5 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

5 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

kA, | | ay MY MA i # AŞ EM e TARİHİ TEFRİKA: 134 İttihat ve (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN Her hakkı mahfuzdur. Terakki! BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Yazan: A.C. Bu altmış bin kişinin içinde vatan için ölecek altmış fedakâr çıkar Bakınız Abdülhamit milleti esir etmek için nasıl hafiyeler cemiyeti yaptı, bunları memleketin her W rafına dağıttı. Ahalinin cehaletin- den istifade (o edip kendisine dua etirmeğe alıştırdı. Kendisinin za- lim olduğunu anlatmak, ahalinin gözlerini açmak, aldandığını an- Tatmak istiyenlerin vücutlarından haber alır almaz bunları ortadan kaldırdı. Vatanımızı namuslu ve a- kıllı adamlardan mahrum bıraktı. Halkın zihnini açacak o kitapları gene hafiyeler vasıtasile arattı, bul durdu, bunların hypsini yaktı, kül. etti. Milleti cahil bıraktı. Pek âlâ bilirsiniz ki bir milleti cahil bırak- tıktan sonra ona istediği gibi ku- manda etmekten okolaybir şey yoktur. İşte Abdülhamit türlü türlü kıya: fetlere sokarak veyahut vali, muta» saırıf, kumandan, kaymakam, alay beyi gibi unvanlar altına giydi «k zehirli çekirgeler tarzmda mem leketimizin her bucağına dağıttığı bafiyeler sayesinde milletimizin ka nw emdi. Onu (o âdeta cansız bir mablük haline getirdi. o Mademki biz bu zulmü kaldırmak, bu hain- liği meydana çıkarmak, milleti u- yandırmak istiyo:nuz, öyle ise biz de İşte evvelâ gizli cemiyetler yap- mak, sonra bu cemiyetler büyüdük- çe onlara şubeler açmak (suretile başlıyalım, her tarafa seyyah, vaiz, müderris, hattâ dilenci kıyafetin |. de memurlar, adamlar gönderelim. İnşallah memleketimizin her ta- rafında yakım zamanda böyle gizli cemiyetler teşekkül etmiş olacaktır, Emin olunuz ki buna geceli, gün- düzlü çalışmaktayız. O zaman aha- li tamamile ateşlendirilecek ve u- mumi me.kezden verilen bir emir üzerine her taraftan bu zalim pa- dişahın zalim hükümetine karşı birden kıyam edilecektir. inşallah gibi gönüllü vatan- perverlerin himmet ve hizmetinden bu millet çok faydalar görecektir. Cenahıhak emsalinizi artırsın. Va- tanperverane hareketinizi en bü- yük reisimize bildirdik. Cevaben memnuniyet beyan buyuruyorlar, tebşir ederiz Mektubunuzda Rusyaya nefye- dildiklerini bildirdiğiniz 60000 ki- şinin efkârını açmak, onları vatan muhabbetile süslemek vatanımıza 50090 fedakâr kazandırmak demek tir, > Elde'bu kadar kuvvet olduktan tonrâ © taraflarda pek büyük işler görmek kabildir. Hem Rusyada bir dereceye kadar tehlikeye uğrama- dan bu yolda pek güzel işler görü- lebilir. Onun için bu 60000 kişi ara- sinda akıl ve vicdanma cidden gü- venilebilenler kimler ise, onların hemen şimdiden birleştirilmesine başlamakta elbette muvafık ve lâ- zımdır. Helhalde bu60000 kişi için- de din ve vatan uğuruna hizmet &- derek ölmekten çekinmiyecek hiç olmazsa 60 fedakâr tedarik olunsa, otuz senedenberi