1 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

1 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

| F EEE Eğ | Kırık dökük lâflar!. Ben esas itibarile evlenmenin aleyhinde değilim. Fakat evlendik ten sonra azap çekmenin, rahatsız olmanın ve geçimsizliğin aleyhin - deyim... Ondan dolayı bir türlü dünya evine mal sahibi olarak gi- remedim. Maamafih benim bu ce- saretsizliğimi teyit eden afömetler de yok değil... Bir Amerikalı pa - pas yukarı Âmerikanın garp kıs - mında (mesut kocalar cemiyeti) diye bir cemiyet teşkil etmiş. Bü- yük tantanalarla kurulan bu cemi- yete ancak dört kişi girmiş... Aca- ba bizde böyle bir cemiyet tesis e- dilse kaç kişi girer diye kendi ken- dime düşündüm, Belki rağbet Ame rikadan fazla olur, hattâ bu cemi- yet belkide pek kalabalık olur. Çünkü biz saadette pek müşkülpe- sent değiliz. Kolayca mesut olu - Tuz, Lâkin buna karşı bir de (mesut zevceler cemiyeti) kurulmuş olsa, şüphesiz bu taraf daha kalabalık olur. Zira karı kocalar zümresin - de iyilik, uysallık ve geçimlilik me ziyetleri erkekte, kadına nazaran daha fazladır. Bunu bir yüzde nis- betile gösteremem arma erkeğin sabrı, tahammülü, ağırbaşlılığı kar şasında kadının farfaratığı, şikâ - yetçiliği, kocasının kudreti müsait olup olmadığını düşünmeden her şeyi istemesi gibi kusurları erkeğe bu tefevvuku şüphesiz temin eder. O halde... Hülâsa edersek diyebi - İiriz ki evlenmelerde kadın erkek- ten daha mesuttur. Erkeklerden pek çoğunun bekârlığı tercih etme sine karşı kadınların hepsinin ev - lenmek istemelerindeki hikmeti biraz da bu saadet nisbetinde ara- mak yanlış bir hareket olmaz. Buna rağmen (Mussolini) bekâr memur kullanmamaya karar ver - miştir, Birçok yüksek bekâr me - murlar tekaüde sevkedilmiş, ya - hart evlenmişlerdir. Bana sorarsa - mız, bu hareketle kadına verilen hayati iyet, onun aile man- zumesinde kocasına karşı “ben ol- masam seni işinden kovarlardı!,, mânasına kafa tutmasını mucip o- lur ki; geçim âhengi için bunun kadar zararlı şey olamaz. Bence zevce erkeğe müsavi hukuka ma - lik olduğunu düşünerek müteselli olan fakat daima erkeğin himaye- sine mühtaç olduğunu bildiği için onu kendinden yüksek gören bir kadın olmalıdır. Bunun aksi koca yı harem ağası ve karıyı kadın e- fendi hatine sokar ki; hayatta bun dan çirkin ve tahammülü tüketen şey olamaz, İsterinan ister inanma!.. Geçen perşembe ve cuma gün - leri Kadıköy stadında Türkiye at- letizm birincilikleri yapıldı. Bu bi vinciliklere Türkiyede atletizmin en ileri. gittiği Ankara, Balıkesir, Bursa, İzmir ve Istanbul mıntaka- ları atletleri iştirak etti. Denebilir ki; memleketimizin hemen hemen bütün en iyi atletleri orada idiler. Türkiyede atletizmin vaziyeti, ve- Timi hakkında bir fikir edinmek is teyen ve görebilen her mütehassi- sa bu birincilikler büyük bir fırsat yordu. İnanır mısınız? Bu müsabakalarda iki tane Alman