1 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

1 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

MİLLİYET CUMA Ii MART 1935 Terkos idaresine bizim de! Tramvay şirketi ile söyliyeceklerimiz var m Bizim cevabımız (Başı 1 inci sahifede) $ Bunu bize yazmaktan mak - Mİ resmi daire olduğu için tenkit iyeceğimizi anlatmak mıdır? i hizmetleri üstüne almış 0- İh müesseseler resmi veya husü- Sİ olsun daima matbuatın kanun dahilindeki tenkitlerine maruzdur. Yebu Cumhuriyetin yurdumuza Verdiği nimetlerden biridir. Şu ka- var ki; müşterisine su satan ve alan bir müessese resmi veya si olsun bir bakaldan, bir kö- Rürcüden ( elhasıl bir satıcıdan iş kadir. Terkos İdmresinin mili müesseseye bağlanmış olması alk ile onun i hukuk ağlarının kırılmasına bir sebep Ve vesile olamaz. Onun resmi bir Ülireye bağlanmasını istiyenler Halka daha faydalı ve daha kolay- olsun diye bunu özlemişler - Sular İdaresinin hesabatı $ (Mülliyet)te intişar eden mü- kicalarda Terkos idaresinin he - ları hakkında ne bozuktur, ne gündür diye bir söz yoktur. Bu Mirayıraf beyhude bir övünmedir. 3 — Eski şirket vermedi; Yun parasını alırdı, şimdi verileh ın pârcsı alınıyormuş. $ Eskiden de şimdi de terkos itleri su verilmeden peşin alı- tar. Bu hakikati O kelime ve satır luğu ile değiştirmeye Oimkân ır. Faket eski şirket "senelik dan fazla su sarfedilirse yıl Wnunda alırdı. Şimdiki idare de ine gelinceye kadar bunu yapı - hu, Fakat dündenberi bu fazlaları a evvel, üç aylık taksitlerle a- İyor. Yani halk sene sonunda bel- Ki fazla su sarfiyatı olmıyacak hal. ede bile üç aylık taksitlerde faz- su bedeli veriyor. İşte bizim ve halkın şikâyet et- ği nokta, “4 — Müşterilere fazla sarfet - “ği sx bedeli için sene sonuna ka- kredi yapılacağına dair nizam- yoktur. i parçalara ayi- yor ve bunlardan fazla sarfiyat abonenin daha gelecek ay- da yüzlerce metre mikâbı su varken yine fozla para al - kalkıyor. te mukavelenin o maddesini Yazıyoruz: İ “Madde 4 — Şayet sarfolunan su a- senedinde muayyen miktarı yev- bilhesap (bir seneye isabet eden miktarı tecavüz ederse) beher bedelini tari - derhal ödeme mecbur olacaktr. Türkçe bilen herkes bunu okü- oca anlar ki bir aboneden fazla bedeli i ilmesi için bir se- Mik miktarın sarfedilmiş ve bit- olması lâzımdır. o Helbukü | m bir idare olduğunu beyan ©- Terkos Idaresi bu maddeyi hi- tayıp abonenin senelik su hak- üç aylık taksitlerde su bedeli alıyor, Artık bunun e sığar yeri yok. Böyle bir de- Ma yazılsa bu hakikat niz Üç aylık fazla su bedeli | mukaveleye aykırıdır. ağ — Terkos suyu bir takım taz- lerle İstanbula gelir. Bunu bizde imza sahibi kadar Fakat bu tazyik mara" ha Bazı ve elektrik istihsaline sar- | Şirketin cevabı (Başı 1 inci sabifede) ve budunun öz mali olmuş resmi bir daire olup kevvetli bir murakabe al- tında çalışır ve hiç bir zaman riva - yetlere istinaden iş görmez. 