20 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

20 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Her hakkı mahfuzdur. Butun bir ömrü Arabistanda ge- çiriş olmasın verdiği tetrübe ve saahıycile bütün bir ömür imtida- da varbar bağırdığım halde an- latamadığım hakikat inanınız ki hâla inanılmaz bir efsane mahiyeti ni muhafaza ediyordu. — Bir Şerif Hüseyin hain olabi- lir,fakat bu mevzii bir şeydir, di- yenler ekseriyeti, Asla kabul edilmeyordu ki biz yıllarla süren bir gafiet ile müte- madiyen işlediğimiz, biperva işle- diğimiz günahların cezasını çeki- yoruz. — Münasib zamanım hulülünde Arabistanda lâzımgelen ılahat:n icrasma elbette tevessül edilecek- tir! Dillerden düşmeyen bu (müna- sib zaman) işte hulül etmişti. Fil. hakika Osmanlı zihniyetine göre bu (münasib zaman) ancak felâ- ket zamanıdır. Felâket kapıya gelmedikçe bu münasib zamanın daha çok uzakta olduğuna'nasıl inanmıştık, nasıl iman etmiştik, bunu ben değil va- kalar anlatıyor. Yalnız Arabistanda değil, bü her tarafta böyle idi. Yemende de ıslahat için münasib zaman ancak orada bir isyan hare- keti başlayınca gelirdi. Ve bu isyan hareketi birçok kan dökülerek bas- tırılınca, münasib zaman da geç- miş, gitmiş addolunurdu. Suriyede ayni hal, Hicazda ayni hal, daha ötelere gidin o Arnavutlukta, Bal kanlarda hep ayni hal... Derlerdi ki; — rahat edemiyo- ruz, şöyle bir âsude zaman bulamı yoruz ki ıslahatla uğraşalım. Derdim ki; — Karşınızdakiler size bu âsu- de zamanı verecek kadar budala ve sersem midirler ki onlardan bu hayrrhahlığı beklemek gafletinde bulunuyorsunuz. Fakat beklerlerdi. Sultan Hamid de beklerdi. Ondan evvelkiler çoğu da bek- Oldan sonraki itihadçılar da, Osuüsianlı imparatorluğu yıkılınca- kadar, metanet, sabrüsebat ile Üdktemişlerdi. Arabistanı yakından © görmüş, bilmiş, tanımış olanların feryadla- rı boşa gidiyordu. Bu hususta söy- lediklerimiz belki (canlarını bile sıkıyor, beyhude bir telâş ve emek addediliyordu. Bu sebebie sözleri- mizi işitiyor, dinliyor göründükle- ri zamanlar bile bunu hatır kırma- mak için yapıyorlar, imiş ki, kaç defa tekrar ettiğim şeylerin biçbir bırakmadan unutulduğunu gör zamanda, in çetin günlerinde Mekkede isyan ettiği zaman, bu haberi alan Enver paşa; — Nasıl olur, demiş, nasıl olur da Peygamber sülâlesinden bir şe- if böyle bir zamanda halifesine is- yen ederek, din düşmanlarile elele yerir? Bunu gören ve işiden sonra bana anlatan dost, ilâve etmişti; — Enver paşa bu habere inan- mak İstemiyor, inanmıyordu, bunu aklı kabul etmiyordu, işte bir yan- ışlık var, muhakkak bir sui tefeh- hüm var diyordu. Ve, vaktaki şüp- be edilecek bir şekilde bu hainane hareket tahakkuk etti, işte ancak © zaman Enver paşa gafletten uyan dı ve: —bunu da mı görecektik, di ye izharı teessür eyledi. Enver paşa, ona daha bey iken bunu ve bunun gibi nice faciaları Arabistanda görmemiz mukadder olduğunu söyleyenler arasmda ben