20 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

20 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Bağlık, bahçelik bir kasaba Hayrebolu çabuk inkişaf ediyor, “ kasabada güzel bir park yapıldı Alpullu 10 (Hur susi) — Üç sene evvel Tekirdağına e geçerken iki üç E saat ziyaret et. PİMİ çim Hayrebolu İİ kasabasını bu defa bambaşka yeniliklerle dolu buldum. Yirmi dört saat ika metimde gördük» lerimi ve işittik- lerimi, bu ay da bulunan diğer ufak kasabalara nümune olabil mesi temennisile mubtasaran yazmağı faydalı bul- dum: Trakya gençlerinden mliteşeb- bis birisinin himmetile elektrik nuruna kavuşan bu ufacık ziraat kasabası geçen liç sene zarfında Adeta şeklini değiştirir derecede imara doğru yürümeğe başla maştar. Alpullenun cenubunda ve on sekiz kilometrelik bir şosa ile Alpulluya bağlı olup bir sırtın üzerinde inşa edilmiş ve şarkında bulunan ovaya kakim vaziyette yapılmış güzel, havası, suyu iyi ve ahalisi münhasıran ziraatle meşgul olan bu kasabada maarif İ bostanları memleketin güzel 'Hayroboluda Nurdirek parkı bayatı iyi olmakla beraber ufak tefek sanatlar da her gün ilerliyor. 4208. nüfuslu olan bu kasabada iki ilk mektep, dört cami, doksan dükkân, bir hamam, devairi res- miyeden maada 900 kadar ev, iki fabrika, bir elektrik fabrikası, bir su değirmeni, bir de dispanseri vardır. Etrafındaki bağ, babçe ve bir kat daha arttırmaktadır. Cuma günleri hemen bütün kasaba halkı bağlara gidiyor. Civar köylerden de buraya Özüm yemeğe gelenler gün geçtikçe goğalmaktadır. Kasaba ortasında “Nur direk -; Parkı, tesmiye olunan bahçesi, memleket ibtiya- canı tatmin et mekte ve bilhas- sa gece hayatı daha parlak bu- lunmaktadır. Nur direk sabahaka- dar yanmaktadır. Haber aldığıma göre Alpullu şe- ker fabrikası ge- yek kömür itha- It, gerek şeker ihracatı için kısa yol olmak itiba- rile Alpullu-Hay- rebolu » Tekirdağı arasında geniş, hatlı dekovil yaptırmak tas yurundadır. Hayreboluda temas ettiğim ahali bu hayırlı haberin bir an evvel sahai faali yete çıkmasını temenni etmektedirler, Kaymakam vekâletine gelen Çerkesköy nahiye müdürü Edip beyin henüz pek kısa olan bura daki memuriyetinde müsmir faa- Viyeti görüldüğünü halk şükranla söylüyor. Güzel kasabayı nurlara garkol duğu zaman istemiye istemiye | terkettim. — Selma Nezihi Gemlikte yarışlar - Deniz yarışları çok meraklı oldu Gemlik 17 (Hususi) — Burada Spor faaliyeti çok canlıdır. Son günlerde 1500 metrelik ko; yapılmış, birinciliği Spor klül gençlerinden Musa, bisiklet yarı- şında Osman, 100 metre sürat müsabakasında Sami, çuval yarı- şında Necati kazanmışlardır Deniz yarışları çok meraklı ol muştur. Fitalar yarışında erkek- lerden Spor klübünden Ali, Meb- met, Nuri beylerin iki çifte fıtası birinci, hanımlar yarışında Istan- bul misafirlerimizden Tendü ve buradan Leman, Müveddet ha- mımlar birinci, Güzide, Musl © Abifet hanımların Ataları da ikinci gelmiştir. Bir profesyonel yarışında bü- yük bir farkla Salâbaddin bey birinciliği almıştır. Beş çifte ala” mana yarışında Hüseyin reisin idare ettiği alamana az bir farkla birinci olmuştur. 