1 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

1 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

SAÇLARI Besler - Kuvvetlendirir - Dökülmesini keser - Uzatır. PETROL NİZAM Tecrübe edilmiş en iyi saç ilâcıdır. Askeri Mekteplere Muallim aranıyor. 1 — Askeri Liselerle Kırıkkaledeki San'at Mektebine ve Askeri Orta mekteblere aşağıdaki yazılı dersler için muallim almacakdır. a) el Lisesi için: Felsefe, Riyaziye, Fizik, Kimya, İngi- 1ZCe, b) Maltepe As. Ls. için (Topkapu) : Fizik, Riyaziye. <) Bursa As. Ls. için : Fizik, Riyaziye. d) Kırıkkale San'at Mp.: Edebiyat, Felsefe, Musiki, Riyaziye i) ErzincanAs.Orta Mp.: Riyaziye. 2 — Bu muallimliklere maarif liselerinde ve orta mek- teblerinde 926 senesinden sonra muallimlik yapmış olan, ya- hut branşlara göre okutmak selâhiyetini ve kanuni vasıfla- rı haiz bulunan muallimler alınacakdır. 3 İsteklilerden başka yerde işi olmıyanlara mektebin bulunduğu yerin uzaklığına ve istekli olduğu derse göre ay- da 84 liradan 126 liraya kadar ücret verilecekdir. Maarif mek teblerinde dersi olan muallimlere yine mektebin bulunduğu yere ve istediği derse göre okutacağı her ders saatı için bir li- radan dört liraya kadar ücret verilecekdir. Ucret mikdarını Askeri Liseler Müfettişliği tayin eder. 4 — Aylık ücretle tayin edilen muallimler haftada 15 : 20 saat ders okutmağa mecburdur. 5 — İstekliler istidalarma aşağıdaki kâğıtları iliştirerek Ankarada Milli Müdafaa Vekâletinde Askeri Liseler Müfet- tişliğine gönderirler. a) Fotograflı ve resmi makamca tasdiklifiş (hal tercü- mesi). b) Polis tahkikatı sonunda alacağı hüsnühal kâğıdı ve ya- bancı kadınla evli olamadığını gösteren kâğıt. €) Sıhhi höy'eti tam olan bir Askeri hastaneden alacağı tas- dikli sıhhat raporu. d) Ehliyet derecesini gösteren şahadetname, tasdikname ve başka vesikalarının tasdikli ve suretleri. e) Noterden tasdikli teahhüt senedi bu senede şunlar yazı- lacakdır. (Tayin edileceğim. ..... . . mektebin.. dersi MAYALAMA ğamlcaa Tata Zaar gi Kv amel İyianle ği, şayet tatil zamanmda çekilecek olursam en az y önce bildireceğimi, böyle yapmazsam alacağım ücretin iki aylığı tazminat olarak bir defada ödeyeceğimi, bundan başka tayin olunduğum halde kanunun gösterdiği zaman içinde vazifeme başlamazsam yine ayni tazminatı ödeyeceğimi ve Tie suretle o- lursa olsun Askeri Liseler Müfettişliğinin göreceği lüzum ü- zerine her hangi bir zamanda bu vazifeden çıkarıldığım tak- dirde hiç bir hak iddia etmiyeceğimi teahhüt ederim. (1043) ehliyetname, fotograflı : , 1. Eskişehir Belediye Reisliğinden: Eskişehire takriben 40 kil ometre mesafede ve kaplanlı dağı Menbalarından şehre ya pılacak depoya kadar suyun isa lesi Font veya çelik boru olma k üzere 24 Şubat 935 tarihin- den 11 Nisan 935 perşembe günü saaton beşte bedeller haddi lâyık görüldüğü takdir de ihale edilmek üzere kırk beş gün müddetle ve kapalı zarf usuliyle münakasaya kon- muştur, Mezkür tesisat ve inş aatm Font boru ile keşif yekü- nu 238182 lira 12 kuruşve Çelik Boru ile keşif yekünu 227152 lira 72 kuruştur. Mün akasa 2490 No.lu arttırma ve eksiltme ve ihale kanununa (| tevfikan icra kılmacağından teklifler mezkür kanunun hük ümlerine tamamen uygun bu- lunacaktır. Font veya Çelik borulardan gayri boru teklifleri kabul edilmiyecektir. Talipler Münakasaya konulan imalât ve inşaatm projeleriyle mukaveleye merbut şartnamei fen- ni ve münakasa şartnamelerini “on iki buçuk lira mükabilin- de Eskişehir Belediyesinden tedarik edecekleri ilân olunur. (1070) Yüksek Balık Enstitüsünden; Yüksek Balık Enstitüsü için başka başka (boylarda 102 parça akvaryum kablarıile el ile işleyen ve saatta 100 ku- tu kapayan bir konserve kutu kapama makinası almacakdır. Akvaryumların tahmini bedeli 425 makinanın 300 liradır. Şartnameleri Balta Limanında Balık Enstitüsünden bedelsiz olarak her zaman almabilir. Yabancı tab'adan olan isteklile- rin on senedenberi Türkiyede mukim ve ticaret de ka- yıdlı bulunduklarmı gösteren vesikayı beraber getirmeleri lâzımdır. Akvaryumlar için 32 kutu kapama makinası için 23 lira muvakkat teminatlarını mal sandıklarından birine yatır- mış olduklarına dair makbuz beraber getirilmelidir. 