6 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

6 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

cede bereketlidi FIATI 5 KURUŞTUR. Bu seneki Buğday mahsulü memleketin ihtiyacına yete- cek ve ihraç edilecek dere- T. Sahip ve Başmuharriri : 9 uncu sene No. 3049 PAZA Siirt Meb'usu MAHMUT 6 AGUSTOS 1934 RTESİ İngiltere: sabık birinci deniz lordu İngiliz donanmasının takviyesi lüzumunda” ısrar ediyor. Si Müdür 5 24318, :k İdare ve Matban Türk polisi ANKARA: 3 Ağustos 8 vazife ve salâhiyet nam ile Türk polisinin otoritesi Yeni poli EN 'etlenmiş oldu. Esasen iki se- <vvel tatbikine geçilen teşkilât kanunu ile memleketimizde polis Şiş dinin sağlam temeli atılmıştı. Yeşi artık polisimizin tekemmül aa, erakkisi için malzeme tamam- * Âz zamanda Türk zabıtasının kine zabıta vasfını almasına ir engel ve sebep kalmış de- dildir. me olis Vazife ve salâhiyet kanu- » Polisimizi bugünkü hayat şart- etmi, 'ma uygun salâhiyetlerle techiz Yeşi Pulunuyor. Ve bu kanun sa- polip <€ Zaman zaman adliye ile lan ji arasında baş göstermekte 0- uy htiliflara nihayet verilmiş o- etil Polisimiz, zabıtai mania si- yapacağı işlerde artık ser kr. Hiçbir mümananta maruz Vika Yacaktır. Hele içtimai nizami lige maksadile yeni kanunla po- i De verilen vazife ve salâhi. bir © çok yerindedir. e Kanunun | kikgesddesinde polisin yaptığı tah- canı, oonasında ifadelerine müra- lâzimgelen kimseleri çağırabi- iti Vekendilerinden lüzumu o- te geyleri ileceği musarrah. ami hüküm polisimizi bir misli da el etmiş — bulunuyor. İlk salâhiyetin fena isti- ii ilebilmek ihtimali akla ge- y isine verilmi; ie Gn iye verilmiş salâhi Maddesi ile polise, silâh, tabanca, k ve bu neviden olan eşyayı Mösadere salâbiyeti verilmiştir. iemleketin bir çok yerlerinde fe- ba bir itiyat eseri olarak vatandaş- üzerlereinde taşıdıkları sal- dele kama ve usturpalarla müca- heç <dilmek © zarureti vardır. Bu Vi yaralayıcı aletlerin nice deli- dipların başına felâketler getir- ğini jandarma ve zabıta rapor- Man öğrenmek kabildir. Uza- iyelim. İstanbulun muay- İkraz illerini hatırlıyalım. Bura- lan 4 Zaman zaman yapılmakta o- «silâh ve bıçak taharriyatında m levce öldürücü âlet elde edildiği- ön; Sbu sayede birçok felâketlerin mtakalı lahların adedi şöyle 13188 harp silâhı, 7070 silâh, 5000 yaralayıcı silâh. Yeni kanunun bazı hükümlerine temas ettikten. sonra, te- mil il ve terakkisi için malzeme- öç» tamamlandığını işaret eyledi- İerin polisimize medeni memleket. a birçoklarında olduğu gibi ba- salâhiyetler daha vermek lüzu- taa Kani bulunuyoruz. Kabahate Mek talâhiyeti polisimize verilecek Marin, hem mahkemelerimizde iş xealmış olur, hem de cürüm ile ce- arasında geçecek müddet kısal- il Olur ki, bu da cezanın yapacağı da poktasından lüzumlu ve fay- ider. Faziletli Türk polisi böyle salâhiyeti kullanabilmek için p seviyeye iştir. Mecdi SADRETTİN BUGÜN 2 inci sahifede ECNEBİ MATBUATINDA