ga Zetecisi vardı. Birisi fotoğraf mu- habiri olmak şartile... Bu adamlar Almanyanın en büyük gazetelerin- den ikisini temsil ediyorlardı. Bi- zim matbuata gelince yalnız ikin- ci gün bir yevmi gazetenin genç bir muharririni tesadüfen tanıdım. Bir tek ve tanıdık foto muhabiri de bütün Türk matbuatına bu birinci liklerin intibalarını verecekti. Bü- tün o (Zağrep) oyunlarından bir haile kaleme almaya çalışan deh- şetli makale muharrirlerinden ve spor mecrmsalarinın ileri gelen ya- zıcılarından ilâç için bir tek adam yoktu. Şimdi bu zatların böyle mağlübiyet vesilesile yazdıkları ya zaları nasıl samimi ve yerinde bu- labilirdik? Bu Türkiye birincilik - lerinde görülen kırılmış rekoru, göze çarpmış keskin rekabetler ve Yeni yeni belirmiş genç unsurlar hakkında bir tek kelime de çıkma- dı... Bu gibi ciddi şeyleri yazacak mütehassıs muharrirler varsa bile oraya gelmediler... Yazsalar da ga zeteler böyle yazılara: — Kim okur?.. Diye rağbet etmezler... Amma mil- let şerefi - hezimet - rezalet gibi ssözlerle bezenmiş hücum yazıları mın karii çoktur, Çünkü © (dedi - kodu) dar; insanların ekmekten fazla mühtaç oldukları gıda... FELEK Ve mmm ebeni İşi peşi my ny gk ak EKONOMİ Fiatlarda yükselme Temayülü ia Zahire fiatlarındaki can- dovam etmektedir. Piyasa umumiyetle istikrar vaziyetinde ve yöktelmeğe mü- temayildir. ketlere 3800 ton kuğday ihraç edilmiş, borsanın haftalık © satışları yedi bin tonu bulmuştur. Bu arada, gerek zahi- re ve hububat, gerek ham sanayi mad. deleri üzerinde çok iyi aliş verişler ol- muştur Geçen ve evvelki senelerle yapılan mukayeseler, İstanbul piyasasının va- siyetinde çok iyi ve ümit verici bir 46- Jâh olduğunu göstermektedir Bilhassa buğday, (belli başlı ihraç imiz arasma girmek | yolunu dutmuştur. Türk buğdayları için istekli ahcr- lar çoğalmıştır. Tifük ve mer piya salarında ertik bir canlılık göze çarp- maktadır, t ; Ergani istikraz tahvilleri te# mamen- bitli Ergani demiryolu — istikrazmın C tahvilleri satışı, dün nihayet bulmuş- . Dün akşama kadar tahvillerin hep- tir. KARA, 30 (Telefonla) — Er- gani istilraz tahvillerinin satış müd- deti bugün bitmiştir. Maliye vekâleti- nin istikraz tahvillerinin satışı haklan. da telgrafla valilerden © istediği malö- mat gelmektedir . Şimdiye kadar gelen malümata gö- re, tahvillerden hemen (hemen hepsi- nin satılmış olduğu anlaşılmaktadır. i Filistinde arpa ithalât resmi Filistin bükümetince, arpanm kilo- #undan alman ithalât resmi, üç müsline sıkılmış ea Lâstik mi, deri mi? Lâstük - deri meselesi, bugün top- lanacak olan ticaret odası idare heye tinde görüşülecektir. Komisyonun hazırladığı rapor dün idare heyetine tevdi edilmiştir. e Sabit ve emin bir vaziyet Türkofis Berlin şubesinden alınan malümata nazaran, o Almanyada kuru üzüm piyasası sağlamlaşmış ve muhte- We cinslerin o Fatlarında takriben bir gi kadar bir yükseliş