25 Temmuz 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Temmuz 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

pi Padişah biz TARİHİ TEFRIKA:95 | “Dinin mânii terakki olduğunu La ia şi EE Ra Za teslim etmiyorsun. Pek çok uzaya- bilen bu bahsi iki kelime ile hulâsa edeyim: Mademki biz Müslüman- larm noktai nazarı ahrettir. Böyle mefkâresi cennet ve cehennem olan bir kevimde terakki ve medeniyet © nasıl aranılır? Cevap isterim azi zim., “Padişah geçenlerde tüfekçiler- den birine musahiplerinden Nadir ağayı döğdürür. Abdülhamit ev - velâ Nadir ağaya rükübü şahanesi- pe mahsus olan hayvanların sara- yın bahçesinde talim ettirilmesini emreder. Ayni zamanda bahçenin muhafazasına memur olan tüfekçi- “ ere de oradan hiç bir kimsenin geçirilmemes'ni tenbih eder. Na- © dir ağa hayvanları talim ettirmek- te iken kendilerine tenbih edilen neferlerden biri bahçede gezmek yasak olduğunu ve hemen hayvam- larla beraber oradan çıkmasını Na» dir ağaya söyler. O da dinlemez. Nefer bir iki defa daha söyler. Ni- hayet Nad'r ağa kızar ve nefere bir tokat aşkeder. O da eline geçir- diği bir odunu Nadir ağanın arka- sina yerleştirir, yere düşürür. Bu Dayak üzerine Nadir ağa hayli za- man hasta yatar. Padişahın bizzat dövemediği adamlarını bilvasıta dövdürmek eskidenberi takip etti- ği usulden olduğu malümdur. İşte bir nümunesi de bu.,, Terakki ve Ittihat cemiyettinde 1906 eenesi ağustos ve eylül ayla» > rizarfında bazı değişiklikler yapıl. mmıştı. Yeni bir idare heyeti teşek- » kül etmiş ve cemiyete artık kat'i bir çekil verilm'şti. Bu yeniliklere dair kaleme alınan O beyanname ğ i Ümmet,, gazetesile neşro- lunmuştu. Yeni heyeti idare Ahmet Rıza beyin riyaseti altında idi. Mu- habere işlerine ve | teşkilâta dok- © tor Bahattin Şakir ve Sami paşa zade Sezai beyler ( bakacaklardı. © Sezai bey ayni zamanda “Şürayi Ümmet,, gazetesinin baş muharriri i, Hesap işlerine doktor Nâzım Bey nezaret edecekti. Fakat son dakikada beyanname nin değiştirilmesine o mecburiyet hasıl olmuştu. Çünkü heyeti idare- ye giren Mısırlı Prens Mehmet Ali Paşa kendi isminin sonda zikredil. mesinden dolayı gücenerek heyet. ten çekileceğini bildirmişti. Onun için beyanname “umuru hesabiye merhum Fazıl paşa © zade Prens Mehmet Ali Paşanın nezareti altın- ktor Nâzım © bey tarafından © rüyet edilecektir. Tarzında tashih © edilerek Mehmet Ali Paşanın ismi yukariya çıkarılmıştı. Ahmet Saip © beyin elinden almarak Fert bey © isminde bir arkadaşa tevdi edilen “Şüravi Ümmet,, gazetesi idareha. © mesine yazdığı bir mektupta dok- © tor Nâzım bey bu işler hakkında diyordu “Mehmet Ali Paşanın güc: sinin ne kadar manasız © z'kre hacet yoktur. Cemiyetimizin © şan ve haysiyeti namına bu habe- rin başkası tarafından duyulmama- sını bi'hasa rica ederim. Mehmet © Ali paşayı memnun etmek için hem beyannamede, hem de yeni çıkacak “Şürayi Ümmet,teki tensikat maka. —lesini paşanın arzusu veçhile yaz- manız lâzımdır.,, Ahmet Rıza beyin