5 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

5 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Almanyada vaziyet duruldu (Başı 1 inci sahifede) nihte örfi idare ilân edildiğine ve sokuk- larda asker ve polis devriyelerinin dolaş- tığına dair bazı İsviçre gazetelerinde in- tişar eden haberler Alman ajansı tara- fından katiyen tekzip edilmektedir. Ak manyanın her tarafında asayiş yerinde- dir. Tedbirlerin kanuni olduğuna dair bir kanun Alman ajansı il dünkü toplantı sında başvekil M. Hitler devletin emni- yetine karşı yapılan suikastı ve bu sui- kastın tenkilini anlatmıştır. o Başvekil seri bir hareketin zaruretini ehemmiyet- e kay: ii “ Böyle hareket edilmemiş olsaydı binlerce kişinin hayatı mahvolurdu” de- “ Sai kastı ve hiyaneti vatani- yeyi tenkil için 30 haziran, bir temmuz ve iki temmuzda ittihaz olunan tedbirler e devletin meşru müdafaası tedbirleri olmak itiba- riyle meşru ve kanunidir.” Adliye nazırı söz alarak, | hiyaneti vataniye tehlikesi alman ted- birlerin yalnız kanuni değil fakat bir devlet adamı için vazife olduğunu söy- lemiştir. Y Kabine keza devlet ile fırkanm birli- Hi kanununu tadil eden kanunu da ka- bul etmiştir, Vaktiyle Heines ve Röhm surette kabine âzâs (O olmasma lüzum oletur. ”Mütenkiben ecnebi memleketlere kar 41 iktimndi mukabele bilmisil kanunu ka bel edilmiştir. Bu kanun, cenebi mem- toplanması menedilmiştir. Hindenburg Von Papen'i tutuyor BERLİN, S.A.A. — Havas Ajansı bildiriyor Kabine içtimai peniin Reisicümhurun ar zusuna tabi bulunmaktadır. Reisicüm- On senelik P ogram (Başı 1 inci sahifede))i 4 mahalit ihtiyaçlara göre bazı ders- ler ilâve olunacaktır. Başmuallimlerin uhtesine sanıf muallimliği de ilâveten verilecek bu suretle mühim miktarda mu- allim tasarruf edilecektir. İlive muallimlikler de kaldı- sınıflar tevhit edilecek, bu suret- le de tasarruf edilecektir. İlk mekteplerin daha çok ran- dıman vermesi için lâzım gelen bütün tedbirler almacaktır. İlk tedrisat umumi (müdürü Reşat Semsettin Bey bu progra- ma ait etütler yapmak üzere bu- günlerde İstanbula gelecektir. Şehrimizde yatı © mektepleri hakkında bir müddettenberi tetki- kat yapmakta olan ilk tedrisat şu- be müdürü Hıfzırrahman Raşit Bey dün Ankaraya dönmüştü: Muhtar B. in cenazesi kaldırıldı ANKARA, 4 (Telefonla) — Merhum Kastamonu mebusu Muh- tar Beyin cenaze merasimi bugün yapılmıştır. Gene dün akşam ve - fat eden Millet Meclisi Kayanin Kalemi memurlardan ve tanın - mış sporcularımızdan Vefik Be - yin cenazesi de ayni zamanda kal dırılmıştır. Meclis Reisi Kâzrm Pa şa Mecliste Milli Mücadelenin bi- dayetindenberi büyük hizmetler et miş olan kıymetli diplomat Muh- tar Beyin vefatının derin bir tees- sürle karşılandığını söylemiştir. Uyuşturucu maddeler ANKARA, 4 (Telefonla) — Uyuşturucu maddeler inhisarı hak kmdaki kanunun beşinci maddesi nin ikinci fıkrasınm 6 ıcı madde- ye kadar olan kısmının tayyedil - mesini hükümet bir lâyiha ile Mec lise teklif etmiştir. Bir Bulgar Çetesi 4 (Milliyet) — Bir Bul- üm Yunan topraklarına şilerile çarpışmıştır. Fakat soor ka- çabilmistir. Son saatte alman malü - mata nazaran bu çete tekrar görüle- rek