17 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

17 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

BELEDİYEDE Şehir meclisinde Bugün neft sindikatla yapı lan mukavele görüşülecek Şehir meclisi, bugün saat 14 te fevkalâde | içtima devresinin dördüncü içtimamı yapacaktır. Ruz nameye konulan mevad arasın - da belediye ile Neft Sindikat ara- sında tadilen yapılan o mukavele vardır. Ayrıca 931 kat'i hesapla- rının tetkikine de devam oluna « caktır. Çocuk bahçesi * Belediye, Nişantaşında bir ço- cuk bahçesi yaptırmağa karar ver- iştir. Paris belediye heyeti Pazartesi günü imi sılamak üzere belediyede hazır - lıklar yapılmaktadır. Heyete şeh- rimiz gezdirilecektir. Paris belediye heyeti Sofya - yi da ziyaret edecek ve eksprese şehrimize gelecektir . z Belediye zabıta talimatnamesi Romanyadaki Türk gençleri çalışıyor | Ibrahim Tali Bey © Birlik cemiyetinin sünn et ettirdiği fakir çocuklar PAZARCIK, (Milliyet) — Pazarcık- ta münevver Türk gençleri tarafından te'sis edilen “Birlik kültür ve yardım” cemiyeti Tü ü kurtaran ve büyük Türk inkılâbı yaratan ulu Gazinin işaret ettiği hedefe doğru koşu- deşlerine her fırsatta Türk tarihini Türk inkılâbm: konferanslar ve temsil. lerle anlatmaktan geri kalmıyorlar. Ge- çen sene verdikleri konferanslar ve mü- Belediye zabitası talimatname- sini tetkik eden komisyon yakın- da tetkikatını bitirecektir. Bu ta- limatname yeni intihap olunacak belediye meclisine verilecektir. Yeni talimatnamede bazı mü - bim maddeler olduğundan bun - larm tatbiki için belediye hükü - metten salâhiyet istiyecektir. İtfaiye hissesi Bazı sigorta şirketlerinin itfai- ye hisselerine dair belediyeye vu- ku bulan ihbar, hukuk işleri mü - arafından tetkik edilmek. göre, belediye un şirketlerinden alman itfaiye his - sesine dair olan 114 üncü mad desi, şu suretle tefsir edilmekle- Sigorta şirketleri itfaiye his- sesini, ancak itfaiye teşkilâtı mev cut olan belediyelere verirler. H: se sigorta edilen malın bulundu - #u mahaldeki belediyeye verilir. Bu vaziyette şirketlerde biril: - miş olan yüz bin lirayi mütecavix taşra belediyelerine ve mesi icap etmektedir. İstanbul belediyesi bu husus - taki mütaleasını ilâve ederek ihh rı Dahiliye vekâletine bildirecek- | tir. Resital Rus sanatkârlarından 5 Madam Sldkorova dün Saray Si- yemasında ilk ve son defa olm! üzere bir resital | vermiştir. Pet rograt konservatuvarmın yetiştir - diği ve maruf muganni Chaliapine ile de evvelce konserler vermiş ©- Yan bu genç artist dün gece Pu - ecini Boito, Çaykovsky, Rahmani- nol, Rimsky Korsakoff'tan parça « lar çalmış ve alkışlanmağtır. Şişli Halk fırkasında | Bu akşam saat yirmi birde dok: tor Tevfik İsmail Bey tarafından İ“rerem,, hakkında bir konferans v. İrilecek ve onu takiben fırka hi - mayesinde imiteşekkil gençler birl liği orkestrasına mensup bir he- yet tarafından musiki konseri ve: rilecektir. Milliyet'in tefrikası: Tanıdığım Casuslar (Meli. Knokaert'in hatıraları ) Tercüme eden rabacısı yaptılar ve kendisini Vur- terburg ordusuna vererek Flan - der'e gönderdiler. Alfons Lö Kut- riye arzusuna nail olmuştu. Artık mahir bir casus sıfatile Fransaya karşı vazifesini yapabilecekti.Ken- disi Fransa için bir muharip sıfa- &le zayi olmuş bir ik de müttefikin istihbarat daireleri için öle geçmez bir servetti. Alfons bu tehlikeli mesleği kabul