de vardım, Meşrutiyet ve hürriyet günleri- nin ilk o coşkun heyecanı geçer gi- bi olduğu günlerde £ idi.Belki bir faydası o'ur diye bu genç erkânı | harbi de ikaz etmek istemiştim. Ona; — Balkanlarda, Rumelide yaşa. dığınız için, Arabistan belki size yabancıdır, biraz uzakta ka- lar. Halbuki oraları da ehemmiyet. le nazarı itibare alınmalıdır. Ge- çen devir ber taraf gihi Arabistan: * da ih-xl etmistir. Vakit ve zar- Yazan: Son Yemen valisi Mahmut NEDIM Enver Pş. Hicaz isyanına inana- mıyor ve şaşıp kalıyor? Hicazda isyan başlarken - Enver Pş. vaziyeti nasıl karşılıyor? - Tereddütlü sözler nında icab eden tedabir ittihaz e- dilmezse Arabistan da günün birin- de başımıza bir gaile — olur. uğraştırır ve mutazarrır eder, Tarzında bir hayli (söylediğim zaman, o, sözlerimi dinledikten son ra, yerinden kalktı, ciddi bir tavır. la duvardaki harita (oüzerindebir hayli parmağını dolaştırdı benden izahat aldı ve; —Tabit değil mi, dedi, Arabista. eğimiz şüphesi dir, bu anlattığınız ve teklif etti- bir zamanda tahakkuk etmiş ola- caktır. Enver bey, o günden sonra; be nim daha birkaç defa ayni me üzerinde çene yorarken muhatabim olmak fedakârlığına katlanmıştı. Bu bahislerin onlara usanç ver- diğini bildiğim, hissettiğim halde tekrardan çekinmezdim. Belki bir eşref santi rastgelir ü- midi beni söyletirdi. Beyhude emeklermiş onlar... Enver Bey, bilâhare Enver paşa bu söylediklerimi, benim gibi söyle yenleri, ve bütün söyleyenlerin bir- kaç misli yazılanları dinlemiş, o- kumuş ve anlamış olsaydı, Şerif Hüseyinin isyan haberini aldığı zaman; — Bu nasıl olur? Diye taaccüb edib, inanılma- yan bir haber karşısmda kalmış gibi, şaşırmazdı. Bir gün Mısırda, meşhur Kayser Kerem paşanın delâ letile Lord Kiçner ile görüşmüş tüm. Adende sükün ve huzurun de- vamı için Yemende kuyvetli olma- mız icabeltiğini ve İngilizlerin bu- nu istediklerini uzun uzadıya anla- AMBA 25 ŞUBAT. 1935 —... HARİCİ HABERLER| Alman cevabı Sir Con Simon Şimdilik Berline gitmiyecek LONDRA, 19 (A.A) — Alman ce vabının alınması üzerine Paris ile Lond- ra arasında diplomatik konuşmalara baş- lanmıştır. Sir Con Simon, Fransız elçisi Korben (Corbin) ile görüşmüştür. İn- Biltere kabinesi, Londra ile Berlin ara - sında doğrudan doğruya müzakereler 8- çılmasına dair Bay Hitler tarafından vu- kubulan davete cevap versöcktir. Bu #esele, şimdiden ya Sir Con Simon ve- ya Bay Eden'in Berline gitmelerini, ya- hut ki Bay Fon Neuratın Londraya gel mesaj derpiş ettirmiştir. Henüz bu bap karar verilmiş değildir. İngiliz inesi meselesinin aldığı şekil İsaklemn- da çarşamba günü tenevvür edecektir. Lâkin, Alman payıtahtına bir İngiliz na zırınm gönderilmesine Şi, | tk mahafilde şiddetli bir cerey dir. Sir Can Simon gitmiyor LONDRA, 19 (A.A. — İngiliz mat buatı, Frama - İngiltere ve Almanya # rasmda başlamış olan diplomatik müza kereler hakkında mütalea beyanmdan ibtiraz ediyor. Bazı gazeteler, müzake - relerin halihazırdaki safhasını kısaca zah ederek, şimdiki halde Sir Com Si monun, Berlinde ( Bay Hitleri ziyarete gitmesini müsteb'at görüy: Vaziyet ne şekilde? LONDRA, 18 (A.A.) — Avam ka- arasında, mütekabil hava yardımı and- laşmasından bahseden Bay, Eden, Belçi- ka hükümetinin 11-2 tarihli notasile, prensip ilibarile antlaşmayı, İngiltere il İlalyanm mütekabil mesuliyetlerini'hu - #usi bir tetkiklen geçirmek dile tasvip ettiğini bildirmi Almanya, 14-2 tarihli notası lifi menuniyetle kabul ettiğini rlar. ğer İ bükümetlerle mutabık olarak, bu ant - | laşmanın tahakkukuna müsaade edecek çareleri nazarı itibara almağa hazır ol - duğunu bildirmiştir. Tahşidat Doğru değil mi? Viyanada Avusturya hu- dudunda, hareketler olduğundan haber yok VIYANA, 19 (A.A) — Salâhiyet- tar zevat, Avusturya - Almanya hudu- dunda Bavyera kıtalarını bareketleri i- kuvvetlerinin seferberliği için de hiç bir malümata sahip olmadıklarmı söylemiş. lerdir. İki tabur daha İtalyan e ili tabur daha sevkettiler NAPOLİ, 19 (A.A.) — Faşist mi- lerine mensup Giğer iki tabar da bu- gün şarki Afrikaya hateket etmiş ve balk coşkun tezahüratla bu taburları &e- Banlamıştır. Berlinde idam edilen kadınlar BERLİN, 19 (A.A.) — Gazeteler dün verilmiş olan idam v9 müebbet hapis cezaları dolayısile mütalealarını serdediyorlar. Deutiche Allgemeine Zeitung di- yor ki; "Alman milleti vatana hiyan münün hem de büyük isimler & kimseler tarafımdan irtikâp edilmiş ol- duğunu nefretle öğrenecekür. Hiyanet cürmü, kanla temizlenmek icap eder. Bu gibi cürümleri affetmeye mütema- Yil hâkimlerin hüküm sürmekte olduk ları zaman geçikmiştir. Çaldaris Selâniğe gidecek ATINA, 19 (Milliyet) — Başbakan Çaldaris âyan seçimi dolayısile yakın» da Selâniğe giderek siyasi bir nutuk söyliyecektir. Venizelosa Suikasd davası Bu meraklı muhakemeye perşembe günü başlanıyor ATINA, 19 (Milliyet) — Dün kan İdaris adliye bakanı ve isti » Baf müddelumumisi ile müzakerelerde bulunduktan sonra Venizelos davasında bulunacak olan jüri heyeti tan Lord, nihayet demişti ki; — Bilmem ki buna neden mu- vaffak olamıyorsunuz? Lord Kiçner bunu bilmez değil- di, Hiç te karmakarışık olmayan, anlaşılması gayet kolay bu sebeble- ri belki bir de benden işitmek isti- yirodu, Fakat, elbette ben o gün, Lorda, bunları, itiraf edebilecek mevki ve vaziyette bulunmayor- dum. Bunu için, gene onun inana- mıyacağını bile bile şöyle demiş- tim; — Dediğiniz olacaktır. Siz de bi- lirsiniz ki kos koca bir kıtayı âdeta yeniden fetheder gibi baştan başa ıslah etmek, hiç değilse zaman me- selesidir. Yemen her sahada ıslaha muhtaçtır. Bu, büyük bir iştir. Fa- kat muhakkak başaracağız. Lord Kiçnen şüpheli bir bakışla ve sormuştu; — Başladımız mr işe? — Başladık, desem de, neler yap tınız ve yapıyorsunuz diye sorsa ne cevab verebilirdim. Yutkun- dum; — Başlamak üzereyiz, dedim. Bu cevabın mânâsını anlamış ol- duğunu hissettirerek; — Mesele