7 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

7 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

U vw MÜTEFERRİK HABERLER Odesadan getirilen Kaçak eşya Kişi Bugün Başmüdürler dinlenecek Çiçerin vapuru ile Odesa'dan be- yannamesini vermeden getirdiği eşyaları memleketimize is temekle suçlu Odesa Başkonsolosu Rauf Hayri Beyle Kavas Tevfik ve Mehmet Efendilerin muhakemele- Lâstik - Deri ayakkabı « Lâstik ayakkabı « deri ayakkabı meselesinde hükümetçe son defa lâstik sanayiine konulan vergi üze- rine lâstik sanayiimizin terakki ve inkişafına mâni olmıyacak ve her iki sanayie de uygun olacak bir şe- kilde halline memur olan Ticaret Odası Komisyonu mesaisini bu haf | ta ikmal edecektir. Maliye memurlarını ko- misyon seçecek İstanbul maliye teşkilâtındaki me muriyetler ehemmiyetli olduğun - dan bunlara tayin edilecek memur ları, müdürler tarafından değil, bir komisyon vasıtasile seçilmesi Maliye Vekâletinden bildirilmiş - tir. Bu husus için vali veya muavini. nin riyasetinde maliye müdürleri - nin de iştirakile bir komisyon teş- kil edilecektir. Nâzım Hikmet Bey Bursa hapishanesinde buluunan #üir Nâzım Hikmet Bey ve diğer komünist tahrikâtı omaznunları hakkındaki “ mahkümiyet kararı temyizce nakzedilmiştir. Muhake- me Ağustosun 1l inci günü yeni- den görülecektir. M. rma” hakemelerinin gayri mevkuf ola - rak yapılmasını ve tahliyelerini temişlerdir. Bu talep kabul edil - miş ve kendileri tahliye edilmiş « lerdir.. Nâzım Hikmet Bey İstan bula gelmiştir. Etabli Rumların emlâki Muhtelit Mübadele komisyo - nu, etabli Rumlara ait olup hükü- metçe vaz'ıyet edilmiş olan Rum emlâkinin iadesi hakkındaki mü- racaatların 8 Eylül 1934 tarihine kada: kabul edileceğini kararlaş- tırmış, keyfiyeti Türk ve Yunan he yeti murahhasalarına tebliğ etmiş ti. Halbuki, muhtelit mübadele ko misyonundaki Yunan heyeli mu - rahhasası, komisyonun bu kat'i ka arma rağmen vaz'ryet edilmiş © - ian Rum emlâkine ait iade talep- lerinin 8 eylül 1934 senesine ka - dar kabul edilmesinde ısrar edi « yor, heyeti murahhasamız da bu ta İebe itiraz ediyordu. Muhtelit mübadele komaisyo - nundaki bitaraf azanın hakemliği- ne havale edilen bu ihtilâf evvel - ki gün lehimizde halledilmiş, bita raf aza, 8 eylül 1931 tarihinden sonra vuku bulan iade talepleri - ain nazarı itibara alınmıyacağına karar vermiştir. Tekaütlerin kazanç vergisi Tekaüt maaşı elli lirayı geçmi- ei N Gi le viii hakiki ve hük - mi şahısların tekaüt maaşları mik darı her kaç liraya baliğ olursa ol sun tamamı üzerinden vergiye tâ- bi tutulacaktır. Bir Mısırlı âyan âzası şehrimizde Tedavi için Avrupaya giden Mı- sır Ayân Meclisi azasından Ali Ah- met in Bey şehrimize gel- miştir. Mumaileyh, istirahat etmek üzere bir müddet Yalova'da kala: caktır. * Hamdullah Suphi B. geldi — Atina'ya ve Ki Eger) Suphi dün şehrimize dönmüştür. 7 Yeni mi fabrikalar için » Sümer Bank Umum Müdür muavi- ni Osman Bey şehrimize gelmiş - tir, Osman Bey şehrimizde, Kayse- POLİSTE Şüpheli bir Olü bulundu Saim isimli serserinin cesedi bulundu 'Tophaneli Saim adında bir ser- serinin cesedi evvelki gün Hürri - yeti ebediye civarmda bulunmuş - tur. Ölüm şüpheli görüldüğü için Saimin cesedi morga kaldırılmış, zabıta tarafından tahkikata başlan Yol soyguncuları Şile civarında bir çok yol soy - gunculuğu yapan Ali, Hakkı, Şük- rü isimlerinde üç kişi tevkif