edeceği yer de Fransız ordusuna iltihak etmis olsaydı fedakârlık ve cesaretile der hal temayüz edeceğinde şüphe yok tu. Zira kendisi kadar cesur ve fe- dakâr bir kimse daha görmedim demiş olsam mübalâğa olmaz. Tık- naz, kısa boylu, o mahviyetperver bir adam olan Alfons nazarıdikka- ti celbetmemeyi çok iyi | bilir; az söyler lâkin fazla dinler; muhake- mesi kuvvetli, ani ve cesurane ka- rarlar vermeğe daima hazır; gözü- 'nü ateşten saklamıyacak derecede delicesine cesur, ölümden pervasız ano | Köycü talebenin | Ilk kurultayı Dün Halkevinde toplandı, | bir çalışma programı yaptı Milli Türk Talebe birliğinin da | hiliye bürosuna yağlı köycülük ku | rultayın birincisi dün saat 17 de | İstanbul Halkevinde merasim ile açılmıştır. Kurultay yüksek mektep talebesi ile dolu idi. Konuşmalar çok hararetli olmuş ve geç vakte kadar devam etmiştir. Kurultayı Birliğin dahiliye bürosu şefi Rük- nettin Bey açtı. Evvelâ merasime İstiklâl ve gençlik marşlarile baş- landı. Bunlardan sonra kurultay ri | yasetine Dahiliye bürocu şefi Rük- | nettin Bey ve kâtipliklere de Ka - dir ve Mekin Beyler intihap edil - | dikten sonra Rüknettin Bey evvelâ köycülük kolunun umumi gayele - ri üzerinde birlik namina izahat verdi. Bundan sonra iki maddelik ruzname görüşüldü. Azadan Suat, Tahsin, Cavit, Kemal, Faruk, İs - | mail Hakkı ve Lebip Fehmi Beyler söz alarak köycülük çalışmaları hakkında uzun malümat vermiş ve bazı tekliflerde bulunmuştur. Bu yaz Sılaya gidecek yüksek mektep talebelerinin görgü yolunda çalış - maları için bir program tanzim € - dilmiştir. Gelecek sene ders başlangıcı sı-'| ralarında açılacak ikinci kurultay- | 'da dertler üzerinde konuşulma - sına ve yüksek tahsil mezunların askerlik hizmetlerinin temdidi ile bir kısmını askeri bir vazife ve bir İl kasmnn da köy çalışması suretile Yurt vazifesini bitirmesi hususun - da verilen teklif kurultayca kabul edilerek hükümet nezdinde teşeb - büsata geçilmesine karar verildi. Afyonculuğumuz filmde Afyon inhisarı Türkiyede af - | yo nistihsali ve afyonlarımızın ha zırlanmasına ait bir film çevirtme | Şe başlamıştır. 11 AHMET CEMALEDDİN | bir delikanlı idi. Sergüzeştlerimde karşılaştığım müteaddit simalar a- rasında (Alfons) kadar casusluğu mükemmelen canlandıran bir kim- seye tesadüf etmedim. Lâkin bu çocuk casus olarak yaratılmıştı Noel ferdasında ilk defa olarak be- ni arabasile Roulers'e sakin bir sesle: — Ben Alman değ yn Matmazel! dediği zaman bir hi:si kablelvuku ile bir dost karşı- smda bulunduğumu derhal anla - mıştım. Roulers hastanesinde işe başladıktan sonra kendisini ârtık sık sık görüyordum. Fakat kendisi | beni evvelce görüp tanımış oldu - | İ ğunu ima edecek bir harekette bu- lunmaktan sureti kat'iyede tevakki ediyordu. Mumaileyh ile sıkı fıkı | ahbap olmakta gecikmedik. Ken- disi benim casusluk ettiğimi zan- nedersem anlamıştı. O aralık 63 .muraralı casus ele geçmiş ve Al - manlar tarafından kurşuna dizil- IR samerelerin halk üzerinde böyük bir te'sir uyandırdığını gören bu gençler Faruk Nâfız Beyin “Akın” piyesini çok | parlak bir surette temsil etmişler ve fa- | kir çocukları birde sünnet cemiyeti yap- muşlardır. Bu sene de fakir mektep 0ç- cuklsrma yardım etmek arzusu ile mual- limlerle beraber | hazırladıkları Yaşar Nâbi Beyin * Mete ” piyesini çok bü- yük muvaffakiyetle temsil eylemişler- dir. omanyalı türkler geldi Romanya Türklerinden 235 ki- şilik bir kafile şehrimize gelmiş ve Milli Türk Talebe Birliği ta - rafından karşılanmıştır. Kafileden bir kısmı Ankaraya gitmişlerdir. Konser Tayyare cemiyeti İstanbul şu- besi bu akşam saat yirmi birde Te- pebaşında Şehir tiyatrosunda ala- turka ve alafranga bir konser ve- recektir, Konser için zengin bir program tertip edilmiştir. Karagöz müsameresi Karagöz gazetesi müdürlüğün- den: İstanbulun eski eğlencelerini toplu bir halde göstermek üzere tertip ettiğimiz müsamere 18 ma- yıs cuma günü için ilân edilmiş Müsamerenin tam bir mükemz liyet içinde geçmesi için giri miz hazırlıklar maalesef bitirilme- di. Önun için müsameremiz 25 mâ- yıs cuma günü saal on beşte Te - pebaşı tiyatrosunda verilecektir. O- kurlarımızn almış oldukları bi « letler tabiatile muteberdir. || Küçük haberler | # Şehrimizde bulunan İktısat ve. kâleti deniz ve hava işleri müste - şarı Sadullah Bey dün havuzları ve fabrikaları gezerek tetkikat yap - muştur. * Tahlisiye umum müdürü Nec- mettin Bey bugün Karadenize bir seyahate çıkacaktır. Necmettin B. Kerpe civarmda yeni tesis edile - cek deniz feneri hakkında tetki - kat yapacaktır. * Tetkik bürosunda çalışmak- ta olan İstanbul © müddeiumumi muavinlerinden Ferhat Bey, bi - rinci ceza mahkemesine tayin edil- miştit, * İsmini bildirmek istemiyen hayır sahibi bir zat Darüşşafa - kaya yüz lira teberrüde bulunmuş- tur. Müdüriyetinden teşekkür olu- nuyor. Bu itibarla harice haberler gönderdiğimiz yol iki hafta kadar kapanmış bulunuyordu. Öyle ki el- de ettiğimiz malümatı müttefikin istihbarat dairelerine göndermemi- imkânı kalmamıştı. Aynı za - | manda 63 numaralı casusun otur- | duğu ikametgâhmda © çok mühim evrak ele geçmiş olmalı idi ki şe- hirde Almanlar çok şiddetli dav- ranmıya başladılar, Adeta halka bir terrör devresi oyaşatmağa başladılar. (O Alman istihbarat memurları için de casus derdest etmek çok kârlı ve menfaatli bir iş olduğundan adeta göz açamaz bir hale gelmiştik. Bir casus yaka- lamıya muvaffak olan her Almana evvelâ her Alman için çok kıymet- li bir demir salip nişanı veriliyor, sonra derhal terfi ettiriliyor ve da- ha sonra da cephe gerisi hizmetine tayin olunuyordu. Diğer taraftan Roulers'deki sivil halk ta evlerinde veyahut kahvehanelerde o hep bu casus faaliyetinden bahsediyorlar dı. Cesaretsiz ve tabansız olanlar açıktan açığa şikâyet ediyorlar ve: — Bir de bu casus işi eksikti, san ki başımıza kâfi derecede belâ gel bara : bi vii de içler iyeti yüzünden günahsız kafa- mız beyhude yere derde girecek. Diyerek atıp tutuyorlardı. Bizzat Tekirdağında Umumi müfettiş bir çok sahalarda tetkikat yapıyor TEKİRDAĞ, 16 (A.A.) — Dün| İbrahim Tali Bey ve refakatlerin- | deki zevat Çorludan hareketle Te- kirdağına gelmişlerdir. Umumi müfettişimize şehrin methalinde ve Muratlı şosesi ü - zerinde vali , hükümet erkânı, mek tepler, hususi, resmi teşekküller tarafımdan parlak istikbal merasi- mi yapılmıştır. Müfettişimiz hükümet daire - sinde halkın sami eezahüratına teşekkür etmiş, vilâyetin ihtiyaç - larmı mahallinde (tetkik etmeğe başlamıştır . TEKİRDAĞI, 16 (A.A.) İbrahim Tali Bey, Saray ve Çor - luda bir çok köyleri gezmiş, bü - yük Manika köy mektebinin im - tihanmda hazır bulunmuş, köyde - ki kooperatif ile de alâkadar ola - rak diğer köylerde olduğu gibi bu- rada