çok uzun düşünmeğe, beklemeğe mütehammil değildir. Esasen bunu icab ettirecek bir se- bep te yok. Sizin için iş gayet ba. sitti, Elverir ki azim ve kararınız kuvvetli olsun. < O zaman Lorda şu cevabı vermiş timi — Fakat iş zannedildiği kadar da basit olmasa gerek. Bugüne ka- dar fena idareler yüzünden ihmal edilmiş bir kıtayı ıslah etmek için evvelâ iyice tetkik etmek, tanımak bilmek lâzımdır ki, bünyesine uyan ıslahatı lâzımı vechile yapılabilsin. Ben, dedi, basit derken şunu : Evvelâ Arabistanr ta- mıyan, bilen ricaliniz yok değildir. Meselâ siz bunca zamandır oradası mız, sizin gibi ömürleri Arabistan- da geçmiş olanlar da çoktur. Bu gi- i adamlarm fikirlerinden jstifade edilirse oralarmı O yeniden tetkik | zahmeti ortadan kalkmış olmazmı? Soi yapacağınız işler için önü- nüzde örnekler, nümuneler eksik değildir. Bahriahmerde Fransa, İ- * talyan, İngiliz müstemlekeleri var, Daha uzaklara gitmeden bu müs. | temlekeleri tetkik eiieniz, oralar- de. neler yapılmış. ve yapılmakta ol. duğunu görseniz işiniz bir hayli ko- | lavissmış olur. — Bümedi — meşruası olmaksızın mab- ceklerin cebren geliri mesi ve bunlara ağır cezalar verikmeşi İ ve keza mahkeme reis ve kâtipleri hâk- kında da ayni muamelenin tatbik edil mesi için bir emirname imza edilmiştir. Dava perşembe günü başlıyacaktır. ATİNA, 19 (Milliyet) — Venizelos suikasti davasmın Pirede | görüleceği günün gecesi Pire sokaklarında bilhas- $a jüri heyetini korumak için patlatılan bombaların failleri arasında üç te jnm- darma bulunduğu anlaşılarak bunlar » dan birisi olan Gavalos tevkif edilmiş tir, suikenati | Yunanistanın Borçları ai Londrada hamillerle olan müzakerede uyuşamadılar LONDRA, 19 (A.A.) — Yunanis. tanın dış borçları faizlerinin yüzde 35 İ- Bi vermek teklifi, hamiller mümessille ri tarafından kabul edilmemiştir. Hamiller, o yüzde 50 istemekte ve Yunanistanın tediye kabiliyetinin buna imkân verdiğini irmektedirler. Yunanistanda zelzele ATINA, 19 (Milliyet) — Selânik ve Halkidik yarımadarının bir çok ka- sabalarından iç bakanlığa gelen ros mi raporlar dün bütün yarım adada on iki saniye süren şiddetli bir zelzele olmuştur. Ahali yine üç sene evvelki gibi zelzelenin devamından korkarak açık yerlere çıkmıştır. Insanca telefat yoktur. Armea'da bir Baliokoki'de iki ev yıkılmıştır. İ tihak arifesinde Bi Uluslar kurumu konseyinin toplantısına lüzum kalmadı CENEVRE, 19 (AA.) — Uluşar inde düşünüldüğüne göre Sar hakkında Romada yapılan müzake relerin neticelenmiş olması, uluslar ku- rumu konseyinin devkalâde toplanması. nı lüzumsuz burakmaktadır. Konsey mar yıstan evvel taplanmıyacaktır. Ser hükümeti sele vekili, geçen gebe Fransız - Sar bududumun kapanmasına verile ciyasi mahiyeti Alman heyeti murahhasası nezdinde protesto etmiştir. Hudut Alman milli marşları çalmarak kapatılmıştı. Diğer taraftan bir Alman gümrük muhafızının da Sara gitmekte olan bir Fransızm üzerindeki