5 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

5 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

M VİLAYETTE Gizli nüfus Bütün nüfus daireleri kayde gelenlerle dolu Gizli nüfusların kaydına devam edil mektedir. İstanbulun bütün kazalarmda- ki nüfus daireleri nüfusa kaydolmak için gelenlerle doludur. Dün de nüfus memurları kendilerine yardımcı olarak verilen diğer memurlarla birlikte geç vakite kadar uğraşmışlardır. İstanbul nüfas müdürlüğü bütün ka zalardaki nüfus memurlarına verdiği bir emirde Perşembe günü akşamma kadar nülusa kayıt edilenlerin mikdarının bil- dirilmesini istemiştir. BELEDİYEDE Sultanahmet halâsı miştir. Umumi halâ önümüzdeki hafta açılacaktır. Burada, kadmlara erkeklere mahsus olmak üzere ayrı ayrı iki kısım vardır. Apdesthanenin daimi temizliğini muhafaza için otomatik su tertibatı ya- pılmaştar. Yeni pavyonlar Cerrahpaşa ve Haseki hastahanelerine ilâve edilecek yeni pavyonların münaka. sası teşrinievvel başında ilân edilecektir. Bu pavyonlar, telefon şirketinden geri a- hnacak, fazla müküleme ücretleri parasi- ie yaptırılacaktır. Şirket (191) bin birayı Merkez Bankasına yatırmıştır. Belediye yakında parayı bankadan alacaktır. Yel parası vermiyenler Yol parası vermediklerinden dolayı yol da çalıştırılmağa mecbur tutulanların lis- teleri kaymakamlık tarafından tanzim €- dilmeğe başlanmıştır. Bu gibilerin vere- cekleri yol parası, varidat fasıllarından tenzil edilecektir. İstatistik yıllığı Belediye ncü istatistik yıllığını kâ- nunusanide neşredecektir. Bu seferki yıl- hk, daha mütekâmil olacak, bazı Avrupa ve taşra belediyelerine ait te izahatta bu- Tunacaktır. Deniz hamamlarından alınacak harç gfnj?ibzykğa. cmföy öfamr cmfö fmarhr Deniz hamamı açma ve işletmesi için müracaat edenlerden belediyenin muay- yen bir harç almasına, daimi encümen ta- rafından karar verilmiştir. Bu hususta ne kadar harç almacağı, daimi encümen ta- rafından deniz hamamlarının vaziyete gö re tayin edilecektir. Vaii buğün dönüyor Vali ve belediye reisi Muhittin beyin bayün Ankaradan şehrimize dönmesi bek lenmekledir. Pazar yerlerinde işgal resmi Belediye vergi ve resimleri kanununun (13) üncü maddesi mucibince şehrin muhtelif yerlerinde, haftanın muayyen günlerinde kurulan pazar yerlerinde €s- Bafta iysal resmi alınmaktadır. Son za- yanlış tahsil edildiği anlaşılmıştır. Kamu- na göre, esnafın İşgal ettiği beher metre murabbaı için âzami on kuruş resim alı- acaketır. İstanbul gümrükleri biriktirme sandığı İstanbul gümrükleri memurları arala- rında bir biriktirme sandığı yapmışlardır. Bu sandığa şimdiye kadar 200 den faz- ia memur iştiraki kabul etmiştir. Dünkü hava ISTANBUL, d.A.A. — Sıfır derecei hararete ve deniz seviyesine indirilmiş barometre bu sabah saat 7 de 758, 14 te 757,5, derecci hararet 7 de 21,14 te 27, azami hararet 30,5, asgari 18,5. Rüzgâr wütehavvil esmiştir. Azami sürati sanh yede 8,5 metreye çıkmıştır. Kadın birliğinde lisan dersleri Kadın Birliği umumi kâtipliğindeni Birlikte verilmekte olan meccani lisan derslerinden Almanca dersi 8 ağustos cu- martesi gününden itibaren başlıyacaktır. Arzu edenlerin yarından itibaren birlik merkezine saat 14-16 müracaatla kayde- ye köyünün kadastrosu da ikmal edilmek üzeredir. Şimdiye kadar kadastrosu ik- mal edilmiş olan yerler