20 Eylül 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

20 Eylül 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

(MÜTEFERRİK HABERLER) İtalyan VİLAYETTE Çalışma saatleri Birinci teşrin başında değiştirilecektir Vilâyet dairelerde yaz çalışma saatle- rinin birinci teşrin ayı başında değiştirik mesine karar vermiştir. Kış çalışma sa- atleri şöyle çizilmiştir. Sabahları 9—12 alişamları 13 — 17. Vergi alınması iyi gidiyor Vergi. alınması iyi gitmektedir. Ts tanbul tahsil mödürlüğü, eylülün onbeşi- me kadar son üç buçuk ay içinde 2,647,000 ira vergi toplamıştır. Geçen 438.000 toplanmıştır ki, bu senenin üç buçuk aylik vergi toplaması 709 bin Bira fazladır. Vergiler için bir içtima İstanbulda bulunan Maliye Vekâleti müsteşarı Faik beyin reisliği altında maliye mürakipleri ve maliye müdürleri- min birleşmelerile bir toplantı yapılmıştır. Bu toplantıda yeni vergi F buğdayı koruma kanununun de görülen bir takım tereddütlü işler üşü . Tereddütlü noktalar ay- dınlatılmış ve çıkarılmıştır. Tayyare resmi sahiplerine tayyare cemiyetinin paralı kâğıtlarını da vererek bu suretle iş sahiplerini fazla para vermeğe sevk ettikleri görülmüş mucibince tayyare resmi İçin ay- nen tayyare kâğıdma lüzum yoktur. e MAHKEMELERDE Neşriyat davaları getirilecek da mahkemeye getirilmesi kararile baş- ka güne birakılmıştır. 6ir katil mahküm oldu Edirnekapı haricinde 14 fira borcunu vermemek için bahçivan Necibi öldür. mekten suçlu bahçivan Yanakininmuhake mesi dün ağır ceza mahkemesinde neti- elenmiştir. Yanakinin cürmü sabit oldu- ğundan 10 sene ağır hapise konulmasına karar verilmiştir . MWHİSARLARDA Ai Sami Bey geldi Uzun müddettenberi Pariste beynel: milel afyon karteli ile Tük > Yapa arasında Küçük haberler a malındalarında yapılmakta olan bina tah- iy merkez x memuru Eşref bey de ve edilmişlerdir. er * Tapu ve Kadastro meslek mektebi 15 eylül: den itibaren açılmış ve derslere başlan” mıştır. Bu sene yeni devam eden fndi- lerin ekserisi hariçten alınan talebeler tiki etmektedir. *.Bir müdelst &vvel gezinti maktadile şehrimize gelmiş olan Mısır ayanından Al Fehin Paşa dün Mosıra gitmiştir İşe yıt muamelesine başlanıyor İ ların döviz alacakları; | Üniversitelileri Bugün İstanbul Üniversi- tesini ziyaret edecekler Şehrimizi ziyaret edeceğini yazdığımız Italyan üniversite profesör ve talebesin den mü gurup evvelki akşam Piero Fosca vapurile gelmişlerdir. İtal yan talebesi dün şehri gezmişler, cami- leri müzeleri ziyaret etmişlerdir. Sabah hımda şereflerine bir çay ziyafeti vermiş” tir. İtalyan talebesi bugün üniversiteyi ziyaret edecekler, ve bu akşam ayni va- purla limanımızdan hareket edeceklerdir. Hayvan sergisi 22 eylülden itibaren ka- Vilâyet baytar müdüriyetince her se- Be açılmakta olan hayvan esrgisi bu se nede açılacaktır. Sergi bir teşrinievvel Pazartesi iü saat 14 te Edirnekapıda mezafeti fenniye ahırlarında açılacaktır. Sergide icap eden hazırlıklar ikmal e- dilmiştir. Hayvan kayıt muamelesine 22 eylül cumartesi gününden itibaren ser- gi mahallinde başlanacaktır. 26 eylül çarşamba günü akşamı kayıt muamelesi | nihayet bulacaktır. 