20 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

20 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

| Yarıklı yeni Gillette || tıraş bıçaklarında kull lan çeliğin fevkalâde « İ lâmlığı eihetile onları da- | ha keskin, daha tatlı ve | eskisine nazaran daha far- İla dayanıklı kılmaktadır. ADAPAZARI TÜRK TİCARET BANKASI Merkezi Adapazarı Istanbul şubesi: Dördüncü Vakıfhan zemin kat Tel,22042 Komisyon ve ticaret kısmı : Tel: 23623 Galata şubesi Tel.: Usküdar Şubesi Tel İtimadı Milli Tel.: SERMAYESİ: 1,200,000 ihtiyat akçası : 130,000 ŞUBELERİ Bandırma, Bartin, Bilecik, Biga, Bolu, Bozöyük, Bursa, Düzce, Eskişe- hir, Hendek, İzmit, Karamursal, Kütahya, Mudurnu, M. Kemal Paşa Galata, Gemlik, Gerede, Geyve, Safranbolu, Tekirdağ, (Usküdar, Yenişehir, Müsait şartlarla mevduat, havale kabul eder. Tahsile senet alır; Ikraz muamelesi yapar. Mevduat faizleri müdiriyetle görüşülerek tesbit edilir. Komisyon ve ticaret kısmı her nevi emtiai ticariye satışma delâlet eder. (ITIMADI MİLLİ) Kendi sigortasıdır. Gayrimübadiller Takdiri Kıymet Komisyonundan: 21 Temmuz Cumartesi 1276No. dan 1311 No. ya kadar 22 Pazar 1312 |, 1338 ,, 25 » Çarşamab 1338,, ,, 1370, » » Karar numaraları yukarıda yazılı gayrimüadillerin yüz- de 25 hesabiyle bonolarmı almak üzere bhizalarında göste- rilen günlerde komisyona müracaat etmeleri. (4050) Istanbul Gümrükleri .. yese yese Başmüdürlüğünden: Cümhuriyet Merkez Bankasma bedelleri yatırıldığı ha- Binde kontenjanın istirdadından ve son tevziatta da konten- jan sırası gelmemesinden dolayı gümrükten çekilmeyen ve bedelisri de Bankadan geri alınamayan Italya eşyası için İs- tanbul Gümrüklerine Gümrük beyannamesi veren tücacrla- rın beyannamelerile ait oldukları gümrüklere üç gün zar- fmda müracaatları ilân olunur. (4048) 3841 ” ” » Istanbul Ziraat Bankasından: Emine Aliye hanımın istikraz etmiş olduğu meblağın vadesi geçtiği halde vukubulan tebligata rağmen ödenme- diğinden dolayı Çengelköyü hududu dahilinde Bankamıza birinci derece ve sırada ipotekli iki hane, ahır samanlık, mer'a tarla, bahçe ve müştemilâtı saireyi havi 2120 dönüm 181 arşm olarak tapu senedinde mukayyet Çaprazlı ve Kek- likli denmekle maruf çiftliğin mukataalı mahallinin tama- mile icareteyinli mahallinin altıyüz otuzda beşyüz altmış hissesi 1697 numaralı kanuna (o tevfikan bir buçuk ay müd- detle açık artırmaya konmuş olup şartnamesi 12-7-934 tari- hinden itibaren bankamız kapusuna (asılmıştır. Ihalesi 28-8-934 Salı günü saat on beşte yapılacaktır, Artırma bedeli haddi lâyik görülmediği takdirde en son artıranm taahhüdü baki kalmak üzere müzayedeye devam olunarak gayri menkul 15.9 - 934 tarihine müsadif salı günü saat on beşte en çok artırana ihale edilecektir. Pey ak- çesi yüzde ondur. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ımcımad- desinin dördüncü fikrasma tevfikan bu gayri menkul üze- rinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranım haklarını ve hususile faiz ve masrafa (dair olan iddialarmı ilân tari- hinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsitelerile bildir- meleri aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylasmasından hariç kalacakları cihetle alâ- kadaranın işbu maddenin mez kür fıkrasma göre hareket et- meleri daha ziyade malümat alınmak isteyenlerin bankamızın ikrazat servisine müracaatlar: ilân olunur. (3852) Çatalca Müstahkem Mevki Kumandanlığı Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Müstahkem Mevki kıtaatı ihtiyacı için müteahhit namı hesabma pazarlıkla 30 ton ekmeklik un satım almacaktır. Münakasa (25-7-934 çarşamba günüsaat 11,30 dadır. Taliplerin teminatlarile birlikte Hadımköyde Askeri Satın- alma Komisyonuna müracaatları. (4028) Nafıa Vekâletinden: Afyon - Antalya hattınm Afyonun İzmir istasyonun- dan itibaren 25 kilometresine (Okadar olan birinci kısım in- şaatı