için sahiplerine tapu senetleri verilmek üzere bir komis- yon tetkikata başlamıştır. * Zabıta memurları arasında bazı de- gişiklikler yapılmıştır. Bu meyanda Kum kapı birinci komiseri Zihni boy tekaüde sevk edilmiş ve Kumkapı birinci komi- serliğine E i birinci komiseri Meh- | met Ali bey, inci komüserliği ne de beşinci # bey tayrı edilmiş! * Vapurculuk şirketinin alacağı yeni sayurlar — Vapırculuk şirketi umum svidürü Mustafa vey yarın, Triyosteye Barması “decektir. Mustafa bey Tryest den sarsilyasa geçocektir; Şirket Hıtiyar «a süre bir veya iki vapur catın alacak #r 8» ap ulardan birisi Karadeniz hat a poslalarına ei Sergiye tehacüm Devam ediyor Ziyaretçiler bilhassa ta- sarruf pavyonu ile alâkadar oluyorlar Iş Bankaşmın onuncu yıl dönümü ve- silesile Galata Sarayda açılmış olan ser- ginin dün onuncu günü idi. Sergi, dün de, ilk günlerdeki hararetle on binlerce ziyaretçi tarafından gezilmiştir. (Sergi dün öğle üzeri pek kalabalık olmuş. On- dörtten on altıya kadar ziyaretçiler ke sale gayip etmişse de, akşam (üzeri bir akın başlamıştır. Bilhassa on dokuz buçukta en kesif derecesine va- ran tehacüm serginin santına ka dar devam etmiştir. Dünkü ziyaretçilerin en fazla tasarruf pavyonunda kaldıkla- Yı tesbit edilmiştir. Bu, pavyonda her va» tandaşın Bankaya günde beş kuruş ver- diği takdirde on sene #onunda birikecek meblağın azameti, sade alâkayı değil, hayreti de celpetmekte idi. Faizi mü- rekkeple yapılan bu hesap, on milyon va» tandaşm günde beş kuruş gibi ehemmi- yetsiz görünen bir parayı on sene bir vazife ederek bir Bankaya tevdi etmesi neticesinde hasıl olacak yelrunu iki mil- yar üçyüz altmış üç milyon dokuz yüz altı lira olarak göstermektedir. haddi zatinde çok ehemmiyetsiz hatta hiçten görünen küçük tasarrufların bir araya gelmesile basıl olan büyük kud- ret bu pavyonda cidden güzel tebarüz ettirilmiştir, Küçük tasarrufların bir mil- letin mali satvetin yaratmaktaki büyük rolünü ziyaretçilere telkin eden tablolar- da büyük bir alâka uyandırmıştır. Bu tablolar beynelmilel tesarruf ha- reketlerini canlı mukayeseli bir şekilde göstermektedirler. Dünde bir çok talebeler hocaları re- fakatinde sergiye gelerek, her pavyon- Ja ayrı ayrı verilen izahatı dinlemişler, gırafikleri, istatistikleri tetkik etmişler- dir. Sergi ancak kısa bir müddet daha açık bulunacağı için tatil günü olmadığı hal- de dün veki olan tehacüm, halkın ser- giyi görmek hususundaki ist. 'inden ile- ri gelmiştir. Ankaradan İzmire... ANKARA, 4.A.A. — Aldığımız mas lâmata göre İzmirin kurtuluş bayramı şenliklerine iştirak ve birinci beynelmi- İel panayırı ziyaret etmek ve bu vesil le de bir Halkevi teması o yapmak Ankara Halkevinden kırk — kişilik bir grup cuma günkü trenle Halkevi reisi vekili Dektor Ragıp Beyin riyaseti al. tında İzmire hareket edeoktir, Bu seya- ta Evin muhtelif şubelerine mensup ar- kadaşlar iştirak etmektedir. Güzel sanat- lar şübesinden ve memleketimizin değer. li sanatkârlarından Ferhünde Ulvi Ce- mal H. ile Necdet, Remzi, Ulvi Cemal ve Omer Refik B. ler bir konser vere- ceklerdir. . Temsil şubesi de himmetin oğlu piye- sini temsil edecektir. Bu temsilde eserin müellifi İbnirefik Ahmet Nuri Bey piye- sin mühim rolü olan himmet ağa rolü- nü bizzat oynayacaktır. Halkevi bu seyahatında büyük kurtu- huş