muhasara altına alınmıştır. hurun Von Papen'e | itimat etmesi ve başvekil muavini olarak kalması husü- sunda israr eylemesi ihtimali çok kuv- vetlidir. Bu takdirde Von Papen bub- randan daha ziyade kuvvetlenmiş olarak çıkaracaktır. Hücum kıt'alarının âkibeti BERLİN, 4 .A.A. — Havas Ajansı bildiriyor : Kabine içtimamdan sonra neşrolunân resmi tebliğ 30 Hazirandan beri siyasi vaziyeti örten esrar perdesi- ni kaldırmıştı, - Reichvehr mümessili Jeneral Von Blomberg başvekili icabe- den harekette bulunmuş olduğundan dolayı tebrik ettiğinden bugünden iti baren Hitlerin Reichvehr hükümet edeceğine hürkmolunabil li sosyalist hücum kıtaları şayet tema- bile bundan caklar dır ve bununla Hitleri iktidara ge- tiren ve onm şimdiye kadar orada tutan milli sosyalistliğin esaslı âmili ortadan İnş . müdürü Hei- Zabita tarafın» İmalıtadır. Sehmidt otomobille a muvaffak olmuştur. Fırkacılık ve meb'usluk BERLİN, 4. A.A. — Kabine intiba bet kanununu tadi ia yalist Reichstag Igrubundan veya tardolunacak bir mebus millet ve- kilkiğini kaybetmektedir. SALZBOURG, 4. A.A. — Havasa- Jansı bildiriyor * . Avusturya başvekili muavini Prens Starhemberg, Almanyada cereyan eden hadiseler münasebetiyle şu beyanatta balunmuştur “ Biz Alman milletine bağlıyız. Fa- kat Alman milletinin idarecilerine de- ğil, Rochm ve arkadaşlarının katlediliş- İleri, Almanyayi idare edenlerin hareket tarzlarmı mazur gösteremez. Alman şerefinin İekelenmesi ve AL man milletinin barbar bir millet telâk- ki edilmesi bizi İikayt bırakamaz. Har Giselerer dair yapılan - resmi tebliğler, Üniverşite Doçentleri (Başı 1 inci sahifede) indirildi. Banem ve maaş kamınla- Rl brrakımıyormuş. almak istemiyoruz. Ücret faslın - dan da para verilebilir. Hiç olmaz sa 200 lira ücret verilsin. Bütçe mü saittir, Bu bir bütçe meselesi değil dir. Heyeti Vekile kararı ile halle- dilebilir.,, İrlandada belediye intihabatı DUBLİN, 4 (A.A.) — Serbest İr- ikümeti dahilinde belediye in- Bu intihabat, mem- | ce benüz kat'i olarak belli değildir. Hükümet fırkasının 716, muhalefetin 590, işçilerin 185, müstakillerin 351 rey kazandıkları söylen'yor. M. Venizelosa karşı yapılan suikast tahkikatı ATINA, (Milliyet) — İstintak bâ | kimi tarafından, M, Venizelosa karşı yapılan suikast teşebbüsü maznunla ri hakkında yapılan tahkikat bitmiş ör. Yakında maznunların mahkeme- ye sevkolunup olunmayacakları hak- kında bir karar ittihaz edilecektir. YENİ NESRİYAT Holivut Holivut'un 4 temmuz nashası güzel resimler ve zengin münderecatla intişar etmiştir. 5 Anarşism Haydar Rifat Bey senenin en velüt telif ve tercüme muharriri oldu. Geçen hafta Lenin'den ter- .cüme ettiği eserden sonra bu haf- ta da Kropotkin'in Anarşizm ad- h kitabını © tercüme etti. Kültür serisi adını ta; tercüme eser- lerinin 14 üncüsünü teşkil | eden ve Anarşizmin esaslarmı şerh ve izah eden bu eseri tavsiye (o ede- Tiz, Havacılık ve spor Bu kıymetli mecmuanın 122 inci sa yası çıkmıştır. Bu sayıda : Çannkkalede geçen hava harekâtı; İranda t 3 lik, Bombardıman tayyareleri; İran Şe hinşah: ile Gazi Hazretlerinin buzurun- da Ankarada yapılan geçit resmi ve Eş- kişehirde yapılan tayyare manevraları