1 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Isveç Veliahti Yarın geliyor Memleketimizin aziz misa- firi nasıl karşılanacak? Memleketimizin aziz misafiri İs - veç velinhdi Güstav Adolf Hazretleri ile refikaları yarın saat dörtte hususi yat ile limanımıza gelecektir. Yat Hay darpaşa önünde demirleyecek ve ve - Baht hazretleri Hariciye vekilimiz Tevfik Rüştü Bey ile Hariciye Vekâ » leti memurları ve İstanbul valisi ve İsveç sefareti erkân: tarafından kar - Veliaht Hz. ve refikaları yılanacaklardır. Güstav Adolf Hazret leri yattan karaya çıkar çıkmaz doğ- roca Haydarpaşa istasyonuna gide - cekler ve hususi katarla Ankaraya ha reket edeceklerdir. Aziz misafirin öğ eye doğru İstanbul Hmanına gelme - si tahmin edildiği için bir program ha | zırlanmıştır: Bu programa göre Güstav Adolf Hz. Bimanımıza erken geldikleri takdir - de öğle yemeğini yatlarında yiyecek- ler öğleden sonra şehir içinde otomo- bil ile bir gezinti yapacaklar ve saat dörtte hususi motörle Haydarpaşaya geçerek trene bineceklerdir. Güstev Adolf Hz. Selânikte ATİNA, 30 (Müliyet) — Selânik- &en gelen telgraflara nazaran, İsveç ve- Bahtı Hazretleri dün öğleden sonra zevcesi, kızı ve maiyetile Selâniğe mu- vüsalat etmişlerdir Kemdileri Selâmikte hükümeti ma- halliye erkân ve ahali tarafından he. yecanlı bir surette karşılanmışlardır. Parlâmentolar Konferansı Murahhaslardan bir çoğu dün gitti Parlimentoler konferansına ştürük diğer kosmu vapur ve bir kısmı da tay- yara yolculuğunu tercih Fransız murabıhasları dün gece Türk murahhasları şerefine Patria vapurun da hir ziyafet vermişlerdir. Ziyafctten sonra sabaha kadar dans edilmiştir . Patrim vapuru bu sabah erkenden Himanımızdan hareket edecek Fransız #mrahbasları da çelrimizden &ayrıla - caklardır. Ucu ztren, ucuz kibrit #tibaren, Şark Demiryol. tarı Bil Gereilerinde yaplan Kenz tatbik sahasma konacaktır . Şirket bu hususta, bütün hazırlıkla rı bitirmiştir. Yüzde 50 tenzilâtı taşı | İki fabrika daha Kuruluyor (Başı 1 inci sahifede) zade Hamdi ve Zonguldak mebusu Ra- &w Beyler ve daha bazı zevat olduğu halle bugün saat 10 da hususi trenle Kulcömü istasyonuna ve oradan İspar- taya gelmişler, istasyonda kalabalık bir heyet tarafından karşılanmışlardır. Şebir baştan başa bayraklarla done- tılmıştır.. Vekil bey halkım tezahüratı arasında fabrikanm kurulacağı sahaya gelmiştir. Sahada icap eden bütün ha- zırlıklar ikmal edilmişti. Temele kon- mak üzere yazılan hatıra kâğıdma im- anlar atıldı, müteakiben mutuklar söy - lendi ve temel atma merasimi vekil B. tarafından yapıldı. Ispartalılar namma kürsüye gelen Isparta mebusu Kemal Turan Bey İs- partalıların sevincine ve fabrikanm te- meli atılışından dolayı | hissettikleri şevk ve heyecana tercüman olan söz- lerinden sonra demiştir ki: «Gülyağı Türk ihracatnm müteva- Zi bir rakamıdır. o Hükümetimizin bu mütevazi rakamı ihmal etmeyişi mem- leketini her işine olan büyük ve geniş alâkanın bir misalidir. , Müteakiben — gülyağcılığı naşıl bir dilket ve itina isteyen ince bir iş ol- duğunu ve fabriln teşebbüsünün nasıl ele alındığını anlatan hadi halka dö - bepimizin duyduğu şükran hislerinizin büyükle - rimize arzedilmesidir. Büyük kurtarıcı Gazi Hazretlerine, onun büyük başvelciline, onun değerli iktisat vekiline İsparta halkım duy - duğu minnet borcu sonsuzdur. Ancak burada Celâl Beyi yalnız İktisat vekili sfatile sekimlemak yetişmez. Kendile- ri memleketimiz İspartamızı ziyaret et- tiler. Bir çoğumuzun bulunduğu gül cüler içtimamı yaptılar, O