idare heyeti- “nin başında bulunması aristeki ce- miyet azasmın Ahmet Rrza bey © hakkımda anlaştıklarına © delâlet ediyordu. Doktor Bahattin Şakir Bey tarafından Kafkasyada bulu- nen doktor Ali Hüseyin beye yazı- Jan bir mektupta Ahmet Rıza be- yin çok meth ve sena edilmesinden “dahi bunun böyle olduğu anlaşılı- “yordu. Bahattin Şakir bey bu “mektubunda diyordu ki: Ismail Hakkı beye gelince bu za- rin Ahmet Rıza bey aleyhinde e&- © depsizce yazdığı risale kendisinin © âdi olduğunu gösterir. Allah aşkı- 'na gerek bu, gerek (doktor A.C. ç gibi herifleri tutmakta bilmem Bunların ne olduklarmı bili- SE ( miyor musunuz? Bahusus A.C. yit © Bunlar milletin lekesidir. “Tema- Uşacı,, imzasile yazılan bahsin ilk Olusmını okudum. beğenmedim. © Çünkü Ismail Hakkı gibi Paristen “İstanbula geri dönen, Prens Lütful- Jaha kadın tedarik etmekle şöhret kazanan bir adamla (o milletin na- Ne kurtaran en büyük ve na- Umusu mücessem Ahmet Rıza bey mukayese edilemez. Öyle ise Ah- “met Rıza beyin ne olduğunu bilmi- , yorsunuz, Mithat paşanın şöhreti “pe ise, bir zaman (millet Ahmet “Rızayı da o kadar takdis edecek- Item İttihat ve Terakki! (BAHAEDDIN ŞAKİR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GÖREY zat dövemediği adamla | rını hile ile başkalarına dövdürürdü! | Istanbul kitapçılarımı tammadığı- - menilerin | bunlarla dost geçinmek mümkün tir. Serserilikten © başka bir şey | yapmamış bir adamla şantajcılık- tan dolayı İsviçreden tardolunan bir şahsı Ahmet Rıza Beyle muha- keme etmek kadir naşinaslıktır. Ahmet Rız“ bey için söz yazma- ğı senin gibi vicdanı ve kalbi saf ve temiz bir (o dostuma münasip görmedim, Keza A.C. gibi bir deni- yi de methetmeği kıymettar kale- mine yakışlıramam. Beni iyi dinle. Ben yanılırım, o fakat asla yalan söylemem. Bu sebeple (sözlerimi iyice tetkik edeceğini ümit eder'm. Ahmet Rıza gibi büyük bir vatan- perveri Kafkasyadaki kardeşlerimi ze kusurlu bildirmek, keza A.C bi bir deniyi Kafkas o Türklerine tanıttrımak, İsmail Hakkı gibi bi herze vekilden onlara bahsetmek sizler gibi milletin münevver kısmı için eaiz değildir. Oralardaki mesainizin muvaffa- kıyet derecelerini bize bildirmi- yorsunuz. Biz defatle “irşat,, idare- hanesile münasebet peyda etmek is- tedik, Ahmet Agamıza mektup yaz dık. Hiç bir cevap bile alamadık. Halbuki “İrşat, gibi milletin dili, milliyetin mürebbisi olan bir gaze- te ve erkânile münasebeti, dostlu- ğu, hem ahenk çalışmağı biz can ve dilden arzu etmekteyiz. Şimdi ben idarede olduğum için aramız- da bir itilâf husulü mümkündür. Biz size ne türlü kolaylık mümkün- se yaparız. Siz de bize lâzımgelen dostluğu gösterirsiniz. İki milletin müşterek olan yarasını beraber sa- rarız. Biz şimdi eskisi gibi değiliz, cid- di çalışıyoruz. İşler değişti. Şimdi- ki cemiyet eski (o cemiyetten çok farklıdır. Teşkilâtrmız pek mühim. dir. Yalnız Itsanbuldaki kuvvet miz henüz kâfi derecede değildir. Hepimiz canla, başla ( çalışıyo- ruz ve nefsimizi