ie , Meclis Ordumuza teşekkür etti vam etmiyen hâkimlerin hâkimlikten çıkarılacağı ve bir daha hâkim olamı- yacağı hakkında kayıt bazı itirazlara sabep olmuş ve müddeiumumilerin hâ kim olmadıklarına nazaran bu suret- le devam etmiyen hâkimlerin hâkim ekten çıkarılır şekilde tadili iste nilmiştir. Bu tadil kabul edildikten sonra lâyihanın diğer maddeleri de müzakere ve kabul edilmiştir. iğer kanunlar Mi Ruznamedeki maddelerden sonra evrakı varideden olup ruznameye alı nan maddelerin müzakeresine geçil- di. Adliyo teşkilât ve kadrolarında ve bunlarla alâkalı kanunlarda bazı değişiklikler yapılması hakkındaki ka nun lâyihasile Yozgat mebusu mer - kum Hamdi Beyin ceza muhakemele Ti usulü kanununun 315 ve 316 mer maddelerini tadili hakkında! > nn müzakeresi oldukça münakaşalı oldu. Ceza muhakereleri usulü kanu. nunun tadili mahkemci temyizden a- bu noktaya en cümende rmuarız kaldığı, burada şah- w namma söyliyeceğini kaydettikten sonra mürafahanm mahkemede hak ve hakikatin texshüründe en büyük bir âmil olduğunu, maznunlara adı elt namma verilen bir hakkın geri İmmasımm doğru olmadığını söylemiş tir. Yusuf Ziya Bey (Eskişehir) de bah- settikleri esasları müğa.ua Cduru. ..- mi noktainazardan mürafahanın kal- dırılmasının tecviz edilemiyeceğini ve bu maddenin encümene havalesini is temiştir. uruşma Refik Bey (Konya) Adliye vekili Beyin Temyiz mahkemesindeki du - ruşmayı kaldırmaktan maksadım iş - lerin geri kalması olduğunu söyledi - ğini ileri sürerek bundam dolayı duraş- manın kaldırılması deği, teşkilâtın takviyesil azurun izale edilmesi lâ ve bir teşkilât meselesi ledi. Neşet Bey (Kayseri) de madde - Bin eleyhinde söyliyerek maddenin tamamen tayyi hakkında bir takrir verdi. ynam Sırri Bey (Yozgat), Teş kilâtı Esasiye nün maddei mah susasinı okuyarak bu kanun ahkâinm en duruşmanın esâö olduğunu söyle - miş, Mazhar Müfit Bey (Denizli) bir kanun mevzuunun değiştirilmesi için « maddeden görülen zarar ve fayda- özÖ: irlerek mükayete 8- ? ini ve zarar gö- rüldüğü takdirde değiştirilebileceğini söylemiştir. Bundan sonra Şaban Sırı Bey (Kon ya), Temyiz mahkemes nde ne zaman İar duruşa olduğunu izah ederek mahkemeye duruşma için gelecekle- rin ve gelenlerin pek az oldu- çünkü Oo gelebilmek için birçok maznunların parası kâfi gelme- diğini ve avukat tutacak parası dahi ol. madığını, binaenaleyh © duruşmanın kalkmasile bir bakın kaybedilmiş ol- söylemiş ve maddenin ay - nen kabulünü istemiştir . uliye vekikmen be, un lenda bulunanlar söylediklerini dinle - dikten sonra hayret ettiğini ve esas - ancak bunun kaldırılmasındaki zaru - retin iş çokluğu gibi mazeretlerden zi- yade mahkemei temyiz — tetkikatınm süratleştirilerek vatandaşım intizarda bırakılmıyarak adaletin zamanmda ve tem olarak tevzij olduğunu söylemiş, temyiz mahkemesinde işlerin çokluğu dolaysile işimin neticelenmesini uzun müddet bekliyen bir kimsenin vaziye- Gini misal olarak anlatmıştır Vekil Bey sözüne devam ederek mah kemei temyiz işlerini tetkik ettiklrini, luruşmayi yüzde yedi olduğunu, bunların da bir kasmının ağır cezalılara ait bulundu - ğunu kaydederek, bu küçük nisbetin, büyük nisbetin