gündenberi gülcülük kendileri için bir ideal olmuş- | tur. Bu işte birçek güçlükler vardı. Bu- na rağmen £ gülyağı işini başardılar. Ve buzün şu eseri yarattılar. Kendi - lerine İsparta yurdunun yani Türk gül yurdunun en derin şükranlarımı arzede- rim. Büyük bayramımıza gelmek zah - hetini alan değerli hemşehrimiz Küzem Paşayı, Antalyayı, Burduru temsil e - den kıymetli zevata ayrıca & şekkür © deriz.» Bu nuluktan sonra İsparta mebusu İbrahim Bey cumburiyetin büyük e serlerinden ve yaram imar. buu sundalri öradesi bahsetmiş bü- yilin saygı ve minmetlerini am - pini Vekil bey kumamdanlığı, vilâyet makamımı, cumluriyet halk fır. kasını, İş bankasını ve daha bazı dai - re ve müesseseleri gezdiler. Şerlerini belediye salasunda bir siyafet verildi. İspartahlar büyük gün için sevinç ve sürur içinde bayram ya- payor. Vekil Bey öğleden sonra busu- si trenle Eğirdire ye akşama da Keçi- borluya gideceklerdir. şam amm İstanbul Birinci İflâs Memurluğun dan: Müflis Arslan Fresko ifli de idare azası Sıddık Sami Bey istifa etmiş olduğundan © alâkadar alacaklı larm mumaileyhin yerine diğer aza in tihap etmek ve müteakıp muameleler hakkında bir karar verilmek üzere 3 Teşrinievvel çarşamba günü saat 13 buçukta dairede hazır bulunmaları ilân olunur. (3121) Adalar Tapu Sicil Muhafızlığından: Heybeliadenm Kanburoğlu sokağında köin (12) ve (23) No. lu iki evin Ya- yan yeni ücretlerin, tren yolculuğuna rağbeti bir hayli arttıracağı umulmak- tadır. Diğer taraftan, ucuz kibrit satışma da bugün başlanılacaktır. Büyük kutu kibritlerin fiatı 2 kuruştan 60 paraya, küçük kutu kibritlerin fiat 60 paradan | 50 paraya indirilmiştir: Kibrit şirketi, /-—> kadar isibritlerin indesini kabul etmiştir. Bu sabah, tütüncülere ve peraken - decilere kibritler yeniden dağıtılacak , ve tensilüta göre satıs yapılacaktır .” Çaman — Yerli manar pazarının yeni! bir şubesi | Öğrendiğimize göre; halk için ya: | pılması düşünülen ucuz kunduralar da bir an evvel piyasaya © çıkarılhenk ve yerli mallar pazarlarının bu şubesinde Satışa konacaktır. . | Askeri Tebliğler l Askere çağrılıyorlar İstanbul yiliyetinden: Birinciteşrin 934 celbinde bir bu- gük ve İki senelik / hizmete tâbi 316, 326 bakayasile 327 doğumlulardan ge | ri kalanlar ve 328 doğumlu ve bunlar. | la müsmeleye tabi olanlar ve deniz ve müzika smfma mensup - 316, 326 ba- kaymsile 327 ve 328 doğumluların hiz- yabelerine müraesat eyle | milmiş olduğundan bu gayri mı İ kında tahkikat yapılmak üzere ni Vafidis veresesi tarafından senel İasarrufattan tapuya kayıt edilmesi rin ne suretle tasarruf © edikli - 1904 senesi T, evvel aymın 15 inci pazar | tesi günü mahalline memir gönderece ğinden bu yerlerde benim hakkım var diyenlerin ellerindeki vesika ile birlik- te idaremize yahut tayin edilen gün- de yerine gidecek memura © müracaat €ylemeleri bildirilir. VAPUR CULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925. Trabzon yolu Sakarya ;1X , mından kalkacak. Gidişte Zonguldak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Gire - son, Vakfıkebir, Trabzon ve Rizeye. Dönüşte bunlara ilâveten Sürmene ve Orduya uğrayacaktır. İzmir ve Mersin SURAT YOLU İNÖNÜ çen «, PERŞEMBE günü saat li de Sirkeci rıhtımından kalkarak doğru İzmir, Antalya, “- Alanya, “ Anamar; Mersin ve Payas gidecek, dönüşte bunlara ilâveten Taşucu, Çanakkale. ve Geliboluya uğrıyacaktır. SALI günü saat 20 de Galata rıhtı- | MILLIYET PAZARTESİ ke TEŞRUNE VEL, 1vsd Istanbul Ziraat Bankası Gayrimü ibadil ler Emvali Satış