16 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

TARİHİ TEFRİKA: İttihat ve (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESİKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. Terakki! Yazan: A.C. Avusturyanın mali bir delegesi hü- kümeti namına konuşmağa gelmişti fevkalâde | Bulgaristanın krallığını ilân et- ! mesi, Bosna"ve Hersekin Avustur- ya tarafından ilhakı İttihat ve Te- rakkı cemiyetini çok müşkül mev- kide bırakmıştı. Selânik merkezi umumisi Babıâlinin bu meseleler i- çin ne yaplığını mütemadiyen soru- yor ve İstanbuldaki heyeti mebuse- ye talimat veriyordu. Bu münase- betle çekilen telgrafnamelerden bazılarını aşağıya dercediyoruz: “Romanya ve Sırbistana heyet izamı mutasavverdir. Bu mesele ü- zerine bu gece merkezi umumide müzakere edilerek cevap verilecek- tir, İtalya me meslek ihtiyar ediyor? Rusya ile İngiltere devletleri Avus- turya ve Bulgaristanın muameleleri ne ne yolda cevap verecekler, ne yolda muamele edeceklerdir? Sad- razamın efkârı ne (o merkezdedi Heyet izamile tabii zaman geçecek. Bu müddet zarfında biz yalnız pro- | testo ile mi iktifa edeceğiz? Bugün | Bulgaristan, vaki hareketile yalnız | bize değil, ayni o zamanda Berlin muahedeine vazıimza eden dev- ietlerin hukukuna da taarruz etmiş oluyor. Binaenaleyh bizimle bera- ber onların da şiddetle ( protesto edeceklerini yazdık. Bunun kâfi ol- duğunu zannediyoruz. Daha şiddet li bir lisan kullanalım mı? Halkı tehyiç etmiyelim mi? Yoksa aksi ciheti mi iltizam edelim? Bura ga- zetelerinin yarın çanları nasıl öte- &eğini bilemiyoruz. Gazeteciler bi- zim mütaleamızı sormağa geldiler. Sadra şâfi bir cevap veremedik. Jttihat ve Terakki gazetesinin nâ- şiri efkârı olan gazete namına da birinin gönderilmesini bu gece mü- zakere edeceğiz. ,, “Sadrazam Paşayı görünüz. Bu- rada Avusturya maliye delegesi Mösyö Rapoport hükümeti metbu-| asmdan aldığı emir üzerine bizim- le konuşmak istedi. Biz de ilhak | meselesinden konferansına konul- masmdan evvel aramızda anl. mamızı muvafık bulduk. Kendi: ne aşağıdaki teklifleri yaptık: Bosna ve Hersek'in kat'i olarak terkine mukabil Avusturyanın dev letimize; düyunu umumiyeden isa- bet eden hisse de dahil olmak üze- re, vereceği mali tavizin tayini Avusturyanın Yenipazar tanca- ğı üzerindeki hukukundan kâmilen vazgeçmesi, nın taahhüt etmesi, Bosna ve Hersek'te (o bulunan Müslümanların hukuku medeniye- lerinin ve Vakıflar İdaresinin tahtı temine alınması ve bunlara doku- nulmaması, Arnavutlukta Katolikler üzerin- de Avusturyanın eski ahitler ve te- amüller ile mevcut bulunan hakkı himayesini kaldırması, İ Türkiyede mevcut bütün Avus- turya postahanelerinin kaldırılma- Kibrit, oyun kâğıdı, sigara kâğı- 'dı ve petrol gibi mevat Oo üzerine Devleti Osmaniyenin inhisar koya- bilmesi, Gümrük resminin, ticaret mua - hedelerinin aktine kadar yüzde on beşe çıkarılmasına müsaade olun- ması ve Rumeliye mahsus olan yüz 'de üç resmin nazarı dikkate alın- maması, Kapitülsyonların yeniden tetki- kiki beklenirken patent o rüsumu vaz'ı hakkının tanınması, dan istenildiği vakit Avusturya'nın muvafakat etmesi, (fakat diğer | maddeleri şimdiden kabul etmesi. Bu tekliflerimize mukabil Avus- turyalılar tarafından verilen cevap bizden evvel hükümetlerden almış oldukları âtideki maddelerdir: Devleti Osmaniye lehine olarak Yenipazar sancağı