20 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

20 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 TARİHİ TEFRİKA: 147 İttihat ve (BAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. Abdülhamidi tahttan indirinceye kadar silâh elden bırakılmıyacaktı Davet olunan propaganda komi- l teleri Mısır Musevi komResi, siyo- nist komitesi, Dogovoryan Ermeni komitesi, Marsilyadaki Armenakan komitesi, Londradaki hilâfet komi- tesi idi. Kendilerine davet gönderilen ze- vat, Aleko paşa, Şahanazar efendi, Hoca Kadri efendi, Zeki ve Reşit beyler, Minas Çeraz efendi, Bas- macıyan efendi, Kürt beylerinden Hikmet B. Dr. Ibrahim Temo B. Kahirede Mahir efendi, Mısırlı Fe- rit bey, “Armenia,, gazetesi mu- hariri Portakalyan efendi, Mısırlı Mahmut Bey Salim ve Mahmut bey bini Ayaz ve Doktor Osman bey Galip, Ali Haydar Mithat bey, Muzurus bey vesaire idi. Bu komitelerin ve zevatın bir ço- ğundan muvafakat cevabı gelmişti. Daveti kabul etmeyen belli başlı teskilât Yunan komitesiydi. Pariste ki “LU Hellönisme,, komitesinden “Adonides,, imzasile ilât bü- rosuna gönderilen bir mektupta de- niliyordu ki: “Münhasıran hususi mahiyette bu'unan bazı ahvalden dolayı fev- kalâde meşgulüm. Bu meşguliyetim başımdan aştı denilecek kadar faz- ladır. Bir de bir (o haftadan ziyade bir zaman için seyahate çıkmağa | mecburum, Tabii bu ahval ve şera- it tahtında sizinle beraber bulu- namıyacağıma teessüf ediyorum. Çünkü © aldanmıyorsam' gelecek hafta kongreniz toplanacaktır Bu- nunla beraber kalben sizinle be- raberim, muvaffakıyetler dilerim.,, iştirak etmeleri bek için “Adonides,, imzasi- le gelen bu mektup hayreti mucip olmamıştı. Esasen o günlerde ye- nişehirden parise - gönderilen bir mektupta deniliyordu ki: “Yunan zabitlerinden Roka na- mında birisine, dahile gönderilmek üzere “Şürayi Ümmet,, nüshaları yollanmaktadır. Görülen lüzum ü- zerine bir gün hudut üzerindeki Yu nan gümrüğüne gittik. O nama ge- len gazetelerin masa “üzerine örtü ve şeker külâhı gibi şeylerde kul- lanıldığını bizzat müşahede ettik, Tabif çok teessüf ettik. Emin olunuz ki bugün size desti ittifakını uzatacak "Yunanlı yoktur. Biz kendi başmızın çaresine baka- İm. Onlarm istikbali şemsi münev- ver, bizimki ise karanlık bulutlara bürünmüş kamer gibidir. Şu saat- te hâl bu merkezdedir. Sonrasını Allah bilir. Onlar bizden istifade etmek şartile bize hizmet edebilir. Ter. Bu zeminde — söylenecek çok #öz vardır. Yalnız o kadar zahir. perest olmıyalım. Onların vadü va- dipsiz kile boş anbar hükmün dedir.,, Murahhas gönderemiyenler için- den, Yunanlılardan maada bir ve Mısı:daki Musevi komitesi varı. Fakat bu komite kendisine vekâlet! etinesini Ahmet Riza beyden rıca- ! etnişti. Makedonya komitesi mâni dolayisile gelemiyeceği cevabını vermişti. Kongre için hazırlanan progra- mın esaslı noktaları şu idi: için sulhperverane veyahut ihtilâl. kârane vasıtalar aranması, > Birinci nokta hakkında teşkilat bürosu azası, Abdülhamidin zorla terki saltanata mecbur ettirilmesi ve bu gayeye erişilinceye kadar si- iâhların elden bırakılmaması hucu- sunda tamamile müttefiktiler. İkinci noktaya gelince, aza istip- > dal idaresinin gayri lâyık olduğunu tasdik etmişler ve onun yerine mil. etin haklarını, hürriyetini ve her. ç kes için müsavatı temin eden bir , meşrutiyet idaresi istemişlerdi, A- raya bir itiratsızlık sokması muh. temel olan her