27 den 30 eylüle ka-| dar da bir heyet tarafmdan puvantaj muamelesine Daşlanactır. Hayvanları- | na iyi bakmış olan bayvan sahiplerine bu sene (3) bin lira mükâfat verilecektir, © Gazi gecesi İzmir Halkevinde dün akşam merasim yapıldı seyrettikleri gü- güreş he- yeti ve Halkevi spor komitesi tarafın- dam Gazi gecesi için zengin bir prog- ram hazırlanmıştır. Mahmut Esat Beyin konferansı | IZMIR, 19. A.A. — İzmir mebusu Burdurda bir konferans BURDUR, 19 (A.A.) — ösüheri gabile şehrimizde busu Rasih bey dün gece halk okuma salonunda bir konferans vermiştir. Muğlada bal mahsulü MUĞLA, 19 (A-A.) — Bu sene bal yerleri olan Merkez ve Marmaris ka- zalarında bal mahsulü iyi olacaktır. Bazı mahallerde yaz balı kesilmeğe başlan. muştar. Parlâmentolar Konferansı (Başı Lünci sahifede) Hükümet erkânrmiz konferans ve sa- rayda yapılan tadilât ve tefrişatla çok alikadar olmuşlardır. Bu tadilât öçin | 200000 lira sarfolunmuştur. Dün öğleden sonra Büyük Millet Meclisi Reisi Küzrm, Başvekil İsmet Pa- | olar, Dahiliye Vekili Şükrü Kaya bey | Yıldız sarayda bu tadilât ve tefrişatı bizzat görmüşlerdir. Büyük Millet Mec- Bisi ikinci reisi Yolunuyor. (Başı 1 İnci sahifede) rın Muhsinle öbür yüksek sanat- kârlar da kendi kendilerini yo- lup çekilir ve kendi becerimlerir- de bir kurulta yaparlarsa, onlar- da iyi yapacaklardır. Çünkü bu devekuşu gagasından tırnağına kadar yolunup cascavlak kalma- lıdır. Bu kalışa şir şü lim : Şehir tiyatrosu nedir? Belli başlı bir gayesi var mı- dır? Bunlar vodvilci midirler? bayım kantolu komedici midir. ler? Ne yanları revücüdür? Ne yanyalrı öperetçidir? Dramla ilişikleri var mıdır? Milli, içtimai duygu ve terbi- ye üzerinde ne yapmıştır? Belediye bütçesine bağlı olan bir kurultu dışarda hususi şirket lerde çalışabilir mi. Bu bir tiyatro (o mudur, yoksa bir stüdyo mu? Aylıklar bütçe darlığından mı azaltılmıştır, yoksa memleket ve inkılâp hesabına beklenen randımanın — alınamamasından m? Bunca yıldır sanatlarında tam biğ rer muvaffakıyetle çalışan ve kı dem alan artistlerin aylıklarına zam bekleni: neden azaltma ya lüzum görüldü? Faydasız bir kurultu ise niçin dağılmıyor? Fayda umuluyorsa neye kıt ka| naat geçindikleri ve hakettikleri para kesiliyor? Kurulduğu gündenberi içinde içinde bucaladığı dedikoda ve karışıklığın sebepleri, kaynakla. ri nedir? Bir milletin tam ve yarı resmi tiyatroları | öz diline, şivesine, duygusuna, ruhuna ve edebiyatı. na büyük hizmetler eder, Teatr Franse gibi. Bizimki bugüne ka- dat bu yolda ne yapmıştır? Vesaire, vesaire... İstanbul belediyesi eski bozuk düzen Dârülbedayii “#lümden kurtarmak ve memleket6 hizmet etmek için çok güzel düşünmüş ve o değerli sanatkârlatı * kana- dının ve bütçesinin altina almış. tı. Şüphesiz ki belediye gene bö; le düşünmektedir. İyi ama, Şehir tiyatrosunun bu devekuşluğu da nedir? Ve ne zamana kadar sü- rüp gidecektir. Tekrar edeyim, ne değerli sa- natkârlara ne de bu işte iyi dü- sünmüş ve teşebbüs etmiş bele- diyeye bir sözümüz yoktar. Hal tan bir seyirci sıfatile diyoruz ki bü kurultanun havası bozuk- tur.Aletleri teker teker ne kadar mükemmel olursa olsun meka nizma lâçka olmuştur. Bunu söy. İüyoruz. Ve diyoruz ki yeni Tür- kiye tamirci ve yamacı Türkiye değil, yapıcı Türkiyedir. Memleketin bu sahne işine de Cumhuriyet merkezinin ve bü- yük, yapıcı kurultunun el koyma. sınt dileriz. Aka GÜNDÜZ İntihap hazırlığı (Başı 1 inci sahifede) yoklamaları yapılacaktır. kazalarda da ayrı şekilde yaklamalar yapılmaktadır. Bu rş