tetkikini tehir etme - mesi lâzım geldiğini söyledikten son - iş ve gelecek sene için bulü - Demiş ve g zel sonra adliye encüme usulü muhakeme © olduğunu, evvelce bizim usulümüzün de Fransız sistemi olan eski usulü muhakeme olduğunu, bilâhara Alman usulü olan usulü ö kabul ettiğimizi Fransız usulü olan eski usulden Fran- sızların bile müşteki olduklarını, Bi - naenaleyh bu vaziyet karşısında ii ye gidilmi: tekrar geriye gitmenin doğru olmadığını söylemiş, son günle - rini yaşıyan bir mahkümun son müda- fansını yapmasına cömhuriyet adliye - -——- > TEMMUZ 1934 raftar bulunduğunu © ancak azlık bir | zümre için büyük bir ekseriyetin mağ- dur olmasının doğru olumıyacağmı, bu , meselede daha fazla ısrar eetmiyeceğini, | heyeti umumiye tarafmdan verilecek ka varım en doğru bir karar olacağını söy- lemiştir . Madde tayyedildi Bundan sonra müzukere kâfi görül. müş ve Şükrü (Çanakkale) , Mazhar Müfit (Denizli) Müfit (Kayseri) tara- fından maddenin tay için verilen muh- telif ve ayni maeldeki takrirler reye ka- narak kabul edilmiş ve madde tayye- dilmiştir . Üçüncü maddenin de bu madde ile alâkası görüldüğünden onun da encü - istenerek diğer maddeler kabul edil - miştir. j Bundan sonra poliş vazife ve salâ - hiyetleri hakkındaki lâyiha, (o Türkiye .cümhuriyeti ile Sovyet cümhuriyeti tihadı arasında hudutta zuhur eden tilâfların tetkik ve balli usulü hakkın- da aktedilmiş olan mukavelenin altı ay temdidi, vergi bakayasınn tasfiyesi hakkındaki lâyihalar müzakere ve ka - bul edilerek celse tatil edilmiştir. Ordumuza teşekkür İkinci celse gene Kâzrm Paşa Haz- retletinin riyasetlerinde toplandı. Kâ - zan Paşa Kastamonu mebusu Muhtar Beyin ölümünü teessürle meclise bil - dirmiş ve hatırasına hürmeten bir daki- ka süküt teklif etmiştir. Bir dakika sessiz ayaktn durulmuş ve bunu müteakip Tekirdağı meb'usu Cemil Beyle, Giresın ve Diyarbekir mebusu Ihsan ve Kâzım Paşaların ve Diyarbekir mebusu Helit Beyin, Iran Şehinşahı Alâ Hazreti Humayunun Tür- kiyeyi teşrifleri münasebetile de muhte- if yerlerde büyük Gazinin ve Başvekil Paşa Hazretlerinin buzurları ile kara, deniz, hava kıtaatı ve müecssesatınca yar pılan tatbikatta ve geçit resimlerinde ordumuzun bakımı ve talim ve terbiyesi için yerinde sarfedilen emeklerin mü - vaftak olduğu, muhterem Başvekilimi - zin muhtelif vesilelerle ve sitayişle vaki beyanatında da anlaşılmış oldugundan milli müdafaa vekâletine Büyük Mec- lisin takdir ve teşekkürlerinin iblâğı- en tahtı karara alınması da müştereken verdikleri takrir okunmuş ve alkışlarla müttefikan kabul edildik- ten sonra, Milli Müdafaa Vekili Zekâi Beyefen- di kürsiye gelmiş ve şu beyanatta bu- İunmuştur Yülsek heyetinizin ordu hakkında iz- har buyurduğu yüksek takdir, ordusu- nu, zabıtanını ve kahraman efradını bü- yük Meclisin ne kadar muhabbetle ve ne kadar takdir ile muhafaza ve himaye | ettiğinin yüksek tezahürü olarak telâk- ki ederim. Milli Müdafaa vekâletini, ve vekâle- tin mesaisinde teşkilâtında başlıca mü- him âmil olan büyük erknâı harbiyeyi, yüksek kumanda heyetini ve zabitan he- yetimi muvaffak eden daima yüksek he- yetinizin büyük teşvikleri ve takdirleri olmuştur. Bu