kaydedilmiş- Almanyada ithalâta müteallik yeni bir kararnamenin çıkması | dolayısile gevşemek istidadını gösteren | piyasa, Türkiyeden gelen mallara karşı kolay- İdkların baki kalacağı anlaşıldıktan son ya sabit ve emin bir vaziyete girmiş- ör. Tıp talebe yurdu BEL, Sıhhiye Vekili dün yurdu gezdi Sıhhiye Vekili Dr. Refik Bey dün tebah Top talebe yurdu. merkez biz masını ziyaret etmiştir. Vekil Bey yurt ta uzun müddet kalarak yurdun ihti- yaçları üzerinde, yurt idaresi ile görüş müştür. Vekil Beye bazı teklifler ya» pılmıştır. Refik Bey yapılan bu teklif leri yerine. getireceğini söylemiştir. Tıp Talebe yurdunun birçok ihtiyaç” ları yeniden temin olunacak, yurt ıslah edilecektir. Yı « Tip Talebe yurdu, ihti yaca daha güzel cevap veren modern bir müessese haline getirilecektir. Bu sene yurtta yeniden © müsabaka imti- hanı ile yüz İise mezunu almacaktır. Ülş Bankasından alınan cetveldir) 29 Eylül 934 AKŞAM FİYATLARI ISTİKRAZLAR TAHVILAT Tatikrarı dahili #Tİ Rihtim ” 1033 Ergani | S7 İ Mümessil 4876 Ünitürk Smeg ee iz ela eirkli iii akaği » LU 2545 ESHAM İş Bankas Nama 10 $ Reji kupansmz. 230 — » Hamiline 10 Ğ Telefon 1025 RT Müsörle 105 İ Terkos 1425 Türkiye Cemhu. Çimento. 3 riyet Bankası — 57,25 5 İttihat dey 0 Tramvay 31 4 Şark der. 0S Anadolu Hisse 2745 | Balya 155 Şir. Hayriye — 15.50 5 Şark mesa 320 ÇEK FIYATLARI Losdet &0 4 Prağ 103,13 Parla Belgrat Sarmal Nüyerk Moskova 10,90,21 Süme 13775 Ce ö 420 emeyre 2 nün 345 580,11 erkam YADZTİ Bükreş (O 703125 Sofya 6533 İ Viyana 415 NUKUT (Saba) Kuru Kuruş vana 170 $ 20 İleviçre 806 N GE “"” 1 Pezeta . 2) Kur Çek, 108) 1 Mark “ şana. EŞ izlek O 2080 , İnn «209 ) 20 Le LL 20 Liret 251 20 Diner sı 20 Lev 5 1 Çermeviş —— 20 F Belçika © 115 Alın 92 20 Denki 2 Meekliye 3850 1 Florin “ Baskuot 240 MILLIYET PAZARTESİ MAHKEMELERDE Çıplak adamın Muhakemesi Teklifini mahkeme raddet- ti, çocuklarını alamıyor Aleyhine ahlâksızlık kararı verilen ve bu kararla çocuklarının ve karısmın ken- disinden ayrı yaşamasına mahküm olan Çıplaklar Cemiyeti âzasından Dokidis E- fendi üçüncü hukuk mahkemesinden ço cuklarının kendisine iadesi için karar iş- Sultana Hanım Dokidis Efendi aleyhine bir dava daha açmıştır. Bu davada Dokidis Efen dinin hakkı velâyetinin nez'ini, yani ban balık hakkım aldırılmazını istemiştir. Dokidis Efendi dün muharririmize bu duva hakkında demiştir kiz “— Ben her şeyden, karımdan ve ço- cuklarımdan feragate yazıyım. Fakst laklıktan asla, Hareketim ahlâksızlik &e iikki ediliyor. Halbuki çıplaklık en son ahlâk telilekisidir ve en kuvvetli ahlâk ümdesidir. Ben çıplak olduğum için ço- cuklarımdan, karımdan ayrılmama üzülü yorum. Ancak ahlâksızlık telâlekisi gücü me gidiyor ve bu telikkiye meydan bı ; ralımamak için temyiz ile uğraşıyorum. Sahte bekçiler Zi Kasımpaşada oturan Ahmet ile arka. aşı diğer Ahmet sütçü Yeohayel Efen. diyi bir gece kendilerine