Komisyonundan: Sıra Semti Mahallesi Sokağı No. sı 1433 1434 Hacı Hamza (Sarayiçi Ortaköy Koca Mustatapaşa Ortaköy Anbarlıdere tar- Hissesi Emlâk No. sı 16 19 1,50-10 3-5-7-9-11 Hisseye göre mi Ahşap baraka Kâgir dört hane ve labaşı ve dere yolu bostan vesaire Me. 6127 Gülcami Bebek Esir Kemal Tarabya Müeyyetzade Hacı Muhiddin 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 Fener Bebek Kumkapı Tarabya Beyoğlu Edirnekapı Beyoğlu Alipaşa Tiyatro Ayayani Kürkçü Ayakapu iskelesi Ahşap hane Makri çıkmazı Kâgir iki apartıman Kamer hatun Papas köprüsü Arsa metresi 47 12 4 Tamamı 7 3-16 38 Tamamı 2E.14Y. 1-7 24E.4-6YM Tamamı I3 E.11Y, Tamamı 18-20E.16-18Y. Arsa metresi 57 Kâgir hane ve bahçe Arsa metresi 103 618 11092 220 188 Arsa metresi 22 Yüzde yedi buçuk pey akçelerile ihale bedelleri nakden veya gayrimübadil bonosile ödenmek üzere yukarıda evsafı yazi gayrimenkullerden 1439 sıra numaralınm mülkiyeti kapalı zarfla, diğerleri de açık arttırma suretile satılığa çıkarılmıştır. Ul) mumunun ihalesi 11-10-934 Perşembe günü saat on dörtte icra edilecektir. Müzayedeye gireceklerin kapalı zarflarını mezkür günün saat on dördüne kadar komisyona tevdi etmiş bulunmaları M4 zımdır. Daha fazla izahat almak isteyenlerin her zaman Galatada Gümrük sokağında eski Kredi Liyone Bankası binasında n teşekkil satış komisyonuna müracaatları ve pey akçalarını dahi müzayede gününden evvel yatırarak makbuzunu komisyona! raz eylemeleri lâzımdır. Belediye rüsumu ile bu sene vergisi ve dellâliye ve masarifi sairesı müşteriye ait olüp şartnamesi de Bankamız kapısı! asılmıştır. 5947 Istanbul Ziraat Bankası Gayrimübadi ler Emvali Satış Komisyonundan: D. Mahallesi No. sı' 1131 1142 1149 Semti Sokağı Haci'peleş Karanfil Limon iskelesi Burgazadası Karanfil Ahiçelebi Burgazadası Eminönü 1150 ” ie 1151 Yedikule Çırağı Hasan Yalı Tavaşi Hızır bey Karanfil Hüseyinağa Burgazada Karanfil Kurtuluş Abdi subaşı Yenişehir Kurtuluş Büyükdere Çengelköy Topuz Küçük deniz Zeyrek Paskal Yenişehir 1152 1165 1169 1171 1172 1173 1180 1187 1193 1194 1196 1240 1241 Büyükada Kümkapı Küçükpazar Büyükada Beyoğlu Burgazada Büyükada Beyoğlu Fener Beyoğlu Büyükdere Çengelköy ” Tulumba Ayazma Dolapdere Maslak Derebağı Çukur çeşme samancı odaları Ahşap hane Hacı palaş Zeytinlik ve ebe Arsa Şimdi arsa Ahşap iki hane Büyükdere Arsa Emlâk No. su 13-15 13-14 8-10 Hisseye göre hammen kıymı Cinsi Hissesi Abşap hane Arsa Kâgir dükkân ile üstündeki odalar ” 17,50-50 Tamamı 9-224 3-84 15 14 25-27 3-8 32 2) 1-4 123E.26Y. 12 155 Tamamı 12 » 3 | 131S-E21Be 3-8 171 1.6 9 15 9 Tamamı 104 13 7-9 Tamamı 134 E, 18 10Y.IE. Arsa Arsa Kâgir dükkân Arsa ”» Ahşap hane Kâgir bane Şimdi'a İhale bedelleri ile yüzde yedi buçuk pey akçeleri nakten veya gayrimübadil bonosile ödenmek üzere yukarıda evsafı y. gayrimenkuller 8-9-934 târihinden itibaren bir hafta müddet ve açık arttırma ile satışa çıkarılıp ihaleleri tarihi olan 15-9- tarihinde müşterileri çıkmadığından bunlar bir ay müddetle pazarlıkla satışa konmuştur. Ihaleleri 16- 10-934 salı gününde at on dörtten itibaren yapılacaktır. Talip olanların bu müddet zarfında Galatada Gümrük sokağında eski Kredi Liyone Bankası binasında müteşekkil komisyonuna müracaatları ve pey akçalarının dahi ihale gününden evvel yatırılarak makbuzunun alınması lâzımdır. Bu sene vergisi ile belediye resimleri vesair masraflar müşteriye ait olup şartname de mezkür bina kapısına asılmıştır. İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınal- ma