milleti kabr ve zulm altında mahveden müsebbi- bin vücudu pek kolay ortadan kal- dırılmış olurdu. Meselâ bu fedakâr adamlar. dan mürekkep kuvetler kısım ka - sım memleketimizin her tarafıma yayılmış olsa ve başlarında sözü dinlenen cesur ve akıllr adamlar bulundurularak — ahaliye hakikat anlatılsa derhal işin rengi değişir ve vatanın selâmetine pek çabuk çare bulunmuş olurdu. Yunanis- tandan, köylerden ( giden birkaç Hıristiyanın himmet ve fedakârle- ğile Rumelindeki bütün Rum ahali isyan ettirildi. Şimdi bunlar her tarafta silâhlanmış, vatanımızı hü- kümetin miskinliğinden bilistifade zaptetmek bülyalarma kadar cü- ret ediyorlar. Bulgarlar da ayni suretle hareket ederek koca memleketlerimizi teh- likeye koydular. Ermenilerin Kü: distanda yaptıklarını pekâlâ bil niz, uğradıkları o müşkülâta rağ- men, cesaret o göstermekten geri durmadılar. Halbuki İslâmlar kan 'dökmeğe ve ev bark yıkmağa ha- cet kalmaksızın bütün köylüleri, bütün ahaliyi derhal uyandıracak: İarma şüphe yoktur. Bahusus her- kes uyanmış ve bıçak kemiğe da- yanmıştır. Bizim sevgili evlâtları - miz ve kardeşlerimiz olan sk: lerin ve zabitlerin ise her hal anlatmağa zalimlerin Ü katiyen dinlemiyerek bilâkis üye el birliğile yardım ed r « yi ak'caletır.,, İ Bu mektupta bahsedilen 60,000 kişi hakikaten Türkiye - Rusya hur- duduna civar olan yilâyetlerimiz- den gerek kacmak; gerekse nefi edilmek sureule Rusya | tarafına geçmiş bulunuyordu. Abdülha - mit ile onun zalim idaresi bu va- tandaşları sevgili vatanlarmı ter- ke mecbur etmişti. Bir kere Rus - yaya geçtikten sonra bunların hiç birisi Türkiyeye geri dönmek iste- miyordu. O havaliden Paristeki Terakki ve Ittihat Cemiyeti mer- kezine yağan feryadnamelerde Abdülhamidin yüzünden nice ka- dınların dul kaldığı, nice hanele- rin viran olduğu, nice ana bın kan ağladığı, Lâzistan mille- tinin mahvolduğu acıklı bir lisan- la anlatılıyordu. Deniliyordu ki: “Bugün gene vatanımızdan bir kaç kişi geldi. Memleket hakkın- da ne haber var diye kendileri - ne sorduğumuz zaman gene redif ve bakaya askerlerinin toplandık- larını söylediler. Yarabbi, bu ha - yata millet dayanabilir mi? Vata- nımızdan Rus hududu yarım saat uzaktır. Halkımızın geçinme işi çok acınacak bir haldedir. Bir ki- İe mısırı olanı parmakla gösteri - yorlar. Bibere varıncaya kadar her şeyi Rusyadan gönderiyoruz. Lâzistan ahalisi umumen Rusyada gibi bir şeydir. Kimisi alış verişle, kimisi kayıkçılıkla geçinmeğe ça- lışıyor. Ancak iki senede bir defa vatanlarına gidebiliyorlar. Aile - lerine kavuştukları vakit te redif ve yahut bakaya diye onlara ra- hat vermiyorlar. Gene gerisi geriye Rusyaya kaçıyorlar. Ancak Rusya ya geçtikten sonra geniş nefes ala- biliyorlar. Türk olduğumuz halde bizi Rusyada koruyan hiç bir kimse yoktur, Kutais'de yedi sekiz Tür- kün dükkânı basıldı. Keyfiyet hem şehbendere, hem sefire, hem de Babıâliye bildirildi. Şehbender $if- re ile telgraf verdim diyor, sefa- ret Babrâliyi