üzerindeki hu- kukumuzdan vazgeçiyoruz, bu sa, ik devletlerle birlik. mire aldığımız Memaliki Osmani- yenin ayrılmaz bir cüzüdür. Biz yukarıdaki maddelerin hi fında bir mukavele akdedemiyece- Bizim teklifin sair maddeleri hakkında Mösyö Rapoport'un ga- yut müsait davranmakta olduğu gö rülüyor. Bu mükâleme gayet mah- rem cereyan etmektedir. — Neticei menin Avusturya tarafın - : namına hükümete olduğundan Sadrazam Pa - ws malüm olarak i- | şin mahrem tutulması lâzımdır.,, Selânik merkezi umumisinin Sad razam Kâmil Paşaya pek büyük bir itimat ve emniyet gösterdiğine de- âlet eden bu telgrafnamedeki mah rem tebligatın sonunda deniliyor. | du ki: “Bir de Bulgarlarla müzakere var mıdır? Onlarla sadaret arasın. | da müzakere cereyan ettiği için ce-| miyetimiz Bulgarlarla yapmakta | olduğu temaslardan vazgeçmişti. Babrilice şimdiye kadar ne netice | hâsıl oldu? Bizim Bulgarlarla tek: | ra müzakereye girişmemiz müna.| sip midir? Buralarını da Kâmül Pa- Bir de Babıâlinin | devletlere verdiği programı iniz. Sadrazam Paşa Hazretle- | rinin başka mütalcaları var mıdır? Sizce de söylenecek diğer bir şey var m? Bu gece isterseniz sabaha | badar muhabere edelim. Adiyö.. Bu telgrafların münderecatın - dan anlaşılacağı veçhile Selânik merkezi umumisi kendi nam ve he- sabma Osmanlı Devletinin dahili ve harici siyasetini alâkadar eden meselelere müdahale etmeğe baş- lamıştı, Cemiyetin, doğrudan doğ- ruya kendi adamlarını iş başıma ge tirmeyerek uzaktan müdahale et- mesi ve bu suretle ileride birçok kıylükallere sebebiyet £ vermesi, meşrutiyeti takip eden ilk aylarda ve yukarıdaki © telgrafnamelerin münderecatından anlaşıldığı veç- hile başlamış olsa gerektir. Bu aralık Abdülhamidi kaybet- tikleri için Genç Türkleri kazan - mak isteyen Avrupa devletleri ve bilhassa İngiltere, birçok işlerde | Genç Türklere yardım — eder gibi görünüyorlardı. - şadan #orunuz, bi — Bitmedi — Demir ve kömür Zongu daklılar bayram sevinci içindedirler ZONGULDAK, 15.A.A — Demir « halkı bir bayram sevinci içinde bırakmış tır. Halk Cumhuriyetin ennayi progra. menin en esaslı kasmını teşkil eden de- mir ve kimya sanayiinin kömür hazne. lerinin içinde kurulmasını memleketin refah ve saadetine doğru atılmış en ha- yırlı adımladan biri ve Türk sanayi prog ramının parlak muvaffakiyetlerinden ad- detmektedir. Memlekette sevinç çok ge- Diş ve şümüllüdü: Pariste 6 şubatta geçi- | çirilen tehlike PARIS, 15 (A.A.) — 6 şubat hü diselerini tetkik eden komisyon, rapo - rumu hazırlamıştır. Raporda, 6 şubatta © cumhuriyetin tehlikede olduğu, zira parlâmentonun istiklâli tehdit edilmiş bulunduğu ve hâdiselerin umumi intihap prensibine zarar verebilecek şekilde olduğu bil - Bulgar gazeteleri va- ziyeti nasıl görüyorlar | Romanya hariciye nazırı M. Titules. cunun Sofyayı ziyareti etrafında da | Bulgar gazeteleri şu mülâhazalarda bulanmzktadırlar Slovo gazetesi M. Titalescunun olan neticelerden © haberdar i ve ecnebi © memleketlerde devran eden şaytaların mahiye, latacağını ümit ediyoruz. Bulgaristan, Balkan yarımadasının tam ortasında- dır. Ve Bulgaristansız bir Balkan iti- lâh kabil değildir. M. Titalescunun Bulgar nazırları ile (o mükâlemeleri hangi mevzu üzerinde cereyan eder- se etsin, Balkanlarda siyasi ufkun ay- dınlanmasının ehemmiyeti gayri kabi- li inkârdir. Bu ziyaret dolayısile Bul- gar