gazetelerini müsa- dere etmesi de Alman heyeti murahha- #ası nezdinde protesto © edilmiş ve bu heyeti murahhasa Fransız gazetelerinin bir marta kadar Sera gitmesine müsaa- de edileceğine dair teminat vermiştir. Zenciyi linç ettirmediler NAŞVIL, (Amerika) 19 (AA.) — Bir beyaz kadının ırzına tecavüz etti - Zinden dolayı ölüme mahküm edilmiş bulunan bir zenciyi zorla almak i balim üzerine, zabıta ateş etmi ölmüştür. Bunun üzerine hapishaneyi dinamitle uçurmağa üs etmişse de nihayet dağrtılmış- larda. Büyük bir yangın ROSARIO - Arjantin - 19 (A.A.)— Bir hububat deposundan çıkan yangın pek ziyade büyümüştür. Bu sırada vaki olan infilâktan bir çok çatılar tuz la buz olmüştur. Bir aralık yangının şimendifer merkez istasyonuna sirayo- “inden korkulmuştur. Enkaz altından, kömür haline gelmiş 3 ölü 3İ yaralı çıkarılmıştır. Gece yarısında «teş söndürülebil- miştir. Ziyan olan hububetın değeri, 1 milyon piyastre tahmin edilmekte- dir. Rumen hazineleri Sovyetler harbte aldıkla- rını geri veriyorlar BUKREŞ, 19 (ALA) — 1917 sene sinde Avusturya - Macar kuvvetleri i- İlerlerken Rusyada saklanmış olan Ro #manya hazinesinin iade için Sovyet - İcrle yapılan müzakere, Komaryayı mem Bun edecek surette neticelenmiştir. Bu bazine, Romanya ulusal banka- sının içinde altın bulunan 1,000 adet sandıkla, birkaç büyük ailenin elmas - ları, meşbur üstadlara ait tablolar, kıy- metli evrak ve vesikalardan ibarettir. Sovyet Rusya, bundan başka çarlar Kurs üç hafta devam edecektir. kararlar Bakanlar Heyetinin nin tasdikına arzolunacaktır. komisyom kararlarının gözi mişlerdir. caktır. Seyhan ve Ceyhan taştı Bir kısım sedler yarıldı bazı köyleri su bastı ADANA, 19 (A.A.) — Son gün» lerde yağan bol yağmurlardan ve dağ- lardaki karların erimesinden Seyhan ve Ceyhan ırmakları yükselmiştir. Bu yüzden Seyhan üzerindeki bazı eedler ayrılmış ve sular cenuba ovanın bazı köylerine yayılmıştır. Ceyhan ırmağı da taşarak Akgöl ve boş tarlaları doldurmuştur. Bugün ge İen duyumlara göre her (oiki rmağm biraz inmekte olduğu anlaşılmaktadır. , Su basan köylermizide — zarar pek büyuk değidir. Gerekıi korunma tedbir- leri alınmıştır. Nüfus umum müdürü ANKARA, 19 (Telefonla) — Nü - fas umum müdürü Bay Ali Galip iş- tanbula gitmiştir. Makarna ve bisküi paket- lerine yapıştırılacak pullar ANKARA, 1 9(Telefonla) — Ma- liye bakanlığı bisküi, irmik, makama ve şehriye paketlerine yapıştırılmak üzere bastırılan 1, 2, 5, 10, ve 20 ku « ruşluk buğday resmi pullarından son ra 20 ve 10 paralık pullar bastırmağa karar vermiştir. On paradan aşağı o- lan resimler paketlere soğuk damga vurulmak suretile tahsil olunacaktır. tarafından yaptırılmış olan Bükreş kili sesini de Romanyaya bırakmaktadır. Dini merasim orada Romen lisanı ile yapılacaktır. Harb silahları imalin'n kontrolu meselesi LONDRA, 19 (A.A.) — Bay Mak- ve bu bâpca bir verlet imhisarı tesisi imkânlarını tetkike memur tahkik