türlü müşkülâttan tevekki etmek için teferruata giri- şilmiyerek umumiyst itibarile bir mi idareden bahsetmişler. li Asıl üçüncü nokta; lü İNE Bürosu izi BENi mi bir büro tesisini ve bu büronun kongre tarafın verilecek karar. ları icra mevkiine koymakla mükel- lef bulunmasını — istemişlerdi. Bu daimi büro azası, teşkilâti dahili. ye komitelerinden birisine mutla- ka mensup olacaktı. Pronaganda leri azası © veyahut hususi zevattan o komiteye aza intihap o- lunamıyacaktı. Gayesi mü: ii men. lg Terakki! Yazan: A.C. icraattan ibaret bulunacak olan bu komite, kongre programı mucibin- | ce birleşen teşekküller arasında mutavassıt vazifesini görecekti.Her teşekkül, medası bir sene devam etmek üzere bir o murahhas sece- cekti, Bu daimi komitenin kendine mahsus bir nizamnamesi olacaktı. Teşkilât bürosu icra vasıtası 0- larak aşağıdaki ( tedbirleri kabul ile onları kongrenin lasvipnazarı- na arzetmeğe karar vermişti: 1 — Osmanlı vilâyetlerinde u- mumi isyanlar çıkarılması, 2 — Hükümete karsı müsellâh mukavemet (faal mukavemet grup- ları teşkili), gayri müsellâh muka- vemet; (polisleri, şimendifer me. murlarını vesaireyi greve teşvik ©- derek) siyasi grevler hazırlamak, 3 — Vergileri vermekten istin- kâf etmek, 4 — Orduda propaganda yap- mak, yani orduyu hükümete karşı muhalif komiteler < lehine kazan- mak, ordunun memlekete hizmet etmeğe çalışan ahaliye ve vatan ev- lâtlarına karşı hareket etmemesini temin eylemek. İcraat herhangi şekilde olursa olsun müşterek vatanın evlâtları ta- rafından tanzim ve icra edilecek- ti. Teşkilât bürosu (daha başlan- gıçta bir muvaffakıyetsizlikle kar şılaşmamak için alınan bütün karar larr kat'i surette gizli tutmağa ka- rar vermişti. Bilhasa icraat işleri- ne ait olan kararların şayi olmama» sına son derece dikkat edilecekti. Onun için bu hususta verdiği karar. larin teferruatına ve alacağı tedbir- lerin ne mahiyette olduğuna dair tafsilât vermiyordu. Teşkilât bürosu ihanete mâni ol- mak için lâzımgelen bütün çarelere baş vurmuştu. Şayet birisinin iha- net yaptığı meydana çıkacak olur- sa, bundan tevellüt edecek bütün mes'uliyetleri ve neticeleri üzerine alacaktı. Kongre mukarreratını tanıtmak için komitelerin gazeteleri vaştıa- sile bu mukarrerat aynen neşrolu- narak vasi mikyasta propaganda yapıl «aktı. Bundan başka mezkür rat, kongreye istirak eden bütün komiteler için bir hattı ha- reket düsturu makamına geçecek- ti. Teşkil olunacak daimi komite, komite gazeteleri aratında kongre mukarreratının hilâfmda hareket | edenler bulunursa, onlara karşı hareket etmeğe ( salâhiyettar ola- | caktı. Bunula beraber, mezkür ga- zeteler kongre mukarreatı aleyhin- de olmamak üzere o kararları iste- dikleri gibi tefsir etmekte serbest lardı. MİLLİYET PERŞEMBE 20 EYLUL 1934 liye nazırlarına PARİS, 19 (A.A.) — Staviski me- I selesini tahkike memur parlâmento ko- misyonu 20 ağustos tarihinde ittihaz et miş olduğu bir kararda temyiz mahke- mesi müddelumumilerinden M. Prens | “Prince” in katli hakkındaki polis ras Porunun neşrini istemişti, Komisyon dün kabul ettiği bir karar suretinde, ka- | til hâdisesini teyit eden doktor raporu- | nu neşrettiği halde polis raporunu neşir” den imtina eden Adliye nazırı M. Ş* Türk - Yunan Dostluğu Milletler cemiyeti meclisi- ne seçilmemiz Ati- nada sevinçle karşılandı ATİNA, I9.A.A, — Atina ajansı bil diriyar Türkiyenin Milletler cemiyeti