bekçi süsü ve, rerek soymuşlardır. Dün bunların ağırce: | zada muhakemelerine devam edilmiş, iki mevkuf suçlu cürümlerini inkâr etmişler. dir. Fakat dinlenen şahitlerden bir kas bu iki şahım Yeohayel Efendiyi tazyik ettiklerini söylemişlerdir. Muhakeme id- din nın evrakı mütaleası içih baş- ka güne bırakılmıştır. Mahmut Saimin tecziyesi istendi Matbuat kanımına muhalif hareketten suçlu Mahmut Saim ile bunun suçuna bil. meyerek iştirikten suçlu matbaacı Refi. ka Salih Hanımın ve matbaacı Sinan, Ah met Seyyit, Paskal Efendilerle arkadaş. ,larınm nuhakfmeleri dün ağırccza mahkemesinde devam edilmiştir. Dünkü Sblivukuf raporu okunmuştur. Ehlivukufun Mahmut Sa - im tarafından neşredilen matbuaları tet- kik ederek verdiği bu raporda matbuala. rın kitap olmadığına karar verdiği anla. şılıyordu. Bundan sonra (iddia makamı mütaleasmı serdeümiş, Mahmut Saimin cezalandırılması ii tar, Gizli randevu yapmamış 3 Fuhşun men'i ve bulaşık hastalıklar. dan korunma nü i ine muhalif ma nizamnameleri hareket ettiği için zabıtaca halkında ta- köbaü yâpılmakta olan Me. Eva dün ikin ci ceza mahkemesinde muhakeme rakılmıştar.. Bir dilenci kadının terbiyesizliği Dilencilik yapmaktan suçlu Hayriye isminde bir kadın dün Sultanahmet sulh birinci ceza mahkemesinde muhakeme edilirken birdenbire terbiye hududundan çıkmış ve yerinden fırlayarak mahkeme- den kaçmıştır. Hayriye, mahkeme salonundan çermca bağıra çağıra adliye koridorlarında koş- mağa başlamış, polisler ve jandarmalar kendisini bin müşkülütla müddetumumi- liğe kadar götürmüşler ve susturmuşlar- dır. Hayriyenin iyesini kay « betmesinin sebebi hâkim tarafından yaşı- nın sorulması olmuştur. Otuz yaşmı fer. sah fersah aşkın olan Hayriye yaşı soru- Vunca bir müddet düşünmüş, sonra: — 15 yaşındayım. vermiş, daha sonra da terbi- ye hududu haricine çıkmıştır. CEMİYETLERDE Bedava süt! Sadece: bir hayal imiş.. letanbulun süt derdini kökünden halletmek için süt satıcıları ile inek” Şiler arasmda yapılan temalar benüz yarımşar kilo bedava süt dağıtılaca - ğını yazmıştır. Her tarafta hayret u - yandıran bu haberin ash esası yoktur. Süt müstahsilleri, seyyar satıcılarla henüz bir anlaşma temin ed. i vaziyettedirler. Fakat, şehirde süt sa- taşı ellerine almak imkânı da bugün için mevzuu bahis değildir. Çünkü, seyyar satıcılar, müstahsillerin kendi- lerine süt vermemek yolundaki tasar- layışlarına mukabil harekete geçmiş - ler ve civar köylerden süt getirenler. le anlaşmışlardır. Esasen müstahsille. rin, yalnız başlarına şehre süt dağıt- mak imkânma mel'k olmayışları en mühim sebeplerden birisidir. Sütçüler cemiyeti idare heyetin - den bir zat dün kendisile görüşen bir muharririmi “- Bugün için verilmiş böyle bir karar yoktur, Bedava süt dağıtılacağı haberi de. yalandır. İki taraf anlaş - temaslara devam et - mak imektedirler.,, demiştir. Il TEŞRİNEYVEL 1934 VİLAYETTE Kış