ko- misyonunun kat'i olarak teşekkül et- tiğini bildirmiştir. Buzlar arasında kaybolan tayyare MOSKOVA, 19 (A-A.) — Arkan- jelden bildirildiğine göre, şubattanberi ortadan kaybolan tayyareci Goloubov ile tayyarenin © makinisti ve yolcuları bir balıkçı tarafından bulunup kurta - rılmışlardır. Tayyare bir bataklığa inmeğe mec- bur kalmıştı. e, bir yolcuya & nanet edilerek da bırakılmış ve di- erleri tayyare enkazından yaptıkları skilerle yol bulmak için 18 gün dolaş- mışlar ve bugünler zarfında ağaç ka- buğu ve ot yemek medburiyetinde kal- meşlardar. Balıkçı kendilerini bitkin bir halde ye karlar altında bulmuştur. Aranje den motörlü bir kızak gö Tayyare enkazının yanında kalan veri cuyu aramak için de ayrıca bir tayyare uçurulmuştar, İstihlâk resmi ANKARA, 19 (Telefonsla) — Da- bili istihlâk resminin elektrik ve hava gazından başka kömür ve mazotla iş- liyen mücsseselere de teşmil edilip ©- dilmemesi etrafında maliye bakanlığı tetkikat yapmaktadır. Radyoların gümrük resmi ANKARA, 19 (Telefonsla) — Hal- kın rağbetini arttırmak için memlekete sokulacak radyoların gümrük resmin- den muaf tutulacağı hakkındaki ha - ber alâkadar makamlarca tekzip & - dilmeldedir. Muğla hastanesinde yeni pavyon MUGLA, 19 (A.A.) — Memleket hastahanesine modera yeni bir pav - yon daha ilâve edilmiştir. Büyük pa- viyonda rentken dairesi vardır. Açıl ma resmi yakında yapılacaktır. Muğladan ihracat MUGLA, 19 (A.A. )— Birinci « nun içinde dış ellere Fethiyeden 7,362 ton krom ve 723 ton zımpara madeni çıkarılmıştır. İzmirde veremle mücadele IZMIR, 19 (A.A.) — Veremle mü- cadele cemiyeti, yıllık toplantısını yap- 2s, yeni idare heyetini seçmiştir, Bu toplantıda okunan bir yıllık iş raporuna göre, bir yıl içinde dirpan - ücretli memurların aldıkları ücretl erin tekabül ettiğ 'elerinin maaşlı memuriyetlere tahvil edileceği hakkında gazeteler” de çıkan haberler en salâkiyetli ma kamlarca tekzip edilmektedir. Bulgar gazetelerine bir cevap ATİNA, 19 (A.A.) — Bulgari stanla komşuları arasındaki münas&” betler hakkında Bulgar gazetelerinde son zamanlarda çıkan yazılar mevzaa bahseden Le Messager d'A thenes diyor ki: “Muallâkta bulunan meseleleri n halli için Yunan hükümetinin n8 kadar iyi niyetler beslemekte olduğ unu, Sof ya'nın bilmesi lâzımdır. Her şeyden evvel Bulgar düşün celerini, diğer memleketler tarafın * den gösterilen hâlis niyetler âheng ine uydurmak i için tehalük gösteril * memiştir. Bulgar devlet adamları h iç bir zaman söz ile fül arasındal mesafeyi katetmeğe muvaffak ola mamışlar, belki de bunu arzu etme" Trakya umumi müfettişi Ankarada ANKARA, 19 (Telefonla) — 8 irkaç gündenberi nan Trakya umumi müfettişi Bay İbrahim Tali kında bakanlıklarla temasına devam etmektedir. Ziraat müdürleri kursu açıldı ANKARA, 19 (Telefonla) — Bugün Ziraat Bakanı Bay Muhlisin bir söylevi ile Ziraat Enstitüsünde Ziraai müdürleri kursu açılmıştır” i şehrimizde bulu Trakyaya