muharebelrinin cereyan ettiği saha ya şehitlerimize saygılarını bildiren bir gelenk bırakacaktır. Ve İzmirdeki ikame- ti esnasında Menemene giderek Kubi- layin mezarını ziyaret edecktir. Bu bü- yük ve birinci ziyaret için lâzm gelen teması yapmak, konser ve temsil yerle- rini, temsildeki koro ve muzik kısımla- rını hazırlamak için Ankara Halkevine mensup bir kaç arkadaş daha evvel ese- rin bütün dekorlariyle İzmire gitmiş bu- Belediyeler Bankası ANKARA, #A.A. — kası umumi heyeti 3 eylül 934 pazartesi günü saat 15 te divanı muhascbat içtima salonunda divanı mühasebat reisinin ri- yaseti altında şurayi devlet ve divanı muhasebat ikinci rejsleriyle dahiliye ve- kileti erkânından ve banka sermayesin- de en çok iştirâk hissesi olan 10 beledi- Ye reisinden mürekkep olark içtima etmiş ve bankanm geçen 933 senesi hesap dev- vesine ait bilânço ve hesabatını bittet- kik ittifakla kabul ederek ( banka idare meclisinin zimmetinin ibrasına, safi kâr- dar sermayeye ayrılan yüzde 34 ten ha- sıl olan paranın fevkalâde ihtiyat akça» * olarak tefrikine ve raporda, il #afi kârın nizamname mucibince tevzii- ne karar verilmiş ve 934 senesi hesap devresi için de eski Ankara mebusu Ih- san Bey mürakip intihap olunmuştur. m SPOR Halıcıoğlu spor klubü kongresi Halhcroğlu «por klübü riyasetinden: 31/8/834 tarihinde yapılan senelik kon grede ekseriyet toplanmadığından kon- gre 7/9/934 cuma günü saat 8,30 a tehir edilmiştir. Yüzme şampiyonluğu Istanbul denizcilik heyetinden: Bazı sebep dolayısile teshhüre uğrıyan üzme şampiyonluğu 7/9/934 cuma günü Moda deniz banyolarında ic- ra edilecektir. Müsahakalâra saat 10 da başlanacağın- dan yüzücülerin vakti muayyenede ban- yoda hâkem heyetine müracaatları tebliğ olunur. sinai, ALİM va dia a MILLIYET ÇARŞAMBA Kış temsillerine Hazırlık Artistler yeni piyesleri şimdiden prova ediyorlar Teşrinievvel iptidasında mevsim tem- sillerine başlıyacak olan şehir tiyatrosu artistleri yeni temsillerin provalarını yap maktadır. Fransız tiyatrosunda veri operetler meyanında Strauss'un meşhur Fledermauss (Yarasa) opereti ile Girof- rejisörlerinden Tayrof'un hazırladığı ta- sunmuş bir eserdir. Rus rejisörü piyesi bu rada da hazırlamak üzere 15 eylülde 1s- tanbula gelecektir. Yarasa opereti Cemal Reşi Reşit beyler tarafından Türkçeye nakle- di Bu operetin temsilinde büyük İle nal gönderilmiştir. is Em vrupaya göl . Tepebaşı kışbık tiyatrosunda verilecek piyesler meyanında Dostoyevski'nin Re- şat Nuri beyin tercüme ettiği ceza piyesinden manda Faust, Hamlet ve Makbet piyesleri vardır. İngiltere Harbe girerse Kanadanın da girmesi lâzım mı, değil mi? LONDRA, 4.A.A. — Merkezi hükü- metin gireceği bir harbe Deminionlar da kendiliklerinden sürüklenmiş olacak. lar mıdır? Bu mesele Kanadada şiddetle münakaşa edilmektedir. Bazıları diyor ki : Dominionlar doğrudan doğruya if tirak etmedikleri herhangi bir siyasi ve sikanm meselâ Lokarno muahedesinin ahkimından mesul olamazlar. Halbuki gelecek kabineyi teşkil edeceği en 8© lâbiyettar zevat - tarafından söylenen Kanada liberal fırkası, aşağıdaki pren- sip lehinde kati kararımı vermiştir > “ Büyük Britanya hali harpte olduğu vakit Kanada da hali harptedir- İmparatorluk müdafaa komitesi reisi M. Hankeyin imparatorluk milletleri 4» rasında bir tetkik seyahati