2 — Hesabatımız kanım ve nizam- ların emrettiği dürüstlüğe uygun ve düzgündür. Hesabını öğrenmek isti- yen her aboneye dakikasında inandı- ei cevap vermek idaremizin şıart - er, 3 — Eski şirketin tatbik ettiği ta- hakkuk usulile bugün idaremizin tat- bik ettiği asul arasındaki fark şudur: skiden şirekt vermediği suyun para- sını alırdı. Şimdi ise biz aboneden an- cak istihlâk ettiği sayan parasını isti- yoruz. 4 — Peşin alınan para mukavele - namede yazılı senelik su miktarının üç aylık bedelidir. Fakat şayet abone hendisine bir senede sarfolunmak ü- #ere verilmiş asgari miktarın fevkin - de sarfiyatta bulunacak olur ise bu paranın sene sonunda alınması lâzem geleceği: binaenaleyh müşterilere asgari miktar hesabına kredi açılma- xw icep edecefine dair nizamnamede bir kayıt yoktur. Taksitle beraber a- İnan para asgari abone miktarını te- cavüz eden su sarfiyatının bedelidir. Yani (senelik miktar hesabına müd- det nazarı itibara alınmadan) yapı lan fazla istihlök mukabilidir. Bu da abonenin zararına değildir. Gazetede sözü geçen nizamname- nin 4 üncü maddesi ise, yalnız sene- lik miktar fevkindeki istihlâkin ne su- retle tahakkuk ettirileceğinden ve ö- deneceğinden, yani bu ödeme keyfi - yetinin 3 aylık taksitlere bağlı olma” yıp derhal yapılması lâzem geldiğin - den bahistir. 5 — Terkos suyu münekkidin söy- lediği gibi Terkos gölünden buraya kadar kendi kendine ve meyli tabü ile akmaz. Bu suyun İstanbula kadar gelmesi ne kadar çeknik bilgiye, bü- yük külfet ve tesisata mütevekkif ol- duğunu yazıcının biraz zahmete kat- öğrenmesini dilemek te bü - yük bir haksızlık olmaz sanırız. 6 — Idaremizin uzun seneler hal- ği, makaddir halkın takdirile sabit olmuştur. Bu vesile ile saygılarımızı sunarız. Müdür V. Ihsan fedilen emeğe kıyas edilir mi?. Idarenin bu cevabında çok ara- yıp bulamadığımız şa noktalara cevap bekliyoruz: A — Terkos mukavelesi Sultan Hamit zamanında halk aleyhine ve müessese lehine - yapılmış bir şeydi. Ulusal bir müessese olduk « tan sonra halk lehine bu mukave- lede ne gibi tadilât yapıldı?. B — Kadrköyünde suyun met- re mikâbı 14 buçuk kuruştur, İs - tanbulda neden 15 kuruş? C — Az zamanda çek ıslah dildi denen bu müessesenin verdi- ği su eskisinden daha temiz midir? Süzmeden içebilir miyiz? Bu bap- ta tahlil raporları var mı? D — Suyu sarfettikten sonı parasını alacak yerde neden hâlâ halka itimatsızlık gösterip su ver- meden parası alınıyor?. İstanbullular .srkosun bele- diyeye (oo geçmesinden pek çok iyilikler © bekliyorlardı. Olma- dı. Idare , su şebekesinin o ge- nişletilmesini halka karşı bir hiz - met diye sayamaz. O, fazla su sat- mak için şebekesini yani ticaret vasıtasını arttırıyor. Bundan bize ne? Su ucuzladı, tediye sistemi ko- laylaştı ve suyun temizliği arttı mı? Bize ondan haber verin.. Halk bunları bekliyordu, hk taksitlere fazla su bedeli sini değil, Biz bu neşriyatımızla İstanbul. da terkos suyu alan bütün abonele- rin mukavelelerle pekleşmiş hak- kını müdafaa etmekteyiz. Ve bu hakkın ergeç teslim edileceğinden eminiz. İbdüihamidin birkaç milyonluk davası 0 “Yunan Mahtelit Hakem mahkeme sinde dün görülen davalardan bir intiba (Başı 1 inci sayfada) hkememizin işlerini nisan s0- dar