400 metre yözme yarışında birinci Musa, ikinci Nureddin beyler gelmiştir. Vaktin geç ol- 'masından matör yarışları yapıla mamıştır. Izmir vilâyetinde rüam mücadelesi Teşriniewvelde İzmir vilâyeti dahilinde yapılacak rüam müca- delesi programı hazırlanmıştır. ektir, Herkes beygirlerini baytarlara mallein tatbik Gölürmiyenler | hay- van sağlık zabıtası kanununda ya- gılı cezalarla cezalandırılacaktır. ettirecek size © “a nışa başlarlarken, ortada fıtalar (birinci gelen fıta ) aşağıda hanımların idare ettikleri #taların yarışı Zeytincilik kongresi Kongrenin Edremitte toplanması kararlaştırıldı Edremitte zeytincilik kongresi toplanacaktır. Kongreye zeytin ntakalarının murahbasları ve Ziraat vekâletinin zeytincilik mü- tehassısları da iştirak edecek lerdir. Kongrede zeytinlerin muhafa- zası, iyi bakımı ve istibsalâtın ar- ılması ve zeytinyağı ihracatının ami miktara çıkarılmasının te- mini konuşulacaktır. Kongrenin irat vakâletince tesbit edilecektir. Yaralı leylek Ayağında Lehistandan salıverildiğini gösteren bir halka bulundu Adanaya tabi Gerdan köyün- den Bayram oğlu Derviş ağa, Ağba mintakasında, kanadı kırık ve ölüm halinde bir leylek bul. muş ve leyleğin ayağında da şu yazılar bulunan bir halka gör. müştür. MUSZ00L. POLON, POLONLA — YARSOYJA 2 812, BETOUR Buna nazarn, bu leyleğin; bistanın merkezi olan Varşovada bu işlerle uğraşan bir müessese tarafından salıverildiği — anlaşık maktadır. Zavallı leylek oradan kalkarak ta buralara kadar uç- muş, gelmiş 've çok muhtemeldir. ki son aylarda Anadoluda kartal larla leylekler arasındaki muha- rebeye de iştirak ederek yaralan: mıştır. fus sayımına hazırlık faaliyetine itina ile devam edilmektedir. Bü- tün kapılar yeniden numaralan- mıştır. Yeni sayımda kasaba nü- fusunun on sekiz bini geçeceği söy- leniyor. 28 sayımında alınan ne- ice 14,600 idi. Bu suretle Zilede nüfus altı senede 4,000 den ziyade artmış oluyor. Ankara için Gazi Mustafa Kemal adı Ankara 18 — Ziraat vekaleti tercümanlarından Raif Nezihi bey belediyeye verdiği bir istida ile Ankaranın adının Gazi Mustafa Kemal adına çevrilmesini teklif etmiştir. Zilede nüfus sayımı için hazırlık! Zile 13 (Hususi) — Umumi nü- | pa 20 Eylül 1994 Ankara ara mektupları Tapu idaresinde yeni teşkilâta başlanıyor Seyyar tapu memurluklarının çok faydah olacağı şimdiden anlaşılmaktadır Ankara 18 (Telefonla) Büyük millet meclisi yakında açı- lacaktır. Meclisin bu içtima dev- resinde lapu umum müdürlüğü ta- rafından hazırlanıp ta adliye en- cümeninde müzakere edilmekte olan «seyyar tapu memurlukları ihtası» tarafındaki kanun lâyiha- si çıkarılacaktır. Bu löyiha kanı- | niyet kesbetiikten sonra tapu mu: amelâtı üzerinde bilhassa köyler- de sahipleri belli olmıyan gayri menkullerin tescillerine başlan» mak suretile yepyeni ve mühim bir işe girişilmiş bulunulacaktır. Bir gazete «tapu seyyar me murluklarının» ihdas edilme: de hiç bir fayda olmadığını ileri sürerek bu teşkilâtm Türkiye icin lüzumsuzluğundan — bahsetmişti. Bugün kendisile görüştüğüm tapu ve kadastro