ait işler hak Kıyafet kanununun izahnamesi ANKARA, 19 (Telefonla) — İçişler Bakanı bazı kiscelerin giyile miyeceğine dair olan kanunun izah namesini hazırlamağa başlamıştıf» Bakanlık izahnamenin ikmalinden sonra bazı kararlar tasvibine arzolunacaktır. edilecekler kanunun tatbik zamanı na kadar tesbit ve Bakanlar Hey verecek ve Jetisnd Ücretli ve maaşlı memurlar ANKARA, 19 (Telefonla) — Müsteşarlardan bir kismi ücretli v6 maaşlı memurlar hakkındaki raporun tetkikatını bitirmişlerdir. Rapor muhteviyatı başkanlıkça tasvip olunduktan sonra rapor muhteviyatı ay” ri ayrı hükümler halinde bir kanun projesinde birleştirilecektir. Müsteşarlar komisyonu kararlarının 1935 bütçe kantn projesinde nazarı dikkate alınacağı ve kanuna merbut kadrolarda müsteşarlar inünde tutularak değişiklik yapılacağı v9 derecelere gör# Venizelos Japonyaya gidecek ATINA, I9(A.A.) — Hestia gazetesinin istihbaratına göre, B8 j Venizelos yakında Japonyaya gide cek ve avdetinde bir müddet Londrf ve Pariste hamak suretile Yunanis tandan uzun zaman uzakta Avusturya milis İhdas ediyor Devletin emniyeti tehli* keye girince VİYANA, 19 (A.A.) — Yarı Kd ğini ve buna son günlerde yapılan KA” maktadır. Bu kat'e, başlı başına bir MX Kırılacaktır. Böylece milis kuvvetleri çağırıldı tanın Ankara elçi Sakalarupaleğ iğ » Ğ i noktaj nazarının kat'i bir # silâh altına alınacak Rayşpost gazetesi, hiz.ümetin (Şuts ps) u yeni baştan tensik etmek istedi“ bine toplantıda karar verildiğini ya” | keri kuvvet olacak ve devletin tehlikede olduğu zamanım silât altms dasına doğru ilk adım atılmış olacakt9" Yunan sefiri Atinaya ATINA, 19 (Milliyet) — Yazasisiğ tinaya davet edilmiştir. ilginin AR <4 ya çağrılmatının sebebi iki memlek$f re alâkadar edip müzakere edilmekte lunan meseleler hakkında Yunan j kilde tesbiti indir. Brükselde sosy sosyalistlerif « bir metingi BRUKSEL, 19 (A.A. )— Sosyal fırkası reisleri yaptıkları heyecanlı hi toplantıda hükümetin menetmiş © masına rağmen 24 şubatta Brüksel? sosyalist nümayişinin yapılmasına rar vermişlerdir. 7 Talmianyüde ida idam edile? | kadınlar . LONDRA, 19 (A.A) — erkânı harbiyesinden Lehistanm Ti plânını çalmakla itibar eeilei kadınını Berlinde idam edilmesi, yi tün mahafi| üzerinde fena bir te Duşlar. Tesi-in fenalığına diğer bir Me, bep tobu idamların, Almizyasa lâhlanma işlerine tam bir müsavat 7, temesi ile ayni zamanda vukua #9İ mesidir. İl Manchester Guardian diyor Mei "Bu casusluk işi için veriler cerası, Almaoyanın sıcaf e Ve uluslar arası harp havası içime * gamakta olmasından ileri ge lir Zer taraftan daha şiddetli pan Nevs Chronicle gazetesi 49 diyor: "İfşa edilen malümat üzerine hükümetinin telâşı ne kadar tasla 9 9 iki casus hakkında verilen cez4 “fd kadar ağırdır. Eğer m casus Almanlar karşı sulh besledi larda Lehlilere Sli Bay Hitlerin hiddeti çok il NEVYORK, 19 (AA) sörcüler grevi Cuardia belediy? yapılan 18 saatlik Bitmiştir.