19 Mart 935 salı günü Balta Limanındaki Balık Enstitüsüne gelmeleri ilân olunur. Açık eksiltme suretile ihalesi yapılacakdır. (1030) Ankara Jandarma Umum Kumandanlığındanı Çanakkale Jandarma Hastanesinde iş görmek O üzere (125) lira ücretle bir Bakteriyolok © aranmakdadır. İstekli olanlarn bulunduğu yerin Jandarma Kumandanlığına di- lek kâğıdı ve hal tercümesile birlikde müracaat eylemeleri. ö (1031) MİLLİYET CUMA Beher metresinin tahmin bedeli 35 kuruş olan 45 bin metre baki astarlık bez kapalı zarfla eksiltmeye konulmuş- tur. İhalesi 20-3-935 çarşam- ba günü saat II dedir. Mu- vakkat teminatı 1181 lira 25 kuruştur, Şartnamesini para sız almak ve örneğini görmek isteyenler her gün öğleden son ra Komisyona müracaatları, eksiltmeye girecekler muvak- kat Banka teminat mektup ve- ya maliye makbuzlarile kanu- nun 2, 3 cü maddelerinde ya- zılı vesikalarla birlikte teklif mektuplarının ihale saatinden bir saat evvel M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna ver- meleri, (1062) ğa 592 bin tane muhtelif eb'at- ta perçin çivisi “SB bin: tane çift gözlü pul 60 bin tane ya- rım yuvarlak halka 25 bin ta- ne çift dilli toka 147 bin tane sarı kesme kanca 127 bin tane köprülü sürgü 177 bin tane köprüsüz' sürgü kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. U- mumunun tahkik edilen bede- Mi 17731 lira 80 kuruştur. I- halesi 19-3-935 saat 14 dedir. Muvakkat teminatı 1239 lira 89 kuruştur. Şartnamesini parasız almak ve örneklerini görmek isteyenler her gün öğ- ledeh sonra Ko. na uğrayabi- lirler. Eksiltmeye girecekler muvakkat banka teminat mek- tub veya maliyeye yatırılmış teminat raukabili alacakları makbuzlarla arttırma eksilt- me kanunun 2 ve 3 üncü mad- delerinde yazılı vesikalarla birlikde teklif mektublarını i- hale saatından en az bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâ- leti Satmalma Komisyonuna vermiş bulunmaları. (1061) . b e | i1-— Ankara Harp Mek- tebine merbut kıt'aları binası © keşif o bedeli 240652 Liradır. — Ankara Harp Mek- tebi Mülhak kıt'a ve re- vir binası : keşif bedeli 268000 liradır. — Ankara Harp Mek- tebi için üç ahırla bir hanğar : keşif bedeli 219824 Liradır. — Cebeci Merkez has- tahanesi tadilât ve ta- miratı : keşif bedeli 105393 Liradır. Yukarda isim ve İagif be- delleri yazılı dört inşaattan her biri ayrı ayrı taliplere ve- ya dördü birden bir talibe i- hale edilmek üzere kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuş- tur, Şartname ve projeleri be- delleri mukabilinde Vekâlet İnşaat Şubesince verilecektir. İhalesi 21-3-935 Perşembe günü saat on birde .Ankara M.M. Satınalma Komisyo- nunda yapılacaktır. Muvak- kat teminatları merbut kıt'a- ları binasınm (13282) lira60 kuruştur. Mülhak kıt'a ve re- vir binasının (14470) liradır. Uç ahırla bir hangarın 12241 lira 20 kuruştur. Cebeci Has- tahanesinin 6519 lira 65 ku- ruştur. İşbu teminatlar kanu- ni şekilde yazılmış Banka mektupları veya mal sandıkla- rı makbuzları olacaktır. Ek- siltmeye girecekler 2490 No. lu kanunun 2 ve 3 üncü mad- deleriyle şartnamede istenen belgeleri teminat ve teklif mek tuplariyle birlikte ihale günü en son saat ona kadar Ko. reis- liğine vermiş bulunacaklardır. (1076) Yapı Kati teminat olarak Selânik Banka sından verilen 1300 liraya ait 215-034 tarih ve 2161 No. mektubu İstanbul Vilâyet Muhasebeciliğne