haberdar ettim di - yon, Babıâli de işinize bakılıyor, cevabını veriyor. Fakat aradan haf talar, aylar geçtiği halde hiç bir taraftan ses çıkmıyor. Bize Türk tebaasıyız diye pa- saport veriliyor, Türk tebaası i - sek neden haklarımız müdafaa e- dilmiyor? Tebaasmın haklarını ko- ruyamıyan bir padişah nasıl pa - dişah olabilir? Ermeni patriği ka- dar bile olamıyor. Yazık Osman - İı milletine, hangi tarafa baş vur- sa, orada eziliyor. Buradan Trabzon ve Hopa ta- raflarmda oturan ailemize erzak gönde, ailemiz açlıktan ö- lür. Yukarıda yazdığım gibi aile- sini iki senede üç senede, hattâ alir senede bir kere görenler var- dır. Çünkü memlekete gitmek az çara ile kabilse de oradan tekrar bu tarafa geçmek için çok paralâ zumdir. Ar STOKHOLM, 4.A.A. — Arşidük Fon Habeburg buraya gelmiştir. Burada bu- Tundoğu müddetçe kralm misafiri ola- caktır. /—— ( ECNEBİ Yeni Türkiyen'n örnek şehri: Ankara De Teleğraaf gazetesinden : Bu memlekette temizlik ve sıhhi şartlar, en ileri götürülmüş ve her şeyden ziyade riayet olunan kanuni ahkâm metrebesindedir. Bu sayede umumi manzaranın “Pitoreske,, vasfı ortadan kaldırılmıştır. Şehirde GA- Zİ namına dikilmiş olan üç abide, i- mali kendilerine sipariş edilen İtal yan ve Avusturya heyli biraz mübalağalı zevklerile tunçtan mamul birer Melodram'dır. İnsan şeklini tersim ve imal etmek hakkı, memleket için henüz yenidir. Ankaranın mücadele ve kahra- manlık zamanlarında ve daha 1927 - 1928 senelerinde sefaretler, şimendi- fer vagonlarına — yerleştirilmişti. O vakitlerde sokaklar delik deşik ve ge- celeri zifiri karanlıktı. Şimdi ise An- harada örnek ve model olmıya değer caddeler vardır. Ve bu caddelere — Vakıa henüz küçük, fakat taze ve in- tikbalin ümidi olan ve yeşilliksiz ku. vak bir şehir için birer hazine teşkil eden — ağaçlar dikilmiştir. Kâfi mik- tarda su bulunmamasına rağmen a #aç dikmek ve yeşillik yetiştirmek ha“ susumda sarfedilen göyretler, insan oğlunun burada en ağır o Handicap şartları ile bir oyun oynadığı hissini vermektedir. Bu oyunda muhasım taraf, yani MİLLİYET ÇARŞAMİ “ İş günü Amerikada yüzde doksan işçi fabrikaları bırakacak Grev komitesi reisi böyle söyliyor Nevyork, 4 (A.A.) Sermaye o sahipleri - işçiler, mensucat gro- büyüklüğü hak ler, Filhakika grevin te- sirleri hakkında kat'i bir şey o söylenemez, günkü, dün “iş günü, kutlulanıyordu. Bu bay- ram şimalde tamamen, cemipta da kısmen ya - pılmaktadır. Pamuk Oo mensucat enstitüsü müdürü M. Slon, şimalde işçilerin ekseriyetinin işlerine devam arzusunda ol - duklarmı söylemekte dir. DA. Slon bu sözleri, şimalde işçilerin yüzde " doksanının çalıştıkla - rına dair verilen haberlere istinat ettir- mektedir. Buna mukabil, grev komitesi reisi M. Gorman, şimulde 20 kadar şehirde İşçi- lerin greve iştirak gitiklerini bildirmiş ve memnuniyetini ilâve emiştir. M.Gor- man, cumartesiye kadar işçilerin yüzde 85 veya 90 ının fabrikaları burakacakla- rını haber vermektedir. Yapılan