mecli- sine intihabı burada büyük bir meme nuniyetle kaydedilmektedir. Proia gazetesi, Türkiye ve Yunamis- tanın ayrı ayrı temsil edilmeleri | kabil olmıyan beynelmilel toplantılarda her hângi birinin diğerini temsil — etmesini derpiş eden Türk-Yunan itilifnamesini hatırlattıktan sonra Türkiyenin Millet. ler Cemiyeti meclisine intihabının Yu- manistan için de bir kazanç olduğunu kaydeylemektedir. Atinnika gazetesi de diyor ki : Yunan efkârı umumiyesi Türkiyenin intihabıns hararetle solümlar. Esasen Yu- nanistan bu intihaba Cenevrede sami- miyetle müzahir olmuştur. Türkiye bu âzalığı Balkan misaımın mümessili ol inaktan ziyade Türk-Yunan anlaşması. elde etmiştir. Çünkü Balkan misakına iştirak er iki devletin esasen mecliste” âzası sıfatiyle münavebe ile işgal ettikleri bir Azalıkları vardar. Binaenaleyh Yunan milleti Türkiyenin meclise girmesini bizzat Yunanistanın girmesi mevzuü bahis imişçesine hara- retle selâmlar, Çünkü Türk hükümeti Yunanistanla gayet sıkı teşriki mestide bulunmaktadır. , Holandada * b SA , Kraliçeye karşı komünistler nümayiş yapmak istediler L AHAYE, 19.A.A. — Holanda parlâmentosunun Kraliça Vilhel, min tarafından açılma merasi; esnasında, meclis binasınm önün- de nümayiş yapmağa kalkışan üç komünist, oradaki halkın hücumu- na uğramış ve zabıtanın müdâha- lesi sayesinde güçbelâ | canları kurtarabilmişlerdir. Kraliçenin nutku da, bilhassa, prenses Julyana'nın İsveç Kralr- nın torunu Prens Bertial ile ni- şanlandığı haber verilince, loca- larda bulunan “kızıl”lar tarafından — Bitmedi — Adliye Vekili Tirede TİRE, 19 (Milliyet) — Beyün sant 15 te otomobil ile Adliye Vekili bey ve re- fakatinde Manisa mebusu Refik Şevket bey geldiler. Askeri kitaat, memurin, ce- miyet mümessilleri kalabalık halk tara- fından karşılandılar. Hükümet konağın. da istirahatten sonra daireleri teftin ve tarihi kütüphaneyi, cumhuriyet Halk Far kasını ziyaret ettiler. Burada memleketin dilekleri konuşuldu. Akşam belediyemiz tarafından şereflerine ziyafet verildi. Ya sm İzmire gideceklerdir. ECNEBİ İ sektedar edilmiştir. Frans» istikrazı PARİS, 19 (A.A.) — Yüzde dört bu- çuk faizli ve 976 frank itibari kıymetli yeni hazine bonoları çıkarılacaktır. Bu hazine bonoları üç sene nihayetinde bin, altı sene nihayetinde 1030, ve on sene nihayetinde 1080 frank olarak tediye edi lecektir, Bu intileraz, harpten sonra çıkarılmış olan bazı bonoların daimi düyuna tahvil edilmesine medar olacak ve bu nevi bo- nolar yeni bonoların satın alınmasında kabul edilecektir. MATBUATINDA OK buğday mevcudü 1,140,900,000 bus- Dünyanın bığlay stokları Dün akşam neşredilen resmi bü e por, Mr. Cairns'in buğday me arzettiği vaziyetin hulâsasının ve ma rahhaslardan bazılarının noktai nazar ihtiva etmektedir .Bu raporda zikredildiğine göre, nihai rakamlar he- nüz elde edilmemiş olmasına rağmen 31 temmuzda nihayet bulan 1933 - 34 mahsul senesi zarfındı muhtelif mem- leketlerin yaptıkları buğday ihracatı aşağı terildiği üzere tathmin edil Arjantin 144,000,000 bushel Avusturalya 90,000 000 bashel Amerika Birleşik 27,000,000 bushel Amerika Birleşik devletleri 27,000,000 buzshel 5,000,000, bashel 30,00 00 bashel 300,000 bushel ti 900,000 bushel $ Afrika 46,000,000 bushel Almanya 6,900,000 bushel Avrupanın bu seneki fazla mahsulü Bulgaristan Mocaristan ya Yugoslavya ve şimal A len artan mahsulleri bir araya getiri. dince 