da zirai kredi kooperatifleri kurulması kizumundan bahset - miştir. Uğradığı kendisini candan karşılamıştır. Umumi müfettiş, köy kanunu tatbikatı mektepler, ziraat, iktisat, sıbhat ve iskân işleri üzerinde tet- kikler yapmıştır. Ayrısa C. H. F. İ ve idman birliklerile de meşgul ol- muştur. POLİSTE | Kalp sektesi Beyoğlunda Firuzağada otur - İ makta olan Ayşe hanım evin he - lâlarını yıkamakta iken üzerine fe- nalık gelmiş ve yere düşerek ve - fat etmiştir. yerlerde halk | | Askeri tebliğler | İhtiyat zabitleri Yoklaması Kadıköy askerlik şubesinden: İhtiyat zabiten ve askeri o memurlar kanuna tevfikan her sene mutat olan yoklama dahi bu sene -1 ilâ 30 Haziran 834 dahilinde icra edileceğinden mahal- lede mükim bilumum ihtiyat zabitanının muayyen günü bizzat şubeye müracant- ları ve tahriren müracaatları halinde 4- tde gösterilen malümatın bir mektupla bildirilmesi Sınıfı: Rütbe ve nasıp tarihi, İsmi ve ua ismi ve doğum tarihi; Dühulü tarihi; Memleketi; Sicil veya kayıt N Müteksit veya müstafa veya ihtiyat el duğu; En son tekaüt veya terhis edildi- gi kıt'a veya müessese ve tarihi; Halen memuriyet ve meşguliyeti; İkamet ad- resi; Şubede kaydı olmayipda hariç şubeler mıntıkasından gelmişse hangi şube muntasından ve hangi tarihte gel- diği ve evvelki şubedeki kayıt No, ah- vali sıhhiyesinden müşteki ise şmbeye bizzat gelmeni değilse | bildirmesi; Bir kıt'a vesika fotoğrafı; Hangi lisanlara aşina olduğu ve derecesi; Sivil hekim ve eczacı dişçi baytarların diploma No, arila sınıflarına göre; İhtisasları: Ihtar: müracaat etmeyenler 1076 No, hu kanunun 9-10-11-12-13 çüncü mad- delerine göre cezalanırlar. Hilâliahmer günü 23 Mayıs Hilâliahmer günüdür. Her derde boşam ve ber yarayi se: | ves sçisenisr doyuma, hür yarın» Tiye bakan, çiplak'arı giydiren Hilâk- ahmer cemiyetidir. Yarım asırlık çok şerefli bir mazi- ye malik olan bu şefkat ocağına yar dam etmek senedle bir lira vererek ce- miyete aza olmak herkesin borcudur. Vazifesidir, Vatandaş Hilâhahmeri u- nutma ona (karinca knderince) de ol- sa yardım et, YENİ NEŞRİ YAF di Istanbul müzesi neşriyatı Istanbul asarı atika müzesi son gün- lerde üç kiymetli kitap neşretmiştir. Bum- lardan bir tanesi “İstanbul müzeleri yıl lığı” dır ki bir sene zarfında memleket dahilinde çıkarılıp müzeye mal edilmiş ve teşhir edilmekte olan asarı atikanın nev'i ve mahiyeti hakkında izahat veren bir kitaptır. Yapılan muayesinde sektei kalp ten vefat ettiği anlaşılmıştır. Tutuşan kurumlar Bankalarda Yanıkkapı cadde - sinde bir numaralı camcı Piletonun evinin baca kurumları tutuşmuş i- se de söndürülmüştür. DAVETLER Galatasaraylılar ziyafeti Galatasaraylılar cemiyetindeni 1— Cemiyetimiz Galatasaraylılar ai- | yatı hatıralarını ibya eylemek üzere bu senenin yıllık ziyafetini bir haziran ta rihinde Galatasaray sesinde tertibe ka» rar vermiştir. Ziyafet Mektebin yemek salonlarında cereyan edecek, ayni | seneler beraber tahsil etmiş olanlar bir arada olmak ü- zere oturulacak ve Ziyaletten sonra da dilecektir. 2.