edil - miş ve şehrimiz ağırceza mahke- mesinde muhakemeleri yapılmak için buraya getirilmişlerdir. Otomobil çarpması Yüksekkaldırımda oturan Şükrü Efendiye, İstiklâl caddesinden ge- gerken, şoför Sajdin idaresindeki 2422 numaralı otomebil çarpmış ve yaralamıştır. Alacak yüzünden dayaklar Eyüp'te kahveci Salih bir alacak yüzünden Aliyi yaralamıştır. Göne Eyüp'te alacak yüzünden, Necmi, Mustafayı dövmüştür. Hiç bir şeyden haberi yok mu? İzmirde Kokaryalı civarında Os- man isminde biri öldrülmüş olarak bulunmuş ve zabıtanın tahkikatı neticesinde Osmanın bir kadın yü- zünden Çoban İsmail ile Kavgalı olduğu ve İsmailin, Osmanı öldür- düğü anlaşılmıştır. Mahalli zabı- ta, orada araştırma yapmışsa da maznun Çoban İsmaili — bulama - mıştır. Nihayet tahkikat neticesinde sl- ma'lin İstanbula kaçtığı anlaşıla - rak burada yakalar —sı için Em- niyet Müdürlüğüne m. acaat edil miş ve zabıta firari katili burada yakalamıştır. İsmail ifadesinde bu cinayeti in- kâr ederek hiç bir şeyden haberi olmadığını iddia ( eylemektedir. Kendisi evrakile birlikte mahfu - zan İzmire gönderilmiştir. Tren kazası — Mesut Efendi idaresin- i tren Hayı Uzunça- yırdan geçerken kabzımal Osman Efendiye çarpmış, ağır surette ya- ralamıştır. Necmettin Sâhir B. geldi Üsküdar Tramvay Şirketi Müdü- rü Necmettin Sahir Bey Almanya- dan avdet etmiştir. e Kadıköyüne temdit edilen yeni hat için sipariş edilen tramvay vagonlarının o bir haftaya kadar şehrimize gelmesi beklenmektedir. Atinada bir hadise ve tarziye Iskeçe'de Türk harfleri ile çıkan Ye- mi Adım refikimizin » son gelen nusba- sında okunmuştur: “ Atinadan iş'ar olunduğuna göre, Başvekil vekili ve Harbiye nazırı M. Konditin Belçika sefirini ziyaret ederek M. Çaldarisin istasiyonda teşyii esna- sında tehaddüs eden mücesif yakadan gerek kendisinin ve gerek (o hükümetin son derece müteessir olduklarını bildir. Miş ve resmi tarziye vermiştir. e Mev- Zzuubahis hadise, bir © yanlışık ve unut kanlık eseri olarak Belçika sefirine yer ayrılmaması ve fazla olarak kartını çıka" rıp kendisini tanıtmak isteyen | sefire, polis memurların telâş ve esabiyet ese- ri olarak, inanmayıp hakaret etmeleri ile sefiri itip kalkmalarından doğmuş- tur. Dahiliye ve Hariciye nazırları bu meselede kabahatr olan ve intizamı te- min edemiyen kimselerin cezalandırıl- m ve işten çıkarılmalarını karar sel Mümtaz Bey Karsta tetkikat yaptıktan sonra Moskovaya gitti KARS, 6 (A. A.) — Şehrimizde iki gün kalarak mıntakanın iktısa- di vaziyetini yakından tetkik eden Moskova Ticaret Mümessili Müm- taz Bey, dün Moskovaya hareket etmiştir. Mümtaz Bey, şehrimizdeki süt- tozu fabrikasını gezmiş, fabrika- nın istihsal ve satış miktarı hak - kında malümat almıştır. o Esasen komşumuz Sovyet Rusyaya ihra- cat yapmak için fabrika sahipleri- nin tavassulta bulunduklarını ve vâki olan talep üzerine on beş gün evvel nümunelerinin Moskovaya gönderildiğini öğrenerek bu mese- İeyi.pek yakından takip edeceğini söylemiştir. —e— SPOR Profesyonel güreş turnuvası Futbol maçlarının durgunluğun - dan bilistifade 17 Ağustos cuma zü- nü Taks'm stadında profesyonel gü - reşçiler arasında büyük bir turmuva tertip edileiştir. Bu turnuvanın organizatörü tara- fından verilen malümate göre bu maç lara otuz kâdar milletin ağır siklet - l iştirak edecektir. Organ'zatör, irk ağır siklet güreşçilere de müra- | cant