tehlikeye koyu- yoruz. Öyle yazı yazmakla, kuru lâfla iktifa etmiyoruz. Fedailerimiz. memleketin göbeğine kadar gidi yorlar. Siyasi çetelerimiz dolaşı- yor. Kuvvetimiz, teşkilâtımız gün- den güne büyüyor, ümidimiz artı- Or. jJ “Uhuvveti İslâmiye,, cemiyeti çin vuku bulan ihbarınıza teşekkür ederim. İstenilen makbuz defteri gönderilecektir.,, Bu mektubun Ali Hüseyin beye yazıldığı zamanlarda Kafkasya Türklerinin düşünceleri, endişeleri ve hareketlei Gence şehrindeki Is. lâm kütüphanesi ve kıraathanesi sahibi Hüseyin molla zade Ahon- dof tarafından aşağıdaki mektupla Parise bildiriliyordu: “Kafkasyanm her köşesinde İs- lâm mektepleri bina edilmektedi; Mekteplerde Osmanlı ti bul olunmuştur. İslâm si elden geldiği kadar Türk matbu- atınm intişarına çalışıyor, Bazı ki- | tapları meccanen dağıtıyor. Fakat | İstanbuldaki Ermeni kitapçıları | hakkımızda çok alçak iş yapmış- lar! İstanbulda bazı kitapçılara pa- ra göndererek kitap ( ısmarladık. | Birgüne kadar ne paranın alındı- ğını ne de kitap yolladıklarını bil dirdiler. Şimdi haber alıyoruz ki bu k'tapçılar Ermeni imişler. Biz mız için onların Ermeni oldukları- nı bilmiyordum. Ey kardeşler, görüyorsunuz Er- ettikleri alçaklıkları, değildir. Bunlar insanı zehirlemek- ten başka bir şeye & yaramazlar. Onlara bundan sonra aldanmayı- nız. Onlar vatanımızı düşmanlara verecekler! İslâmın düşmanıdırlar. Kafkasyada Islâmlara yaptıkları zulümler unutulmâsın!i! Bundan sonra bize adreslerini verdiğini: islim kütüphanelerine müracaat e- deceğiz. Çok sağ ( olunuz kio kü töphanelerin adreslerini bize verdi- niz. Bundan sonra Türkiyeden her ne sipariş edersek onlara müracaat edeceğiz. — Bitmedi 9 Eylül panayırı IZMIR, 24.A.A.— Bugün vali Kâzım Paşantı iği altında Türkofis müdürü ticaret ve sanayi Odası umumi kâtibi ve sanayi şef- leri Ticaret Odasında saat 11,30 da toplandılar. Bu toj tı saat 2,30 kadar devam etmi: Pana- yir komitesi kâtipliği tarafından getirilen muhaberat ve ticaret liste- i okunmuştur. Sovyet Rusya, İn- giltere, Lehistan ve Yugoslavya- nm pavyon tutmaları ve işe baş- lamaları memnuniyetle görüldü. PARIS, 24.A-A.— muma'leyhin nazaalaı mine çalişacağını yazmaktadırlar. PARIS, 24.A.A. — Başvekil M. Doumergue, sıra ile ve Tardieu'yu kabul etmiştir. M. Herriot derhal radikal dostları ile temasa gelmiştir. M. Doumergue ise Elysee sarayına gitmiş ve Reisi- cumhur tarafından kabul olunmustur. Avusturyada Alman bombaları İsviçre zabıtası gizli bir gurubu yakaladı LONDRA, 24 (A-A)-— Duly He rald gazetesi, Avusturyaya mühim mik- tarda mevaddı infilâkiye kaçınmıya * te- sebbüs eden Alman milli sosyaliştlerin- pun İsviçro zabetasinca dev olmasına büyük bir ehermmi- tedür. İşçi fırkasınım gazetesi diyor ki: € “ Bu grupun tevkifi Avusturya ara ethiş hareketlerinin ve Nazi propagandalarının o Almanyadan geldiğini bir defa daha ortaya koyacak ve ayni zamanda Avusturya başvekilime Avusturya Nazi faaliye tevkifi için bir şeyler yapılmasını