tahminlere göre, mensucat sanayinde, buhrandan evvel, 1,250,000 işçi vardı ve grevin ilânmda bunlardan Almanyada Iş meselesi 25 yaşına kadar gençlerin Naziler bir komünist yerine aile reisleri çalışacak iktisadi mai siyaseti üzerinde kendini gösterme- ğe başlamıştır. Hükümet yeni bir takım ücretler tarifesi çıkarmıştır. Yeni tarife- ler evvelkilerden hayli aşağıdır. Hayat pahalılığın sebebi hükümetin ziraat mah: sullerinin fiyatını yükseltmek için sar” fettiği gayretlerdir. Bundan başka ara- larında mensucat da bulunan bir çok sa- nayi şubelerinde hafta mesaisi 36 saate” indirilmiştir. Umumiyetle sanayi iptidal maddeler tedarikindeki müşkülât yü- zünden müteessir olmaktadır. Bu iptidai maddelere tekabül eden kımyevi madde. ler daha pahalıya mal olduğundan mali- yet fiyatlarının yükselmesinin önüne geçmek güç olacaktır, Hususiyle ücretler © derec aşağı bir seviyededir ki banları daha ziyade indirmeğe imkân yoktur.Di. Zor bir emirname ile de 25 yaşından aşa- ği olanların işlen çıkarılması ve yerleri ne aile reislerinin alınması mecburi ki lmmıştar. M. Tataresco Belgratta Yugoslav başvekili ile bir saat görüştü BELGRAD, 4.A.A. — Romanya Baş- vekili M. Tataresko dün akşam saat 19,30 da Yugoslavya Başvekili M. Uzu i iştir. İlci dost ve kom şu memleketlerin Başvekilleri bir saat kedar çok dostça görüşmüşlerdir. Bu mülükat esnasında iki Başvekil Romanya ve Yuşoslaryayı alâkadar « eden bütün meseleleri tetikik etmişlerdir. tabiat mağlâp edilmiştir. Şehirden 10 kilometre uzak olan kıraç Çubuk vadisinde inşası bitmehte olan muaz- zam bir bent görünüyor. Bu sayede Ankara artık kapalı şişelerdeki içme suyuna iftikar etmiyecektir . Bundan maada GÂZİ'nin azim ve iradesi şeh- rin garp ucunda kendi nümune çiftli- inde geniş bir “açık hava yüzme ha- vuzu,, yaratmıştır. Burada musiki ve dans ta vardır. Bu suretle Anadolu kuraklığının ortasında bir sahil ve plâj hülyası uyandırılımıştır. Bizzat Gazi çiftliği, civarında 20 kilometre uzunluğunda yeni yapılmış asfalt yol. ların merkez noktasında bir mucize diye zikredilmeye lâyıktır. , Binlerce taze akasyadan müteşek- kil bur plântaj ile akıllara hayret ve- ren gül bahçeleri, su peh az ve top- rak gayri mümbit olduğu halde bü - yük bir enerji sarfedilerek (o vücuda getirilmiştir. Esasen Türkler ağaç dik- mekte, park yetiştirmekle pek gay - retli, müstait, ve maharetlidir. En kâ- çük Türk kasabası, bağ, | bahçe ve ağaçlarla bezenmiştir. Böylece Anka. yanın her tarafında evler © arasında yeşillikler ve ağaçlar yetiştirilmekte- dir Cuma günleri, yani tatil günleri halkı şen ve çatır, temiz, pâk, hepsi bittabi Avrupak kıyafetinde, kadın - lar ey ve kapalı olmaksızın ve ane zılarının başlarında baş ür- tüsü bulunduğu halde, el -ğ- lanır görüyoruz. Geçenlerde gangsterlerden bir tehdit mektubu alan M. Roo- sarelt, 165000 ., geçince len refikas vE kan fidyei mecat ii çörelmak yâlnız 75 Karolin! mışlar ve 200 fabrika kapanmıştır. Ka