10 Ocak 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

10 Ocak 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

ey Resimli UYANIŞ | 925-926 tarihinde intihap edilmiş olan Cemiyeti Belediye üç senesini ikmal etmek üzere- dir. Şehremaneti, derhal yeni belediye âzasının intiha- dün, bına başlanmak üzere, devairi belediye müdürlüklerine hulâ- sası atide münderiç tamimi göndermiştir: « 1 — Yeni intihabat 17 kânunevel 328 tarihli teşkilâtı belediye kanununun 3 üncü maddesine tevkikan 23 eylül 293 tarihli Derseadet belediye kanununun mevaddi mahsusası mucibince yapılacaktır. 2 — İntihabatta vergi kaydı yoktur. 8 — İntihap edicekler 20 edilicekler 25 yaşından aşağı olmayacaklardır. 4— Son tefsir mucibince müderris, muallim ve muavin- leri, Devlet ve Vilâyet bütçe- lerinden maaş alarak «me'mur» sayılanlar oCemiyeti belediye âzası olmıyacaklardır. 5 — İntihap encümenleri, nihayet 10 kânunu saniye mü- önümüzdeki (oPerşembe kadar teşkiledilerek faaliyete geçilecektir. sadif gününe 6 — İntihap encümeni mu- karraratı için birer zabıt defteri tutulacaktır. 7 — İntihap isimleri mahallâta talik edilmek ediceklerin üzere muktazı cetvellerin tab'ı için ihtiyaç miktarı derhal bil- dirilecektir. » Bu tamim üzerine devairi HAVADIS VE İLAN KISIMLARI belediyece dün o hazırlıklara başlanmıştır. Perşembeye kadar her dairei belediye mintikasında mevcit mahallelerden ikişer kişi çağı- rılacak ve bunların arasından onar zat kura ile tefrik edile- rek intihap encümenlerini teşkil edeceklerdir. Bu encümenler cünha ve cinayetle omalıküm olmıyan, hukuku medenisine sahip olan ve mahcur ve muhtellüşüur bulunmiyan müntehiplerin ve intihap edileceklerin zarfında eyleyeceklerdir. Bu defterler 8 15 gün defterlerini otanzim gün müddetle mahallâta talik edilecektir. İtirazları olanların 8 gün müracaat hakları vardır. İtirazları reddedilecek olanlarda Emanet encümenine 8 gün zarfında istinafen müracaat ede- bileceklerdir. Bu müddetlerin hitamında her belediye dairesinde tahsis edilecek mahallere konulacak rey sandıklarına müntehipler, intihap encümenleri huzurunda ve ilân edilecek günlerde rey- lerini atacaklardır. Reylerin istimaline Şubat doğru Martta yeni belediye âzası in- gayesine başlanacak tihap edilmiş olacaktır. Şimdiki cemiyeti belediye, Emanetin 929 senesi bütçesini tasdik edecek ve mart nihaye- tinde dağılacaktır. Veni Cemiyeti belediye de mayısta davet edilerek Fımane- tin 928 hesabı kat'i raporunu müzakereye başlayacaktır. 1691 —6 /; Perşembe, 10ânunsan 1929 | Şehrimizde 9 belediye dai- Her daireden 6 üzere resi vardır. asli ve 6 ihtiyat olmak 108 âza bunun (54)i meclisini teşkil edicektir. intihap olunacak ve yeni belediye Li *» * G.H. diye âza namvetlerini tespit ve Fırkası, yeni bele- yakında ilân eyliyecektir. Yeni Belediye kanunu bu sene meclisi âliden çıkarsa oza- man belediye intihabatının da tekrar ve teçdidi lâzım gele- cektir. * * & Riyaseti cumhur Kâtibi u- mumiliginden: Reisi hazretleri Maarif vekili Neca- cumhur ti beyin vefatı münasebetile taziyet telgrafnameleri gönder- mek suretile derin teeşsürlerine iştirâk buyuran zevatı kirama, ilim müesseselerine, sair mem- leket teşkilâtına bu hazın ve- sile ile izhar buyurdukları yüksek hissiyattan, büyük bir vatan sevene karşı beslenilen samimi mahabbet nişanesinden dolayı teşekkürlerinin iblâğına Anadolu yurımuşlardır. ajansını tavsit bu- * * * Münhal bulunan İstanbul mebusluğuna büyük sair Ap- tülhak Hamit ve Maarif em- ini Behçet Beylerden birinin Fırkaca namzet gösterilecekle- ri hakkındaki rivayetler üzeri- ne Hakkı Şinasi Paşaya mi- racdat edilmiş Paşa, bütün sö- ylenen isimlerin tahmine isti-