itibaren radyoda intihap propagan- tır. Yarından sonra da sinemalarda kon- kazalarının Mülhak feranslar verilecektir. e Konferansları, 2 zeval vere- Bu akşam sant © 21'de Cümhüriyet | (Beşmilyonliralık buğday ihraç ediyoruz (Başr 1 inci sahifede) Maliye Vekületi bu husustaki tetiikatını ikmal hissesi şeklinde hariçte bulunan hissedar ve tabvilâ! ederek raporunu başvekâlet ecnebi şirketlerin faiz ve temettü mecburi- bamillerine vermek yetinde bulundukları mebaliğin yekünu milyonlara baliğ bulunduğunu ve tediye müvazenesi üzerinde yapacağı menfi tesir dolayısile şimdiye kadar bu paraların dö- viz olarak harice çıkarılmasına müsaade edilmediğini tasrih etmekte ve şirketlerin gönderecekleri buğdayların klering itilâfları haricine kalmalarını lerinden temin etmek suretile ve prim mukabilinde tavsit vasıtasile ziraat bankasından buğday mübayaa ve ihraç edebilmeleri ve bu buğday ına mahsup edilmesinin muvafık olacağı mütalcasını e. tedir. edecekleri ihracatçılar Pa hususta salâhiyetli bir zatla görüştü iki iv iştüm, Bana dedi ki: — Hükümet beş milyon Kirahk buğda y ihraç edilebilmesine karar. vermiştir. Bu suretle merkezleri ve hissedarları tü hissesi ve faizlerini buğday ih Bu haya girecektir. Sönebi memleketlerinde bulunan girketler temet” racı surtile memleket haricine çıkarabileceklerdir. elektrik şirketi 30 bi r 5 erdir. muştur. Muamelenim cereyan tarzı Tatile teki ii a iner edilecek ve satış kat'i bir saf. MILLIYET PERŞEMBE 20 EYLUL 1934 Elim bir ziya Vaşington büyük elçimiz Münir Bey- «fendi hazretlerinin valdeleri merhum Etem Efendi kerimesi ve mülga Evkaf nezareti müsteşarı merhum (Cemil Be- İ yin refikası Hamide Hanımefendi dün | sünni 80 ni mütecaviz olduğu halde ve fat eylemiştir. Merhume pek müstesna bir zekâya malik ve elsinei muhlelileye | vükef âlime ve şaire idi. Hayrat ve ha- senatı sever salihatı muhadderattan ©- iü Otanıyanları çok müteessir etmiştir. Cenabı Hak rahmeti ilâhiyesine mazhar etsin âmin, Cenaze- dede sokağında hemşire zadesi Hamdi Efendinin 18 numaralı hanesinden kal- dırılarak Üsküdarda Yeni camide na- | mazı eda edilerek Sultantepesinde köin aile kabristanına defnedilecektir. Bugünden itibaren Her akşam NOVOTNİDE NEGİP ve ZİRKİN Orkestrası Konseri grisi MUZAYEDE ILE SATIŞ 1934 Eylülün 21 nci cuma günü sa: bah saat 10 da Beyoğlu'nda İstiklâl caddesinde Posta sokağmda Meyme- net apartımanının 2 numaralı sinde mevcut ve Madam A. Züheir pa- şaya ait emsalsiz gayet nefis eşyalar, vazolar ,biblolar müzayede suretile sa tılacağı ilân olunur. Eski Fransız o mam, (epok) bronz işlemeli komot, yazıhane ve kütüphane, Lui XV ve Lui XVI yal | dızlı salon takımları Berger koltuk- larile, yüzleri kırmızı ipek divanlı 4 parçadan mürekkep nefis salon takımı, Otantik servir vazolar, bonbenyer | lâmba ve biblolar, mineli saat ve şamdaı Oniks mineli kolonlar, haylı kluazone ve Viyana vazolar ve portkartlar, altın ve mine pirograve tablolar, masalar, etajerler, iki adet gayet güzel pirograve > paravanlar, | maruf artistler tarafından imzalı yağ- hboya tablolar, mermer ve bronz im- ozal heykeller, Viyana mamulâtı ve 15 parçadan mürekkep muhteşem ye- mek oda takımı, çay masaları, pomye takımı, Fransız mamulâtı ve 9 parça- dan ibaret modern Pomelö ağacından mükemmel yatak oda takımı, 9 parça dan mürekkep