10 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 22

10 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 22

96 UYANIŞ No. 1691—6 90 sene evel kadınlar siyah çorap giyer ve çok büyük şapka taşırlardı. Korsalarını iki taraftan çekip bellerini inceltirlerdi. Viyanada buna dair tıyatroda Revü veriyorlar! Yeniler buna merakla bakıyorlar. Dünya bövledir! Siyah çorapa şimdi hayretle bakanları eskiler görseydi ayni surette şaşarlardı. Sizin mi, keşiflerinizden birisini mi?. Bir dereceye kadar öyle olduğunu söyle- mekle müftehirim, dedi ve bu siyakta bir iki saat kadar Monsinyör (meylard) la konuştum.. Bana bahçeyi, limonluğu filan gösterdi.. ve « sizi, dedi, heman şimdi hastalarımı görmeğe bırakamam! Hassas bir dima& için. böyle hal- lerde daima azçok bir tedehhüş vardır, ve ben yemekten evel iştihanizı bozmak istemen Yemeğ&imizi viveceğiz, size dana eti ile salçalı karnabahar hazırlattım.. Ondan sonra sinirleri- nizin kâfi derecede yatışması için bir bardakta şarap içersiniz... Saat altıda vemek haberi verilmişti. Ev sahibim beni yirmi beş, otuz kişinin top- landığı geniş bir yemek salonuna gütürdü. Zahiren yüksek mevki sahibi kimselere ben- zivorlardı. Şüphesiz asilzadelerdi Fazla bir gösteriş için elbiselerine takmış ıldukları ziynetlerden bunların ifrat derecede zengin olduklarını düşündüm, misafirlerin üçte ikisinin kadınlar olduğuna dikkat ettim. 'Bun- lardan bazılarının tarzi telebbüsünu bugün bir Parisli bile zevki selime muvafık bulurdu. Kadın- ların çoğu ki yaşları yetmişten aşağı değildi; vüzükler, küpeler, bilezikler ve saire gibi mü- cevherattan bol bol takmış takıştırmışlar, gö- süslerini, kollarını hicapaver bir surette çıplak bırakmışlardı. Ve keza dikkat ettim : elbiselerin pek azı iyi o dikilmişti. ve yahut her halde bü mücevheratın pek azı tâkanlarla münasip düşmüşdü. * Etrafıma bakarken, Mon- Sinyor (Meylard) ın küçük salonda bana taktin ettiki cazip kızın da orada bulunduğuna dikkat etim. Fakat onu 'bu sefer geniş etekli bir fis- tanla, yüksek topuklu iskarpinlerle ve başina korkunc bir vaziyete kirli bir başlıkla gördüğüm zaman hayretim artınıştı, ilk büyük gelip te yüzünü sokan Berüksel dantelasından mamul görüşümde kendisine fazla yaraşan bir matem elbisesi giymişti. — Mabadi var— Tercüme eden Cevat Turgut Kışın hanım bacakları! Mes'ul müdür : MAHMUT SADIK