M. Mustoliniden bir kere daha istemek fırsatını verecek işlerden çok (o sdulan MM. Mussolini'nin pek yakııda Berlin mez- dinde müşterek bir protestoda bulun. mak hususunda diğer devletlerle istişare de bulunması kuvvetle | muhtemeldir. Vakiz M. Dolfuse milletler cemiyetine müracaatı tercih etmektedir. Fakat M. Mussolini Almanyanın Cenevrede bulun madığını ileri sürerek buna itiraz et. smektedir. j Yüzlerce tevkif VİYANA, 24 (A.A.) — Zabrta müf- rit sosyalist ve komünistlerden bir kaç yüz kişi tevkif etmiştir. Bunlar muavin polislerin muhafazası alımda büyük bir mektepte hapis olunacaklardır. Yunanistanda patrik aley- hindeki neşriyat ATİNA, 24 (Milliyet) — Bura mat- patrik Fotyos Efendinin şalrsi ve siyaseti hakkında aylardanberi devam eden tenkitler üzerine, âyandan Baku- pulos Efendi bu şekildeki neşriyat me- ni için meclise matbuat kanununu tadil eder bir proje vermiştir. Deniz konferansında İtalya ROMA, 24 (A.A.) — İtalya hükümeti İngilterenin gelecek sene yapılacak olan deniz konferansma hazırlık olmak üze- re teşebbüs ettiği konuşmalara iştirak hakkındaki davetini kabul ettiğini res- men kibidemiştir. İtalyan heyeti murahhasasr sanbahar başlangıcında Londraya gidedektir. 27 Temmuzda kumandan Ramiero Rischia, Londraya gidecekse de bu te- mas, sadece malümat almek kabilinden olacaktır. M.Liautey hasta PARİS, 24 (A.A.) — Matin gazetesi, sarilıga tutulmuş olan mareşal İyautey'in vaziyetinin ağırlaştığını yazmaktadır. Alman otomobil yarışla- rında ölenler BERLİN, 24 (A-A.) — Almanya yok larında yapılan 2.000 kilonistrelik oto- mobil yarışı esnasında kazaen ölen ko- şucuların sayısı 4 olmuştur. Munich'den dönerken, M. Mussolini nin muhafızlarından kumandan Marinel- li ile Livrani'nin otomobilleri Şuvarlan- mmiştar, Ağır surette yaralanan bu İlci zat hastahaneye kaldırılmıştır. Almanyaya sokulması ya- sak edilen gazeteler PARIS, 24 (A.A.) — Petit Parisi- en'in Berlin muhabirine göre, meçhul sebeplerden dolayı Ağustosun 4 veya Başvekil M. Doumergue'in ne gibi hareket ittihaz edeceği henüz malüm değildir. bükümette temsil edilen bütün fırk rkederek, yalnız milli menafii göz 5 ine kadar bir çok Fransız gazeteleri. | nin Almanya'ya ithali menedilmiştir. Bunlar srasrada Petit Parisien, Ma- &ön ve Le Journal da vardır. LONDRA, 24 (A.A) — Sunday Ti- mo: gazetesinin Almanya'ya 1 Ağustos tarihine kadar ithaki yasak edilmiştir. Sebebi, Alman hüdiselerinin yanlış olarak neşredild asıdr. İtalyanın nüfusu ROMA, .A.A— Tutulan istatistiklere nazaran 30 haziran tarihinde İtalyanın umumi olmuştur. Yahudi aleyhtarlığı PATERBORN, 4.A.A.— Bir yahudi mezarlığında 54 mezar taşını parçalamış olan üç kişiden biri bir sene, diğeri ah tr ay ve üçüncüsü de dört #y bapsa mahküm olmuştur. > resmi 1934 nufusu | HARİCİ HABERLER M. Doumergue kabinesini kurtarabilecek mi? —o.0.