etmiş ve ekserisinden müsbet ce vap slanıştır. Organizatörün temin #tıği gibi, gelecek güreşç ler, dünyaca tanmmış ağır siklet profesyoneller ise, bu yüreş lerin memleketimizde her zaman gö- rülmeyen beynelmilel bir mahiyetinde olacağı şüph. Güreşlerin org. yone! güreşçilerin . çin bunlara Meydan vermemek üzere şehrimizin en salâhiyettar hakemle - | rinin muavenetini temine muvaffak ol muştur. Böyle bir turnuva bundan yirmi beş sone kadar evvel şimdi aparlıman larla dolu olan Talsimdeki Talimha- ne meydanında kurulan bir sirkte ya pılmış ve bu güreşler büyük bir heye canla takip edilmişti. Bu sefer yapılacak müsabakalar için bu cumadan sonra stadyomda ba zırlıklara tar, Yelken yarışları günündenbör; devam ederek | neticelen- miştir, Yarış LİE msi laliikda 8 şarpi iştirak etmiştir. Bu y. dan. bazıların da plân ha. vidi insaat höksanları görüldüğünden bunlar müsabaka barici olarak yarışa iş- tirak etmişlerdir. Mıntıka heyetinin bu kararını sportmenlikle telâkki eden şar- Bi sahipleri federasyonea o birer teşvik madalyası ile taltif ödileceklerdir. Teknik neticeler şunlardır £ Anadolu klübünden Şeref Beyin “bu gün 1933 Türkiye yelken birincisidir” iki mumerelu Bebek ismindeki şarpisi ile 357 puvanla birinci. Fenerbahçe klübünden Hayrettin, B. in Kara yel ismindeki şarpisi ve 146 pu- vanla ikinci. Fenerbahçe klübünden Osman ve En- ver Beylerin Ece ismindeki şarpileri ve 105 nuvanla ücüncü. Bu müsabıklar 24,25 25 ağustos tarih- lerinde İstanbulda yapılacak Türkiye Yi temsil edeceklerdir. Ticaret U, Müdürlüğü ANKARA, 6 (A. A.) — Iktı - sat Vekâleti Ticaret Umum Mü - dürlüğüne, Ziraat Bankası Umum Muamelât Müdürü İsmail Hakkı Bey tayin edilmiştir. Trabzonda şiddetli sıcaklar TRABZON, 6 (Milliyet) — Şehri- mizde sıcaklar şiddetle devam etmek tedir. Bugün ağır ceza mahkemesin- de Ali isminde bir suçlu sıcağın şidde tinden bayılmıştır. Fındalık yandı Dün Kayışdağında bir yangın çık- miş, oldukça büyük bir fındalık yanımış- tar. yi Balıkesir Necatibey muallim mektebi resim muallimi Sırrı Beyin Alayköş - künd: yalnız kendi eserler'nden mürekkep olarak açtığı resim sergisi devam etmektedir. Yakmda kapanacak olan bü sergiyi şimdiye kadar ekserisi talebe olak üzere pak çok kiti ziyaret etmistir. Ser Beyin fütiie larada yaptığı (Didinen cemiyet) pek beğenilmiş ve takdir kazanmıştır. Sırrı Bey ve eserlerinden birkaçını göstermektedir. resimler “merkezinde kaza ve vilâyet merkezinde J şubesinde ikinci müntehipliğe se- * reisine sunulur. Bu suretle kazalarda MıLLIYEY SALI / AGSUSLUS aya Şehir meclisine Aza nasıl seçilecek (Başı 1 inci sahifede) iade edilmiştir. Listelere iti; ve sa- ir muameleler eylüle kadar ikmal €- | dilmiş olacaktır. Cumhuriyet Halk Fırkası yoklama talimatnamesi Madde 1 — Aşağıda sayılı seçimler. de yoklama yapılmaz: A) Umumi Reislik O Divanı kararile namzet gösterilecek seçimlerde B) Fırka kongrelerinin yapacakları seçimlerde C) Fırka idare heyetlerinin içlerinde yapacakları seçimlerde Ç) Hayır cemiyetleri, (ticari şirket ve müesseselerin idari heyetleri seçim- lerinde D) Belediye siniri dışındaki muh- tar ve ihtiyar heyetleri seçimler'nde. Madde 2 — Aşağıda sayılı seçimler. de yoklama ak mecburidir: A) Meb'us intihabma €sas olan ikinci müntehip i B) Belediye âzalığı seçiminde C) Meb'üs inlihabı teftiş heyetleri Azalığı seçiminde, Madde 3 — Birinci ve