbronicle ” den : NY. Bir Amerikalı âlim, düşünen, se « sökmez İREM ind süye gelerek bir nutuk irat etmitşir, Bundan sonra iki milyon kişi 19 alay halinde ve halkım alkışları arasın da bulunan Berlin sokakla da fevkalâde bir içtima aktetmiş Göbles burada bugünün ehemmiye - tinden bahis uzun bir nutuk irat eyle MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ |) ven, hin besleyen, unutan, kendisini hazırlayan, ve yiyeceğini intihap e - den bir makine icat etmiştir. Bu muh teriin ismi Norman B. Krim'dir. Ve tcat ettiği makine şimdiye kadar vü - cude getirilenlerden çok farklıdır. Ve ödeta kemikli bir insan gibidir. Bu makine adam korktuğu veya - Nin ent ede (80 Gel geneli Talebelerine icadını gayet soğuk kan lılıkla anlatmış ve nasl kendi irade- sini elektrik vasıfasile bu yapma ada- ma telkin ettiğini izah etmiştir. Bu yapma adamın başı ve vücudü baştan aşağı bir “anten,, dir. Kulakla rı mikrofondur. Ve bu mikrofon sa - dayi elektrik kudretine tebdil etmek- tedir; Gözleri, kırmızıya yeşilden tefrik e den ve renkleri ayırt eden photo Electrişse höcrelerdir. Bu makineyi çocuk gibi terbiye et- mak kabildir. Meselâ M. Krimi bir zil çalmakta, kine adam doğru yürümeğe baş- lamaktadır. Bu hareket on defa tek - rar edildiği zaman âlimin artık zil çal masına meydan kalmadan makine a- dam kendi kendine yürümektedir. Mezkür gazete bu hâriha karşısın da daha bir sürü izahat vermektedir. leri zi lardan hiç birinin demiryolu kumpanyalarından bu gibi mamalarının tamim edilmesi Nafia vekâleti tarafında nvekâletl m Memurlar hususi kumpanyalarddi permi almıyacaklar ANKARA, 1 (Telefonla) — İmtiyazlı demiryolu kumpan; verdikleri anlaşıldığından mem talepte devam ediyor © ANKARA, 1 (Telefonla) — Metooloji enstitüsünden verilen lümata göre memleketin her tarafında yağmursuzluk devam gündüz sühunetleri 25 derecenin üstünde Adana ve Dörtyol mıntakasında suhunet dereceleri 32 yi tur. Buna makabl Kars ve Erzurum havalisinde topak üzerinde nüz kar vardır. Dün memleketin her tarafında havalar bulutla mişse de yağmur yağmamış ve yalnız Dıyarıbekir er. ve civarına fu Kalbi sağda olan adam İZMİR, 1 (Milliyet) — Nakliyat müteahhidi 34 yaşlarında H: Beyin rontken muayenesinde ka'p ciğer ve sair (o teşkilâtının hâ sağda olduğu, sol tarafının tamamen boş olduğu anlaşılmıştır. sıhhati mükemmeldir. Hasan Beyin vaziyeti dok! torlar arasında münakaşa edilmektedir. Kendisi Avrupaya gidecek Rodosta yeni Bir ihtilâl çıktı Musademede on altı ki öldü, otuz yaralı var KAŞ, L.A.A. — İstihbaratı nararan Radosun Salakos kö muhtar intihabatı yüzünden Çi bir ihtilâl silâköemsüsademeye yanmış, onaltı kişi ölmüş ve © kişi yaralanmıştır. Rados hadise mahalline gitmiş ve motorlarla asker sevkine b mıştır. Rados açıklarında b talyan harp gemilerinin dol na dair şayialar varsa da i kabil olamamıştır. M. Troçki Hapsedilecek mi Öldürülmekten korkan € komiser mütemadiyen İ kaybettirmeğe çalışıy0 PARİS, 1 (A.A.) — Rewter sı muhabirinden: at zarfında herhangi bir memli kendisini kabul etmediği taledirde' kümetin, mumaileyhi temeldir. Ağlebi ihtimal, katled ten korkan M. Troçki, Paris eti da 100 millik bir muhit içe karısı ve hususi bir polis birlikte handan hana do M. Troçki, Barbizondaki villayı *$ kettiğinden beridir, ayni yerde © te bir geceden fazla yatmamıştı”” Matbuat umum müdür! lâyihası ANARA, 1 (Telefonla) biliye encümeni matbuat Yunanistanda parlan tarizm aleyhtarlığı ATİNA, 1 iliye) — KERE m Tay pagandada bulunmak üzere nikten bütün ket dahilinde bir seyahate niyetinde idi. Mumaileyh bu hatinden vazgeçmiştir. Kafkas eteklerinde MOSKOVA, 1 (A.A.) —, kas dağları eteklerinde zen$i tın madenleri bulunmuş bu letilmesine başlanmıştır. Hindistanda kanunu € aleyhtarlığı BOMBAY, i (A.A.) — li kongre yerine liberaller V€ ri islahata aleyhtar sair gibi muhtelif siyasi teş rasında bir konferans akti lunmaktadır. Bu tasavvuru besliyenler memlekete yeni kanunu s8 hinde mücadeleye girişmek dedirler. j Küçük itilâf ikti konferansı BÜKREŞ, 1 (Â.A.) 74 ük itilâf iktisat mec! içtima devresi açılmış ME ko bu münasebetle söy” tukta, ameli neticeler ve ÜS, leket arasnda iktisadi bi” istihsaline hadim olacak , sainin ehemmiyetinden i