—— Parise gelir gelmez, M. Tardieu ve Ra- dikal sosyalistlerin şefi ile görüştü bir hattı gazeteler, | alardan, şahsi mü- e tutmalarını te- Mamafih, M. Herriot Rus demiryollarına Suikast Âli mahkeme 6 kişiyi idama mahküm etti MOSKOVA, 24 (A.A) Sovyet demiryolları üzerinde ve bilhassa uzek şark hatlarmda casusluk ve tahribatçılık nunlar 10 sene ve dahi 1 vaffakıyetli bir tecr MOSKOVA, YM.A.A. o bildirildiğine göre tayyaı plânör ile tayyare yedeğinde havalanmış ve tayyareden ayrıldıktan sonra bulut- ları geçerek 2600 metre irtifan o kadı çıkmış ve bu irtifada 12 kilometre git- tikten sonra tekrar geriye dönmüş ve hareltet noktasına inmi Şimdiye ka- dar hiç bir Sovyet plânörcüsü bu kadar yükseğe çıkamamıştı. Bir İngiliz muharriri Moskovada MOSKOVA, A.AA— M. Stalin dün meşhur İngiliz muharriri Herbert Velss'i kabul ederek üç saat kadar gö- rüşmüştür. Sarre'de siyasi bir suikast SAARBRUCKEN, 24. A.A. — Ha- vas ajansı bildiriyor : Polis komiseri İachts bugün dairesine giderken arka- sından atılan iki el tabancaya mukabele etmek için kendisi de tabancasını çeke» rek geriye dönmüş ve ateje devam eden mütacavize ateş etmiştir. Mütecaviz on kurçun sıkmış , fakat isabet ettireme- miştir, Machts ise altı kurşun atmış ve altmcısı mütecavizi öldürmüştür. Bu mütecaviz milli sosyalist fırkasma men- sup Baumgartner isminde bir şahıstır. Avusturyada bombalar KLOGENFURTH, 24A. (Ca rinthie) — Polis müdüriyeti ile hükü. met konağı ve adliye sarayı önünde dört bomba patlamıştır. Hasarat mühimdir. Yapılan tahkikat, icilerin nasyonal sosyalistler ol. duğunu meydana çıkarmıştır, Leh hariciye nazırı Estonyada VARŞOVA, 24.A.A.— Leh hariciye ası Tallin'e are istasyonunda hariciye | rı M. Seljamaa, müteaddit nazırlar ve | birçok Estonya ricali tarafından çok sa- mimi bir tarzda karşılanmışlardır. Is tikbalde Letonya ve Fransa sefirleri de bulunmuşlardır. “Roma - Atina birliği” ATINA, 2.A.A. — “Roma-Atina bir- liği” narr altında ve sabık | haricive mazırı M. Kanakaris'in riyasetinde bir | Fiatlar : Askeri terfi listesi hazırlanıyor ANKARA, 24 (Telefonla) — Milli Müdafaa Vekâleti askeri t8 listesini tanzime başlamıştır. Telefon şirketinden şikâyet | ANKARA, 24 (Telefonla) İstanbul Telefon Şirketinin tesisi denberi şirketin müseccel sirkülerl eri tanzim etmediği ve aboneleri lâfına yaptığı bazı tesisat karşılığı paralarını iade i söletine bu şikâyeti den muk mediği gibi bazı yolsuz işlere giriş şikâyel ve ihbarda bulunulmuştur. Maliye vekâleti Vekâletine bildirecektir. Noterlerin tayyare resmi hakkın daki suallerine vekâletin cevabi ANKARA, 24 (Telefonla) — İstanbul ve Ankara nolerlerinin Üye vekâletine müracaat ederek ta yyare resmi hakkında sordukları | susatı Maliye vekâleti tetkik etmiş ve cevabını Adliye veköletine bil miştir. Buna nazaran, tayyare resmi kanununa bağlı listede yazılı cümle evrak ile noter dairelerinde Ayniyat defteri makamında hıfzöl nacak suretler tayyare resmine tâb i olacaktır. Mukavelenamelere Mi but plân ve resim gibi evraktan tay yare resmi alınmıyacaktır. Alım ve satım komisyonları ve bankalar tarafından