yaptığı bu €8- nada merkür mesel hususi bir ehemmiyet almaktadır. Selâhiyettar Londra maha- filinin kanaatine göre hükümdar barpte bulunduğu takdirde imparatorluğun bir cüzünün bitaraf kalmasa bukukan ime kün yoktur. Mamafih merkezi hüküme- ön girişeceği bütün ihülflara Derli“ ların da her defasmda sürüklenip görüklenmiyeceği tasrih olunmamalıta- Yeni Italyan Denizaltıları Sek: n metre derinliğe kacar inebiliyorlar FIUME, 4.A.A, — Karnero tezgübla- rında yapılan Rubino ve Topazio adlı Italyan denizaltı gemileri son tecrübeler- de 80 metro derinliğe kadar dalabilmiş- lerdir, Belçikada hava manevraları BRUKSEL, 4.A-A. — 5,6ve7ey- Külde Brüksel ve civarının hava müda- faası için bülün harp zamanı vesaiti kul lanilarak yapılacak olan gece ve gün düz manevralarına diğer ecnebi za rinden başka Japon Kumandanı Oki joma ile Doktor yüzbaşı Masuda hazır bulunacaklardır. Leh limanında Sovyet in kumandasındaki Sovyet ( kruvazörü Marat ile Volodarski ve Kalinin torpi- do muhripleri saat 9,20 de Gdinya lima- irmişlerdir. Mezkür gemiler 6-9 Eski Amerika reisicum- hurunun nutku FILADELFİYA, d.A.A. — Sabık Rei- sicumhur M. Hoover ilk defa olarak dün i bir nutuk söylemiştir. M. Hoover demokratların siyasetine hücum ederk, bu siyaseti hüriyetin suistimali olark tavsif etmiş ve cumhuriyet tezini müdafa ederek fevkalâde selâhiyet- ler veren kongrenin Amerika aleyhindeki hattıhareketini tenkit eylemiştir. Sovyet ilim heyetleri çalışıyor LONDRA, 4. A.A. — Reuter ajansı, Moskova'dan haber alıyor £ ; Sovyet ordusuna mensup 89 zabit Kafkasyada Elbruz dağının tepesine le bildirmişlerdir. liğindedir. Diğ: dun Sovyetler tarafından fethine devam edilmektedir. Buz kıran Yermak gemi- deki heyet, Severnaya, nup kıyısının açıklarında bulmuş ve telsizle haber vermiştir. irinli 5 EYLUL 1934 Şark demiryolları Tenzilât yapmayı Kabul etti (Başr 1 inci sahifede) rasında bilhassa ücretler mesele - si mevzuu bahsolmuştur. Vekil Bey; Izmir - Kasaba hat - ından bahsederek © evvelce otobüs rekabetinden şikâyet (oodildiğini fa- kat bugünkü şerait göz tularak bunların işlemesine mâni ©- lunmadığını, buna mukabil hat dev. let idar. geçtikten sonra yapılan yüzde 50 tenzilâtla kazancın bir mis- ınlatmış ve şark de- lerinin de ucuzlatıl - idirmiştir. göre, Edirneye yapılmakta olan u- cuz tenezzüh seferlerinin ber güne çıkarılması hakkındaki tasavvur, dün- kü temas neticesinde katiyet kesbet - miştir. Bu suretle , Edirne yolculuğu çok ucuzlıyacaktır. Tenezzüh seferlerin - de alınan yolcu ücreti şu nisbet da- e tenzil edilmiş bulunmakta - nr: Bu tarife günlük seferlere teşmil edilince gerek halkın, gerek şirketin menfaati noktasından daha 'çok iyi iceler elde edileceği kkak irülmektedir. Diğer taraftan Banliyo tarifele - rinde de tenzilât yapılması takar - rür etmiştir. Bu hat için yeniden hazırlanacak ede esas olarak otobüs fiatları göz önünde tutulacaktır. Bugün oto- büsler Bakırköyüne 15 kuruşa yolcu taşımaktadırlar. Ücretler buna göre indirilecektir. Yapılan bir hosaba gö- re, Bakırköyü ile İstanbul arasında işlemekte olan otobüsler ber gün ya- sati 2700 yolcu taşımaktadırlar. Ya- pılacak tenzilâtla Banliyo seferle - rinin de iyi bir rağbet göreceği umul- #maktadır. Meyva ve saire nakliyatı Şark Demiryolları idaresi, Trak - ya mıntakasından