ikinci madde- kendi İ lerde sayılanlardan başka seçimlerin han- gilerinde yoklama yapılması icap edece- Zine mahallin en yüksek Fırka idare he- yetleri karar verir. Idare heyetlerince böyle bir karar ve rilmemiş olursa yapılacak — seçimlerde rey verecek Fırka arkadasları Idare he- yetlerine yoklama tekiifi yapabi irler. Bu tekliflerin esası, seçimlerin baş- laneıcından itibaren yoklama o yapmaya yetecek kadar zamandan evvel reisliğe verilmek lâzımdır. Teklif üzerine kat'i ka rar vermek hakkı yine idare heyetlerine aittir. Madde 4 — Yeklamı ksrarına bağ” lanmayan seçimlerde a-kadaşlar dile diklerine rey verirler. seçim lerde nizamnamemizin 128 inci madde- sinin ikinci fıkrası mucibince kendile- rinco kazanmasını Eaideli görecekleri ar- kadaşlar için tek tek veya birleşik çalış- İsrm haklarıdır. Ancak rey erin Fırkaya yazılı. olmaları şarttır. Madde 5— Yoklumayı bu kararı ve- ren Fırka idare heye'inin reisi yapar. Idare heyeti âzası hazir bulunur. An cak bunlurdan asıl seçimde rey sahibi ol mayanlar ,rey vermeler. Madde 6 — Fırka idare keyi reisi asıl seçimde rey sahibi olup toplanmaya ğrılacak arkadaşlara toplanmanın ye- rini, gün ve saatini birer mektupla —dar vahitlerde münasip vasıtalarla — bik dirir. Yoklamaların, neticelerinin rey sahip- lerine ilân edilebilmesi için geniş #& man kalacık surette vaktinde yapılıp bi- vasıflarla nizamnamemizin 127 inci mad- desi dama göz önünde tutulur, Madde 8 — Yoklama Yarı- va gelenler Reisin idaresi altında lüzu- 'mu kadar konuşurlar. Netice rey ile belli olur. Reyler nizamnamemizin 59 uncu maddesindeki essslara göre verilir. Yoklama toplanmalarında seçicilere ya- zıhı rey pusulaları * dağıtmak yasaktır. Bunlar reylerini kendileri yazar, yahut dileklerine yazdırırlar. Madde 9 — Elde edilen neice, Ida ye heyetleri tarafından. mazbata ile tespit olunur. Mazbata ve rey pusula- ları bir zarfa konarak saklanır. Madde 10 — İdare heyetlerince kuv vetli sebepler bulunur ve yoklama neti- celerinin tekrarı | kararlaştırılırsa yok- Ayni sebepler yoklama seçiminde bü- arkadaşlar tarafından, ileri sürülürse yoklamayı yapan idare heyeti toplanış dağılmadan bu dilekleri tetkik eder ve bir karara bağlar .Ancak yoklamalar, bir | den fazla yenilenmez. Nsticeler, toplam- ma dağılmadan evvel orada bulunanlara ağızdan ve gelmeyenlere de yazı ile bil- rilir, «Madde 11 — © Belediye üzalığı seçi minde ,mahallin en yukarı Fırka idare heyeti reisi kendi heyetinin âzası ile be- Taber (Vilâyet merkezlerinde kaza ida- re heyeti varsa bu heyetin reis ve âzası da bulunduğu halde) Belediye sınırı içindeki nahiye ve ocak (heyetleri reis ve âzalarını bir araya toplar. Asıl ve ye- dek özalığa seçilecek Fırka namzetleri için Bu toplanmalarda ekseriyet kazanan arkadaşların adları Reisin imzası altın- da seçicilere — mevcut olan her vasıta ile — ilân olunur. vd ali Madde 12 — Mebus intihabına olan ikinci müntehiplik seçimindeki yok- lamalar çu şekilde yapılır: Nahiye ve kaza idare heyetleri kaza idare heyeti ai (vilâyet idare heyetinin - de işti- Tiki ile Bir araya toplanır. Ve herim vilü; gilecek arkadaşlar için toplanmada bu- lunanlardan yukarıda yazılı yoklama w- #ullerine göre reyler alınır. Ekseriyet kazananların listesi vilâyet idare heyeti hazırlanan histelerde vilâyet idare heyeti reisine yollanır. n Vilâyet idare heyeti reisi bu histeleri takipedip