kapalı zarf usulü ile münakasaya çıkarılmıştır. Müna- kasa 11 Ağustos 934 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15de Nafia Vekâleti Müsteşarlık Makammda yapılacak- Ur. Taliplerin ehliyeti fenniye ve cari seneye mahsus Tica- ret odası vesikaları ve 12500 ; Jiralık teminatı muvakkateleri- İe aynı gün ve saatte Komisyonda bulunmaları lâzımdır. Ta- lipler bu husustaki şartnameleri (50) şer lira mukabilinde Ankara'da Nafia Vekâleti Malzeme Müdürlüğünden tedarik edebilirler. (3943) Hilâliahmer Cemiyeti Merkezi Umumisinden: Eskişehirin Karacaşehir köyü civarmda köin Hilâliah- mer merkez anbarında fazla olup satılığa çıkarılan eşyadan (Bez parçaları, Fersude Battaniye ve Çorap, muhtelif şerit, kuş tüyü, yün, kıl, bez cüzdan, müstamel hayvan örtüsü, muhtelif toka, tiyelti keçesi, kopça, köhne çadır vesaire) 21 Temmuz 1934 cumartesi günü saat 14 den 17 ye kadar açık arttırma su- retile satılacağından muhammen kıymeti olan (871396) ku- ruşun yüzde onu nisbetinde depozito akçelerile taliplerin an- barda müşekkel komisyona yevmi mezkürda müracaat eyleme. leri ve diğer satılacak eşyanın hangi gün müzayede ile sakıla- cağımın peyderpey ilân edileceği ve görmek (arzu edenler için kemafissabık her gün anbara ait bir otobüsün muayyen mahal-$ den hareket ettirileceği ilân olunur. (1211) Z Çatalca Müstahkem Mevki Kumandanlığı Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Çatalca Müstahkem Mevki kıt'aatı ihtiyacı için 180 ton ekmeklik un 4 Ağustos 934 T. Cumartesi günü kapalı zarf usulile saat 14 de münakasaya konmuştur. Taliplerin teminat mektuplarile birlikte Hadrmköyünde Askeri Satmalma Komisyonuna müracaatları. (3830) 4223 Urfa Belediyesinden: İnşasma karar verilen ve tutarı Yirmi bin Dört yüz Yirmi yedi lira altmış dokuz kuruş olan mezbahanın müştemilâtı hariç olmak üzere yalnız Merkezi kısım yirmi gün müddetle kapalı zarf us kasaya konmuştur, Taliplerin yüzde 7,5 teminat akçesi dar girmiş olduğu taahhütleri muntazaman ifa ettiğine dair resmi ve- saik ve inşaatı devamı müddetince mes'uliyeti fenniyesini derühte e- decek bir mühendis taahhüt vesikasını ve teklif mektubunu ihale gü- nü olan 227-934 Pazar günü saat 15 te Belediye Encümenine tevdi etmeleri ve daha fazla malâmat almak istiyenlerin proje, şartname ve keşifnameyi beş lira mukabilinde belediyeden istemeleri. (3853) 4187 a Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara Banka Komerçiyale İtalyana Sermayesi: 700,000,000 (İhtiyat akçesi : 580,000,000 Liret), Travellers (Seyyahin çekleri) satar Liret, Frank, İngiliz lirası veya Doları Frank olarak satılan bu çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emniyetle ta- şır ve her zaman isterseniz dünyanın her tarafında, şehirde otel- lerde vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit makamında kolayılıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çek- leri hakiki sahibinden başka kimsenin kullanamayacağı bir şekilde tertip ve ihtas edilmiştir. (5999) 2839 Teftiş Heyeti wo Reisliğinden: o Maliye Müfettişleri refakatinde iki sene stajdan sonra geçirecekleri imtihan neticesine göre müfettiş muavini olmak veya idarede çalışmak üzere “30,,lira maaşla altı adet birinci sınıf tetkik memuru almacaktır. Aranr- lan evsaf şunlardır. 1 — Mülkiye, Hukuk, Y üksek Ticaret mektebi mezunlarından olmak. 2 — Yirmidört yaşmı bitirmiş ve yirmi sekiz yaşını bitirmemiş olmak. 3 — Memurin kanununun dördüncü maddesinde ya- zılı evsafı haiz bulunmak. Talip olanlar 31 temmuz 934 akşamma kadar bir ar « zuhalle Ankarada Maliye Teftiş Heyeti Reisliğine mü - racaat etmelidirler. Arzuhale şu evrakın asılları veya noterlikten tasdikli suretleri iliştirilmelidir. 