teşvik ve takdiri ordumun kahraman efradına, zabitamma ve > sek kumanda heyetine ve büyük etkân harbiyeye arzedeceğim. Şüphesiz bu takdirler, ordunun me sesini arlıracak ve vatanı müdafaa ct- mek hususundaki yüksek kudret ve ka- biliyetini çoğaltacaktır. (Alkışlar). Bundan sonra vergi bakayasmn tas-, fiyesinde ve mükelleflere bazı kolaylık- lar gösterilmesine, arazi vergisi kanunu- mun üçüncü maddesine, tahsil emval ka- numuna bir madde ilâvesine, 2502 nu- maralı kanunun üçüncü maddesinin de- öiştirilmesine dair kanun lâyihaları mü- zakere ve kabul edilmiş ve perşembe günü saat 14 ti toplanılmak üzre cel- seye nihayet verilmiştir. Rakamlar Açıkça söylüyor (Başı 1 inci sahifede)) fiat vasatisi 100 yani bir ay evvel kinin ayni ve bunu takip eden ay- da ise 101 dir. Görülüyor ki yeni ölçülerin tatbikmdan sonra toptan eşya fiat vasatiri mahsüs bir şekil- de yükselmiştir. Toptan eşya ile pe rakende eşya arasındaki fark ve perakende eşyanın fiat yükselme- si ise toptan eşya ile kabili kıyas ol mıyacak kadar fazladır. Belediye sözünü en son söyliyecek Belediye İktisat Müdürü Asım Süreyya Bey ihtikâr et afındaki neşriyat hakkında diyor ki: — İhtikâr ve mücadele hakkın- da herkes söylüyor. Herkes sözü- nü bitirsin, biz de ondan sonra ge ne söyleriz. Abdülkadir Ziya Be- yin esnaf cemiyetlerile teşriki me- sai hakkındaki teklifi kabili tatbik mahiyette değildir. Bizim düşünce lerimiz ayrıdır... Sinemalar Ne olacak? (Başı 1 inci sahifede) — Böyle bir tezkere geldiğini duydum. Fakat meselenin ne va- ziyet aldığını bilmiyorum, bu işle e vali Bey meşgul oluyor, de. i. Muhittin Beye müracaat ede rek, sinemaların açılıp açılmıya - cağmı sorduk. Muhittin Bey: — Bilmiyorum, demekle iktifa etti, Dün vekâletin tezkeresinin ma- sinin müsaade etmemesine imkân yok- | biyetini, sinemaların açılıp açılmı- tar demiştir , Suraç oğlu Şükrü Bey duruşmaya ta l yacağını tahkik etmek, mümkün olmadı. Şehinşah Hi Trabzonda (Başı 1 inci sahifede)) ni açılan Cümhuriyet meydanın nok- sanlarının ikmaline çalışılmaktadır. Ko- lordu Kumandanı Şehinşah Hezretleri- ni istikbal için Trabzona gitmiştir. İSTANBUL, 4.A.A. — İran Şehin- şahı Hazretlerinin maiyetlerinde, İran gazeteleri mümessili olarak memleketi- mize gelmiş olan Mesudi Bey, Ege va- purundan İstanbul Matbuat Cemiyeti rejsliğinâ şu telgrafı göndermişlir : “ Beni güzel ve sevimli İstanbuldan ayıran Ege ile sizden uzaklaşıp İran'a yaklaşırken İran'ın Şahinşahı mahbubu- nun müsafereti günlerinde Türkiye'nin âsil ve mecip evladının ve onların tercü- kahreman mümet çare bedi surette yerleş- hatıra anıyor ve ta- aranı anıyor va ü gönderir ve bu telgrafla en bü yök sayılarını Türkiyenin dost mal- buatıma sunarak necip Türk milletinin de'me sandet ve azemetle yaşamasını ulu tanrıdan dilerim.,, MESUDİ Erzurum yolunda TRABZON, 4. AA. — Şehinşah Haz retleri saat $u on geçe Trabzon iske- lesine çıktılar. Vadi, Kumandanlar, hü kümet erkânı, fırka ve belediye reisleri, tarafından selâmlandılar. Şehinşah Haz- yetleri mekteplilerin ve kesif halkın ö- ünden alkışlar arasında yürüyerek © - tomebile bindiler ve viliyet konağını teş rif ettiler. 