20 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Deniz ticaret filomuz Denizyolları idaresi sekiz vapur yaptıracak Idare, ihracat eşyamızın nakli için şilepçilik işlerile de
 Buğday ihracı “ Ankara 19 — Bu sene beş milynı Tiralık buğday ihraç edeceanlaşılıyor. Elektrik şirketi harice göndermek üzere
 Önümüzdeki teşrinin birinci gür nü, bütün resmi mektepler - gil yeni Haydarpaşa lisesi de  açılaCaktır. Bir seneden ziyade
 Mecidiye köyüne tramvay işlemeğe başlıyor Şimdilik arabalar köye 250 metre mesafeye kadar sefer yapacak Mecidiye köyünün...
 Ismet Paşa bu akşam gıdıyor Meclis relsi Ki met paşalarla Dahiliye vekili Şükrü Kaya bey dün Yıldızda - eski Başvekil İsmet
 AKŞAM Bugün 17 yaşında Bugün AKŞAM on yedinci yılına girmiş bulunuyor. Gazatelerin yıldönümlerini bir | kaç satırla...

Oike ile kalkan... # AKŞAM ..Zararla oturur), Sene 17 — No: 5729 — Fiat er yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 20 Eylal 1934 Bugünden itibaren.. Mecidiye köyüne tramvay işlemeğe başlıyor Şimdilik arabalar köye 250 metre mesafeye kadar sefer yapacak bir otobüs Şişlinin on beş dakika uzağın- daki Mecidiye köyü son seneler içinde çok büyümüş, o mamurlaş- mış, şehrin güzel bir sayfiye yeri olmuştur. Mecidiye köylülerin © başlıca dertlerinden biri gidip gelme ve sitası olmamasıdır. Köylüler, Şii lometrelik bir mesafe olduğu için tramvayın köye kadar uzatım sini istiyorlar, bu olmadığı tak- dirde tramvay deposundan epey- ce ileride hattın nihayet bulduğu noktaya kadar tramvay işletilme- ini rica ediyorlardı. (Devamı 2 nci sahifede) * “Haydar Pş. lisesi açılıyor İçinde 4 mektebi barındıran bu bina çok güzel bir müessese oldu üzdeki teşrinin birinci gü- Önür nü, bütün resmi mektepler gibi, yeni Haydarpaşa lisesi de açıla” caktır. Bir seneden ziyade metruk Kalmış olan bu binanın, üç ay için- de 1500 leyli ve nehari talebe ledim. Odaciya kartımı uzattım, az sonra müdürün odasına gi dim. Saffet bey, kolları sıvalı, el de bir kurşun kalem, masanın üs- tünde duran büyük bir plânın ba- gına geçmiş, yeni muavin arka- daşlarma mektepte yapılan tadi- kısımların nasıl ayrıldığıni, talebenin nasıl giri Anlatıyordu, Beni görüne — Mektep hakkında malümat almağa geldiniz, değil mi? dedi. ül. Hazır arkadaşlara an mektebe gönderdik. Arkadaşımız gördüklerini şöyle anlatıy, Kadıköyünden 8 tramvayina bi- nip eski tip fakültesinin önünde indim, Vakit grken olduğu için | niyetim biraz binanın etrafında dolaştıktan sonra İçeriye girmek ti. Halbuki kapıdan giren çıkanın hesabı yoktu, faaliyet çoktan bağ- lamıştı. Kapıcıya müdür beyin gelip gek mediği İçeride arka- daşlarile müzakerededir, dedi, Muhteşem demir merdivenden çıktım. Muazzam sütünların ara- sından geçerek kapısındaki kala- balıktan müdür odası olduğunu mektebi, lise ve orta mektep ol. mak üzere 3, tatbikatı da sayarsak 4 muhtelif mektep vardır. Şimdi olmazsa bile ileride pek kalabalık olacağına şüphe olmıyan bu mek- teplerin hep bir arada bulunmasi, sordum, #auhtelif yaşlardaki talebe arada yatıp kalkmaları, yi; meleri ne kadar olsa di in bir olur. AKŞAM Bugün 17 yaşında Bugün AKŞAM on yedinci Yılına girmiş bulunuyor. Ga zatelerin yıldönümlerini bir haç satırla okuyucularına ha: Ber