bitireceğini ümit ediyo - lisİzi haziran soruna kadar Masa: Ni ms verilmiş bir kara. İN maci 12 bin davi > Mai dan bir kısmı Türk ve Yunan hükü - metleri arasında yapılan bir anlaşına Beticesinde bir tasfiyeye tâhi & Muş ve bir kısmı da mahkemenin hük müne iktiran etmiştir. Bugün elimizde bakılması lâzım gelen 75 dava evra- kı vardır. Bu isleri nisan sonuna ka - Yeni müzakereler (Başı 1 inci sahifede) senesindenberi halktan almakta oldu- ğu iki milyon lirayı devlet namına bir bankaya yatırması için şirkete tebli - gatta bulunduğu Ankaradan bildiril. mektedir. Bununla beraber dün ak - şama kadar bu hususta tebligatta bu- | İanulmamıştır. Şirketin davayı kaybetmesi üzeri- ne, bu parayı ödemesi lâzım gelmekte | ise de Nafıa Bakanlığı ile şirket ara- sında cereyan etmekte olan müzake- rat neticesinde, Nafıanın yeni hatların en inşasma başlaması şartile, iki imdilik şirkete bırak- ması muhtemeldir. Yeni hatlarm inşası, yollarm açıl- ması ve bir çok bi istimlâkile alâkadar olduğundan Ankarada cere- yan etmekte olan mü lerde be- İediyenin de fikri sorulacağı haber ve | riknektedir. Memurların maaşı | (Başı 1 inci sahifede) #: alacaklardır. Altı seneyi doldurmayan memurlara bu müddeti & doldurduktan sonra bir derece imafevk memuriyet man ga verilecektir. 3 — Kaldırılacak derecelerde bulunan memurlar yeni cetvelde eski dereceleri" nin bir derece fevkindeki maaşı alacak- lardır. Baremin meşrinden itibaren altı sene zarfında zammi maaş görmiyen me- murların bir derece mafevk maaş almak hakları baki kalacaktır. 4 — Yüksek mektep mezunlarının 2 senede terfi edebilmeleri hükmü kaldı. rılacak ve bütün memurların terfi müd- deeri üç gene olac. 5 — Teknüt müddeti 28 sene olarak kalacaktır. e 6 — 30 seneyi doldurmak süretile ik- ramiyeye müstehak olan ve tekütlüğünü taleb etmiyerek memuriyetine devamı ey- Tiyen memurlarm vefatları halinde ela- | cakları ikramiyeler kanuni mirascılarma verilecektir. YENİ NEŞRİYAT Yeni adam Yeni Adam'ın 61 inci sayısı çıktı İ- çinde değerli yazılar vardır. Reportajı, “Amok,, romanı, siyasa, Tasfiye Halinde bulunan Türkiye Tütünleri müşterekülmenfaa REJİ ŞIRKETİ ILAN Tasfiye halinde bulunan Türki- ye Tütünleri Müşterekülmenfaa RE - İİ şirketi hissedarları 27 mart 1935 tarihinde öğleden evvel saat 11 de Ls- tanbulda, Beyoğlunda, Tünel meydax nında, Metro hanında toplanacak o « In» wi heyete tasfiye memurları tarafından davet olunürlar. Müzakerat ruznamesi : 1 — 1934 senesi içindeki tasfiye işleri hakkında tasfiyedarlar tarafm- dan verilen raporla murakıp raporu nun okunması, 31 Birine/kânun 1834 tarihinde kesven | hesaplarla bilân- çonun takdim ve tasdiki, 2 — Ingiltere hükümetine yapılan müracaatin vaziyeti hakkında M XL. Weyl ve Salem tarafdan vukubulan tebiigat, 3 — 31 Birincikânun 1934 tarihine kadar olan zamana ait idarelerinden dolayı imfiyedarların ve Mösyö Weyl ve Mösyö Salem'in ibrası, Umum heyette bulunabilmek için en az 30 hissesi olan hissedarlar ni- hayet 16 mart 1935 tarihine kadar hisse senetlerini Istanbulda: Osmanlı Bankası mer- kezine, Londrada: 26, Throgmerten soka - Hinda Osmanlı Bankası şubesine, Pariste: 7, Meyerbeer sokağında Osmanlı Bankası şubesine, 6 ve 8 Haus #nann Bulvarında Unyon Parisienne Bankasna Berlinde; Behrenstr. 