İstanbula yapıla - cak yaş meyva ve bilhassa kavun ve karpuz nakliyatı için yeni ve ucuz bir tarifeyi tatbike başlamıştır. Bu su- retle bir mevsim için bir vagon 43,5 liraya nakledilebilmektedir. Şimdiye kadar Tekirdağ havali - sinden 110 vagona yakm karpuz ve kavun getirtilmiştir. Ücretlerin indirilmesi sayesinde i i il r bu mikta - kömür, pancar sevkiyatı sillke bü eli Edirne istasyonu tamamlanıyor Nafia vekilimizin dünkü tetkikleri arasında Edirne istasyon © binsisınm vaziyeti de (o görüşülmüştür. Yalnız harici aksamı yapılmış olan binanın tamamlanması ve'tesisatın konulma- & takarrür etmiştir. e Mukavele mu- &ibince bu tesisat, masrafmın beşte dördü hükümet ve beşte biri de şir- ket an ödenmek şartile yapı- Jacaktır. Şirketin satınlalınması mevzuu bahis değil... Son günlerde Şark Demiryolları kumpanyasının da hükümetçe satın &- İmacağı yolunda bazı hâberler ii edilmektedir. Oğrendiğimize göre; ortada bugün için bunu icap ettire - cek bir vaziyet görülmemektedir. Filvaki, şirketin bu hattı işletme hak- kı 20 sene sonra hükümete geçecek- tir. Fakat, şirketin her hususta gös- terdiği bu hakkım daha evvel istimalini icap ettirecek bir ş€- kil ihdasma meydan bırakmamıştır. Şirket direktörünün sözleri afin vekilimiz, şirket direk! ile yaptığı dünkü temaslardan sonra, Şark demiryollarının Sirkecideki mer- kez binasından ayrılırken bu görüş - melerin neticesini bekliyen muharri - rimize kısaca: “— Banliyo hattında da tenzilât temin edilmiştir.,, Demiş ve şirket direktörü Ali Be- yin bu sözünü tasdik etmiştir. Nafia vekilimiz, saat tam 12 de Şark De - miryolları idaresinden ayrılmış, di - rektör ve diğer şirket erkânı tarafın- dan teşyi edilmiştir. Diğer taraftan kumpanyanın di- rektörü M. Paskal kendisile görüşen bir muharririmize şunları söylemiş - ör: “— Vekil Beyle muhtelif mevzu » lar üzerinde görüştük. Fikir bakımm- dan tam bir anlaşma vardır. Esasen, Şark şimendiferleri halkımıza karş olan her türlü teshilâtı en büyük bir hayırhahlıkla tetkik ve in- taca daima amadedir.,, Öğrendiğimize göre, | yapılacak tenzilât etrafında şirket Paristeki mer- kezi ile derhal temasa geçecek ve a- zami indirilecek miktar tesbit edile- rek en kıs zamanda tatbik sahasma konacaktır. Şark Demiryolları yeni hat komiseri Ş miseri Semuhi Bey vilâ; liğine tayin edilmiş, yerine hattin Bey getirilmiştir. £ Salâhattin Bey, dünden itibaren yeni vazifesine başlamıştır. Ankara garı Nafia vekili Ali Bey dün öğle - evinde meşgul olmuş, şeh- de Salâ- Beyin bugün posta da nafia muhte- Şehir meclisi (Başt 1 inci sahifede) bat bir günde bitirilecektir. Şehir meclisi âzalığı için fırka veisli- müracatlar devam etmektedir. Bu müracaatların marnzet İistesine konup konmıyacağı tetkikattan sonra anlaşıla- caktır. Müracaat edenler arasında bir çek hahımlar da vardır. Bu sene şehir meclisinde hanım âzaların adedinin ar- tacağı zannedilmektedir. Bu sene mecli- ü bi leceği, yaşlı ntihapta i- yacağı söylenmektedir. Bu sene âza inti- babında, kuvvci intihabiyeye, halk nez- dinde sevilmiş olmıya ve ihtisasa da çok ehemmiyet verilecektir, Muhtelif iş sa“ halarında ihtisas sahibi kimselerin şehir meclisinde bulundurulfaasına çalışılacak- tır. Mahaza, hususi surette öğrendi; i 20 göre namzet seçiminde fırkanın hazır- lamış olduğu ve tatbilcine