1934 senesi ağustos ayında cihan rma rsi pa, e. ra heli bulunuyor. Geçen © sene ağustos ayında bu miktar 1,120,000,000 bus- hel idi. Daha evvellere gidersek 1922 1928 seneleri zarfında ağustos ayları için vasati buğday miktarı 625,000,000 busheli geçmiyordu. Birleşik Amerika devletlerindeki kuraklık, Kanada ve Avusturulyadan beklenen o mahsulün azlığı bu sene zarfında ihtiyat stök- lardaki miktarı bir hayli indirecektir. Fakat normal bir endeks olarak 1922- 1928 senelerinin vaastisi olan $25 mil. yon buhseli alırsak 1935 senesi ağustos ayındaki stoklar normal bir haddi çok aşmış bulunmaktadır. (TIMES) Alman turistleri Almanya hükümeti, Italyaya seya- hat eden turistlere elli mark nakit ve beş yüz marka kadar çek götürebile. ceklerine dair müsaade vermişti. Son günlerde aldığımız — haberlere göre, hükümet bütün bankalara gönderdiği bir emirle bu müsaadeyi kaldırmıştır. Bugünden itibaren itolyayı ziyaret ede cek olan turistler, beraberlerinde na- kit ve havale olmak © üzere ancak iki yüz mark ir. | Şu halde bir Alman turistinin Italya. eee om £ HARİCİ HABERLER Staviski meselesi Fransa- - da işlermi açacak Parlâmento komisyonu adliye ve dahi-| Hakkı, teftiş heyeti reisi Hayrettin Beylerden müteşekkildir. hücum ediyor ron'a teessüf etmekte ve Stasivki mese- Iesile idareten alâkadar bazı yüksek me- #surların komisyonun azil talebine rağ- men hâla mevkilerini muhafaza etmele- rinden dolayı adliye ve dahiliye nazırla- rma kayvetini beyan eylemektedir. Komisyon, bu memurlar cam gayri kâfi cezalar tertip edildiği tak- dirde parlamento tekrar toplanır toplan- maz dahiliye mazırından istizahta bulu- İ nulacağı ilâve olunmaktadır. | Bir gemide muha. fızlar isyan etti Gemiyi yağma ettiler, bir çok kimseleri öldürdüler HARBİN, 19.A.A. — Yinku va- purunda bulunan Mançurili muha- fızlar Lahassusunun yirmi mil şi- malinde iken, isyan (etmişlerdir. Bu yer, Sungari nehrindedir. Muhafızlar gemiyi zaptedip yağ: ma etmişler, beş Japon iki koralı ve bir Çinliyi öldürerek, birçok yol- cuları denize atmışlardır. Yolcu- lardan çoğu da yaralanmıştır. A- siler, bü; mikyasta afyon alıp gitmişlerdir. Yanan şehir Şimdide kıtlık tehlikesi- ne maruz bulunuyor NEVYORK, 19.A.A. — Dün, yanğın neticesinde harap olduğu bildirilen Nom şehri şimdi de kıtlık tehlikesine maruz bulunuyor. Bir- çok gemilerle, şehrin 2000 kadar nüfusuna, derhal erzak yetiştiril. mesi emri verilmiştir, Şimdiki halde, Nome'de mevcut yiyecek ve içecek halka azar azar dağıtılmaktadır. Ahali, her türlü yağmaya mani olmak için, hususi devriyeler teşkil etmişlerdir. Yangın, ahşap bir evin damma sıçrayan bir kıvılcımdan çıkmıştır. Japnya ve Vaşing- ton muahedesi Bunu tadil edecek bir mu- ahede yapılması isteniyor TOKYO, 19.A.A. — Hariciye ne zaretinin nakili kelâmi, hüküme- tin, harp aleyhine olarak İngilte- re ve Amerika ile yeni misaklar yaptığı haberini tekzip etmiş ve demiştir ki : -——Japonya, Vaşington muahede- sini tadil edecek veya onun yerine geçecek bir deniz muahedesi yap- mağa karar vermiştir. Ve gelecek sene yapılacak olan deniz konfe- ransının akamete uğraması ihtima- line karşı hazırlanmakta değildir. Havanada bombalar patlıyor HAVANA, IS.A.A. — Dün, şehrin muhtelif noktalarında 35 ka dar bomba patlamıştır. Yalnız iki kişi yaralanmış, zarar ve ziyan ol- nd ire de, vaziyet çok gergin- ir. ya gelmesi müşkül bir mesele teşkil e