20 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

20 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Ilk havagazı Havagazını ilk defa fener gibi yakan Frasız mühendisi Löbon- Tur. Ondan sonra 1802 de İngiliz Murdoch bu icadı meydana çıkar- dı, havagazı lâmbaları yaptı. Bir buçuk asır evvel, bir kömür Amele çalışırlarken, bir meşa: lenin üstünden, acayip kokulu bir hava geçmiş ve geçerken parlar maştır. z İ Ameleler korkarak kaçmışlar, İ fakat alevin, iki metre boyunda, bir metre eninde, rahat rahat yan. makta olduğunu görünce yaklaş mışlardır. Amele alevi şapka sal. lıyarak söndürmüştü Fakat o noktaya ne zaman bir meşale getirilse, alevin parladığı: nı görmüşler, Bunun üzerine Bu gazın fışkırdığı noktaya bir bora lahıp gazı yerin dibinden yerin yüzüne çıkarmışlardır. Bu, İlk havağazı borusudur. 8 Temmuz 1684 arikli bilmecemizi doğru» balledenler. don Malatya töpa müdür kzı Meli. bat hanım üçünen bediyomiz olan Lon- Kİ araya gilple Gey. İyahat eserini almıştır. Korkuluğun ne demek olduğu- nu bilirsiniz. Bizim tarlalarda gör- müşsünüzdür. Yalnız bu korkuluk Afrika tarlalarına dikilen bir kor- kuluktur. Hus yikkat edi. niz, elinde okla yay var. Resi kıldı. Çöle sayfiyeye çıkmağa ka- rar verdi. Kimse kendisini rahatsız etme- sin diye, hüviyetini saklıyarak yahat ediyordu. Beraberine elli Dördü sedyesini tayi- le almıştı. yordu, in göbeğine çadırini kurar kurmaz, telâşla sadrıazamı geldit — Sultanım, köleler isyan etti ler. Dört deveyi kumlar yuttu. Ufuk karardı, müthiş bir kasırga geliyor. Bunun üzerine Sultan Yabunül Raşit bir kartpostal aldı ve en sev. diği dostuna şunlari yaz «Hava çok güzel, Sayfiyede Iyi vakit geçiriyoruz. lâle.» ... Sultan Yabunül Raşitin maiye- tünde mürekkep kadar kara bir zen- ci köle vardı. Bir gün sıcaktan bu: nalan sadrıazam çadırından çıktı. Bir de baktı, zenci köle sırtüstü kumlara uzanmış yatıyordu. — Orada ne yapıyorsun? — Güneş banyosile karariyo- rum? ... Sultan Yabunül Raşit servetini Burun ni ği zat, yeni ta uzattığı zaman burnu kâğıtlara değiyor” du. Oyunculardan birinin canı sıkıldı, Ce binden mendilini çıkardı ve uzun burma yapıştı. Öteki haylardır — Ne yapıyorsunuz? — Kusura bakmayınız, kendi burnum sandım da silecektim! Nihat Saad Hikmet Bu kasanın bir tek anahtarı var- dı, bu anahtar da Sultanın boy- nunda idi tn, kimi: yordu, plâtin olduğunu si usulca anahtarı buldu, kasayı açtı, Akşam Bilmecesi İsim; 20 Eşini 084 . 5 harfli bir kelimeyim. 2. 1 im «yama», 4. 5 im «yama» dır. Or- tama bir harf koyunuz ki <hey- yanlara yem olarak verilen döğül- müş hububatın ince kabukları» meydana çıksın. Bilmecemizi doğru halledenler. den birinciye: Yarım düzüne iyi cins mendil. ikinciye: Perger takı. doğuyor eseri, ayrıca 200 oku; nımıza muhtelif hediyeler verile- cektir, Resimde, bu tehlikeli maniayi atlıyan genç süvari, 15 yaşında bir kızda, Güzel ata binmenin güzel şey olduğunu siz Ye itiraf edersi niz ya? Masal içinden çıka çıka ne çıktı der- siniz? Bir adet Yo-Yo!.. Altı hafta sonra su kalmadı, Köleler susadı. Yalnız üç matra suları vardı., Fakat Sultan Yabunül Raşit mütemadiyen su isti Onu da içti. Fakat bu kadarla da kanaat et- öhedi.. Gene su istedi. Üçüncü matrayı da verdiler. Sultan serinlemek için bu son matranın suyu ile kumları suladı. Sonra çömeldi, ıslak kumlarla ha- Haur açmağa başladı. ... Sultan Yabunül R: tine dönemedi. öldü. Fakat yerine kimse sultan olmadı. Çünkü memleketi halkı sultan hüviyetini gizliyerek seya- hate çıktı, hüviyetini saklıyarak avdet etti, gene hüviyetini saklı. yarak bize sultanlık ediyor, de- diler. Aksi sada Adamın biri, İiğinin bir noktasın- da hürikulâde aki sada olduğunu iddin diyordu. Bumu isbat için, bir kaç © arkadaşını sağırdı, Ve bundan vel de, uşaklarından birini bip köşesine sakladı ve kendisine lâzım. Gelen tenbihlerde bulundu. Haykaracağı cümlenin son cümlesini tekrarıyacaktı Davetliler geldiler. Çiflik sahibi hay. ardı; — Ahmet orada pasın? Ahmet cevap verdiz — Bir saattir buradayım efendim! İs KART BİRIKTİRENLER| Son zamanlarda fotoğrafçilık fev kalâde - ileriledi. Bugünün fotoğraf» gılık sanayii ile dün- kü fotoğraflar ara- sında dünyalar kaz dar fark vardır. Bugün © gerek cam ve peliküllerde, gerek kilişelerde her türlü değişik likler yapılıyor. Resmimizde gör. düğünüz dağın ete- ğinde, işten çıkan amele dinlenmek: Bir klişe oyunu mi biraz çevirirse niz, dağın, ağzı, burnu ve gözleri noksansız bir in san resmi olduğu nu görürsün Fotoğraf ile ya- pilân hileler 6 ka- dar çoktur ki in- san hayret içinde kalır. Fotoğrafla kısa bir uzun boylu göster- mek, ufak bir çu kura uçurum his ni vermek pek ko- laydır. Ağacın kıymeti Amerikada bu seneki kuraklık bir facia halini aldı. Kuraklığı belli başlı sebebi, Amerikalıları önlerine gelen ormanı kesip, $€- hirler inşa etmeleri, ormanları tar. la yapmalarıdır. Ağaçsız yerlere yağmur pek ender yağar. Şimdi Amerikalılar, yeniden or- man yetiştirmeğe | başladılar. 346.000 işsiz ve 12.000 kırmızı de rili insan büyük bir orman yetişti. receklerdir. Ormanın uzunlağu 16.000 kilometre, eni 160 kilomet- re olacaktır. Orman sahası Kana- 'dadan Teksasa kadar uzanacâktır. Bunun için 300.000 kilometre tel alacaklar, orman sahasının et- rafına gereceklerdir. Telleri ger- mek için 50 milyon kazık lâzm gelmektedir. Orman sahasına taşınacak mal- Zemeyi 50.000 vagon taşıyacak ve 1 milyon #rank sarfedilecektir. Gobi çölllerine de mütehassıs ai gönderilmiştir. Oradan rütu- beti muhafaza edecek nebat bur Tp getireceklerdir. Mw | 2 Ağustos 1034 hall bilmecemizi doğru halledenler. den Gireson hukuk hekimi. Ayni kızı Meğliba, açoncü hediyemiz gi olan bir kutu faanl oyuncağı almıştır. Ölülerin mezarları temiz tutu- ur. Çiçek ekilir, arada sırada bir çelenk konur, Japon mezarlıkla- rında görülen hediyeler başkadır. Onlar ölülerine eşya hediye eder- ler, Bu mezarın önünde bir çift terlik kutusu görülüyor.