topladıktan sonra vilâyet ida- re heyetine arzeder. Vilâyet idare beye- & kuvvetli sebepler görürse bu listede- ki adlardan bazılarını de vi tip ettiği listeyi Fırkanın ikinci hip namzetleri olarek vilâyet imzası altında seçicilere umumi şekilde ilân eder. Madde 13 — Yoklama neticesi hak- Dil kurultayı (Başı 1 inci sahifede) Cemil Bey bu esnada bulunmadığın - dan umumi kâtip Ferit Zühtü Bey ile görüşmüşlerdir. Bundan sonra Tıp fakültesi de- kanı Dr. Nurettin Ali Beyi ziyaret et- mişlerdir. Dr. Nurettin Ali Bey ile M. Semiloviç eskiden tanıştıklarını uzun müddet görüşmüşler ve fakülteyi gez mişlerdir. Rus âlimleri fakültede gör- dükleri intizamdan çok memnun kal. dıklarını söylemişlerdir. Bundan son- ra da Edebiyat fakültesi dekanı Köp- rülü zade Fuat Beyi ziyaret etmişler- dir. İkinci dil kurultayı ISTANBUL, 6 (A.A.) —T.D.T. C. umumi kâtipliğinden: 18 Ağustos 1934 te açılacak ik'n- ci Türk dili kurultayına aza olarak iş tirak edeceklerin 15 temmuz 1934 ak şamına ve dinleyici olarak gelmek i3- teyenlerin temmuz sonuna kadar mü racaatla isim ve adreslerini b Idirme- leri ve azadan bir tez irat etmek iste- yenlerin tezlerini de 15 temmuz 1934 akşamına kadar cemiyete vermeleri lüzumu mayısın ikinci haftasından be ri birçok defa ilân edilmişti. Bu müddetlerin hepsi de bitmiş ve kurultayın açılmasma pek az zaman kalmış olduğu halde gene müracnat- ler o vukubulmaktadır. o Omümüzdeki kısa müddette cemiyet kurultayın ça- lışma proxramını hazmlamak ve da - vetiyeleri dağıtmak işleri ile uğraşma ğa mecbur olduğundan artık bundan sonra ne iştirak, ne de tez içi nmüra- esat edilmemesi rica olunur, Sekizinci fasikül ıkları tarama dergi: redilmekte olan eserin Binci fasikülü de çıkmıştır. 2 — Bu fas'kü! 7 formadır. T harfin den Z harfi limeler bu fasilrülde yer bulmuştur. 3 — Ankarada mebus beyefendile re dağıtılacak nüshülar B.M M. u- mumi kâtipilğine gönderilmiştir. 4 — Cemiyetin kol ve bölükleri aza sından olanlara verilecek nüshalar cemiyet merkez'nde nimza mukabi - linde alacaktır. 5 — Istanbulda kendilerine mektup gönderilmiş olan zatlar Devlet matba- ası satış yerinden kendilerine ait nüs haları aldırabilirler. 6 — Ankara ve İstanbuldan baş- ka yerlerdeki zatlar bulundukları ye- rin maarif müdürli; veya ma- arif memurluğundan kend! adlarına gönderilen nüshaları alacaklardır. — (Tarama dergisi) nin türkçede osmanlıcaya indeksi 9 ve sonraki fa- lerde neşredilecektir. 9 uncu fa- ölcül yakında çıkacaktır. Türk Di kurultayının zabutları İSTANBU, 6 (A.A.) — Türk dili tetk'k cemiyeti umumi kâti inden: Birinci Türk dili kurultaymın za - bıtları kitap halinde çıkmış ve kurul. tay azalarma gönderilmiştir. Hariç - ten tedarik etmek - isteyenler için de mahdut bir m'kdar satışa çıkarılmış. tır. Değeri Ankara ve İstanbulda yüz elli kuruştur. Diğer vilâyetler için yir mi beş kuruş posta parası ilâve edil- miştir, Satış merkezi ü kitapçılık lim'tet şirketidir. Türk dili bülteni ; İSTANBUL, 6 (A.A.) — Türk di- Hi setkik cemiyeti umumi kâtipliğin - Cemiyetin düşüncelerini yaymak üzere neşredilmekte olan (Türk di - li) atlı bültenin beşinci sayısı çıkmış tr, bültenin her sayısının satış fiatı 30 kuruş on sayılık bir cildinin abone si üç Tradir. Şirket yurdun her tara- fına bültenimizin dağıtma işini üzeri- Be almıştır. Bültene abone olmak is - teyenler ya doğrudan doğruya