Viyana mamulâtı, antre salon takımı, dolaplar, elektrik ları, hayli plâklarile Sahibinin sesi por tatif gramofon vesair lüzumlu eşyalar. Bronz ve marketeri işlemeli antika bir piyano İpekli Tebriz isfehan , Keşan ve Şırvan seccadeleri ve kenare yol İstanbul 4 üncü icra mmurluğundan: Tamamına beş bin yedi yüz elli Hira (5750) lira kıymet takdir edilen Gala- tada Beyazıt mahallesinde Mumhane caddesinde eski ve yeni 11,13 numaralı zemin katından manda beş katlı nim kârgir maa dükkân gayri menkulün ni- İ sf hissesi açık arttırmaya konulmuş o- | lap 10-10-934 tarihinde şertnamesi di. | vanhaneye talik edilerek 24-10-934 ta- rihine müsadif Çarşamba günü sant 14 ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde satılacaktır. Artırmaya işti. | Fak için 9; 7,5 teminat akçesi almar, nır #f hisseye isabet eden müterakim vergi belediye ve vakıf icaresi müşteriye git tir. Artırma bedeli mezkür hisseye isa- bet eden muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulduğu halde ihalesi ya- pılacaktır, eksi halde en son artıranın taahhüdü baki kalmak üzere artarma on beş gün daha temdit edilerek 68-11-34 tarihine müsadif Perşembe günü ayni sa atte en son artlırana ihale edilecektir. 2004 numaralı icra kanununun 126 mc maddesine tevfikan ipotek sahibi alacak klar ile diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin dahi gayri menkul üzerindeki haklarımı ve hususu ile feyiz ve masrafa dair olan iddialarını evrakı müspitelerile Yirmi gün içinde icra daj- #atış bedelinin paylaşılmasından hariç ka hırlar alâkadarların işbu maddei kanuni- ye ahkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat iatiyenlerin 933/424 dosya numarasi ile memuriyetimize mü- racaatları ilân olunur . (2698) ————————— ZAYİ — Galata İthalât gümrüğünden almış olduğum 27813 No. lu 12-4.934 tarihli gümrük makpuzunu zayi et- tim. Yenisini çıkaracağımdan eskisi- nin hükmü yoktur. Aron Eligulaşvili. ZAYI — Adapazar Türk Ticaret Ban: kasının üç adet hisse senedine ait 13.6-928 tarih ve 122 numaralı bir a- det namıma yazılı muvakkat makpu- zunu zayi ettim, Bu kere mezkür his- 46 senetlerinin asıllarını alacağım» dan hükmü olmadığı ilân olunur. (2725) Muhittin Arif si bugün saat birde Kızıltoprakta liri | | Hilâliahme»* Merkezi Umumisinden: Eskişehir Hilâlahmer anbarında, hasta nakliye arabası e, kırma hayvan kırpma makinaları; çeki kayışları ve kolaslif” halat ve saire 22 — Lâstik kaynak ve tenekeci korlon e leri, demir destere, pılmıya, torna, zımpara taşı, makkap, gah'arı vesaire 23 — Kapalı ve açık voksol marka binek ie bil ve kamyonetleri ve aynca motörleri 24 — Pres, torna, destere, makkap, zımpara taşı terzgâh'arı ve transmisyon — ” 25 — Demir variller, eski sistem Ford otomobilleri v€ karoserileri vesnire 27 Eylül 934 tarihlerine satı'acağ njın yl )> liplerin müracaatları. F Haydarpaşa Lisesinden: Mektebimizde bakkal bulundurulmayacağından ık için beyhude müracaat edilmemesi. (5867) Ankara Jandarma Umum Kum8” den danlığı Satınalma Komisyonun Münakasadan pazarlığa değiştirilen 8778 metre kadi luk kumaş 24-9-934 pazartesi günü saat 14 den 15 $ ger gön 6217 R pazarlıkla satım alınacaktır. Talipler şeraiti anlamak istedikleri vakit pazarlığa iştirâk için de gösterilen saatte komisyonumuza gelmeleri, (5797) Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünde?" Umum