ve Romen nazırlarının yaptıkları beyanat malesef kâfi mahiyette de ğildir. Bununla beraber iki taraf na- sırlarının görüşmeleri esnasında Ro- manya hariciye nazırının, Bulgarista- nın Balkan itilâfına iltihakı lehindeki delillerini izah eylediği farzolunabi- lir. Gene ba görüşmelerde muhakkak | olarak, Bulgaristanla Romanya arasın- | da muallakta bulunan meseleler de | mevzmubahs olmuştur. Bizim bagün nazarı dikkatimi beden bilhessa Bulgeristanla an ya arasındaki bu muallak meseleler. | dir. Her iki memleket zımamdarları el. HARİCİ HABERLER i Balkanlarda sulh sağlam temeller üzerine kuruldu Romen meclisinde Kral | Hz. nin nutku! BUKREŞ, 15 (A.A.) — Parlâmen- tonun alelâde toplantısı bugün öğle ü- zeri mutat merasimle açılmıştır. Kral söylediği mutukta , evveli aral Aleksandır ve Bartuyu saygı ile anmış | ve bütün Romen ulusunu birliğe davet etmiştir. | Kral diş sıyasaya girişerek demiştir omanyalım dış sıyasası sulhu tat- mak Tüzemüle milli menfaatin birleş - | tiği bir yol ü de yürümektedir. 9 şubat 1934 te Atinada Balkan snt- laşması imzalanmıştı şimdiki toprakların Romanya ile Bulga- sıkı dostluk münase- ve keza istisnasız bütün Bal - itimatlı mü- i, evvelce sel » Mütecavizin tarifi haldımdaki Lor mukavelesi Romanyanın otorite- da bulenan bütün toprakları her hangi bir yiddel hareketinden ma- sun bulunduruyor. Memleketin hayati (o menfaatlerini / Romanyada Geniş tevkifat BÜKREŞ, 15. A.A. — Havas ajansı bildiriyor : Poli dün öğleden sonra Bükreş'de ve bü- tün Romanyada geniş mikyasta tevkifat yapmıştır. Dahiliye na- zareti, memleketin şüpheli ve yolsuz unsurlardan temizlen- mesi için tatbik &dilen umumi bir tedbir mevzuu bahsolduğu- nu bildirmiştir. İngiliz kömürü AXxden'z piyasalarındaki rekabeti görüşecekler VARŞOVA, IS.A.A. — Ingiliz kö- mürü ile Kehistan kömürü arasında | kandinavya ve Akdeniz piyasalarındaki rekabet o dereceyi bulmuştur ki iki mem leket nihayet müzakereye | girişmeğe mecbur kalmışlardır. Bu hususta Lond-) rada başlanan müzakersta şimdi Varşo- vada devam edilmektedir. Lehistan, Ir landa, Portekiz, İspanya, Italya, Maca- ristan Avusturya ve yakın şarkta İngi- liz kömürüne karşı rekabete başlamış ve hatta yakınlarda Melburn ve Şan- ghaya mühim miktarda kömür gönder- miştir, Şimdiki müzakerelerin seri ve müsbet neticeye varması muhtemeldir. İngilterede sata LONDRA, 15 (A.A.) — İşsizlikten Galin bazı mntakalarında sefalet hü - küm sürmektedir. Mesele dün avam kamarasnda uzun müzakerelere sebep olmuştur. Tasavvur edilen Uğbirler arasmda bu ımntaka- lardaki işsizlerin daha müreffeh mınta. | kalara nakli mevcuttur. J müteaddit defalar bunları yakın bir | zamanda halletmek arzularını izhar ettiler. Fakat buna rağmen bu mese- leler hâlâ yaşamakta — berdevamdır. Halbuki bu vaziyet daha fazla uzaya- maz. İki devlet reislerinin mülakatın- dan ve Romanya harici siyasetinin en salâhiyettar idarecisi olan M. Titules- cunun yaptığı mükâlemelerden son- ra Bulgaristan ve Romanya (müsbet neticeler beklemekte haklıdır. Yerin- de saymak, bedbin fikirlere yol açar. İleriye doğru her adım ise, mühim da- hi olmasa, nikbinlik yaratır, ve ümit verir, Her iki devlet © adamlarının da bu iptidai hakikatlerden gafil olmadıkla” rın: ve M, Titulescunan bu ziyaretinin bu yolda ileriye atılmış bir adım teş- kil eylediğini ümit ederiz. “Zora,, gazetesi