Panmamış olan diğer 200 fabrikada da 16000 köşi çalışman devam etmekte- Grev emrine ne dereceye kadar uyul duğu buzün daha iyi anlaşılacaktır. Çün- kü 24 hükümet dahilnideki | fabrikalar, dün “iş günü” münasebetiyle kapalı idi ve bugün açılacktır. Bu fabrikalarda 500.000 işçi çalışmaktadır. Sar mıntakası Için polis meb'usu hırpaladılar CENEVRE, 4.A.A. — Deyli Telgraf muhabirinden : Milletler Cemiyeti heye- ti reisi namına, umumi kâtip M. Avenol, Cemiyete dahil devletlere müracaat cde- rok, Sarve için bilarf bir polis teşkilin kolaylaştırmalarını istemiştir. Bu talep, Sar hükümet komisyonu rei- #i olup Alman müdahelsinden şikâyet eden M. Knoks'un bir mektubu üzerine yapılmıştır. Diğer taraftan Daily Telegraph muha- irinin « Sarrebrückenden öğrendiğine göre, naziler komünist mebus M. Som- mer'e hücum etmişler ve yarı ölü bir halde yol üstüne bırakarak çekilip git- mişlerdir. SAARBRUKEN, A.A.A. — Sar hü- kümeti, reyiâm devresi için teşkil edile- cek hususi polis kuvevtlerinin ille 100 işisini tayine başlamıştır. İkinci 100 15 gün sonra ve üçüncü 100 kişi de bir ay sonra tayin edilecektir. Aslen Sarlılardan tayin olunan bu polis teşkilâ- tanın mevcudunu daha ziyade arttırmak mümkün olammaıştır. Binaenaleyh bu teşkilât tamamlamak için ecnebilerden polis alınması meselsi hâlâ mevcuttur. Belçika z Ve Balkanlar Erkânı harbi yeler arasında bağlar kuvvetlendiriliyor BRUKSEL, 4.A.A, — Kralın emir za- biti miralay Valcour, Arnavutluk, Yu goslavya, Romanya ve Bulgaristan krallariyle Yunanistan Reisicumhurunan neztlerinde hususi bir vazife ile me- mur edilmiştir. Bunun gayesi â iyesi ile mezkür memleket- mevcut dostluk bağlarını kuvvetlendirmektir. amal MATBUATINDA OKUDUKLARIMIZ Moskova ile Tokyo | arasında : 2 şiddetli münakaşalar Şarki Çin demiryolları meselesine ait münakaşalar da Moskova- dan ve Tokyodan karşılıklı istinat ve ittihamlar Rusya ile Japon- yanın arasını bir kat daha açmıştır. Japonya Harbiye dairesi Rusların Mançuko'daki tahrikâtını bir sürü va- gösteren bir beyanname neş- retmiştir. Beyannamede zikri geçen vak'alardan bazıları şunlardır: Le Me bazı larının Sooyet gizli polis ajanları ta- rafından dağa kaldırılması, 2 — Sovyet askeri tayyarelerinin Mançuho toprakları üzerinde uçuşlar yapmaları, 3 — Amur nehri üzerinde işleyen Mançuko gemilerine Sovyet muhafız- ları tarafından ateş edilmesi Hariciye nezaretinin salâhiyettar bir mümessili Japonya hükümetini Sovyet ittihadına umumi ihtar mahi- yetinde bir nola vermesinin muhte- mel olduğundan bahsetmiş ise de bu hususta henüz hat'i bir karar yoktur. neşriyata Sovyet Rusyanın ver- diği cevap: Sovyet vatandaşlarının çalışma şersitini tehlikeye koyan Ja- Donyanın Şarki Çin demiryollarında: gi aşırı faaliyetinin tafsilâtenı muka- bil neşriyatla ortaya koyması olmuş- tur. Tass ajansının verdiği malümata BA 5 EYLUL 84, , N ME e HARİCİ HABERLER ki telgraflar taati olunmuştur : Devlet Reisi M. Adolf Hitler Hazretleri 