Müdürlük binasının kalöriferle teshini için 9“, Ankaramerkez hıfzısıhha müessesesi için 400 ton ki 480 ton yerli kok kömürü kapalı zarf usulü ile Af Şartnameyi görmek üzere Ankara'da Umum Müdürlük ça İl niyat Muhasibi Mes'ullüğüne İstanbul'da Galata'da Mustafa paşa caddesinde İstanbul Limanı Sahil Sıhhiy? ” kezi Baş Tabipliğine müracaat! edilmelidir. İhale 10 Te evvel 934 tarihine müsadif çarsamba günü saat 1090 Ankara'da Umum Müdürlük Masraf Komisyonunda yapi” caktır. (5942) İnhisarlar U. Müdürlüğünde! ! — Mamul tütün sandıklarriçin (2000) kilo yerli deni” 26-9-934 çarşamba saat (15). 2 — (65X75) eb'admda (3750) kilo (500) top in€* yaz kâğıt 6-10-934 cumartesi saat (15) z Satın almacak bu iki malzemeyi vermek isteyenleri” mune ve şartnameleri gördükten sonra pazarlığa iştirâk bilmek üzere her birinin hizasında gösterilen gün ve (Go 7,5) teminatlariyle beraber Cibalide alım satım yonuna müracaatları. (5767) ai” 0 Kilo Motorin : (12-9-934 çarşambi B— (2,000) Metre yağlı yeşil kaneviçe (22-9-99 martesi saat 15), ; Satm alınacak bu iki malzemeyi vermek isteyenleri” ” nameleri gördükten sonra pazarlığa iştirâk edebilmek (2o 7.5) teminat akçeleriyle beraber her gün birinin da gösterilen gün ve saatte Cibalide Alım satım komisy” müracaatları, (5448) Gedikpaşada Istanbul Jandarf* : Satınalma Komisyonunda” Otuz altı adet arpa kırma makinesiyle yüz yirmi adek yi pa ve yüz yirmi adet saman kalburu 23-9-934 pazar günü on beşten on altıya kadar pazarlıkla satm alımacağında” 4 lilerin şeraiti öğrendikten sonra ilk teminat beraber mezkür günün gösterilen saatinde komisyo mürâcaatları, (5917) Hukuk Fakültesi Dekanlığınd?4 Maarif Vekâletince Hukuk tahsili için Avrupaya ” rilmek üzere ve Fakültemizde müsabaka imtihanın? © olan namzetlerin Dekanlıkça teşkil edilen Sıhhiye Hel“ zurunda muayeneleri icabetti ğinden ve bu heyet de 20 i rinievvel Perşembe günü öğleden evvel Fakültede "i dağından namzetlerin ogün fotograflı hüviyet cüzde” diplomalarile ve iki kıt'a fotoğ raflarile birlikte Fakült€ mine müracaatları lüzumu ilân olunur. (5910) Beyoğlu dördüncü sulh yak İstanbul asliye mahkemesi üçüncü | kemesinden : Terekesine #j/” | | hukuk dairesinden : Kaço namı diğer Katinanın ikametgâhı meçhul Tirifon efendi aleyhine açtığı 934-999 No. lu boşanma davasının tahkikatı ikmal edilmiş ve ihtar üzerine hanei 2e0- ciyete dönmediği hakkında şahit din- lenmek üzere mahkeme 17-10-934 saat 14 de talik edilmiştir. Gıyabın- da yapılan muamelelere 8 günde itiraz ile beraber yevmü mezkurda gelme- | diği taktirde gıyaben mahkeme intaç edileceği usulün 406 mcı maddesine tevfikan ilân olunur. (2719) —— ZAYI — Istanbul Ithalât Gümrüğü- nün 26-5-34 tarihli ve 27397 No.lu inci nüshası zayi ol- muştur. Yeni acağından diğeri- nin hükmü yoktur. Isak Pilâfidis. vaziyet olunan müteveffa sim ile Vemsan efendinin, “yü bulunan : 1) Beyoğhunde git, ağa mahallesinde Eğri e? no, Ja hanenin üçde iki BİRİ artırma suretiyle 2i-İ iz günü sant 15 de satılacı'” ( mamunın muhammen kafe Bradır dellaliye resmi ve müşterisine aittir. Talip yüzde yedi buçuğu sne akçesi ile mezkür gün v9 "ei oğlu dördüncü sulh huk e sinde hazır bulunmalar” mat almak ve müzayed” 5 ni görmek İsteyenlerin mahkeme kalemine mi zumu ilân olunur. (2707) #