10 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

10 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

42 nat ettiğini, henuz Ankaradan hiç bir tebliğ, vaki olmadığı- nı mamafi bugünlerde intitap için tebliğata intizar ettiğini beyan eylemişrir. * * * Bern sefiri Münür bey A- nkaradan şehrimize gelmiştir. * # »* Maliye Vekâleti tarafından Devlet Bankası tesis için Al- manyadan mütahassis olarak celbi kararlaşan Doyçe bank müdürü burada Devlet Banka- sının ne suretle tesisi müna- sip olduğuna dair tetkikatta bulunulacaktır. * * Edirne kapo - Fatih cades- inde tıramvay hattı inşaatına devam edilmektedir. Havalar müsait " giderse, ay sonuna kadar bu ameliyatın ikmalı ümit ediliyor. Şimdiye kadar caddenin açılmasına maniolan güzergâhte bulunan bir ev vardı. Bu evin de istimlâkine ait ihtilaf ahiren halledilmiştir. Bu günlerde bu ev de yıkımak üzre tahliye edilmiştir. * # * Haber Ooaldığımıza güre Darulfünun Divanı omerhüm Necati beyin hatırasını teyid için oOoDarülfünuu meydanina bir abide rekzine karavermiştir. Üç gün devam eden matem tatilinden sonra başlanan bir derste merhumun o halırasına hürmeten beşer dakıka oSüküt edilmiştir. * *# UYANIŞ Millet di günde güne çogalmaktadır. mekteplerinin ade- Son günler zarfında vasati o- larak günde 209 Millet mek- tebi açılmıştır. Bu hafta zarfınd Millet mekteplerinin adedi 2,000 ne baliğ olacaktır. muallim olarak Darülfünun talebeleri ve diğer münevverlerden de istifade e- dilmmektedir. Emvali ometruke idaresi yeni sene münasebetile kiraya verilen emvali metrukenin kon- turatlarını tecdit edecektir. Ba yi evlerin kirası az görüldüğün: den yeniden müsayedeye oko- nulacaktır. * # * errah paşadaki ikmali için emanete cemiyeti belediyeden 27 bin liralık talı- sisat istemişti. Buna 8 bin Ji- ra da kalerufer tesisati mmasra- fı ilâve edilmiş ve 30 bin lira olarak bütce encümenince ka- pavyonun bül olunmuştur. La yi” Hane numaralarının yeni rakkamlarla tebdil edilmesi, i- çin Dahiliye vekâleti tarafın- dan Istanbul Şehremanetine te- bligatta Rak- kamlar bedeli mukabilinde de- bulunmuştur » giştirilecektir. Şehremaneti , Eyipsultan , dispanseri için büyük ve asri bir bina inşa ettirmeğe karar vermiştir. MÖ ii — N. 1691—6 Vefatının üçüncü yıl dö- nümü münasebetiyle büyük şa- irimiz Süleyman Nazif merhu- mun kabri başında bir ihtifal yapılmıştir. 5 Süleyman Nazif merhum için Emanet tarafından merhu- mun şerefile mütenasip bir Kabir inşası takarrur etmiştir Bu Kabrin edilmiştir. Kabir müstetil şek- linde olup üstü Cami kubbesi halindedir. Merhumun iki tara- fa fotoğrai talik olunacaktır. * » * Holandalı bir hey'et ilk baharda Çemberli taşda sondaj suretile asarı atika taharriya- pilanları ikmal tı yapacaktir. * * * 'Tahavvüle oğrayan buğday- lar hakkındaki evrak Şurayi Devlete gönderilmiştir. * * Kuraklık aylarda memleketimize 9 mil- yon fikalık buğday ithal edil- miştir. dolayısiyle son * # * İspirto fiatları tezyit edil- mektedir. 136 kuruşa satılan ispirtolar badeima 300 kuruşa satılacaktır. a Şehremaneti mimari şubesi şefi Zühtü istifa eylemiştir. * # * Bey, vazifesinden 'Deştithane binasının inşa edile bilmeşi için emanetin929 butçesıne tahsisat vazolunmuştır. ii *