'Alman devletinin en yüksek o makamına intihabınız dolayisile en samii tebriklerimi arzeylemekle ba htiyarım. ok yüksek ihtiramtımın kabul buyurulmasını rica ederim. Türkiye Reisicumburu Gazi Mu staf Kemal Hazretlerine A Yazifem başlamam vesileysiyle göndermek lütfunda bulunulan tebrikten dolayi hararetli teşekkür lerimin kabul buyurulmasını zatı devletlerinden rica ederim. Askeri heyetimize ziyafet MOSKOVA, 4.A.A. — Kieft e bulunmakta olan müdafaa komse- ri M. Voroşilof askeri Türk heyeti şerefine bir ziyafet vermiştir. Ziya- fette Türk heyetinden başka, Budi yeni, Alksnis, Kemret, Ukranya hü- kümeti azası ve kızıl ordu yüksek kumanda heyeti mümesilleri de ha- zar bulunmuşlardır. Voroşilof ve Budiyeni ile Fahrettin ve Muzaffer Paşalı misafirler hoş geldiniz demiştir. MOSKOVA, 4.A.A, — Türk a skeri heyeti, Ukranya askerlik dai- resi kulaatının talimlerinde hazır bulunmak üzere, M. birlikte Kiyeften hareket etmiştir. Sovyetler ve Milletler cemiyeti PARİS, 4.A.A. — Sovyet Rusyanın Milletler Cemiyetine girmesini Ernuvele varıncıya kadar bütün ga- muhafazakâr Figaro'dan radikal zeteler tasvip etmektedirler. BERN, 4.A.A. — Federal mecl isi Sovyet Rusyanın Milletler Cemi- yetine girmesi meselesinde İsviçre heyeti murahhasasının menfi rey vermesine ittifakla karar vermiştir - Çankırıda şiddetli sıcaklar Sıcaklar bütün şiddetiyle devam etmektedir. İngin yerlerde hararet 37 derecede dir. Sıcaklardan bostanlar mütees- ÇANKIRI, 4.A.A. sir olmaktadır. Başvekilin Şark seyahati RİZE, 4.A.A. — Şark vilâyetl erinde bir tekik seyahtına çıkmak üzer olan kıymetli Başvekilimiz İs met Paşa Hazretlerinin bu seyahat- ta şehrimize de uğrıyacakları habe r alınmıstır. M. Voroşilof'un İzmire armağanı IZMIR, 4.A.A. — Sovyet ordal arı Başkumandanı Voroşilof cenap- ları İzmir belediyesine kızıl ordun un resimleri muhtevi bir albüm gönde rmi, Budunlar arası verem kongresi — Budunl ar arası verem VARŞOVA, #A.A, har, Bin murahas iştirak etmektedir. den ecnebi marahhaslardır. Ziraat Vekili Trabzonda TRABZON, 4 (Milliyet) — Ziraat vekili Muhlis Bey bugün Gümüf haneden şehrimize geldi. Merasimle karşılandı. Vekil Bey yolda halk ile temas etmiş, dileklerini dinlemiştir. | Mahlis Bzy şerefine akşam Halk Fırkasında (50) kişilik mükellef © bir ziyafet verilmişti Mançuri trenleri işlemiyor LONDRA, 4.A.A. Moskovadan Deyli Telegraf gazetesine bildirildiğine göre, son defn Mançüke topraklarına va- ki olan haydut hücumları dolayisile, şar- ki Çin demiryollarının cenup kısmı üze rinde trenlerin işlemesi durdurulmuştur. Görüşmelr. PARIS, 4.A.A. — Pö4 Parisiyen ga- zetesinin Moskovadan öğrendiğine gö- Te Japon sefiri M. Ota M. Stimoniakof İle yeni bir mülâkatta bulunmuştur. Bu mülâkatta hiç bir şey sızmamış * uzak şark hudut mıntakalarındaki Sov- yet ve Japon kuvvetlerinin geri alınması ve istihkâ tahrip olunması mese- Metinin görüşüldüğü muhakkaktır. v PA göre, Harbin polisi, memleketin uzak köşelerindeki