Anka- rada T. D, T. C. merkezine yahut İs- tanbulda Türk kitapçılık limitet şir - ketine müracaat edebil'rler. Evvelce Ankarada Hâkimiyeti Milliye matbaa sında yazılmış olan abonelerin bütün balları rahfuzdur. Bülten abonelere Devlet matbaası tarafından gönderil mektedir. Ellerine değmemiş sayılar bulunan aboneler kerhangi sayıları almadıklarını cemiyet merkezine bil. dirdikleri takdirde koleksiyon nok - sanları hemen tnamlanır, eli satış ve sevk işlerine ait ler cemiyet i ği. giküyetler cemiyet umumi kktipiği. Hava raporu Sıfır derecei bararete ve deniz seviyesine indirilmiş barometre bu sabah saat 7 de 756, 14 te 756 mi- Fmetre, Hararet derecesi saat 7 de 23,5, 14 te 24. Azami hararet de- recesi 26, asgari 19.5. Rüzgâr yıldızdan esmiştir. Aza. mi sürati saniyed 13 metreye çık. mıştır. Dr. IHSAN SAMİ Gonokok Aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarma karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Divanyolu Sultan Mahmut türbesi No. 189 . n rma İyiler; tansel siyle. bana Ge ceza görürler. muna kadar olan ke | Telefon'a Romadan sor* (Başı 1 inci sahil: 3 lerin cereyan ettiği v€ solinin bir suikaste uğ? ası kat'iyyen doğru değ” nız faşist rüesadan üç W. miştir. Bu, gazetelerde İ Jinde int'şar etmiştir. Bi Akşamüstü bel al habirimizi © telefonla a meseleyi kendisine sorüiğ dedi ki: A — Bu şayia doğru &. — Tevkifat hakkında © var mı? — Evet, üç kişi tevkif tir, Tevkif edilenler bık Dahiliye Nezareti M. Arpinati vardır. — Tevkifatın sebebi — M. Mussolini ile bir noktainazar bt söyleniyor. — Bunun için tevkif — Meselenin fazla imkân yoktu... — M. Mussolini el da mı? — Hayır... duğu tahmin edil e Bu telefon muhab ra vaziyetin tamamile ettiğini zannediyoruz. leyh İtalya'da cereyan yet edilen hâdiselerin dan gelen telgraftan gi anlaşılmaktadır. SERMA YED iccion€ GRUPU| Makineler siparişatı, inşa9f &ı ve takas muamelâtmı ik acenta arıyor. Referans mufassal tekliflerin “A, P, A muzile zirdeki adrese | göl Ala Berlin W 35. B. O. Tapu başı Boğaz içinde Yeniköyde hallesinde Kasap sokağında ni 11 No, ha hanenin İstinye yi şer'iyesinden 6 Şubat 258 messük Hüccetile Andon ve larına smüseccel iken reseleri namma intikalen tesçiliyesi hasebile senetsiz alıkâınına tevfikan tahkikatı icra kılınacağından işbu han9 tasarruf iddiasında bulunanı” 4 olduğu taktirde tarihi il A 15 gün zarfında vessikini © tapu müdüriyetinde Beyoğlu memuriyetine 934-3243 mu le müracaatları ilân olunur. Ü Istanbul dördüncü icra n dan £ j Bir borçtan dolayı mahcu# “f ray çevrilmesine karar verile; 70 lira kaymetinde bir baskâl “İf kı makinesi 12-8-934 tarihine”, zür günü saat onda Büyük Yıldız han önünde artlırma suretile satı cak memuruna 934-4103 do9f” müracnatları ilân olunur. ( Meli ği Bir alacaktan dolayi hacs*” / masına karar verilen Brüksf , marangoz fabrikası Forlösk 11-8-934 cumrtesi sant d İ gümrük işkinbedi Malik Sö maralı marangoz fabrilnsınd? tirma ile satılacaktır. Talip mü mezkcürda hazer bul nur, (1700 İstanbul Levazım liği Satın Alma Ko İlânları Istanbul Levazım “4 ğine bağlı kıt'at için. ton Lavamarin müteahhide verilebi bi işbu miktar ayrı 81 çi lere verilebilmek içi” & ba ayrıldığından İl Pazar günü saat 14 v zarfla alınacaktır. sini göreceklerin ' taliplerin belli saatti £ tekliflerini Tophan€ ) yona vermeleri. (128 4 SE FEFEFSEZSİ ŞİESİ ve; SF ELİ > a 5 i Rİ te