63 sokağında Mösyö 5. Bisichrecdere, Vıyanada: 1, arm Hof 6 sokağında Oesterreichisthe Cröditanstak Fuer “Handel und Gewerbeye, Tevdi etmeleri lâzım gelen Istan - 'buldaki hissedarlar için hisse scnetle- rinin tevdi mühleti, Türkiye kanunu mucibince nihayet 19 mart 1935 tari- bine kadar uzatılmıştır. Hisse senetlerini tevdi edenlere bir makbuz verilecek © ve hu makbuzun gösterilmesile umumi heyete girilebi- lecekti dar bitirmeğe çalışacağız. Mahkememizde mevcut işlerin en mühimmi İzmirde Yunan ve Fransız bankalarında Yunan — tebansma ait mevduata voz'iyet edilmesinden müte- vellit Türkiye hükümeti aleyhine a - çılmış olan davalardır. Bundan başka on mühim dar * dna üzere Abdül hamit veresesinir açtıkları dava var- dir ki bunlar hakk ndaki kararımızı nir san sonuna kadar vereceğiz. Bazı davalar bakkında İzmir ve Yu- nanistanda bulunan şahitlerin dinien- mesi lâzım geliyordu. İzmir ve Yuna- nistana yaptığımız seyahatte bu şa « hitleri dinledik ve | tekrar İstanbula dönerek mahakemelerimize başla - akk. Dün sekiz davaya bakıldı Mehtelit Türk - Yunan mahket sinde dün sekiz davaya bakılm; lardan bir kısmı karar için talik miş biri halkında da red kararı ve - rilmiştir. Edebiyatımızın en tanımış büyük üstadlarmdan ve Hu- kuk Mektebinin 30 yıl önce- ki iyi mezunların- dan Filorinah Nâzım'ın avu- katlığı, o (Baroca) tescil © Bildi. Ya KRALIMIZ AVUKAT! TEPEBAŞI ŞEHİR TIYATROSUNDA Keten Belilişi) Bugün Matine ŞehirTiyatrasa 1430'da TN Bu gece Saat 20 de İL MUFETTİŞ 5 perde komedi | Yazan N. Gogol ös Franuz Tiyatrosunda Bugün matine 14,30 dr Bu akşam saat 20 de DELİ DOLU Son hafta a e bea FETHIYE ŞİRKETİ MADENİYESİ Türk Anonim Şirketi Ortaklarına İlân Ticaret yasasının 361 nci maddesi ve çens o mukavelenamesinin 47 nci maddesi hükümlerine uyarak (Fethi - ye Şirketi Madeniyesi) Türk Anonim şirketinin ortakları genel kürumu aşa- Erdaki işlerin görüşülmesi için martın 27 nci çarşamba günü saat 16 da Şir- ketin Galatada Merkez Rıhtım hanm- da 2 nci katındaki merkezi idaresin- de sureti âdiyede toplantıya çağırı » br, 1 — İdare meclisi raporu ile mu- rakı praporunun okunması, 2 — 1934 senesi hesaplarının ger- çeklendirilmesi, mezkür sene netayi « cine dair idare meclisinin teklifi hak- kında karar alınması ve idare meclisi ıyelerinin aklandırılması 3 .— Meclisi idarenin yenilenmesi, 4 — Meclisi idareye verilecek ön hakkı miktarının kestirilmesi, 5 — 1935 senei muamelesi için bir murakıp seçimi ve ücretinin biçilme- ", 6 — Şirektin genel idaresini çevir- mekle mükellef idare meelisi öyele - rile çevirgene verilecek öeretlerin kös- Girilmesi için meclisi idareye salâbiyet verilmesi, 7 — Gerek şahsen kendi namlarile ve gerek sair şirketlerin idare meclisi üyesi yabut çevirgeni sıfatile şirketle akdi muamele hususunda id. mec Hisi üyelerine müsande i “Esa ewlavelenamiesinin o 52 inci maddesine €n «e 250 ortaklığa sa- hip olup işbu toplantıda bilâsele ve- ya bilvekâle hazır bulunmağı istiyen ortaklar Ticaret yasasının 371 nci mad desi mucibince malik oldukları senet leri toplantı gününden © en aşağı hafta evel, Gelatada Şirketin meclisi idaresine yatırmaları lâzımdır. Ortaklardan her biri ortaklar ge- nel kurumuna girmiş | diğer bir zatı tevkil edebilir. Ortaklık senetlerinin yatırıldığına dair müessosatı maliye tarafından ve- rilmiş vesikalar genel kurumda hazır bulunmak üzere yatırılmış ortaklık se- petleri gibi kabul olunur. Idare Meclisi İstanbul, 25 şubat 19335 KONYA ELEKTRİK Türk Anonim Şirketinden : Şirketimizin umumi hissedarlar be- yeti 935 yılı mart aymın 31 inci zar günü saat 10 da Konyada ür met meydanındaki şirket o binasında aşağıda yazılı ruzname mucibince &- diyen ve fevkalâde içtima edeceğin- den hissedarların içtimaa (girebilme- leri için hamil oldukları hisse senetle- rini içlimadan on gün evvelisine İka- dar şirkete makbuz mukabilinde tes - Jim etmeleri ilân olunur. Ruznamei Müzakerat : 1 — Meclisi idare ve murakıp ra- yolların. ökiümen, 2 — Senelik bilânçonun tasdiki, 3 — Heyeti idare ve murakıbın ib- rası, 4 — Yeniden bir murakıbın intiha- bile ücretinin tayini, 5 — Müddetini ikmal eden üyeler- den Konya saylavı Bay Musa Kâzım, Osman Olgun, Ahmet Hamdi ve Ah- met Ergunun yerlerine dört üyenin s0- çilmesi, & — Sermayenin 680 bin 227500 liraya tenzili için dal zamnamen'n 5 nci maddesinin aşağı- daki şekilde değiştirilmesi, Eski madde Şirket sermayesi 150 bin Tira tez- yit edilmek suretile 650 bin Tiraya ib- lâğ edilmiş olup beheri on Türk İira- « kıymetinde 65 bin hisseye münka- sidir. dan Yeni madde Şirketin sermayesi bek: çuk Türk lirası kiymetinde 5 #eyo münkasim 27500 liradan iba- rotr | ISTANBUL BELE DİYESI ILANLAR San'atlar Mektebi için lüzumu olan 80 ton maden kömü- rü açık eksiltmeye konmuştur. Şartnamesi Levazım Müdür- lüğünde görülür. Beher tonu n tahmin bedeli 16 liradır. 2490 numaralı kanunda yazılı vesika ve 96 lira teminatla be- raber ihale günü olan 5-3-935 Salı günü saat 15de Daimi Encümende bulunmalıdır. (859) Usküdar ve Beyoğlu Tephirhaneleri için yaptırılacak e- tüv kazanları açık eksiltmeye konmuştur. Levazım 1920,50 liradır. Şartnamesi lür. Eksiltmeye girmek için vesika ve 144 liralık teminatla 5-3-935 salı günü dır. (862) Tahmin bedeli Müdürlüğünde görü- 2490 numaralı kanunda yazılı beraber | il günü olan saat 15de Daimi Encümende bulunmalı- Nafıa bakanlığından: Enjekte edilmiş 160,000 adet normal ve 1600 adet makas kayın traversin Derinceden İzmirde Alsancak iskelesine deniz den vapur ile nakilleri kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konul- muştur. Sigorta ücreti dahil olmak üzere nakilleri için 32480 lira bedel tahmin edilmiştir. Eksiltme 9 Mart 935 tarihine rast layan Cumartesi günü saat 15,30da Ankarada Nafra Bakanlığı Malzeme Müdürlüğü odasında ralık muvakkat teminatlarınm yapılacaktır. İstekliler-2436 li- Malsandığma yatırıldığına dair olan makbuz veya banka teminat mektubu ve Ticaret odası vesikası ile birlikte tekliflerini 9 Mart 935 Cumartesi günü sa- at 14,30 a kadar Ankarada Bakanlık Malzeme Müdürlüğüne vermiş olmaları lâzımdır. İstekliler bu husustaki şartname ve mukavelename projelerini Bakanlık Malzeme müdürlüğünden 163 kuruş bedel ile satm alabilirler. (847) o 163* Gedikpaşada İstanbul Jandarma Satınalma Komisyonundan: 1—lJandarma Eşya ve Levazım anbarı anbalaj ihtiyacı için iri li ufaklı bin beşyüz dane tahta sandık ve yüz elli kilo balya ipi ve elli kilo balya sicimi ve yüz kilo çivi açık eksiltme ile sa- tm almacak ve eksiltmesi 5 Mart 935 Salı günü saat on beş te Gedikpaşada Jandarma eşya ve Levazım anbarı binasımda- ki komisyonumuzda yapılaca ktır. 2 Bu malzemenin hepsi nin tasarlanmış bahası (1435) lira (98) kuruş ve ilk teminatı (107) lira (70) kuruş olup sandıklarla ip ve sicim ve çivinin ayrı ayrı tasarlanmış baha» ları ve ilk teminatları da şart kâğıdında yazılıdır. 3 — Hepsinin bir'istekliye ihalesi caiz olduğu gibi san- dıkların bir ve diğer kalemlerin bir veya bir kaçının ayrı ay- rristeklilere de ihalesi gerek olduğundan isteklilerin isteye- cekleri kalemlere ait ilk teminat mal sandığı makbuzu veya banka kefalet mektubu ve hüviyet cüzdanlariyle beraber yu- karıda gösterilen gün ve saatte komisyonumuza gi Iâzımdır. 4 — Sartkâğıdı 0988) Galutada Bozkurt banda 6 numa- rada iken elyevm nerede bulunduğu bilinemiyen Dili zade Mehmede: İs- tanbul ikinci icra memurluğundan: Ba- kırköy Çimeme Türk Anonim şirketi - nin İstanbul ikinci noter yapılmış 712932 O günlemeçli ve 11967 - 267 saydı bir kıta senedi mu- cibince zimmetinizde alacağı olan man tiz ve masarif ve ücreti — vekâlet üç yüz liranın haciz yolile tahsili mezkür şirket nama dairemize gelen vekille- ri avukat Abdürrahman ve Osman Nu- ri tarafından istenilmiş olmas: üzerine bu bapta doldurulan ve tebliğ için ta- ralmıza gönderilen icra emri — altına mübaşiri tarafından verilen meşruhata nazaran elyevm bulunduğunuz yerin bilinemediği anlaşılmasına ba busustaki tebligatın bir ay müddetle ilânen tebliğine karar verilmiş olmak - la ilân gününden itibaren mezkür müd- det içinde ve 934-8311 dosya numara- sile mezkür borcunuzu © vermediğiniz. veya icranın durması teticik meıcinden ve temyi. veya iadei muha- keme yolile sit olduğu mahkemeden bir karar getirmediğiniz ve yahut mal be- yanında bulunmadığınız takdirde mez- kür uzun bitmesi halinde cebri icra suretile muamelei lâzmeye başlanacağı malümunuz olmak ve icra emrinin ta- rafınıza tebliği yerine © geçmek üzere keyfiyet ilânen tebliğ olunur. (8708) İstanbul 4 üncü icra memurluğum- dan: mocumumun tamamına 12368 tra kıymet takdir edilen Feriköyünde, eski Baruthane sokak ve Tatavla yeni Ba « ruthane ve eskiden 15 atik ve 55 -2 bugün 5511, 55 numaralı © birbirine maklub vaziyetindeki bir bane ile iki dülekân ve bir fubrıka açık arttırmaya çıkarılmış olup şartname 183-435 tari- binden itibaren divanhancye © asılarak 30-3-935 tarihine rastlayan cumartesi günü saat 14 ten 16 ya adar uüre - mizde ikinci arttırması o yapılacaktır. Gayri menkule birinci © arttırmada en için 7,5 teminat akçesi alınır. Birikmiş ver- si, i imleri ve vakaf icaresi müşteriye aittir. Arttırmada kesilen kıy- metin yüzde 75 ini balmak © şart olup alesi halde 2780 No-kamun ahkâmma tevfi kan satış geriye bırakılacaktır. 1929 ta- rihli icra kamınımun 119 uncu madde- si mucibince ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve biplerinin gayri menkul üzerindeki hak- ları hususile faiz ve masrafa dair © - lan iddialarını 20 gün içinde ve müsbit evraklarile birlikte dairemize bildirme» leri lâzımdır. Aksi takdirde hakları ta- pu sicillerile sabit olmadıkça satış be - delinin pas hariç kalırlar. Daha fazla bilgi edinmek istiyenlerin 834 - 300 dosya mumarası ile dairemi- ze müracaatları ilân olunur. £ (8718) komisvonumuzdan ahmahilir 1631 lstambul ikinci icra memurluğundanı İpotek cihetinden paraya çevrilmesi ta- karrür eden ve tamamma yeminli ehli vukuf beri ati altı yüz lira kıy. met takdir Topkapıda Takke ci mahallesinde atik OF. cedit Davutpaşa sokağında atik 10 cedit 24, 24/1 sumaralarIn mürakkam ve deru. Bunda müşterek havuzu müştemil maa hane ahır, samanlık ve muhtelif eşcarı müsmireyi havi bir kıta bostanın tama- wn 720 hisse itibarile 690 hissesi açık tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 ten 16'ya kadar dairemizde açık art tırması icra klmacaktır. Arttırma be - deli kıymeti muhammineden mezkür gayri meukul hissesine isabet eden kıy» metin yüzde yetmiş beşini bulduğu tak- dirde müşterisi uhtesine ihale oluna - caktır. Aksi halde #0n arttıranın tanh- büdü baki kalmak üzere 14-4-935 tari- hine müsadif pazar günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak gayri meskul hissesi en çok arttıran üstünde bırakılacaktır. Artırmaya işti- râk etmek istiyenlerin hisseyi mezkü- reye isabet eden kıymeti muharsmene- nin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya ulusal bir bankanın temi - nat mektubunu hamil bulunmaları lâ - sabit kadarların irtifar hakkı sahiplerinin bu haklarını ve bususile faiz ve masarife dör olan iddialarını ilân tarihinden iti- baren yirmi gün içinde evrakı müsbite- lerile birlikte daireye bildirmelidirler. Aki halde hakları tapu sicillerile sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşma - be gününden itibaren dairemizde açık bulundurulacak olan arttırma şartna - sesile 933-152 No. lu dosyasma würa- castla mezkür dosya derununda mev - cut ve mahalli mezkürun evsaf, mesa” ba ve ssiresini gösterir vaziyet ve take diri kıymet raporunu görüp cekleri ilân olunur. (8714) —— — Bozcaada sulh bukuk mahkemesin - den: Sinni dolayısile daimi bir tekay » yüt ve muavenet mühtaç bulunduğu anlaşılan Boczaadanın Teceddüt mahal- lesi, Demirci sokağı © ahalisinden ölü Demirci Mihal oğlu Cani çocuğun, w- mur ve muamelâtını tesviye ve tedvir İ etmek üzere ve dört sene © müddetle | büyük kardeşi ölü Demirci Mihal oğla Londonun vasi tayin edilmiş olduğu İ kanumu medeninin 371 inci maddesine İ tevfikan ilân olunur. (8710)