diyor, Alman turistleri, tabüdir ki bu seyahatlerden vazgeçeceklerdir. Bu- larındı Bunlar caddelerde çingüne gibi dolaşıyorlar. Ve o kendilei sık para veriyoruz, Bu gibilerin takın- dıkları sıfat, turist sıfatıdır. (Giornale d'ltalia) Kadın amele olursa Italya hükümeti, işsizlik buhranıne izale etmek için, amele kadınları hak- kında, sanayi (o sendikalarına talimat vermiştir. Malüm olduğu üzere Italya hüküme- ti, kadının amele olması aleyhindedir. Kadının sanayide, madenlerde ve u! mi işlerde bulunması cemiyet için bü- yük bir tehlike teşkil eder. Bu tebliğ diyor hi: Kadın amele ve ya işçi olursa vahim tehlikelere sebe- Biyet verir. , Bugünlerde hükümetin halledeceği iki mühim müşkül sardır 1 — İşsizlik buhranı, 2 — Nüfes harekât. Kadın amele olduğu takdirde, ha- dın müstakil olur ve ancak şahsını ve Trakyada iktısadi tetkikat ANKARA, 19 (Telefonla) — Trakyanın iktisadi tetkikini yapmak üzere bu akşam biz heyet hareket etmiştir. Heyet Iktısat is mayi tetkik heyeti reisi Ilhami Nafiz, iç ticaret umum müdürü İsmdü a SE Mektupçular arasında değişiklik ANKARA, 19 (Telefonla) — Tekirdağı mektupçuluğuna Kırşe” hir mektupçusu Sevki, Kırşehire Tokat mektupçusu Hüseyin, Sinap mektapçuluğuna İsparta nüfus müdürü Rifat, Maraş meklupçuluğ una Tekirdağı mektupçusu Yaver, beyler tayin edilmişlerdir. İParlâmentolar kon feransına iştirâ edecek Fransız heyeti geliyor İZMİR, 19 (Milliyet) — İstanbulda toplanacak > parlâm, konferansına iştirak edecek olan eski Fransız Maarif nazırı M. Rot tonun riyasetinde (25) kişilik Fransız heyeti murahhasası Patriy& e şehrimize geldiler heyet arasında eski müstemlekât la vardır. Ayni vapurda beş kişilik İrlânda murahhası heyeti de vardır. Mi | rahhaslar vapurda vali muavini ve mektupçu tarafından karşıl: lardır. Misafirlerden bir kısmı hususi bir motörle Efese giderek har” beleri ziyaret ettiler. Bir kısmıda şehri gezdiler. : Murahhaslar vapurda Vali Paşa, Fırka reisi ve belediye reisi $€ reflerine bir ziyafet vermişlerdir. Vapur yarın sabah dokuzda İstan * bula hareket edecektir. : Üzüm fiatlarını yükseltmek için İZMİR, 19 (Milliyet) — İnhisarlar baş müdürlüğüne borsadan Ü züm mübayaası için emir verilmiştir. Bu suretle üzüm fiatları da yükseltilmiş olacaktır. Cumartesi günü mübayaata başlanacakti” Satın elınacak mikdar malüm deği idir. e eli Trabzonda Gazi güreş günü TRABZON, 19 (Milliyet) — Bu akşam Halkevinde spor şubesi gö reşçileri Gazi güreş gününü kutlulamışlardır. Müsabakalara 14 güref“ çi girmiştir. Müsabakaların sonunda büyük kurtarıcı hakkında hey&* canlı hitabeler irat edilmiştir. P Emniyet umum müdürü geliyor EDİRNE, 19 (Telefonla) — Trakya umumi müfettişliği baş müş&” virliğinden Emniyeti umumiye müdürlüğüne tayin edilen Şükrü Be bu akşam konvansiyonel trenile Ankaraya müteveccihen Edirnedef ayrılmıştır. Şükrü Bey, Ibrahim Tali Beyle müfettişlik vilâyet, kumandanlık, be“ lediye erkânı ve bütün memleket münevverleri tarafından çok sami” mi bir surette uğurlanmıştır. İktisat Vekilinin tetkikatı SAFRANBOLU, 19 (A.A.) — Iktısat vekili Celâl Bey bugün Zor guldaktanı otomobille Cumaya oradan trenle Safranboluya geldi, (6 zahüratla karşılandı, Vekil Bey gelir gelmez demir ve kimya sanayi nin kurulacağı yeri tayin için tetkikatta bulunan madenler umum mü dürü Bekir Vehbi Beyin reisliği altındaki mütehassıs heyetten tetkik” leri hakkında malümat aldı. Yarın