— Zata mahsus olacak olan daveti- yelerin Cemiyet merkezinden nihayet Mayısın yirmi yedisine kadar alınması bütün Galatasaraylılardan rica olunur, Taşrada bulunupta o tarihte İstanbula gelmeği arzu edenlerin de yirmi yedi Maysa Kadar Cemiyet merkezini haber- dar etmeleri lâzımdır. Mayıs perşembe gi Cemiyet binasma teşrifleri ehemmiyetle rica olunur. ben bile çok sinirli bir halde idim. Hastahanede çalışırken arkamda İ birden bire bir ayak sesi iştmş ol- sam avazım çıktığı kadar bağırma- mak için cebrinefs ediyordum. Ya. hut ta evde iken sokaktan © geçen bir asker müfrezesinin ayak sesleri ben haziran yaprağı gibi tirtir bitretiyordu. Birkaç defalar Lora isminde bir casus kadından bahs- edildiğini bizzat kulaklarımla tim ve tabii istemiyerek sinirlen - dim. Bir defa da bir çavuş lâtife ka bilinden gülerek bana hitaben: — Matmazel sakın bu casus ka- dın Lora siz olmıyasnız? dedi.Ben işimden başımı çevirmiyerek ve 20- raki gülerek : — Hayır çavuş, dedim, ben Lo- ra değilim. Bu Lora belki de bir Alman ceneralıdır. Çavuş ta kahkahalarla gülmiye başladı: — Kim bilir matmazel, cevabını verdi, belki de siz haklısınız... . Tabii bütün bunlar ve daima ha- zır bulunmak mecburiyeti sinirleri- mi altüst ediyordu. i bire yıldırım düşer gibi bir hadise oldu. Ve bu hadise karşısında he- pimiz bütün cesaret ve soğukkan- Jılığımızı elden bırakmıyarak vaka- yı karşıl, mecburiyetinde kal. dık: Haberi evvelâ Alfons'tan al- | esini bir arada toplayarak Melrtep ha- | Cümhuriyet Abidemize bir çelenk vaze- | Ayni zamanda bu kitap şehrimiz dahi Bindeki müzelerin mal tesis tarihlerini hülâsa eden istifadeli, bilhas- #a arkeoloji ilmile meşgul olanlar için elzem bir risaledir. Bu kitabı okuyan- lar bir sene zarfında müzemizin se kadar İ çalışmış olduğunu güzelce anlayabi Il tap “İstanbulda bulunan prene lâhtine ti İ cephelerdeki ves bu eser lâhdin bul | fini, diğer prens lâhi İ batı ve lâlin sanat tarihinde mevki ehemiyeti hakkımda kıymetli mütea' ihtiva etmektedir. Eser Arif Müfit Beyiz| imzasını taşımaktadır. İ © Ucüncü eser, “Pir Hüseyinde Narar: - İ Sin” Stelinin keşfi haklımdadır. Müz“ İ mizin kaymetli müdürü Aziz Beyin bir mukaddemesile mütehassıs Von J. P. Naapin kaleme aldığı bir kitaptır. Al manca ve Türkçe olarak basılmış olan | bu kitapta da Diyarbekirde bulunmuş olan Naram - Sin Stelinin (çıktığı yer | hakkında değerli malümatı ihtiva etrmek- tedir, Avukat Natık Bey tarafından mü- zeye gönderilen bu Stelin çıktığı yer da bizi Von J. P. Naap bu eserle ediyor. eler idaresinin bu gayvet ve fan İiyetini takdir etmekle beraber arkeoloji ilmile müştegil karilerimize bu kıymet- tar eserleri tavsiye ederiz. Holivut Holivut'un 16 sayılı nüshası en son sinema havadisleri ve bir çok artist resimleri ile çıkmıştır. Yeni adam Yeni Adam'ın 20 inci sayısı çıkımıştır. Güzel ve renkli bir kapakla intişar eden busayıda cemiyet, ilim ve sanat makale ve tenkitleri, dümya fikir ve sanat haber. dım ve müthiş tehlikeyi mahut sü- küneti ve acelesizliği ile bertaraf Ki gene kendisi oldu. o Demişti i: — Hemşire müthiş bir tehlike karşısında bulmuyoruz. Şayet-ar lelâcele harekete geçmiyecek olur- sam hapı yuttuğumuz gündür. Ha- beri bugün işittim: İstasyon karşı- sındaki tütüncü dükkânı sahibinin kızı güzel (Agnes Verbery) in (Gus tav Volf) isminde Alman bir âşıkı- ver. Bu adam sivil elbiseli bir istih barat memurundan başka bir kim- se değil, Roulers'de oturan bu a - dam ordu erkâniharbiyesi karargâ- hı istihbarat dairesine merbut bu- lanuyor. Kendisinin açıkgöz ve bu itibarla bizler için tehlikeli bir memur olduğundan da haberda - rr, Ağnes kendi korte eden adamım hakiki hüviyetini tabii bil. miyor