21 Mart 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

21 Mart 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

254 UYANIŞ No. 1701—İ6 Amerikalı seyyahların sokaklarını dolârla suladıkları Paris bundan yirmi sene evvel nasıldı ? Parise «Işık beldesi » derler. Tutuşmuş bir çam ormani nasıl yanarsa «Paris »te her gece, tıpkı öyle yanar... Pariste Bulonya ormanı caddesi, şimdi Bütün dünyanın safa ve Zevk sürmek için can attığı « Paris » şehri, ümumi harbin her şeyi kıran, yıkan, ezip harap eden tahripkâr yumruğuna rağmen cihan- şumul şöliretini kaybetmemiş tir. Bilâkis bugün düne Pariste Şanzelize, şimdi rinin eski menus Simalarını yeniler tutmuş. , Şanzelize yineu! Burada gezen halkin şimdi tavrları başka, haraketleri başka. 20 sene uzun bir zaman değil, ancak Pariste Luvr magazalar önünde, 20 sene evel, bir taraftan umumi harp, diğer cihetlere fen ve sanatın seri tarakkisi büyük tahav- vüller husule getirdi. nisbet kabul edilemiyecek derecede şöhret ve ehemmi- Parisin bu sahifeye naklettiğimiz bir yeti artmıştır. «Paris» bu gün, cihanın eğlence mıh- kaç eski ve yeni manzaraları bu hususta rakı, zevk ibresi, safahat mıknatısıdır. Bu mıknatıs bir fikir verir. bilhasa dolar cezbetmektedir. Resim- lerimize bakınca göreceksinizki bu- günkü Parise kıyas edince dünkü Paris gülünçtür. Bundan 20 sene evelki, yani 1909 daki Parisle şimdiki Parsin arasında, zaman kisa olmakla beraber, müthiş fark vardır. Adetler, sohbetler, kıyafetler- deki farklardan sarfınazar, mesela ark tiriyon yine o, tâk,fakat . altından geçen tek ve çift atlı arabalar şimdi görünmiyor, bunların yerine otomabil katarları geçmiş. Tiyatroların - çoğu yine unlar amma tiyatro müdavimle- Pariste, Bulonya ormani caddesi, 20 sene evel