bilhassa itina et tiği yoklama talimatnamesi ahkâmı tama Meclisin yaşlı ve emektar âzaları, ken- dilerinin tekrar intihap edileceklerinden şüphelidirler. Bu husustaki fikirlerini iz- har ederken: Biz senelerdir çalışıyoruz. Artık w- numuzu eledik, eleğimizi astık. Genç, yeni âzaler gelsin, bundan sonrs onlar da İş görsün, demektedirler. Dil savaşı (Başı 1 in kurtarmak . — Cemiyet yeni dil için üç yoldan gi- diyor. Evvelâ Osmanlıca edebiyat dilin- de bulunmuyan, fakat halk arasında kul- lanılan sözlerden, diğer taraftan eski Türk eserlerinde saki fakat Os manhenda unutulmuş sözlerden ve niha- yet Türk ellerinin yardımı ile Türk asıl. | larından yeni sözler teşkil ediliyor. Bu u- sulü biz de doğra buluyoruz, Dil inkılâbı kolay bir iş değildir. Birinci ve ikinci ku- rultaylar bu sahada mühim neticeler elde balledilmemiş bazı meseleler verdı. On: ları da ya dil cemiyeti veya üçüncü ku- | rultay halledebilir.,, Yeni iktisadi ve Sınai tedbirler (Başı 1 indi sahifede) dün akşam Edirneye avdet etmiştir. Fa- ik Kurt oğlu bey dün ofisin İstanbul merkezinde meşgul olmuş ve muhtelif iş evleri mümessillerile ihracat tacirlerini dinlemiştir. Faik bey bundan sonra İş | Bankasma giderek iktisat vekili beyle u- zun müddet gö ür. | Türkofisi reisinin Ege iktisat mmta- | Relecek için almacak tedbirlerin esasını teşkil edecek mahiyette görülmektedir . Döviz meseleleri Kurt oğlu Faik beyin Ege İstanbul mıntakalarmda ihracatçılarla yaptığı te- elde edilecek dövizin süratle ve nafi şe- kilde memlekete girmesi üzerinde görü- şülmüş ve notlar alınmıştır. Ticaret anlaşmaları | Şimdiye kadar yapılmış olan ticaret rının ve Clearing muahedeleri- nin tatbikinden elde edilen neticeler bu seyahatte umumi tetkik mevzuu olmuş- tur. İtalya ile yeni yapılacak ticaret an- laşmasında ve diğer devletlerle üzerinde | müzaker ecereyan eden muahedelerde | bu noktalar bilhassa nazari dikkate alı” İktisadi malümat Faik beyle görüşen bir takım ihraç | tacirleri de iç pazarlarda, muhtelif m- | takalarda, harici pazarlara dair haberle- rin salâhiyettar olmıyan ağızlar vasıta- | sile yapılmasının evvelâ müstahsil sonra & için zararlı olduğunu gi yarak bilhassa müstahsilin süratle dış pazarların piyasa vaziyetini ve hakiki haberleri alabileceği birer salâhiyettar | mümessilliğin o smahtelif | mantakalarda ihdasmı istemşlerdr. o Bu müracaat © bemmyetle karşılanmıştır. Sergilere iştirâk , Faik be yibraç maddelerimizin Hindistanda feyezanlar RANÇI (Hindistan) &A.A — Bihar ve Orosa hayalisinde sular taşmıştır. A- yağı yukarı 300 köy bundan zarar gör- müştür. 7500 ev bütün bütüne, 5000 ev de kismen haraptır. 11 kişi boğulmuş- tar, Miili İsviçre ve Sovyetler BERN, 4.A.A. — Harici işleri federal meclisi azası ile, Isviçrenin Milletler ce- miyeti murahhasları üç saat devam eden bir celsenin iki saatini Sovyet Rusyanın Milletler Cergiyetine girmesi meselesine tahsis etmişler ve müzakereden sonra bu mesele Milletler | cemiyetinde reye ğu zaman "hayır,, reyi verilme: sini federal meclisine teklif etmeğe müt- telikan karar vermişlerdir. meldir . e Saat kiralarında yapılacak tenzilât Büyük tipteki elektrik saatleri i- iş miş ve netice düm rilmiştir » i elli; indirilecek mikdarları tayin edecektir « Görüşler Babayeni Aipullu (Başı 1 inci; sahifede) parkı