vermeleri bizde âdet ol. muştur. Bu itiyada uygun hav reket etmiş olmak için bugün kalemi elimize aldığımız man gözlerimiz, gazetemizin Bu geçen on altı yıllık hayatın da kazandığı en değerli mü kâfat diye telâkki ettiğimiz bir iftihar lâvhasına, muhterem Başvekilimizin Cumhuriyetin onuncu yıldönümü münasebe- tile neşrettiğimiz. fevkalâde nüshaya fotoğraflarını ithaf ederken AKŞAM hakkında lâtaf buyurduklari kıymetli sözlere ilişti, Bu seferki yıldönümümüzde muhterem — okuyucularımıza geçmiş yılların hesabını verir- ken kıymetli Başvekilimizin cihandeğer sözlerini naklet- mekten daha iyi ne yapabi- lirdik?, “Bu resmi Akşam gazetesi. ne sevgi ile gönderiyorum. Akşam gazetesi milletin ma- temli günlerinde çıktı. İlk günden ; itibaren temiz ve ileri fikirler için mücadeleye atıldı, Milletin hayatının bir saz hifesi ve inkılâpların daima dikkatli gözcüsü olmak ve ken- di hayatını intizam ve kudret. le idare edebilmek Akşam'ın mazhariyetidir. - İsmet, Muhterem — Başvekilimizin gazetemiz hakkındaki bu çok kiymetli. iltifatların sonsuz şükran hislerile burada tek. rarlarken Akşam'ın daima bu iltifata lâyık bir gazete olma- ğa çalışacağını vadeder ve aziz okuyucularımıza her zaman göslerdikleri alâka ve tevec- cükten dolayi teşekkür ederiz. Buğday ihracı ” Ankara 19 — Bu sene beş mil yon liralık buğday ihraç edece- imiz aalayılyor, Elektrik şiki harice göndermek üzere 3000 ton buğday satın alacaktır. © Telefon e 2APAD (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) 20113 (Klişe) Deniz ticaret filomuz Denizyolları idaresi sekiz vapur yaptıracak Idare, ihracat eşyamızın nakli için aliye- tini genişletmesi üzerine mühim. bir proje hazırlanmaktadır. Bu Proje hazırlanırken en ziyade göz. önünde bulundurulan nokta deniz Gicaret filomuzun yeni vapur kuvvetlendirilmesidir. Bugün ida- renin elinde bulunan vapurlar es- kidir. Eski vapurların ise masrafı yenilerle kıyas edilemiyecek de- Fecede çoktur. İkinci bir nokta da idarenin yal- niz yolcu nakliyatile kalmıyarak şilepçilik işlerile de alâkadar ol. şilepçilik işlerile de uğraşacak nini en yeni vapuru olan Ege masıdır. Şileplerimiz ihracat ep- yamızı daha kolay ve daha ucuz #urelte cenebi memleketlere götü- recekti Projenin aya kadar tamam- lanması ve bir kanun lâyihası ha- ine getirilerek Mille Meclisinin vu içtima devresine yetiştirilmesi imit ediliyor. Başvekil İsmet pa- #a idarenin müstakbel iş progra- mile yakından alâkadar olmuşlar ve lâzım gelen hazırlıkların çabuk. yapılmasını muvafık | görmüş lerdir. e Z (Devami 2 nci sahifede) , paşa bu akşam gidiyor Meclis reisi i, Başvekil İs- met paşalarla Dahiliye vekili Şük- rü Kaya bey dün Yıldızda eski merasim dairesini ziyaretle bey- nelmile! parlâmentolar konferan: Sının toplanacağı salonu ve daire- leri gezmişlerdir. Büyük Millet Meclisi ikinci reisi Hasan bey ken- dilerine izahat vermiştir. Resmi- mizde Kâzım, İsmet paşalarla Şükrü Kaya ve Başvekil İsmet paşanın bu ak vdeti muhtemel. Fransız heyeti geldi Beynelmilel parlâmentolar kon feransına iştirak edecek olan es- ki Fransız maarif nazıri M. Ros tanım altında 25 kişiden mürekkep Fransız heyeti Marsile yadan şehrimize gelmiştir. | | tahmin ettiğim odaya doğru < N | ! Uyaşuk adam