20 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

20 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

20 Eylül 1934 AKŞAM 53 yaşında âşık Duglas, Don Juan filminde beğenilmedi Duglas Fairbanksın son fi olan Don Juan Londrada göster miştir, İngiliz gazeteleri bu filmi yi bulmamışlardır. zeteler Duglasın genç bir âşık ha- raretini gösteremediğini yazıyor- lar. Bazı gazeteler ise «bu filimde Duglas değil, gölgesini gördük» diyorlar. Filhakika Duglas bugün 53 ya- şındadır. 53 yaşında gene âşık To- lü yapılamaz. Duglastan ziyade bu rolü verenler tenkit ediliyor. Willlam Povel, sağda Po boşanma görülen” Carole Lombard Mevsimin en mühim hadisesi | SİNEMA | YILDIZLARI| aj ilminden bir ssnnede Meşhur komik Buster Keaton Pariste çevirdiği Chemps Elysee: Moris Şövalye Altı hafta istirahat için Fransaya geldi Meşhur Fransız artisti Moris Şövalye pazar günü Amerikadan Artist, ken. | «Fransaya altı hafta dinlen mek için geliyorum, Doğruca Kan şehrine gideceğim, orada dört haf- ta istirahat edeceğim. 15 leşi evvelde Londradan tekrar P. döneceğim, Ve 10 teşrinisanide Amerikaya hareket edeceğim.» Hollivutun sevimli artistlerinden Norma Chaarer son çevirdiği fitmdar nir sahnede Roin»u.yada sinema idaresi Romanya hükümeti bir sinema idaresi tesisine karar vermiştir, Bu idare bilhassa Romanyayı sinema vasıtasile harice tanıtmak ve mem- İekette sinema sanayiinin esas rını kurmak için çal Sahife 9 Terbiyevi filimler Almanyada büyük ehemmiyet veriliyor Alman filim şirketleri terbiyevi filimlere çok. ehemmiyet lar. Ufa şirketi bu sene Jim. hazırlamıştır. lardır; Lippizarerdeki gençlik, Adriya- tik denizinin sahilleri, Kahire, Kuş riyor- in 28 fi- İsimleri muhacereti ve kuş bakımı, Nebat- ların kuvvetleri, Çikolata, İnkola- Tın ve Aztekerlerin Kültürü, Çin, en hakiki olduğu tarafı, Peking ve imparator sarayı, Ufa sesli filim atelyeleri, Yeni: otomabil yolları, Hafif atletik ve on yarış, Goreh Bach mektep gemisi, Orman ve av, Ormanda, Sesler, Renkli kuş- lar, İsar şehri, Dağlar arasında, Nebatların lisanı, Orkideler, Ka- Finca devleti, Yıldızlı sema, Fırtı- na ve akıntılar, Bayreuth oyun- ları, Tayyare adası, Kürenin mü- cizeleri, Harmonika sevdası. Bunlardan başka da üç büyük yapılmıştır: larak : Dağlar âlemi. ibergten Berehtes- 3 — Hansehin izleri üzerinde. Bunların bir çoklarından eene- bi lisanında nüshalar da yapıl maktadır. Emil Yannins yakında Fran- sız krallarından dördüncü Hanri- Ye ait bir filim çevirecektir. Sinema haberleri Meşhur Samson ve Dalilah operası Amerikada filme çekile- cektir. Filmi Cecil de Mille idare edecektir. Bas rolleri Myriam Hopkins ve Henry Wilcoxon yar | pacaklardır.