de ”Slowo,, gibi be- yanı mütalea etmekte ve bu ziyaretin hasseten Bulgaristan ile Romanya a- rasındaki muallak meselelerin halli yo- lında ileriye doğru atılmış bir adım teşkil eylediği ümidini izhar eylemek- tedir. Bu gazete, Romanya hariciye na sarının bu ziyaretinin aynı zamanda Balkan itilâfı konseyinin, Balkan iti- lâfena dahil olmamış komşularla olan | münasebeti hakkındaki karariyle de yakından alâkadar olduğunu tebarüz ettirmektedir. “Mir,, gazetesi ise şu mütaleada bu- lanuyor: “M. Titelescu, sulhün idamesinden | ibaret olan bizim meselelerimizle çok gözeten notalar toatisile 9 haziran 1934 te Romanya ile matik münaseb lardır. 17 senedenberi kesik bulunan bu münasebetlerin normal bir şekil al- masında Romanya iki memleket ara - smd pimdiki euhün demesi için en emin zamanı görm Cenevre müessese lara rağ idamesi yolunda evrensel bir terdiği çe kici kuvvetten dolayı kendisine min « nettarız. Komanya, Mil mukadderalına olan etmek ister, hedelerde #tina ile yaş bir vr çok arıza ler o Cemiyetinin manmı bir tön taahhütler tefiklerine karşı mutlai ek, bütün m kurmak ve Bi Orta tedrisat programları | Vekâlet programları baştan başa de- ğiştiren bir talimatname hazırlıyor ANKARA, 15 (Telefonla) — Maarif Vekâleti, orta tedrisat ders programlarını baştan başa değiştiren yeni bir talimatname hazırlanış - tır. Bundan başka Vekâlet, yeni bir teşkilât kanun projesi de hazırla - maktadır. Dahiliye Vekâleti imar program- ları hakkında proje hazırladı ANKARA, 15 (Telefonla) — Bazı belediyelerin plân, su, elektrik n lâzım geler mütehassıs ve mü hendisleri bütçelerindeki az tahsisat ta getirtemedikleri ve bu işleri gör mekte o müşkülâtla o karşılaştık - ii çı Delili vekâletince o nazarı — dikkate (o alınarak, obe- su, o elektrik işlerinin Dahiliye Vekâleti tara iyet veren müzeyyel bir kanun projesi hazırias kâleti imar programları hakkında bir kanun projesi elerce yaptırılacak imar işleri bir Vekâleti muhtelif belediyele- n mimar, mühendis tedarik e pacak malzeme, müte - temin edilecek ve hazırlamıştır. Bu projeye ıslara mahal k bilhassa budutla. « bir sulh ki, bütün arasmda kurulacak, fnkat her şeyden evvel kendi memleketimizin za- raretlerini gözetecektir.,, Zeppelinler Geçen yirmi beş senede | * bir hayli değiştiler BERLİN, ISA Gazeteler, 1909 senesinde Frankforita üç milyon serma- ye ile bir hava şirketinin teşkil ve bu şirketin sonradan Fredirihsafen'e nak- ledilmiş olduğunu hatırlattıktan sonra, bu şirketin Kont” i bında kabili sovk tigal etmiş bulunduğunu yazmaktadır. Geçen yirmi beş senedenberi mühim terakkiler elde edilmiştir, Kort Zeppe- ln, ilk kabili sevk & balonu ile yapmış olduğu Fredirishafen Berlin seyahatını iki günde yapmıştır. Halbuki şimdi $a edilmekte olan balon ile katiyen ii günü geçmiyecek olan bir müddet zarfın da Atlas okyanoru aşılarak cemubi A merikaya gidilebileceeir. Hitlerin adamı Neler konuştu? Vaziyete yeni amil olacak bir teklif yapılmamış LONDRA, 15.A.A, — M, Anthony Eden dün avam kamarasmda M. Fon Ribbentrop'un Londra görüşmeleri hak: | kında izahat vermiştir. Fon Ribbentrop pazartesi ve salı gün- | leri Sir Com Simon * ye M. Eden ile "e tığı görüşmelerde vaziyete yeni bir mil veya unsur ilâve edebilecek yeni hiç | bir teklifte bulunmamıştır. | M. Eden, görüşmelerin mevzuu halen Almanyanın tekrar silâhlanması