tabettirilen * kavelenamelerle bordrolar, tesçil v e ünvan talepnameleri için noter ğıdının kıymeti kadar resim verile cektir. Gümrüklerde kullanılan ithalâ e ve transit ve sair eşyaya ait beyâ nameler başka resme tâbi olacaktır. Gümrüklerden mal çıkaran tac ire git imza “beyannameleri nolâ tasdik için ibraz olunursa bu beyannamelere yirmi kuruşluk pul yapi terılacaktır. Resen senet şeklinde v e bunlar için istimal olunan kâğ ra yazılması lözemgelen akit ve mu amelelerde Tayyare Cemiyetinin bettiği noter köğullarının kullanilm ası mecburidir. Kira mukavelenafi lerinden ayrıca Tayyare resmi <lin mıyacaktır. Sporcular 30 temmuzda Moskovadı MOSKOVA, 24 (A.A.) — Türk sporcularının 30 Temmuzda bei ya muvasalatları beklenmektedir. Moskovada yapılacak müsa rın programı şudur: 2 Ağustosta Kültür parkında Türk güreşçileri Moskova güreşçileri karşılaşacaklardır, 3 Ağustosta Din amo stadında Türk ve Moskova f. bol takımları arasında bir maç yapılacaktır. 4 Ağustosta Dinamo nın yüzücülük kısmında Türk ve Sovyet Rasya sporcuları arasında ) me müsabakaları yapılacak ve ayni gün Türk ve Sovyet güreşçileri Kültür paikında ikinci defa karşıl aşacaklardır. 7 Ağustosta Türkiye © Sovyet Rusya muhtelitleri arasında bir futbol maçı icra olunacaktır. Muğla civarında bir orman yangın MUĞLA, 24 (A.A.) — Merkezin Domuzalanı mevkiindeki ormül larda dün yangın çıkmıştır. Yangının bir kısmı söndürülmüş se de di ğer kısmı devam ediyor. Yangın geceleyin Muğladan görülmekte idi. Emniyet müdürleri arasında ANKARA, 24 (Telefonla) — Emniyet müdürleri arasında yapıl& değişiklikleri bü rum: Kars emniyet müdürü Zekeriya Bey Mas sa emniyet müdürlüğüne, emniyeti umumiye birinci şube memurların dan Tevfik Celil Bey Kars emniyet müdürlüğüne, Van Emniyet mi rü Şerif Bey Kastamonu Emniyet müdürlüğüne, Balıkesir Emniyet ! dürü Tevfik Bey Antalya emniyet müdürlüğüne, Çanakkale emni; müdürü Sait Bey Balıkesir Emniyet müdürlüğüne, Samsun Emniyet m dürü İbrahim Bey Çanakkale emri yet müdürli Kastamonu e yet müdürü Kenan Bey Samsun Emniyet müdürlüğüne nakil ve t8 yin edilmişlerdir. zmirde hararet derecesi 42 IZMIR, 24 (Milliyet) — Ziraat mektebi meteoroloji dairesince b gün öğleyin İzmirde hararet gölgede kırk iki onda dört olarak ka dilmiştir. Şimdiye kadar İzmirde görülmemiş olan bu hararet der. vilâyetten Ziraat Vekâletine telgrafla iriln | POLİSTE İneboluya kaçan katil getirildi Tetkik ediliyor İhtikârla mücadelekomis- yonu dünde toplandı Ihtikârin mücadele komisyonu dün bel de toplamışlar. Korsisyon dün perakonde Hatlar üzerinde tetkikat yap- mağa başlamıştır. Şehrin muhtelif semt lerinden bir çok fiatinr getirtilmi Komisyon bu ay sonuna kadar mesaisi- ni ikmal edecektir. Başı koş köpekler Erenköyünde bir köpek du çocuğu r- sırmıştır. Çocuklar todavi altına alramış- lardır. İsıran köpek henüz bulunsamış- tr. Belediye şuholore hir tamim yaparak cemiyet teşekkül etmiştir. Bu cemiyetin gayesi, İtalya-Yunan münazcbatının tak» | viyesi ve Bahrisefitte medeniyetin in: kişafına hizmettir. Bir Alman vapuru oturdu ! KOPENHAG, Z.A.A.