Filyosa gidilecek sonra Zonguldü” ğa dönülecektir. MARE Pera ZONGULDAK, 19 (A.A.) — Iktısat Vekili Celât Bey Safranbole” daki tetkikatını bitirdikten sonra bugün refakatindeki zevat ile bir | likte otomobille saat 16 da Şehrimize dönmüşlerdir. : Vekil Bey yarın da tetkiklerine devam etmek üzere Ereğliye &€ deceklerdir. Her tarafta soğuklar başladı ANKARA, 19. A.A. — Dün gece hava sühuneti fevkalâde 0l& rak çok düşmüştür. Eskişehir ve Boluda sıfırın üstünde bir dere: kadar ve Kütahya'da sıfırdan aşağı bire düşmüştür. Hava sühuneti Sıvasta sıfırdan aşağı iki, Kars'ta sıfırdan aşağ üç dereceye inmiştir. DUKLARIMIZ ) UDUKLARIMIZ İran şahı Hz.nin zevcesi Berlinde BERLİN, 19.A.A. — İran şahının zevcesi Pehlevi Hzretleri İ* viçreden buraya gelmiştir. Alaska'da bir şehir yandı NOME, (Alaska) 19. A.A. — Bülün şehir bir yangın neticesi harap olmuştur. 1500 kişi yurtsuz kalmıştır. Hükümet halka yardı” için altı harp gemisi göndermiştir. Yol konferansı murahhas-| Milletlerin larının Potsdamı ziyaretleri Yakla şması için POTSDAM, 19, A.A. — Münih yol gl *47 — (Bayı 1 inci sahifede), konferansına iştirak eden emurahhaslar- || Sum iç dereye M. Benan yiyaset dan bir gurup dün buraye gelerek bu- | mesi fikrimce falıhayırdır. Ellinci Yö gün şehrin tarihi kısımlarını, iş kam- | mümünü ahiren desit etmiş olsaydık, pini ve milli iş hizaeti mektebini ziya- | © münasebetle her şey söyl ret ettikten sonra Berlin'e hareket et- | kendisi hakkında çok şeyler miştir, dim, Asamble ve onu icra organi (Og konseyin yapacağı mesaiyi ve âzasıni ; vellüp eden mesuliyeti müd ç dostluk ve hali d girişimin Ti kipa mmecii çek İİ tum Tevfik Rüştü beyle ayni zamani” | sadüf etmesi de fali hayırdır. M. iLtvinof'dan sonra Tevfik Bey aşağıdaki nutku söylemiştir * “ Reis efendi, söylediğiniz den dolayı size teşekkür ederin” za gösterdikleri hüsnü kabulde” layı bütün konsey âzasına dan ve gerekse fizyolojik noktai naza- rından iş kadına fena bir âmil vazife- sini görür, Bu âmil, tevellüdat ve nes- lin tekessürü aleyhine mühim tesir gös- terir, Kadın amele, milletin erkek işçileri» ne karşı en korkunç bir rakiptir. Ame- le kadın, işsizlerin adedini çoğaltır. Çünkü erkeklerin vazifeğini işgal eder. Bir amele kadının bazan kendi ailesi- nin hayatını ve maişetini temin ettiği varittir. Lâkin ir veya iki şahsın ha- yakımı temin isin binlerce nüfus mahe lar. hareket etmemiştir. Yegâne milletler cemiyetinin hikmeti olan büyük davaya, mütevazi nisbetinde, hizmet etmekti. timin şimdiye kadar takip yaset ve milletlerin yaklaşması da elde ettiği semereli neticeler” tereken takip ettiğimiz eserin tabfe" kuma olan çözülmez rabtrasıni il ren en iyi delildir. pa Türkiye, bu ruhtan derin bir # i te mülhem olarak konsey meye iştirak edecektir. Bu münasebeti? nimle aynı zamanda muhterem | yet mümessili dostum M. İlrieğin da iştirakini görmekten bi m ve alam geyiği gözel rım ve da söyledi r lerden dolayi kendisine hararst* (li Popolo d'ltalia) Yağmura karşı sigor- talı tenezzühler Holânda demiryolları idaresi tenez- züh gezintileri için yağmara karşı bir nevi sigortayı andırır tedbirler almış- tır, Yani tenezzühlere iştirak edenler mahalli maksuda kadar sefer ücretle- rini her halde kendileri ödeyecekler, fakat gidilen mahalde yağmur yağa- cak olursa tren, tenezzühe iştirak eden leri ücretsiz olarak geri getirecektir. ( Pariser TAGEBLATT)