olduğu | bakkında gazetelerde çıkan haberi tek- zip, etmiştir. Bir başka suale cevap veren M. Eden Sar hükümet komisyonu ile Reişinin Almanların radyo neşriyatı vasıtasile hü- cumlarma maruz kaldığını bildiğini, pek tabii olarak böyle hücumlardan şi- kâyetçi olduğunu söylemiştir. Bu hücumların son haftalar içinde a- zalıp azalmadığı sualine M. Eden : Bilmiyorum — diye cevap ver. mişti yakınlık gösteren meselelerin müzake- ve edildiği çok mühim bir konferans- tan dönüyor. Mumaileyhin Solyayı zi yareti, yalnız kendisinin Bulgaristana karşı olan dostane hissiyatının bir de- ili değil, ayni zamanda Balkan itilâfe- nen Bulgaristana karşı olan itimadının da bir delilidi itilâfe misakına dahil değildir. bu, Bulgaristanın bu misaha aleyhtar bulunması ve böyle bir it rini kabul etmemesi deği: da imza olunan misak, | aralarındaki münasebetten hiç bir şikâyeti bulun- mayan devletleri birleştirmiştir. Ro- manya ile Yugoslavya, m'sakın imza- sından evvel de, müttefik iki di. Türkiye ile * Yunanistan tarzda çok sıkı rabıtalarda bi ne bağlı bulunuyordu. Her iki grup ar. sında ise daima mütekabil bir emniyet hüküm sürmekte idi. Halbuki Bulgaristanın vaziyeti da- ha başkadır. Bulgaristanın her şeyden evvel komşuları ile münasebetlerini halletmesi lâzrmgelir. Bu iş te gayet iyi bir tarzda Belgrat ile Balik arasın- da başlamıştır. Sofya ile Atina arasın- da da bir neticeye varılacaktır. M.Ti- tulescunun Sofyayı ziyareti ise bu hal ameliyesinin Sofya ile Bükreş arasın. | da da yapılman lüzamunı hatırlat- | maktadır. Romanya ile Bulgaristan a- | rasındaki musllak meseleler de haile- | dilmeli | Bu suretle Bulgaristan (o kendisini yapılacak işlerin böylelikl, in 5 | kân verilecektir. Musikimiz etrafında tetkikler ANKARA, 15 (Telefonla) — Bugün Maarif Vekâletinde toplanan | bir encümen milâ musikimize veril ecek veçhe hakkında kararlar vere - cek olan komisyonda görüşülecek mevzuları tesbit etmiştir. Ankara belediyemeclisinin kararlar ANKARA, 15 (Telefonla) — Ankara belediye meclisi bugün ikin ci reis vekili Şükrü Beyin reisliğinde toplanarak bu içtima devr. in son toplantısını yapmıştır. Meclis. ruznameye dahil işleri görüştükten son ra otobüs i,'.ri hakkında üzadan Reşat Beyin temennilerine dair Reis Mümtaz Bey izahat vermiş veazadan Veli Bey otobüs ücretlerinin zili için tetkikatta bulunulmasını teklif etmiştir. Arttırma ve eksiltme kanunu ANKARA, 15 (Telefonla) — Arttırma, eksiltme, kanununun ce * köletlerin ayni mahiyetteki ihtiyaçlarının ne suretle temin edileceğine dair olan hükmünün, icap etti diği formülün hazırlanması için, bütün vekâleller hukuk müşavirlerinin iştirakile Başvekâlet müsteşarının reis* liği altında bugün bir içtima aktedilmiştir. Komisyon, inşaat için yiye * cek, yatacak ve giyecek için ayrı ayrı olmak üzere iki formül projesinin dost bir muhit içinde hissedecek ve niyetlerini cebren kabul ettirmek ise | evvelemirde hazırlanarak komisyona verilmesine karar vermiştir. SOFYA, 15. A.A. — Türkiye ekspresle bugün rat tarikile geçmiştir. Kend. | Hariciye Vekili Sofyadan geçerken Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey, Cenevreye gitmek üzre Sofyadan istasyonda Kr alın müşaviri M. Groeff ile rahatsız bulunan hariciye naztrı M. Batalof'u temsil eden hariciye kâtibi umu- misi M. Christof, teşrifat umum müdürü M. Stoikoft ili