8 Aralık 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 2

8 Aralık 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 2
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

— CABONE j 1—50 nushadan îbaı'et senehgı 12 5. Ura, altı aylığı .625. kuruş; ecnebi ” memlel ketıa- için “#enelik 15 ].ıra. .A peşindir. * -Adres ; tebdili'25 *kurus ücrete tâbidir.. EŞREF " SİYASİ, DİNİ, İLMİ EDEBİ AHLÂKİ TALIR MECMUA Sahibi ve yazı ışlerinı fiilen KB vasış İDAREHANE £— İstanbul, Anka.ra caddesı, 'No. 87, adresı: - Sebilürreşad deni Basıldığı yer: SAK A” Mathaası “EDls Cilt 4, No, 24 — ARALIK 1948 Allah nedır? deyınc= 'gafiı.î Allah deyıp hamuş Olur:dil. a ıstedım. Ve Mua Tİim D - dıgım yukarıdakı heytını ımvan ola.rak seçtım r, dıyıp susmaktır, demekle yuksek l go teriyor ve Hak Tealanın Za- ini hakkile idrâk ve 1hataya “Vesaiti ' kafi olmadıgı gıbı, önun zatım ,_dından başka bir. kehme “ile, bir âsim iPa e miş. bulunuyor Haşsas şairin edebi bir selika- ıle soylechgı 0 bu beyıt ilmi bir hakıkatın tam “hir ifadesidir, * enabı- Hak kendı adını .. Kur'an dilile - Allah CI “örmi ıfade eden zat ismidir. - Ve Vacibül vücu-. du.n zatına mahsus öz adıdır. Hiç bir mabud ve ecazen “adlarımamış ve' amlmamıstn' Meryem süresmın 64 üncü: âyetinde: (<Habıbım, Allah b aş bilir misin?'» suretınd âri:bir İle-böyle bir'adaşın tarihte geçmedıgı tifharı ““lederek Zimahşeri;- Beyzavi gibi “Allah ismi şerifinin aslına; me'hazi iştikakma, me' ve ifade otmek te nıumkun degıl- İ" Arabi veya : Süryani. b Tealânın butun kemal sı_fatla- ) i bır mevcut Allah-adile ne, hakikaten, ne de- sbit : buyurulmuştur Bu - cihetle “ülemânın |: ” cumhuruna göre Allah ismi serıfı, ne müşterek - bir isimdir, ne de menkuldür dogruya Hak Tealanm zatına ntıcalen mtıhap : Ve tahsis buyurdugu bir âle ” 2 İmam çi doğrudan midir. ğ Halil ve Sibeveyh gibi en büyük lu-ı : gat ve'nehiv alnnlenle Ebu Hayyan ve Razi gi- bi müfessirler ve bir cok üusulü fıkık âlimlerile | g | lîslam)hukukçulâ.ri hep bu mürtecel tezi mü- - - | dafaaetmişler ve Alluh ismi şerifinin, hiç bir güretle istimal 'edilmeksizin. doğrudan' doğruya Vatib Tealâya aleim olduğunu kabul etmışler— * dir? Yine ulemanın dümhuüruna göre Zatı Bâii ““gibi Allah is , “hiyeye mukaddemd.ır i şerili, butun esma' ve sıfatı ilâ- Bir-takım Jisan ahmleıı ve onlardan nak- mufessırler, olduğuna dair bir. çok mütalâalar dermeğan etmişlerse de bunlar na- İ;zarıyelerden ibaret' olup bız' rıvayete mustemd . _' değildir.. Rivayet ılmının alemda.r büyük Türk ; limi İmam Buhari' ,Sihihinin bir çok yerle- rinde lügavı rıvayetler de nak]ettıgı halde tef- siri kur'an aşinda besmelei şerifeyi tefsir ederkeni rahman ve rahim isimi şerifleri - nin tefsirini ve me'hazi ıştıkaklarmı -bildirdiği halde Allah isminin celâl ve azameti karşısıri- da süküt ediyor ve bunun ilmini C nabı Hak- * ka havale etmm oluyoı : . A EGİ Cenabı Hak Kur' anı mubmde Allah admı bjr çgkk esmar sıfat ile tavsif ederek Hak Tea-

Bu sayıdan diğer sayfalar: