20 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

20 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

MÜTEFERRİK Kday geüpdeki Yeni Halkevleri Suzlu EE z on buradaki çalış- alarını bitirdi ve iyetler tesbit edildi gd ça Bu yıl yirmi üç Halkevi rak mevcut halkevleri 80 tane olmuş « tu. buğday işlerini komisyon, cuma günü As- Bu vene de 17 el Anadoluda, 6 se da neceletir, Istanbulda. olmak üzere 23 balkevi daha aşılarak hepsinin tutarı 103 ola- Beyoğlu halkevi şimdi © Istanbul Halkevine beğlı bir şube £ balindedir. bu sene Beyoğlu kazasını bağlanarak Beyoğlu halkevinden başka açılacak halkevlerinin biri Kadılöyünde, biri Us- Yi biri Şişlide, bil Beylmşta, diğeri de Şehreminindedir. Buralarda - ki halı fırkalarına ait binalar, geniş salonlu ve sabneleri'da olduğu için halkevi yapmağa elverişlidirler. Anadoluda şu kazalarda halkevleri a Bal:kesir vilâyetinin Ayvalık ve Ed. remit, Gümüşbanenin Bayburt, Afyoa- karahisarın Dinar, Amasyanın Merzi- fon, Zonguldağın Bartın, o Burdurun Merkez kazası, Bolunun Göğnük, Mu- durnu, Akçakoca, Gerede, Kütahyanın Simav, Manisanın Alaşehir, Kocaclinin Kandra, Bursanın İnegöl, İzmitin Ti- re ve Aydınm Söke kazaları. 22 şubatta mevcut halkevleri yıldö- nümlerini yeni halkevleri de kapılarını ulusa . Yeni Soyadı alanlar * Sigortacı Sermet ve refikası Hik- met (Tezcan), İstanbul Ticaret odası memurlarından Hayri (Akbatı), İstan. bul Gcaret odası memurlarından Sait (Songur) soyadiarını almışlardır. * Alimzade damadı Hacı Hasan a- lesi Nezahet , bra Zübeyde, o oğulları Alim, Haydar, Ibat (Emre), Erzurum hanı odabaşra Tahir (Kürugöllü) soy adlarını almışlardır. vay şirketinin iki Müfettişi geldi ik Tramvay ve Tünel şirket- da bulunan idare mer- itişlerinden Bay Marcel Ron Brossens Belçikadan şeh- işler ve dün Metrobana gi- Hanssens ile görüşmüşler « i kâtipleri Bay Von de refaket etmektedir. xlerle ticaret müza- kereleri İŞ leelir “çaya oi Pen | O Adana fırka wlâyet daveti üzerine dün akşam kongresi ADANA, 19 (AA) —C.H.F.vi- lâyet kongresi kazalardans gelen mü- messillerin iştirakile dün © açılmıştır. Vilâyet idare heyetinin yıllık çalışma raporunun disnlenmesi ve ittifakla ka- bulünden sonra edcümenler seçilmiş ve ittifakla kabulünden sonra encü - menler seçilmiş ve Atatürk'e büyükle- rimize saygı telyazıları yazılmasına ka rar verilmiş ve bugün saat on beşte tekrar toplanmak üzere içtiman niha - yet verilmiştir. Woods Ankarada yeniden 9lan Türkiye - Ingiltere ti- a i müzakoratına iştirik üksel - Paris treni , Yo'dan çıktı SEL, 19 (A.A.) — Brüksel - Giklin istasyonu civarında ve bir vagon devrilim.ş- kadar hiç bir insan zayi- tir, 5 ii HABERLER — rü 22 | TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI — Liman Han, Telefon: 22925. Mıntaka ei Birincilikleri Mersin sür at yolu İnönü “Şe.” PERŞEMBE, east 11 de Sirke. rıhtammdan kalkarak (zmir, Am İİ taiya, Alanya, Anamur, Mersin ve Payas) a azimet ve avdette ayni iş- kelelerie Taşucu, Çanakkale ve Ge- Bu cuma üç sahada yapılacak maçlar yaş Estanbul futbol heyeti başkanlığın. 18/15” te Beşiktaş » Süleymaniye A te K bi J kanı hakemi Izzet Muhittin Apak, Yan arabıga yolu hakemleri Abdullah Rıza, Talât Deli- 20 ür BARTIN YSUBAT — Beşiktaş alarmda: Alan göz“ günü onat 20'de ünü A Beyanı Seni 1045 v9 Va İİ A SAMBA e İstanbulspor genç takımları o bakemi, İİ kelelere harek : Ali Rudran; 12 de Vela» Detanbulepie erim ri B. takımları hakemi, Mehmet Ali, 13,45 te Hilâl « Beylerbeyi A, takımları hake- mi Şadi Karsan, 15,30 da Vefa - Istan- bulspor A, takımları hakemi Suphi. yan hakemleri: Zarif, Mehmet Ali, II — Fenerbahçe © alanmdar Alan gözcüsü Halit İbrahim. Saat 11,15 te Topkapı - Anadolu A. takımları hake- mi Halit Galip Ezgü, 13 te Galatasa - ray » Beykoz B. takımları hakemi Ha- | lit Ibrahim, 14,45 te' Galatasaray - Bey- Ayvalık yolu BEYYAR “> günü sant 19 da kalkarak mutat ÇARŞAMBA iskelelere hareket edecektir. ber Akm bleni Süm Tere | Dr. Hafız Cemal Tal, Dahiliye mütehassısı Yolaybol Voleybol, basketbol ve tenis heye tnden; 22.2.1435 cuma günü Gelalasa- ray lokalinde yapılacak resmi voleybol Cumadan başka günlerde saat (2,30 dan 6 ya) kadar İstanbul Divanyolu No. 118. maçı: Muayenchane ve ev telefonu: Galatasaray - Istanbulepor saat 17,30 Tali, 22398, Kışlık telefonu a Avrupa yarı siklet boks şampiyonluğu ROMA, 19 (A-A.) — Gazeteler | boksör Vittorio Vemturinin o Avrupa yarı orta siklet şampiyonluğu ünvan nı almak üzere Alman boksörü Eder İ- le çarpışmak maksadile yakinda Ber- line gideceğini haber vermektedirler. Venturinin manajeri şöyle demiş- tri “Yadem ki Alman bossörünün İtal. yaya gitmeğe niyeti yok. Şu halde biz Berline gideceğiz., Maçın 3 martta yapılması muhte meldir, DOKTOR Rusçuklu HakktÜze! Galatasarayda Kanzlık eczahanesi karşısmda Sahne sokağında 3 numa. ralı apartımanda İ numara. Ticaret kanununun 361 nci maddesi- le şirket mukavelenamesi ahkâmına tev- fikan Türk Çimentosu ve Ki- reci Anonim Şirketi Hissedarlârı 1935 senesi Martının 23öncü Cumartesi ünü sast 15 de Galatada A- gopyan banında Şirket yerkezinde ini - mama davet olunurlar. RUZNAME! MÜZAKERAT: 1 — idare Meclisi raporu ile Müra « kap raporunun kıraati, 2 — 1934 senesi munmelâtma ait he- sapların kabulü ve Idare Meclisi azası - İngiliz sağlık bakanına geçmiş o'sun . LONDRA, 19 (A.A.) — Sağlık ba kanı Sir Hiltan ile Bayan Yung, Yan- dıvart'ta bir takım gayri sıhhi evlerin yıkılmasına nezaret ettikleri sırada, tuğladan bir bacanın yıkılmasile az kalsm eziliyorlardı. Baca, orada bulunanların bir kaç metre ilerisine yıkılmıştır. BIRİiKTiİREN |, RAHAT-EDER nn ibrası ile mezkür sene müameliti ne tayicine dair İdare Meclisinin teklifi, 3 — Müddetleri bitam bulan Meclisi İdare azasının yerine intihabat icrası ve şirket umurunu idare ile mükellef azaya verilecek aidatın tesbiti, 4 — Ticaret kanununun 323 üncü mad desino levfikan şirketle muamelei tice- riyede bulunmak üzere Idare Meclisi a- zasına mezuniyet İtası, 5 — 1935 sönesi için bir mürakıp ta- yini ilç aldatının tesbiti ve mürakibın mazereti halinde ifayı vazife etmek üze re diğer bir zatın intihabı, Lâakal 250 hisse senedine malik o Jap ta içtimai mezkürda hazır bulunmak isteyen zevat Ticaret kanununun 571 inci maddesine tevfikan içtima tarihin - den bir hafta evvel hisselerini şirket merkezine tevdi etmelidirler. Bankalara tevdi edilecek senedat mak buzları şirket merkezine tevdiat mahi- yetinde olarak kabul edilecektir. IDARE MECLİSİ ———— —— ——— MADRASTA BUYUK BİR DOKUMA FABRIKASI Madres ve Bağdad tezyinatının satı- şı için İstanbulda ciddi bir mümessil e- rıyor. Tecrübe ve referans aranır, Alâ « kadaranın 8745 numara ile zirdeki adre- se yazmaları: Henningers Anzeigen Ver mittlung, Plawen'i, Vogtland. Alle. magne. A) e ELİE yk il Fatih Sulh 3 üncü Hukuk Hükimli. ginden: Cerrahpaşada e Kürkçübaşı M. Kocamustafapaşa caddesi 41 numaralı müteveffa Sadullahın hanesi 262-935 saat 11 de mahallinde bilmüzayede kira- ya verileceğinden talip olanların yevmi mmezkürda hane önünde bulunmaları ilân olunur. Fatih Sulh 3 üncü Hukuk Hâkimli. ğindan: Cerrahpaşa Hubyar M. bozacı odaları $. 8 numaralı müteveffiye Hati- cenin evi 26-2.935 sant 1l de müzaye- de ile kiraya verileceğinden talip olan - ların muayyen zamaada hane önünde bulunmaları ilin olunur. © (8260) | Hararet vasıtasile Ref'edilen sancı! Romatizmanız, o Nevraljiniz yarsa, vücudunuzda kırıklık his- | Deniz sediyorsanız veya bel ve sair maf- | sal ağrılarından müşteki iseniz 18- tırabım ne demek olduğunu bilir siniz, Fen, hâd bir sancıyı teskin için uzun ve mütemadi bir hararet yor. Mayiler tebahhur eder. Çama şırı kirletir ve mütemadi bir teda- | vi ifa edemezler. Meşhur delikli Allcock yakıları ise tamamen zail | oluncaya kadar sancıları teskin e der. Bütün gece veya bütün gün cildiniz üzerinde tutabilirsiniz. Siz çalışırken o da sizin için çalışır. Bir Alicock yakısı, mütemer- i kiz, müteneffiz ve daimi bir hara- ret tevlit eder ve kanm tehacümü- pe badi olur ve bütün ağrıları si- lip süpürür. Bütün eczahanelerde 40 kuru- satılır. MÜHİM: Taklitlerinden sakın- mak için Kartal markalı ve kırmı- zı daireli ALLCOCK yakılarını Istanbul altıncı icra memurluğun- dan: Yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamına 12800 lira kıymet takdir e- dilen Galatada Tünel yanmda Yenica- mi caddesinde ve Billâr sokağında ye- ni 18, 20, 24 ve erki 24, 28, 30 numa- ralı iki mağazayı müşteril bir bap ha nın nısıf hissesinin 233-935 © tarihme müsadif cumartesi günü saht on dört. ten on altıya kadar dairede birinci art- tırması icra edilecektir. Arttırma be- deli kıymeti muham enin yüzde 75 i bulduğu teledirde müşterisi üzeri. 'ne bırakılacaktır. Aksi takdirde en *on arttıranm taabhüdü baki kalmak üze - re arttırma 15 gün müddetle temdit ©- dilerek 74-935 tarihine müsadif pazar günü taat İten 16ya kadar keza daire- mizde yapılacak Zinci açık artlırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenesinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdir « de satiş X480 numaralı kanun mucibin- ce geri bırakılır, Satış peşindir arttır - maya iştirik etmek istiyenlerin kıyme - ti muhanmenenin yüzde yedi o buçuk nisbetinde pey akçesi veya (o milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bu- lunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicili i- le sabit olmıyan alacakblarla diğer a- Ikadaranın ve irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklarını ve hususile © faiz ve masarile dair olan iddialarını (o evreki müsbitelerile birlikte | ilân tarihinden İ- tibaren nihayet 20 gün zarfında birlik- te dairemize bildirmeleri lâzımdır. Ak- si takdirde hakları tapu sicili ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasın- dan bariç kalırlar. Müteralim © vergi, tenviriye ve tanzifiyeden mütevellit be- lediye rüsumu borçluya aittir. o Daha fazla malümat almak istiyenler 20-2-535 mesi için dairede açik bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 34-501 muma ralı dosyaya müracaatla mezkür dosya da vosayiki görebilecekleri ilân olunur. (8265) Istanbul Birinci Wlâş Memurluğun- dan: Müflis Jorj Papa namı diğer Epa- esinonda Pilotiya ait yanmış iflâs evrak ve muamelesi yenileneceğinden evvelce masaya kayıt ve kabul olunan alacaklı- ların bu aym 25 inci Pazartesi günü sa- at 14 de ellerindeki vesikaları ve vekil olanların vekâletnamelerile birlikte me- mmuriyetimize gelmeleri ilân olunur. (8248) maki ezim emilme Istanbul inci Tera Memurluğun » dan: Mabeuz ve paraya çevrilmesi mu. karrer erkek iskarpin ve potinleri 21-2 835 tarihine tesadüf eden perşembe gü- Bü saat 16 dan itibaren Yenicami mey- 'danında satılacağndan telip olanların mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaatları ilin olunur. Satış bedeli peşin ve delliliye müşteriye aittir. (8284) EE ai iş elim dağ ii işe eş Istanbul 3 üncü Icra Dairesinden ; Parayı çevrilmesine — karar verilen iki bin liralık gayrimübadil bonoları 21-2. 935 perşembe günü saat 13-14 te ve kıy- metinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde 23-2-935 cumartesi günü ayni sütla açık artimma suretile satılaca - Zindan talip olanların mezkür günlerde Istanbul borsası önünde bulunacak ime- muruna müracaatları ilân olunur. (8270) olları IŞLETMESİ 1 Karaköy Köprübaşı Tel 42362 — Sirkeci Mühürdarzade Han, Tel 22740 TRABZON YOLU ERZURUM vapuru 21 Şubat PERŞEMBE günü saat 20 de Hopa'ya kadar, (843) PERŞEMBE günü saat 14 de Tophamı şim kalkacak ve gidişte Tekirdağ, Gelibolu, Lâpseki, Çanakkale, İmroza. Dönüşte bunlara ilâveten Şarkö- ye uğrayacak ve Tekirdağına İzmir Müstahkem Mevki kıtaatının 303000 kilo un ih- tiyacı kapalı zarf usuliyle sa- tm almacaktır. İbalesi 11 Mart 935 Pazartesi günü saat 15'de İzmirdeki kışlada Müs - tahkem Mevki Satmalma Ko- bedeli 28028 liradır. Beher kilosuna tahmin edilen fiyatı 9 kuruş 25 santimdir. Teminatı muvakkate akçesi 2103 liradır. Şartname sureti- nin her gün Ko. da görülebilir, İstekliler kapalı zarflarmı iha- leden bir saat evvel Ko. na ver- miş olacaklardır. Münakasaya iştirak edecekler 2490 No. lu kanunun Z ve 3 üncü madde - sinde ve şartnamesinde yazılı vesikalarla birlikte ihale saatin de komisyonda hazır bulun - maları, (796) (884) Fatih Sulh 3 üncü Hukuk Hâkimli ğinden: Kasap Ilyas mahallesi Sancak- tar Hasan çıkmaz sokak 8 numaralı ev. de oturmakta iken ölen Hatike Filfonun alacak ve borçlularınn tarihi ilândan iti baren bir ay içinde mahkememize müra- caat etmeleri lüzumu ilân olunur. (8262) ze mebel ei Fatih Sulh 3 üncü Hukuk Hâkimli. Hinden: Cerrahpaşa Kürkçübaşı manal- lesi Kocu Mustafapaşa caddesi 41 nu mâralı evde oturmakta iken ölen ve te- Fatih Sulh 3 üncü Hukuk Hükümlü. dinden: Cerrahpaşa Hobyar mahallesi bozacı odalari sokak 5 numaralı evde mutasarrıfan oturmakta iken vefat edip terekesine mahkemece vaz'ıyet edilen Haticenin alacak ve borçlelarının tarihi ilândan itibaren bir ay ve varis iddins'n- da bulunanların üç ay zarfında mahke- meye müracaatları, aksi halde terekenin hazineye devrolunacağı ilân olumr (En) Beşiktaş icra Memurluğuncan: rs sedarları arasında payeağ süemisaydiman ve mahkemece izaleyi şuyuu suretile sa” taşına karar veriden Ve tücümünün Gul vukuf tarafından 600 lira İkiyami vak - dir edilen Karımpaşada Camuikebir mar hailesinin Tersane kapısı sokağından ski 28 yeni 68 No. iu bilâ hava ve dük. kün tamamı açık drttırmaya çikarıl miş olup 20-2.935 tarihinde şartnamesi dvanhaneye esilarak 2 * 538 tarihine müsadif cumartesi günü dairemizce 14 den 16 ya kadar satılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde 7,5 teminat akçası alı nır; Belediye rüsum delliliyesi ve ika- le pulları müşteriye aittir. Arttırma be- deli muhammen kıymetin yüzde 75 ini bulduğu takdirde ihalesi yapılacaktır. A si halde en son arttıranın taahhüdü ba- ki kalmak üzere arttırma 15 gün daha uzatılarak 7-4-935 tarihine müsadif pa- zar günü ayni saatte cn çok arturana i- hale edilecektir. 2004 No, Tu icra kanu nunun 126 ncı maddesine terf'ka: 1po- tek sahibi alacaklılar ile diğer alâkadar. lara irtifak hakkı sahiplerinin dahi gay- ri menkul üzerindeki haklarını ve huru- sile faiz ve mesarife dair olan iddiaları- nın evrakı müsbitelerile 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olma- dıkça satış bedelinin paylaşmasından ha- riç kalırlar, İşbu maddei kimuniye *- kömna göre hareket eylemek ve daha fazla malümat almak isteyenlerin de 988 59 No'lu dosyasına müracaatları hizumu ilin olunur. *8271)