Sovyet memurlarının zarari ihtiyaçlarını taşıyan trenlerin geçmesine mani olmuştur. Harbin'de Japon kontrolü altında bulunan matbaatta çıkan haberi Mos- kovanın İzvestia gazetesi neşretmek- tedir. Bu haberde Stelmach'taki Sov- yet konsolosunun Prograniehnaya'da- hi Japon askeri heyeti aleyhine bir baskın tertibatı almakta olduğundan bahsedili; lu, Çesinğ haberin memleketteki haydutlukla Sovyet Konsolosluğunu alâkadar göstermek istiyen menfur bir yalan olduğunu bildiriyor. Harbin” deki Sovyet Konsolosu, Şarki Çin des miryollarında çalışan lan Man- çako hükümeti tarafından tevkif edi- len 54 amelenin serbest birakılmalar rı için resmen müracaatta bulunmuş» Şir “Daily Herald, Almanya ve Avusturya Floransa mülakatı Almanya — A- vusturya meselesinde esas itibarile bir tahavoül husule getirmemiştir. Dr. Sehusehnige, Dr. Dollluss'dan teva- rüs ettiği hasumetkâr zihniyetini mu- hafaza ederek daha siyade Avustur- ya — İtalya teşriki mesaisine ehermi- Viyanaya göndermehle— kendisinden beklenilen vazifeyi ife ettiği cevabını ” bi be» ea Gazi Hz. ile M. Hitler teati edilen telgraflar ANKARA, 4.A.A. — Almany ada yapılan Reisicamhur intihaln dolayisiyle Reisicamhar Gazi Mas tafa Kemal Hazretleri ile Almanya Devlet Reisi ve Başvekil M. Adolf Hitler Hazretleri arasında aşağı" lar arasında nutuklar taati olu nmuştur. Ukranya dahiliye komiseri M. Balistki Ukranya hükümeti namına hükümet azası ve seirler hey eti huzuriyle Bunun 450 si 43 meleketi temsil & bul edecektir. : sahasını genişletmek ve pa arasında ww Berlin, GAZI MUSTAFA KEMAL Alman Devleti Başvekili ADOLF HİTLER Voroşilof ile ütün harakâtını gösterir bir kongresi, Reisicum- açılmıştır. Kongreye © Atinada b Bir hâdise ğ Küçük za itler bir kışlayı soydular ATINA, 4 (Milliyet) — Dün gece f” rısından biraz sonra burada garip ve ©” niyeti umumiyeyi alâkadar eden bir bi” dise olmuştur. Bir küçük zabit kafilesi topçu alaf” kışlasına gitmişler ve neferlerin bir a” ya toplanmalarını emretmişlerdir. Neferler bu soretle toplannca, köSÜğ zabitler kışladaki cephaneleri zırhlı otomobillere yüklemeğe Tap alay kumandanlığının kurularak Silen 20 bin draheninin alındığı görü smüştür. Vaka kumandanlığa haber verilmif , her ihtimalin önüne geçmek içim beri” fevkalide tedbirler alınmıştır. Başka bir büdise olmamıştır. Fakat sin iç yüzünün anlaşılması için seki kikat yapılmaktadır. Hitler sefirleri ediyor BERLİN, 4.A.A, — Almanya si fa olar. kili M. Hitler 12 eylülde ilk d: Berlinde bulunan sefirleri resmen vermiştir. a Avustaryaya harşı vazedilen e marklık seyahat” vergisinden Üy dilmediğine göre bunun kaldı düşünülmiyor. Bundan sonra Avusturyadan bekleni Ni sosyalizm için yegâne ya hükümetinin yeniden ması ve bü suretle Avusturya rine Nasyonal sosyalizme açma gali güm Salâhiyettar bir makamın ke ne güre, Roma | protokolunun Eği mek hakkındaki resmi tebliğde, Ke çen bahis, Avustaryanın kom" Şe Emler arasında bilhenme ABE yayı kasetmektedir.