saatleri Bugün başlıyor Sabahları 9 - 12, akşamları 13-17 Dairelerde bugün kış çalışma saa- 6 başlamaktadır. m çen vr — 12 öir. Akşamları 13 — ğ “ ri saatler, vilâyetten öteki daire - lere yayılmıştır « Sen ml “amurlar ve Belediye intihabatı Memurların da belediye intihabatı- na iştirükleri için önümüzdeki | pazar paydos edilmesi karar altına © alınmış ve vilâyetten bütün dairelere . bildiril- İlinde kumandanının teftişleri Jandarma kumandanı binbaşı İzzet Bey, mülhakatta teftişte bulunmakta dr. Rüam mücadelesi Başladı İ Tek tırnaklı hayvanların bugünden İ itibaren kanları alınacak Rünm mücadelesi buğün sekiz bu- çuktan itibaren başlıyor. İlk mmtaka Fatih ve Eminönü kazaları olup Fatih hayvan hastanesi muayene istasyonu 0- larak tesbit edilmiştir Rüsmun iktisadiyata ve insan sıh- hatine olan tahribatı önüne | katiyen geçmeği güden mücadele için icap ©- MAARIFTE Mektepler pu Sabah açılıyor Bir kısım mekteplerin kad- roları henüz tebliğ edilmedi Mekteplerin bu saabhtan itibaren tedrisata başlamasma rağmen, henüz bazı mekteplerin kadroları tebliğ edil #memiştir. Birçok mekteplerin vaziyeti k ; Jatanbul Erkek Lisesi mu - allim ve idare kadrosu henüz gelme - miştir. Mektepte bir müdür, bir de baş muavin vardır. Bu lisenin hemen bü- b Bsesine ise yeni vaziyette yalnız nehari talebe bulunmasına rağ; 20 dershane var dır. Mektebin mühim bir kısım hade- meleri dahi henüz yoktur. Bugün ta. lebeler mektebe geldikleri vakit, sınıf larda karşılarında muallim bulamıya- caklardır. Kayıt ve kabulün sonu alın madığı için, henüz yenid: , bugün açılmakla talebeler hangi sınıfta okuyacakları - nı katiyetle bilmemektedirler. Çünkü dün yazdığımız gibi, mühim bir kı - sım talebe yeniden imtihan edilecek- tir. On gün içinde imtihanlar bitecek, talebelere sınıfları gösterilecektir. Fakat, bu sabah mekteplerde ders ler bi başlamaktadır. Talebeler, bugünden itiabren devama başlaya - caklardır. Bu sene bütün mekteplere çok fazla talebe kaydedildiği için, sınıflar çok kalabakiktır. Bir taraftan da kayıt devam etmektedir. Bugün i teplerde de dersler başlayacaktır. İlk mekteplerin vazi - yeti normaldir. Talebeler bu sabah - tan itiabren derslerine başlayacaklar- dır. Talebe cemiyetleri kooparatifleri den tedbirler kâmilen alınmış ve alika- Kia indim dek Pek ehemmiyetli olan mücadelenin muntazam ve muvaffakıyetle başarıl - ması için somtakalarında muayeden giz“ vi vali muavini Ali Rıza Beyin başkan- lığında toplanan sağlık zabılası kormis- yonunda karar altına alınmıştır. Vilâyet baytar müdürü Etem, bele- diye baytar müdürü Esat Beyler mü- <adelenin icap ettiği hususlar halkında bütün tedbirleri almışlardır. Baytar umum müdürlüğü hıfztssıh- ba şubesi mütehassısı Muzaffer Hukuk fakültesi talebe cemiyeti kooperatifi 15 Teşrinievvelde, Iudan tahsil için Istanbula gelen tale- belere mahsus bir yurt açacaktır. Yurt için lâzım