teslim ederek karşılığına almış olduğumuz ayniyat makbuzum gaip ettim yenisini çıkaraca- ğun ilân ederim : ÇIRİĞOTI I MART 1935 D.No: Semti ve mahallesi (o Sokağı No: Cinsi ve hissesi Istanbul Gayri Mübadiller Komisyonndan Hisseye göre mukam men kyn 3655 Yeniköy Kasap Usküdar İhsaniye Harem Iskelesi nın tamamı Beyoğlu Firuzağa Yeni Mahalle (o 2020/1 124 metre arsanın tamamı 118 metre 25 santimetre arsa- Ahşap hane ve dükkânın dük. a Ahşap hanenin 4870/6720 hissesi 615 Açık arttırına 744. Açık arttırma 710 Açık arttırma 894 Açık arttırma kân haneye kalpedikniştir. 1/2 hissesi Mercan Daya hatun © Çakmakçılar yokuşu o 48 damın tamamı Zarifiye 5 Bodurum Hanı 5 Eski 67-69 yeni 65-67-69 Kömürcü * 24 Beyoğlu Kurtuluş Büyük Çarşı * Çadırtılar Eminönü şeh Mehmet Geylani Boyacıköy tamamı Mektep 25 tamamı Büyük yeni han orta katda 0- Ahşap hanenin 2/3 hissesi Alt kat kâgir dükkânm tamamı 2400 Kapalı zarf Kâgir dükkânm 1/3 hissesi 92 metre 40 santimetre arsanm 1200 Kapalı zarf 36 Açık arttırma 514 Açık arttırma Şapci hanı içinde kâğir odanın O 2000 Kapalı zarf 92 Açik arttırma Yukarda evsafı yazılı emvali gayri tmenkule on gün müddetle müzayedeye çık arılmış ve 113-935 tarihine tesadüf eden Pazartesi günü saat 14 den #tiba ren ihalelerinin icrası mukarrer bulunmuştur. Satış münhasiran Gayri Mübadil Dana BIRİKTİREN » RAHAT-EDER eme Ecnebi memleketlere giden tüccar ve seyyahlara Banka Komerçiyale İtalyana Sermayesi 700,000,000 (Ibtiyat akçesi » 580,000,000 Liret) Travellers (Seyyahin çekleri) satar Liret, Frank, İngiliz lirası veya Doları Frank olarak satılan bu çekler sayesinde nereye gitseniz paranızı kemali emniyetle ta- şir ve her zaman isterseniz dünyanın her tarafında, şehirde otel- İlerde vapurlarda, trenlerde bu çekleri en küçük tediyat için nakit makamında kolayılıkla istimal edebilirsiniz. Travellers çek- leri hakiki sahibinden başka kimsenin kullanamayacağı bir şekilde tertip ve ihtas edilmiştir. (5999) 1617 Yüksek Mühendis Mektebi Arttır- ma ve Eksiltme Komisyonundan: Cinsi Tahmini fiat (| Mikdarı Tarihi Saatı Patates 6.50 3000 7-3-935 14 Soğan 5.25 2000 » ” Sabun 24 400 » 14,30 Koyun eti 46 3000 2 15 Un 135 1000 ” 15.30 Mekteb için yukarıda cins ve mikdarı yazılı erzak açık eksiltme suretile alınacakdır. İsteklilerin şartnameleri anla- mak üzere her gün Komisyona ve eksiltme için de belli gün ve saatte Komisyona müracaatları ilân olunur. (837) ” MEMUR ARANIYOR Elektrik cihazlarını müşterilerin evina giderek satacak memurlara ihti- yaç vardır. Bu işi İsteyenlerin ahlâkı temiz, ticarette ekliyetli olması ve hakkında şehadet edenlerin iyi kimselerden bulunması lâzımdır. " Bu meziyette olmıyanların müraca atına lüzum yoktur. Bu memurlar komisyonla istihdam edilecek ve ehil olurlarsa kendilerine iyi bir gelir temin edebileceklerdir. İcabeden bütün izahatı yazı ile vererek üzerinde “ Propaganda dairesi,, yazılı bir mektupla 1081 numaralı posta kutusuna gönderilmesi. 632 Dr. NASIR İLÂCI CEMS'in , En ösdd masırları bile pek kusa Bİ “” manda tamamen ve kökünden gi ya Umumi deposu: İngiliz Kanzuk mesi, her eczanede | bulunur. Si v i müessir bir nasır ilâcıdın. ği Sultanahmet birinci sulh hukuk “ İkemesinden: Davacı belediye dsireti wi nin Çankırı valisi muhtarı » tığı İsi yüz yetmiş beş lira ales” vanının giysben yapılıp dara i müddealeyhe muameleli gıyaP yazıldığı halde mahkemeye y ve müddeilerin iddia ve yakınlar g4 hal Göniş memeli baklark 2 58 yetmiş beş liranın tahsiline | 27 LL. tarihinde karar verilörek et pa küru tarihi ilimdan itibaren Pİ” gi zarfında temyiz etmezse bükÜTİ, ari katiyet edeceğini — havi İşbu ihbarnamesi ilânen tebliğ olun“” ! (8721) | şeri Umumi Neşriyat ve Yazi i Müdürü Etem İzzet BENCE Gazetecilik ve Matbancılık va