GÖRDÜKLERİMİZ 3 üncü sahifede NESİL BEREKETİ FELEK SERGİ KAPANDI Mümtaz FAİK 4 üncü sahifede BEDAVA İŞLİYECEK BİR FABRİKA GA OZ DİLİMİZLE M. SALAHATTİN | ge Nafia Vekili Ali Bey Nafıa Vekilinin Beyanatı Trenlerde seyahat için halk biletleri hazırlandı Istenilen hatta 15 gün seyahat için 77,5 lira verilecektir luk eden suçlarda ceza verebil- | ANKARA, 5 (Telefonla) — Devlet Demiryollarında tatbik e - dilmekte olan muhtelif tenzilâtlı tarifeler hakkında Nafia vekili A- li Bey gazetemize şu kıymetli ma- lâmatı vermiştir: Beş seneyi mütecaviz, bir za « mandanberi mütezayit bir şiddet « le bugün cihanda devam eden ik- PARİS, 5.A.A.— 19 Ağustos- ta Almanyada yapılacak olan re- yiâmdan bahseden Petit Journa diyor ki : “ Hitler, icraatını tasvip etme di Hindenburg'un defnedileceği Tan- nenberg âbidesi si için millete müracaat ederken hiç bir tehlikeye maruz bulunmu- yor. Bu reyiâm, bir riyadan başka bir şey değildir. Çünkü Führer hi- eli kâğıtlarla oynuyor. Ere Nouvelle diyor ki : “ İster Avusturya meselesi, ister Almanyanın yeniden silâh- tisadi buhranın Oo münakalât üze. rinde yaptığı menfi | tesirler ma- lümdur. Memleketimizin bu tesirlerden masun kalmasına imkân yoktur. Buhranı müteakip yolcu ve eşya nakliyatımızda harpten sonra nor- mal addedilecek senelere nazaran (Devsınr 6 mer sihifede) Hindenburs'un cenazesi M. Hitlerin emri üzerine Tannenbergedefnediliyor Fransızlar M. Hitlerin yapacağı reyiâmdan kuşkulanıyorlar ve bunun hiç bir tehlikeye maruz kalmadığını yazıyorlar lanması veya ister şark misakı mevzuu bahsolsun sulhperver mil- etlerin sıkı bir surette teşriki me- sai etmelerine hiç bir zaman bu- günden ziyade lüzum ve ihtiyaç ha- | sıl olmamıştır. Sulhun muhafazası, Fransa ile İtalyanm büyük bir ba- siret ve azim göstermelerine bağ- hdr. » Ami du Pevple, diyor ki * “ Almanya, bizi ne gibi ' akibet- dere sürükliyecek?” Bu gazete, Avrupanın emniyeti namma İtalya ile bir itilâf akte- dilm tavsiye etmektedir. Va- kayi, iki milleti, birbirine yak- laştırmış ve onlarm arasında bir me nafi vahdeti vücuda getirmiştir. Şu halde iki memleket arasındaki ra- bıtaları sıkılaştırmak için bu vazi- yetten niçin istifade etmemeli? Avrupanın iyeti denizin iki büyi him meseleleri n göz kırpmaksızın derpiş etmeleri ve İtalyanın meş ru temayülâtı ile Fransanın mu- kaddes hukuku nazarı itibare a- lınmak şartiyle cesurane hal su- (Devamı 6 ıcı sahifede) Köprü üstünde Matmazel Suzan'ı öldüren Ali Fedai B. dün 24 se hapis cezasına mahkâm oldu. Resmimiz suçluyu mahReme kararı- nı dinlerken gösteriyor. — Yazısı mahkemeler sütunumuzda — yl Avusturyada | İki katil nahak Yere mi asıldı? Hadisenin asıl amillerinin başkaları olduğu anlaşıldı ve bunlar tevkif edildi VİYANA, 5.A.A.— Nazilerin 25 temmuzda yapmış oldukları is- yan hakkında yapılan tahkikat, bu ” hareketin başlıca âmillerinin ne Planetta ve ne de onunla beraber tevkif edilen kimseler olmayıp Vi- yanalı maruf bir avukat ile federal idare memurlarından bir şahıs olduğunu meydana Şıkarmıştır Her ikisi de tevkif edilmiştir. VIYANA, S.A.A.