ve her güzel kız gibi peşin- de dolaşılmasından hoşlandığın - dan bu adama oldukça yüz de ve- riyor. Her sabah Alman memuru işinin müsaadesi nisbetinde dükkâ na uğruyor bem sigarasını satın a- yor, hem de genç kıza elinde taşı- dığı bir gülü hediye edi Alman casuslarını tetkik etmek 'Alfons'un vezaifi cümlesinden ol- duğundan eramaileyhten aldığım bu haber hakikaten bizim için bir di bayiniz ! merbut kıt'a ve VAPURCULU! TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALİİ Liman Han, Telefon: İzmir sür'at yol SAKARYA vapuru Her PERŞEMBE sünü 14 te Galata rıhtamından kalk doğru İzmire gidecektir. Bu vaf her pazar günü saat 15 te İzmi kalkıp doğru İstanbula gelecektir. Mersin ve İzmi sürat yolu vapuru İNÖNÜ iin. CUMA günü saat 10 da Si nhtımından kalkarak doğru İZ! Antalya, Mersin, Payasa gidecek. 9 nüşte bunlara ilâveten Alanya, lük, Çanakkaleye uğrayacaktır. İmroz yolu Her PERŞEMBE sünü ta rıhtımından saat 18 de bir kalkar. Gidiş ve dönüşte mutat i ielere uğrar. Mudanya yolu SAADET ve BARTİ vapurları cumartesi gününden mal HERGÜN ssat 9,30 da Topl rıhtımndan kalkarlar, İstanbul Mr, Kumand Satınalma kom. ilğaları Merkez Kurrandanlığ müessesö ibtiyacı için 17 kalem yaş ze 13-6-934 çarşamba (gü saat 14 de kapalı zarfla al caktır. Şartnamesini gör, lerin Ber gün münakasaya İf râk edecklerin belli saatten vel teklif mektuplarmı T€ hanede Merkez Kumanda! ğı Satınalma Komisyonü! vermeleri. (1139) (24 İLÂN Viktorya dö Berlin Umum Sigori?! nonim Şirketi tarafından 18 Eylül * tarihinde Hacı Ahmet Zade Salim Bin hayatı üzerine akit ve tanzim ol 916200 numaralı on bin liralik sig0 mukavelenamesi zayi olmuştur. sigorta mukavelenamesi halihazırda min yedinde ise, hukukunu ispat eb üzre Viktorya dö Berlin Sigorta önin İstanbul'da Galata'da, Kür de Manhaym hanında kâin Türkiye diriyetine, işbu ilânm tarihi neşri! itibaren iki ay zarfında müracaat et” si rica olunur. Mezkür müddetin möl runda numarası balâda muharrer si” mukavelenamesinin keenlemyekün “İl melsuh addedilerek yerine nüsbai 199) sinin tanzim edileceği ilân olunur. Viktorya dö Beri” Umum Sigorta Anonim Şir Türkiye Müdiri (16750) ( dei vardır. Ayrıca edebiyat, tiyafir”)| yat anketlerine gelen cevaplar Yanlar” piyesinin cevabı balam Fikir ve sanmi gazetesi okumak if” | İlere tavsiye ederiz. Cem Sultan Tarihi romanları ve tetkiki dı dır. Her iki eserde muvaffak olani Karilerimize tavsiye ederiz. tehlike idi. Çünkü Alman » İarı kendilerini ele vermemek kahvehaneler, birahaneler gibi mumi mahallere pek sokulmaz dı. Bunlar ahbap olabildikleri Hilerden malümat almıya çalış" dı. Alfons ismindeki Alman is” barat memuru da aşk ve alâka ”” kesi altında Agnes'in gi toplanıp görüşmek için arka cephesindeki odanın bir #yef için kendisine kiralanmasını S4 etmişti. Güya diğer bir mınts$ gönderilmek üzere bulunan bi kadaşma gizli olarak bir şişe * ve sigaralar ikram etmek ii muş ta onun için kahvehane hut birahanede buluşacaklar! "4 de böyle baş başa hususi bir €, eğleneceklermiş. Agnes ebe'tif nin müsaadesini almış ve bir Alman memuru elinde bu s€ gül bulunduğu halde dükkân? miş. Yanında da Jorj Prasselyf mindeki arkadaşı varmış. BU sek'i bizler çok iyi felemenkfyr len bir Alman memuru olarsk nıyorduk. İki Alman memur” | kânm arka tarafındaki oda”, kilmişler ve biribirlerinin “bye ne badenuş olmıya başla l