yeni, belediyesi yeni, her şeyi yeni.. Besbelli ki kafası da yeni, Yeni olmasaydı böyle ok mazdı ve Babaeski, Babayeni Ol mağa yerden göke hak kase namazdı. Temiz, ucuz, medeni otobüs! ler Edirneden buraya, buradan ötelere harıl harıl işliyorlar. Hep si de tıklım tıklım. Babaeski'de belediye ve hükümetle halkın bü hamur oluşu seziliyor. Bizi esnaftan, memurdan, avi kattan bir avcı grupu sardı. Ke” nuşuyoruz, yiyoruz, eyleniyoruin çalgı çalıyorlar. Ne olur bir kir $i de pencerenin önüne getsin seyretsin. Hayır, herkes işinde. Cemiyet ve şehir ahlâkı yatında Babaeski parlak bir öf nektir. Şunu da mim koyarak söyle” yim ki, ben Babaeski'nin ne B€ lediye Reisini gördüm, ne ka kamını tanıdım, ne de jandarn sı ile selâmlaştım. Kendim gif tim, kendim gezdim, kendim göl düm, kendim kandım, ve bu kendim yazdım. Gençler / 7 Meşin topun ardında sinirleri” nizi bozmayın, (yaşa sağ açi sol haftayım, orta - bilmem me) diye sesleriniz — kısılmasın. Bof günler mi geldi? ayağınıza sağ" lamca bir postal geçi niza kenarlı bir hasır şapka taht nız. Omuzunuza azık torbasın* asınız. Efinize bir sopa | alını” Yollara düşünüz.O kasaba serif bu şehir benim, o köy onun, h) bire dolaşınız. Anayardun köşesini bucağını görünüz. sıl bir toprakta yaşadığınızı, © nasıl ulu bir Ulus'un çocukla” olduğunuzu yakından, içten öğ” reniniz. Göreceksiniz ki bü çok aykırı, verev, ters dü şünceleriniz doğrulup düzel€ cek. Kederleriniz — dağılacak Betbinseniz, lâfla değil hayatls nikbin olacaksınız. Hayata çelik çiviler gibi saplanacaksınız. Yaya gitmek, sırtta çantaylf dolaşmak, kuru sovana yumruk atıp peynir ekmekle yemek ay'f değildir. Havaya çalım ai memleketi bilmemek, dertlerin mutlarını öğrenmemek ayıptır: $ Bugünkü dünya gençlikli Böyle yapıyorlar. Siz ki her gi likteni üstün Türk gencisiniğ Elbette ki siz daha daniskas” yaparsınız. Ben yaşta dört köşesini dazıradazır dolo$#jij 4 haydi | | bildikten sonra,siz haydi dört bin Bucağını bir çırpıd& kedersiniz. » # İlk fırsatta "Alpulla'ya da #Eİ diniz, Şeker fabrikası deyip miyelim. Gidinde görün; bir ker fabrikası neler yapabili Ben görünce ağzım açık Çiftçiye, işçiye, rgada, meh ra, herkese vazife ve çalışma 4 kını aşılamıştır. Orada sü ve parazit yoktur. Çalışan ve zanan vardır. Pancarcı kaz&' | | yor. Onu taşıyan kazanıyof” ünlem, önklmi; Nİ binbir türlü esnaf kazanıyor E. Bez işi kuranlar da'az buçuk ii zanıyorlar. Alpullu'nun faydası yale | ker çıkarmak ve orada çi darı kazandırmakla kalmam Alpullu Türkiyeye yep mosmodern, küpkübik bir'g4 nek kasaba da kazandırıyo”” yapılmakta olan kasaba yek bütün avrupa için de yeni $ ti cilik, yeni, faydalı kübizmin ve ilk örnek hasabanı olack Burasını mutlaka gidip gençler. Gene mim koyarak 86. ki bu satırlı yn ii Hepsi hendi gördüklerim V€ o dklermlır. Umum müdürü zaten tanımam. Fabrika > , ile de orada selâmlaşmadı Ben sadece bu yurda, bU verilen özlü ve büyük eseri konuşuyorum. Hattâ Alpu kavga bile çıkardım. 7: biye şık lokantaya hem (ter ge hem de başka tabadan BİT yö son koymuşlar; kızdımda için gerek olan sözlerde” sip miktarını harcadım. yıl Gençler! her fırsatta TU gsf? ketin her yanına gidiniz i Türkiyenin en batak, * “il köyü bile bir pratik ri dir.Kitap bilginizi bu hay“ ide) gileriyle hamur etme: ikçe ğanuz yerde sayar . Baş.