Komisyonu Reisliğinden: Olbaptaki şartname ve nümunesi veçhile Tıp talebe yurdu talebeleri için diktirilecek (434) takım elbise hakkında 23 - TTeşrinievvel - 934 Salı günü saat 14 te aleni münakasa suretiy- le muamele yapılacaktır. Nümuneyi görmek ve fazla izahat al- mak isteyenlerin mezkür yurt müdürlüğüne ve münakepaya “| gireceklerin de muayyen gün ve saatte komisyonumuza müra- caatları. (6159) | İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınal- ma Komisyonu Reisliğinden: Tıp Talebe yurdu için lüzumu olan (800) metre paltoluk kumaş olbaptaki şartname ve nümunesi veçhile ve 23 birinci Teşrin 934 Salı günü saat 14 te aleni münakasa suretiyle sa- tın almacaktır. İsteklilerin müracaatları. (6273) İstanbul Yeşilköy Tohum İslâh .. yer ysswes Istasyonu Müdürlüğünden: 1 — Yeşilköyde Tobum Islâh İstasyonu için yaptırıla - cak (6864) lira (69) kuruş bedeli keşifli Ahır, O samanlık ve müstahdimin odaları inşaatı kapalı zarf usuliyle, 21 gün müd - detle eksiltmeye konulmuştur. 2 — Şeraiti anlamak ve keşifnamesini görmek isteyenle - rin Istanbulda Vilâyet Muhase'veciliğine, Yeşilköyde Tohum isiah istasyonu müdürlüğüne ber gün müracaatları. 3 — Eksiltmeye iştirak edeceklerin teklif (o mektupları, ©» 7,5 hesabile teminat akçeleri veya Banka mektubu kanuni vasıfları haiz olduklarma dair ehliyetnameleriyle birlikte ihale günü olan 21 teşrinievvel 934 tarihine tesadüf eden Pazar gü- nü saat On dörtte Istanbul Vilâyet Muhasebeciliğinde müte - şekkil komisyona müracaatları. — (6241) ape « Operatör r. REŞİT SAMİ ZAYI — Edirne askerlik şubesin- | don alış olduğum vesikam ile müfus | ( Büyük Millet Meclisi Idare Hey'etinden: Büyük Millet Meclisi Kalöriferlerine lüzumu olan 300 ton kok kömürü ile 30 ton blok kömürü pazarlık sureti; satın almacağından bu kömür leri vermek isteyenlerin temi akçesiyle ve verecekleri kömür ün evsafı fenniye raporu ile raber teşrini evvelin On dördü ncü Pazar iü saat On beş Büyük Millet Meclisi Idare He y'etine müracaatları. (6210) Yüksek Mektepler Satınalma Komisyonu Reisliğinden:! Mülkiye mektebi talebesi i çin lüzumu olan 350 - 400 mı yerli mali elbiselik kumaş açık eksiltme usuliyle almacakti İsteklilerin şartları görmek üz ere yıldızda saat kulesi karsı da Mektep müdürlüğüne ve kırma günü olan 21 - 10 - 934 rihinde saat 15 te Fındıklıda güzel san'atlar (o akademisi Toplanan komisyona müracaatları ve dipozito parasmı gün evvel vezneye yatırarak makbuz almaları ilân olunur. (6237) Dünkü gazetenizde intişar eden tarife ilânımızın tam ücrete tâbi sivil cular kısmında (iskelelerden köprüye azimet ve avdetli bilet) sütunun birinci mntaka birinci kısmın birinci mevki maa rüsum bilet bedeli 23 olduğu yazılacak iken sehven (25) kuruş gösterilmiştir. Tashihi keyfiyet Dur, Selimiyede Fırka Satınalma Komisyonundan: Selimiyedeki kıt'atm ihtiy acı için aşağıda cins ve mıktf yazılı Üç kalem sebze ve odun un hizasında gösterilen gü de Sebzenin kapalı zarf usuliy le ve odunun ise münakasa #f retiyle saat 15 te ihaleleri yapılacaktır, İsteklilerin muvakli teminatlariyle birlikte teklif mektuplarını alarak Selimiye Fırka Satınalma komisyonuna müracaatları lâzımdır. «62 ihale Tarihi Günü : Saat — Cinsi 20-10-934 © Cumartesi 15 Lahana 24 20-10-934 Cumartesi 15 Pırasa 43 | cağımdan eskisinin hükmü yoldur. il tevellütlü Mehmet oğlu Ahmet. 015) | a” e hastalıkları mütehassıs Beyoğlu İstiklâl caddesi (Mulen Ruj karşısı) Vehap B. Ap. Ne 61 20-10-934 20-10-934 Cumartesi Cumartesi 15 15 lipanak 25: Odun >