— Bildirildi- ğine göre 27 temmuzda tevkif e- 25 temmuz vakayünden dolayı i- dam edilen Planetta ve arkadaşı Holzveber dilen eski Viyana emniyet müdü rü M. Stein Hacusl milli sosyalist darbei hükümetine takaddüm €- den salı günü Mi; Rintelen tarafın (Devami Siinici sahitede). Maltepenin koca bir ma- hallesini kül yığını eden yangın nasıl çıktı? Resmi tahkikat dün bitti Yangından çıkan aileler yerleştirildi, RAN Evvelki akşam Maltepenin ge- çirdiği yangın felâketi şehrimiz- de büyük bir teessür o uyandır- mıştır. 31 evin ve dükkânın yanmasi- le neticelenen ve üç saat (sür bu yangın felâketi etrafındaki res- mi tahkikat dün bitmiştir. Harikzede ailelerin iskân ve iaşeleri temin edildi | iaşeleri de temin edilmiştir," Ateş nasıl 2 Son tetkiklere çi Mal tepede istasyon civarında Bostan sokağının başındaki 18 numaralı evden çıkamıştır. Habip ağa isminde bir bahçi- vana ait olan bu ev iki (o bölükten (Devamı .5 inci sahifede) Sovyet Edebiyat Kongresi ve Türk Muharrirleri Journal de Moskou'nun Fa- lih Rıfkı ve Yakup Kadri B.ler hakkında birmakalesi Falih Rıfkı ve Yakup Kadri B. ler Yakmda Rusya'da toplanacak o- lan Sovyet muharrirleri kongresi- ne güzide edip ve muharrirlerimiz- den Falih Rıfkı Beyle, Yakup Kad- ri Beyin de davet edildiklerini yaz- mıştık. Son gelen ( Journal de Moscow gazetesi “Sanat — meseleleri ve Türk muharrirleri,, | serlevhasile (Devamı 5 inci sahifede) Dil kurultayı Rus alimlerinin huzuriyle bir içtima yapıldı ISTANBUL, 5. A.A. — T.D. T.C kâtibi umumiliğinden : etmişlerdir. M. Samoiloviç'in altın ordu adlı lisaniyat tetkikleri hak- kımdaki tezi de okunmuştur. Merkez bürosu, salı günü tek- râr Rus Profesörlerin huzurlariyle toplanacaktır. I şirketlerini ize göre, belediye Şirketlerini Kapanma yasağı dün ak- Belediye Kadıköy ve Dolmabahçe havagazı satın alacak Tetkikat ve teşebbüsat yapılıyor Kadıköy ve Dolmabahçe Havagazı tm almağa karar vermiştir. Bu hususta lâzrmgelen ka - muni teşebbüsler yapılacaktır. Beledi lerini ve hesaplarını tetkik etmektedir. Bize verilen malümata göre, belediye bu şirketleri satın almakla, hem halkın bu yoldaki hizmeti- ni daha iyi yapacak, hem de belediye rağlam varidat memba: temin edecektir. Belediye böyle sağlam para getiren müesseselere sahip ol mağa karar vermiştir. Bu suretle belediye diğer'bir takım tâli vari - dat membaları arayıp bulmaktan kurtulacaktı , şimdi, bu şirketlerin vaziyet- şamdan itibaren tatbik edilmeğe başlandı Belediye bazı müracaatlar karşısında yeni tedbirler alacak Dükkân ve mağazaların erken kapatılmaları hakkındaki (O karar tatbika re, yiyecek ve içecek satan dük - kânlar, saat 21 de kapanmıştır. Elbiseci, manifaturacı vesaire gi- bi dükkânlar saat 19 da kapanmış- tar. Dün akşam tatbika başlanan bu (Devamı 5 inci sahifede)