11 de yemek (ye: iler. İkiye kadar istirahat buyurdular .İkiyi on ge- çe büyük merasimle ve coşmun tezahü- rat arasında Erruruma hareket buyur- dalar Şehir donanmıştı balk bayram yapı- yordu, Gümüşhanede GÜMÜŞANEDE, #.A.A. — Saat 4 te Trshzondan hareket Sarma Şehin- sh Hazretleri onbeşte Gümüşaneye mu- Tasalât buyurmuş ve halkım coşkun te- zahüratile karşılanmıştır. Jandarma kı- taat, mektepliler, resmi ihtiram ifa ey- lemişler ve Şehinşah Hazretleri ötoime- billerinden inerek iltifatta bulunm ış ve kıtantı teftiş etmiş ve doğruca ika- metlerine tahsir edilen (vali konağını teşrif eylemişlerdir. Yo'larda tezahürat GUMUŞANE 4 (AA) — Me şah Hazretlerini getirmekte olan E- e ve ona refakat eden Tınaztepe ile Zafer torpidoları bu sabah Trabzon & nünde görünmüş ve tam sekizdeli - manda demirlemişlerdir. Şehinşah Hz. limana girişi güverteden seyretmişler ve müteakıben dairelerine çekilerek ahat buyurmuşlardır. buyurdukları arzu ü- e vekili ve maiyetleri olduğu halde ketinin müşu ile karaya çıkmak ü - zere Egeden ayrılmışlardır. Şehinşah Hazretleri vapurdan ay- rılırken deniz yolları idaresi yapurla- rında gördükleri intizam ve mükem - meliyetten doalyı izharı memnuniyet buyurmuşlardır. Egede bulunmakta olan Yavuz bandosu gem'den muşa binerlerken İran ve Türk milli mars- larını çalmış ve muşun geçişi Tınaz tepe ve Zafer torpitoları efradı ile Umanda bulunmakta olan Gülceial yolcuları tarafından yaşa diye seiâm- Tanmıştır. > İskelede Trabzon valisi Mithat B. ile kolordu kumandanı Abdurrah - man Nafiz Paşa ve diğer mülki, as - keri erkân ve in mayuna sefa geldi kele üzerine kurulmuş olan tun al - andan itibaren yer almış olan piyade kıtaatı iel, izciler mektepliler ve mil Wi tetekküllerin önünden halkın yaşa avazeleri arasında yaya olarak geçen Aİ Hazreti Humayun müteakıben ha- riciye vekil'mizi refakatlerine alarak açık bir fort ile bütün yolları doldu - yan halkın sonsuz saygı tezahüratı a- rasında vali konağma gitmişlerdir. İs kele başında yer almış olan minimini İranlılar ile tebaa, büyük tacidarları- Dı zindebat diye selâmlamışlardır. Vali konağında istirahate çekildik ten sonra, Hariciye vekilimizle Hari- ciye veziri Kâzrmi Hazretleri mih - mandar paşalarla refakati şehinşa - hide bulunmakta olan zevat tekrar va pura dönerek öğle yemeğini Egede ye mişelrdi Saat 14 te vilâyet konağından ay » rılan âlâ Hazreti Humayun saatlerce yollarda bekleşmekte olan Trabzon halkının alkışlar arasında değirmen- 2 ya ya yürümüşler, ve doktor Tevfik Rüş Hi Beye iltifatta bulunmuşlardır. Ge ne bu mevkide mihmandarları Fahret tin Paşaya avdet etmeleri için - de vermişler, yakında kendilerini Tah randa görmek arzusunu izhar bu - yarmuşlardır. bur hususi kâtip vekili Hasan Rıza ve Fahrettin Paşalara veda ettikten sonra Şehinşah Hazretleri otomobillerine bi - merek yollarına devam etmişlerdir. Alihazreti Humayınun Gümüşha - eye kadar olan bugünkü seyahatleri hava şartlarının gayri müsnit bulunma sma rağmen hiç bir arızaya uğrama - mış, saat 15 te Gümüşhaneyi şereflen - dirmişlerdir. . Trabzondan itibaren 48 kilometreden başlayarak Ziganbeli aşıldıktan sonra 6 ncu kilometreye kadar