bu zevat ile trenin hareketi anına kadar dır. Türkiye Hariciye Ve görüşmüştür. Kaymakamlar ve Bele- diye reisliği ANKARA, 15 (Telefonla) — Dahi- Bye vekileti, vekilin küzum © gördüğü yerlerde bel reisi vazifesini vaki ve kaymakamlar uhtesine verilmesine salâhiyet veren bir kanun projesi ha - zrlamıştar, Emniyet abidesi için ANKARA, 15 (Telefonla) — Emni- yet âbidesinin hariçten getirtilen bronz parçalarımız gümrük resminden muaf tutulması hakkında bir kanun lâyihası hazırlanmıştır. İnhisarlar memurları ANKARA, 15 (Telefonla) — İnbi- sarlar vekâleti; inhitarlar memurları keo- liyihası hazırlamıştır » UDUKLARIMIZ ( ECNEBi MATBUATINDA OK ) yan komguların tazyik altında bulan. vi intiba giderecektir. Balki iilâfnin faal sinemlerle rından bulunan ve daha çok geniş e- mellere malik olan M. Titulescu, Ro- manya ile Bulgaristan arasındaki bu meselelerin yakın zamanda ortadan kaldırılmasının ve bir ümmi af ilân: nın, hizmet ettiği esere ne kadar mi him bir suretle yarayacağını bittabi takdir eder. Balkan gazeteleri ve | Ankara nutukları Bulgar gazeteleri, Ankara konfe- ransının yalnız Balkan devletlerinin değil, beynelmilel sulhün temini ve ce nubu şarki Avrupada iktesadi buhra- nın izalesi için büyük bir ehemmiyet taşıdığını yazmaktadır. Belgratta çıkan Vreme gazetesi de Balkan anlaşmasının bugüne bir Balkan blokunun lüzumu hakkın- da kâfi derece kanaat verdiğine işa « ret ettikten sonra diyor ki: «Siyasi bakımdan, Balkan anlaş - ması, Balkan milletlerinin Balkanlı ol mıyan kuvvetlerin meşum tesirleri » den ilk defa olarak kurtulduklarını | gösterir. Balkan anlaşmasından bugü- nt kadar elde edilen neticeler, Balkan misakını imza etmiyen memleketlerle daha e mesai yolu aç - maktadır. ık, diğer Balkan mem- leketlerine de misaka müsavat prensi bine iştirak etmelerine imkân vermek kadar | karşılamışları Millet Meclisi ANKARA, 15 (A A.) — Türkiye Büyük millet meelisi bugün saat üç - te reis vekili Refet Beyin riyasetinde toplandı. Hudutla zuhur eden ihülâfların bet" kik ve halline dair Türkiye ile Sovyet comhuriyetleri ittihadı o arasında 6 # Zurtos 1928 tarihinde aktolunan mu “ kavelenamenin yeniden altı ay temdiği bakkındaki / protokolün tasdikine dal ruznamede bulunan kanun lâyihası âza ya aynen ire 48 sant geç mediği içi Müzakere edilecek > başka bir ee olmadığından cumartesi günü sant üçü üzere celscyo nihayet voril- “Ziraat mektepleri için ANKARA, 15 (Telefonla) — Z£ rast enstitüsü ile ziraat — ve mü İrem veren bir kanun lâyihası haz” lanmaştar. Gümrüklere tamim Ziraat müsteşarı ANKARA, 15 (Telefonla) — İ ya ovası sulama vaziyetini tetkik İ Konyaya giden ziraat müsteşarı AV Bey gelme dönmüştür. Atıf Bey tetkikleri hakkında veki lete bir rapor verecektir ğ MESAJERİ NAKLİYATI Nakliyecilik işlerinde memleket &n muntazam ve ilmi usullerle çalı ve bütün müsüseselerce tanılan talya Nakliyatı Urmwmiye Şirketi sanalerdağheri mesa jari suretile EHİSİ yat yapmaktadır. Şirketin bu defa W£ sajeri ye ihacat © emilasmm nakil diy için yeni ve geniş bir teşkilât yaptığın İ- Mae ölmeltnğiee a terle gi ihracat eşyasını pek muntazam halde harice nakletmek ve mesaj rotile verilen eşyayı saati saatine #Ü” ketmektir. Halikamıza ve müesses” rimize temin edeceği büyük kolay! İar dolayısile bu teşebbüsten Antalya Nakliyatı Umumiye Şirke# tebrik ederiz — Ker içir 2 İl