gelen bina bulunmuş tur, Milli Türk Talebe Birliği koope- in teşebbüsler yapılmaktadır. Talebe birliği kongresi Milli Türk Talebe Birliği 15 Teşri- nievvelde ini seçilecektir. Gazi enstitüsü beden terbiyesi mezunları Ankarada Gazi enstitüsü beden ter- biyesi kısmından çıkanlar ileride spor çalıştırılacaklar- BELEDİYEDE Kadıköy- Bostancı Tramvayları mami Bu sabahtan itibaren hat işlemeğe açılıyor Kadıköy - Yoğurtçu, Feneryolu « Caddebostanı - Suadiye - Bostancı hat larında bu sabahtan itibaren tramvay işlemeğe başlayacaktır. Bu sabah ye, Bi hatların açılışı dolayısile küçük bir merasim yapılacaktır. Almanyadan yeni getirilen arabalar da bugün işle meğe başlayacaktır. Kalamış - Fener bahçe, Moda » Kadıköy hatlarının in şanlı da bu ay içinde bilecek ve 29 Teşrinievvelde bütün hattın. küşat res mi yapılacaktır. Mahrukat fiatları yükseliyor Odun fiyatlarında on günlerde yükseliş görülmüştür. “ne 230 » Kömür fi; da 6 kuruşa fırlamıştır. Beledi > rukat fiyatlarında ihtilâr olup olma, dığımı tetkik etmektedir. Han ve apdrtıman kapıcılarının muayenesi İstanbulda © beş © bin Kadar ların sıhhi muayeneleri yapılması için belediye şubelerine evvelce emir ve - rildiği halde, şimdiye kadar ancak bin kadar kapıcınm muayenesi yapıl. mıştır. Diğerlerinin de muayene edi. bir lerek kendilerine birer hüviyet cüz - | danı verilmesi içi yenid tamim ilem 2 Lavha've tente resmi taksileri Belediye levha ve tentelerden al - dığı resmin taksit müddetini Kânunu- evvelden Teşrinievvele almıştır, Yolları çamurlanmaktan kur- | tarmak için Çamurlu yollara katrı dökerek, kaşın çamurun ve yazın tozun önüne ge Dre el ın caddesinde iyi netice ül yolları şekilde çamurdan kurta. va ve gençlik teşkilâtında dr. İki sene evvel teşkil edilen bu kıs mn talebesi ilk defa olarak önümüz Kâzım Pş. Hz. gitti Büyük Millet Meclisi reisi o Kâzmm hazretleri dün akşam Ankaraya Pı Közim Paşa Hazretleri akşam üs“ tü hususi motörle Haydarpaşaya geç- mişler ve istasyonda bir kıta | askeri müfreze tarafından selimlanmışlardır. Paşa Hazretleri İstanbulda bulunan mebuslarla; dostları tarafından candan sale Suat Bey geldi Paris sefiri Suat Bey dün © sabah öciye vekili Tevfik Rüştü Bey ile şehrimize Yurttaş C. Halk fırkası bü- yük Türkiye, Kema- list Türkiye ve yek- pare millet ülküsü- nün ifadesi ve tek teşekkülüdür . Bugün başlıyan Be- lediye azalığı seçi- minde reyini C. H. fırkası namzetleri. ne ver... Mektep başlıyor... Hadi mekiebe! — Hadi oğlum artık rahat, eğ - lence, gezme, tozma yetişir. Bugün mektep başlıyor. Defterlerini kâ - ğıtiarim düzelt, istife koy, kalem « lerini yont, çantanı koluna veya sırtına vur ve mektebin yolunu tat!. Üçay hayli gezdin, eğlendin. Deniz kenarlarında yandın, bah- gedeki dutlar, eriklerle epeyce mi- deni bozdun. Bacakların, dizha - pakların düşe kalka, yara içinde kaldı. Epeyce kaydırak oynadın, komşunun çocuğunun