umum müdürü Cemal yor kiş seyyar tapu memurlukları ih- dası bilhassa Türkiye için çok lü- zumlu bir iştir. Bu teskilâtın fay- dasını kanunun tatbikine başlan- dıktan üç dört ay sonra çok açık olarak göreceğimize tur. Cemal bey diyor «— 933 senesinde Afyonka- rahisar köylerine seyyar bir ta- beyin beyanatından — anlaş pu memuru gönderdik, Bu me- mur iki ayda iki köyde 1561 gay- ri menkulü tapuya raptederek se- netlerini çıkardı. Bu memurumu- zun verdi ayağına m rapora göre; köylü run gelmesi ile gay- ri menkulünün tapuya yaptedil. mesinden son derece memnun olmuştur. Hattâ Afyonkarahisar vilâyeti 933 senesindeki bu tecrü- beden alınan iyi netice dolayısile 934 yani içinde bulunduğumuz senede de bir seyyar tapu memu- Tu gönderilmesine lüzum göster miştir, «Başka köylerde de yaptığımız. bu tecrübe bize çok iyi neticeler verdi. Tapu seyyar memurlukla- Tı ihdas etmemize yegâne sebep ve âmil işte bu tecrübelerden al dığımız müsbet meticelerdir. Şu- Tası muhakkaktır kiş iki ay zar fında köylünün gayri menkulünü tapuya raptetmek ve iki köyün ini bitirivermek mühimce bir iş- tir. Bu iş yani köylere seyyar ta- pu memurları göndermek katiyen külfetli olmıyacaktır... «Hazırlanan istatistiklere baki- lırsa 933 senesinde Afyonkarahi- sar merkezinde bir sene zarfında 1603 gayri menkul tapuya bağlam İ mıştır. Halbuki seyyar memuru. muz iki ay içinde 1561 gayri me kulü tapulandırmıştır. ki fark mikyas kabul etmiyecek İğ derecede yüksek ve mühimdir. (5ğ «Köylüye bir kolaylık olmak üzere gayri menkulün tescil mü o a resini taksite raptederek vergi ile Öğ birlikte alacağız. Bittabi bu nok: ta köylü lehine bir iştir. Seyyar İğ tapu memurlukları diye kuracağı» İ mız bu teşkilât senetsiz tasarru- İf falı senede raptetmek ve sene lerdenberi babalarından, dedele- rinden devrolup gelen gayri men- kulleri kendi namlarına intikali ni esaslandırmak gibi idaremiz. a Yİ dadan başka verginin tahsili em İl mükellefi tayin İ | Yeni teşkilât «932 senesinde tapu sicil muha- faza teşkilâtmm tatbiki memnuni- Bu teşkilâta mütenazır olmak üzere Şi pılamadığı yerlerde de bir kaç f vilüyeti ihtiva etmek üzere grup (| tapu sicil müdürlükleri» / ihdas İl edilecektir. Bununla beraber her | mıntakada birer tapu sicil me, murları bulundurulacaktır..— İ Bu yeni teşkilâtın projesini ha- | zırladık. Halen tetkik edilmekte- fl dir. Bir iki güne kadar tetkikatı. | miz bitecek ve proje vekâlete arsf| zedilecektir. Yeni teşkilatın tatbi- kine teşrinievvelde başlamak ta- savvurundayız. Bu teşkilât eskiye nazaran memur adedini çok azak tacaktır. Fakat buna nisbeten es-fl kiden çok ve daha esaslı iş çıkan rılacakbır.» AKBA müesseseleri Ankaranın modern türkçe İransızca ve ecnebi lisanlarda kitap, gazete, mecmua, foloğraf levazım ve modellerini temin eder. Merkezi: Maarif vekâleti karşısın. da telefon 377 Şubeek Samanpazarında Feriköyde “Kurtuluş, fenn! biçki ve dikiş dershanesinde Gç ayda ikmali tabsille maarifçe musaddak diplom. 28 hanımdan bir grup. Ortada Papazyandır. İmağa muvaffak olan ve muallimeleri madam müdire