sıkıntılı ka lin bi rsis tabakam içinden geçilmiş ve 75 inci kilometreden sonra yarım sanat süren şiddetli bir yalınur yağmmıştır. Gü- müşhaneye girilmeden evvel hava açmış ve çok güzel bir yaz güneşi altında İra- nm büyük hükümdarına sevği ve say- gılarmı sunmak için bekleşen halkın coşkun tezahür altında Gümüşhaneye gi rilmiştir, İVAPURCULUKİ TÜRK ANONİM ŞİRKETİ | İ İSTANBUL ACENTALIĞ Liman Han, Telefon: 22925. | Mersin yolu vapuru 8 Sadıkzade ip 8 PAZAR sünü saat 10 da Sis rıbtımından kalkacak, gidişte Çi nakkale, İzmir, Küllük, Bodrum, dos, Marmaris, Dalyan, Fethiye, kan, Kaş, Finike, Antalya, Al Mersine gidecek. Dönüşte ayni kelelerle beraber, Taşucu, Anam Kuşadası ve Geliboluya uğrayacıif| ter, Izmir sürat yolu Her PE RŞI ünü . 16 da Galata a , doğru İzmire gidecektir. Bu vaj her pazar günü saat 16 da İzs den kalkıp doğrü İstanbula g: cektir. Trabzon yolu : Dumlu Pınar 79 PAZAR zünü saat 20 de rihtmından kalkacak. Gidişte Zi guldak, İnebolu, Ayancık, osu Ünye, Ordu, Giresun, Tirebolu, rel, Trabzon ve Rizeye. Dö bunlara ilâveten — Of;ve Sürm uğrayacaktır. Mudanya yolu SAADET ve BARTIN vapurları cumarlesi gününden HERGÜN saat 9,30 da Topb ne rıhtımından kalkarlar, İmroz yolu He PERŞEMBE rünü G lata rıhtımından saat 18 de bir vi kalkar, Gidiş ve dönüşte Gelibe akalin perili rar, Türkiye İmar Bankasınd Bursa'da fabrikatör oAhmet Beye hefaletimiz dolayisile Galata İt lât gümrüğüne tediye ettiğimiz meb ğe mukabil alınan (121629) ve (121 numaralı 25 Şubat 1930 tarihli öki Tunur, (913) Devredilecek ihtira berati! “ Sun'i kösele imaline ait isli hakkındaki ihtira için berat talebi nında İstanbul vilâyet celilesine tevf edilmiş olan 13 Ağustos 1930 tarih 16044 evrak numaralı müracaat ü deki hukuk bu kere başkasına devir ya icara verileceği teklif edilmekte duğundan bu hususta fazla malümat © dimnek isteyen zevatın, İl Taş hanmda 43-48 numaralarla kam idarehaneye müracaat eyi ilân olunur. (830) Devredilecek ihtira beratı “ Seri ateşli topların icra imlâsi tertibat” hakkındaki ihtira için ü sal edilmiş olan 2 Mart 1932 tarih 1361 owmaralı ihtira beratı üzeri hukuk bu kere başkasına devir vey8! cara verileceğinden bu bapta fazla lümat edinmek isteyen zevatın bulda, Bahçe Kapuda Taş hans 43-48 numaralı idarehaneye müraci meleri ilân olunur. (737) GELİRATLI VEKALET Türkiyede ilk defa olarak ihdas elf nacak geliratlı ve rekabetsiz bir iş İğ işgüzar ve zeki Türkiye tab'asından vekil arıyoruz. Kitapçı veya p meşgul olan zat tercih olunur, Fran” ea, İngilizce veya Almanca İs dan birine mükemmelen vakıf ve İl Türk lirası sermayeli oolması Tekliflerin hümühal varakası ve mi tajar tercümei ballerile beraber Is bul 554 No. posta kutusu adresine 'derilmesi, (854) Milliyet bu sütunda iş ve işçi 8) yenlere tavassut ediyor. İş ve if istiyenler bir mektupla İş bürü muza müracact etmelidirler. İşçi aranıyor HANIMLARA İŞ : Daktilo, kâtip ve tercüme işleri İf hanımlar aranıyor. Galata 459 posta tusuna yazılması. Avarof zırhlısı ATINA, 4 (Mülliyet) — Toçbizi muvakkaten kaldırılmış olan Ave zırhlı Bahriye nazırı Hac kiryak&ı, Sun emri üzerine tekrar teçhiz rox Yunan donanmasına ilaak