hayli bilele- rini yuttan, Kaç kere pantalonunü yırttın, kaç kere dudakların ham incir yemeden yaralandı... Bütün bu yaramazlıklarını mektep pak « lar. Kitaplarını yavaş yavaş teda - rik et. Derslerine adamakıllı çalış. Vazifelerini günü gününe yap. Ze- kâna pek güvenme. Ders zekâ işi değil, çalışmak işidir. Zekânı an - cak çalışırsan kullanabilirsin. O - nünde kaç sene daha var. Biriniz daha yeni mektebe başlıyorsunuz, Diğeriniz ilk mektebi yeni bitiri « yorsunuz daha bakalorya var, Or - ta mektep bakaloryası, lise bakalor yası var... Bu okuduğun dersleri sonra hep soracaklar. Sonra işit - tim, işitmedim deme. İki elini ba. Şinin arasına alır düşünürsün! İzti rap çekersin, müteessir olursun. Hem annene hem babana elem ve rirsin. Hem de bir seneni kaybe « dersin... Evet mektep başlıyor... Dikkat et. Sınıf zili vurdu. Haydi tabur ol, güzel güzel hocalarını dinle, Korkma, ürkme ve öğrenmeğe bak? Seni korkutmak istemem am- ma, hayat zaten tan aşağı bir ders, bir imtihandır. Ve mektebi bi tirsen de diplomayı alsan da bu imtihandan, bu dersten kurtulma « na imkân yoktur. Biliyor musun ki hepimiz her gün ne çetin hayat im tihanından geçiyoruz. Ve bu imti. hanı ömrümüz olduğu kadar sürük leyeceğiz. Her gün bize bir şey s0- racaklar: — Şunu yapabilir misin? Bunu becerebilir misin? Böyle bir sual karşısında kalır » san, imtihanda nasıl bilmediğin bir şeyi beceremezsen ayni şartlar da hilinde bu işi de kıvıramazsın. Ber Mbs la bazı in muvaf « fak olduklarına bakıp: — Hay hay, neden yapamaya - yım? diyip hemen kabul ediverme! Kendini bir yokla! Bunu yapabile- cek kuvvette ve bilgide misin? E- ğer bu kuvveti çabucak kazanabi. leceğine aklın kesiyorsa o zaman “evet” cevabını ver... Vakıa hayatta en çok becerikli- Ter muvaffak olmaktadır. Herke « sin yüksek bir mektepten diploma sı yoktur. Fakat bu usul, harp son. rasının bize â il Fakat böyle zannederek şansı da ihmal etmek doğru değildir. Şansı daima kendi lehine çevirme- ğe bakmalısın. Şans, karanlık bir gece içinde bir ziya hüzmesidir. Onun ayağında olmaya çalış ki &y dınlanasın. Aydınlatasın. Ay, e - ğer güneşin ışığı altında olmasay- dı, kendisini bu kadar iyi tanıma- mıza, bu kadar sevmemize ihtimal var mıydı? Velhasıl bilgini kuvvetlendirme ğe bak! Ve şansı da ihmal etme! Ancak bu suretle muvaffak olur sun. Sade bel bağlamak ha yatta körebe oyunu oynamak de'- mektir. Kazaen yakalayabilirsen bağile bağlı olursa dört bir tarafa koşar durursun; sonra bir dıvara çarpman, çu « içine ümkün » Bu şimdi geçeceğin imtihanları görüyorsun ki, hayatta mütemadi « yen geçeceksin. Mütemadiyen ba kalorya vereceksin, Ona göre gö - zünü dört aç. Hem ta ii bu sene mektepte olduğ gi beş defa imtihana da sokmazlar... Bu günlük bu kadar yeter. İşte zil çaldı, Hadi teneffüse... Şimdi istediğin oyunu oyna. Fakat sakın körebe oynama emi?., Mümtaz FAİK Hayvan sergisi bugün