— 13.882 ton- luk Monte Rosa isimli alman yolcu va. puru, dün öğleden sonra Faroe adaların» da Thorshaven'dan, içinde seyyahlar bu- lunduğu halde ayrılmış ve | Giyvursuss civarında bir kayaya oturmuştur. Bir- çok gemiler imdadına gitmişlerdir. THORSHAVN, 24.A.A. — Monte Ro- sa gemisini, cezir zamanında, kendi va sıtnlariyle kurtarmağa çalışılacaktır. Ha- » İçindeki 1.300 yolcu tehli- bildir. Kaptan, yardımları red- detmiştir. THORSHAVN, M.A.A. — Monte Rosa gemisi, yüzdürülmüş, buraya yel. miştir, Ameriksdnkalkt İl MINEAPOLIS, 24. A.A.— Şoförler grevi başlamadan bir mütareke aktedil- miştir. Her biri 20 polis muhafazasında olarak bu sabah kamyonlar | faaliyete başlamıştır. 500 milli muhafız, şehrin asayişine ne- zaret etmektedir. Grevciler şiddetle hareket ettikleri tak | eski vazifesinde kalacaktır. en köpeği dahi olun, başı boş köpeklerin İ âtlâf edilmesini bildirmiştir. Hâmit Bey Belediye veuavini Hâseit Beyin Giresun valiliğine tayin edileceği kuv- vetle söylenmektedir. Muavin Nuri Bey MAARİFTE Muallimlerin Sihhatı Avrupadaki muallimlere nazaran daha iyi Maarif vekileti sihhiye teftiş heyeti bütün meanllimlerin sihhi vaziyetleri balıkında tetkikat yapmış mufassal bir istatistik vücude getirmiştir. Ba istatis- tiğe nazaran Türkiye mmallimlerinin sihhati Avrupa memleketlerindeki mual- Kenlerin sihhatine nazaran çok © iyidir. Avrupada muallimler arasında hastalık derecesi asgari yüzde beştir. Halbuki memleketimizde bu nisbet çak daha aşa- ğrder. Türkiyede mevcut 18 bin küsur meallimden 34 muallim ciğer hastalığı dolayısile prevantoryumda yatmaklar dirde örfi idare ilân edilecektir. dar. miye Hanım öldürdükten soara boluya kaçan katil Osman İn: Katil kifhaneye konmuştur. Tahkikata vam olunmaktadır. Bu çocuğu deniza kim attı? Arnavutköyde denizde bir aj! muş bir kız çocuğu bulunmuf tur. Ceset Morga kaldırılmıştır Ti kata devam olunmaktadır. Yankesici Sirkecide Büyük Eskişehir oteli de oturan Refet Efendinin köprü Galatasaray arasında 25 Tirasını Yi kesicilik suretile çalan meşhur Yi sicilerden Bilâl yı şar, Barakada yangın Lanzada İhlamurhamam cadd€ sinde Sokratm gazino o Yi barakada atılan o sigaradan çıkmış ise de söndürülmüştür. Tramvay bir çocuğun ayağını kesti Dün akşam saat 18,20 de Çarşıla bir tramvay kazası olmuştur. Edirnekapı - Sirkeci - hattmda İM yen 80 mumaralı tramvay arabası Çet kapıya geldiği zaman, Kumkapıdâ ve sokağında oturan 9 yaşlarında isminde bir çocuk arabadan temiyür Bu esnada müvazenesini bederek yere yuvarlanmış, sağ Xİ tramvayın altında kalarak ezilmi Çocuk hastahaneye kaldırılmış, karta başlanmıştır. , eld 2.222: sie. çen ji Fırka umumi kâtipliK bürosu C. H. Forkası ümmi kâtiplik b Ankaradan İstanbula makledilmişti ge ro için, fırka vilâyet merkezinin üst Sii/ tahsiş edilmiştir. Fırka Umumâ « KÂğ Recep Boy bugünlerde şehrimize # cektir.