1 — Hüviyet cüzdanı 2 — Askerlik vaziyetlerini gösterir vesika 3 — Mektep şahadetname veya tasdiknamesi 4— Kendiel yazılarile tam bir tercümei hal hulâ - sası “Tahsilleri, hususi ve resmi hizmetleri ikametgâh adresleri Vs.. 5 — Sıhhat raporu. Aranılan evsafı haiz olanlar talep adedine ve bunla - rm seraitine göre 25 Mart 1934 tarihli talimata göre tasnif ve tasnif üzerinden tefrik edileceklerdir. Tasnif neticesinde ayni şeraiti haiz olanlar altıyı geçtiği takdirde aralarmda müsabaka imtihanı yapıla - caktır. (3383) 3899 ve İktrsat Çatalca Müstahkem Mevki Kumandanlığı Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Çatalca Müstahkem Mevki kıtaatı ihtiyacı için 900,000 kilo mutbak odunu 4 Ağustos 934 O cumartesi günü saa 13,30 da kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Ta- liplerin teminat mektuplarile birlikte gün ve saatinde Hadım köyünde Askeri Satmalma Komisyonuna müracaatları. (3831) 3224 Matbaa Sahiplerine Maarif Vekâletinden: 1—21-6-934 tarihlive 2527 numaralı basmf ve resimleri derleme kanunu mucibince Türkiyede 2- tarihinden itibaren her türlü baskı usullerile basılıp n€ Jen basma yazı ve resimlerin beş nüshasınm basanlar * fından Maarif Vekâleti emri ne verilmesi mecburidir. 2 — Verilmesi mecburi olan eserler şunlardır : Gazeteler, ajans tebliğleri, mecmualar, kitaplar, ler, tahsil tezleri, haritalar, atlaslar, tablolar, oyma lar (gravür), her çeşit resimler, san'at kıymetini hai? var ilânları, kılavuzlar, plânler, krokiler, destan ve mecmuaları, musiki notaları, dans notaları ve tiyatr0 yesleri, cemiyet ve şirketlerce neşredilen raporlar, ber © şit kataloğlar, takvimler, yıllıklar, yıllaçlar ve muhtu 3 — Bu eserler neşirleri tarihinde n itibaren en İ beş gün içinde aşağıda yazılan makamlara makbuz m linde teslim edilecektir: a) Ankara'da Maarif Vekâletinde Derleme memut na, b) İstanbul'da Ebussuut caddesi civarında 48 nü rak ilk mektepte Derleme Müdürlüğüne. ©) Diğer vilâyet merkezlerinde Maarif Müdürlü d) Kazalarda Maarif memurluklarına, 4 — Forma forma, cüz cüz veya cilt cilt çıkarılar! J İ tapvesair asma yazı ve resimlerin her forma, cüz veyâ İ sade yağı, zeytin yağı, sabun, kaşar, ve hak Peynir, p İ nesine yatırılması lüzumu ilân olunur, çıktıkça verilmesi mecburidir. 5 — Verilmesi mecburi olan basma yazı ve resi müddeti içinde vermeyenler elli liradan aşağı olman İzere hafif para cezasile cezalan dırılır ve vermediği 'zt ve resimleri aynen vermesine de hükmolunur, 3810) Pervantorium Müdüriyetinde Müessesenin 934 mali senesi için. Odun, mangal ki soğan, makarna; nişasta, irmik, pirinç unu, şehriye, et, murta, un, pirinç, ekmek, ihtiyaçları aleni münakasaya nulmuştur. Talip olanların ,şeraiti anlamak üzere Müe: ye ve münakasaya iştirak ii için ihale günü olan 8 ia tarihine müsadif çarşamba günü saat on dörtte Yüksek Mektepler Mübayaat Komisyonuna gre muvakkat teminatları ihale tarihinden evvel MEL) (391 İstanbul C. Müddei umumiliğinde Istanbul Hapishane ve Tevkifhaneleri için bir o sen€ fında muktezi 6000 kilo pirinç 1750 kilo fasulye 1750 Nohut 850 kilo sade yağı 2500 kilo sabun münakasaya dilmiştir. Taliplerin şartnameleri görmek üzere her sür Bye Levazım dairesine münakasaya ( iştirâk 7-8-934 salı günü saat 14 de İstanbul Vilâyeti M liğinde müteşekkil komisyonu Omahsusuna müracaat Tan olunur. (3977) EZ “SATİE, VANTİLÂTÖRL R ve fevkalâde tediye sayesinde VERESİYE SERİNLİK (695) PA 3960 Çatalca Müstahkem Mevki Kumandanlı$. Satınalma Komisyonu Reisliğin0 Çatalca Müstahkem Mevki kıt'atı ihtiyacı için - 18 id kilo sade yağı 4Ağustos 934 cumartesi günü saat Vi fi | 2 | | | | Istanbul Liman Şirketinden: Çimento sanayiinde kullanılan toz halindeki antrasit kömür- lerin boşaltmasmda iş'arı ahire kadar beher tonundan “20” ku- Tuş almacağı ilân olunur, Umum Müdürlük iğ da kapalı zarf usuliyle münakasaya konmuştur. Ta muayyen gün ve saatinde teminat mektuplariyle beri ” Hadımköyünde Askeri Satınalma Komisyonuna mü ları. (3832) Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET