21 Mart 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

21 Mart 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

256 UYANIŞ No. 1701— 16 Kırk sene sonra... Kırk sene evelki ejbi.. - Bir zamanlar «Serveti Fünun» eski Türkiyenin en genç ve en mütekâmil mecmuası idi Bir hafta sonra «UYANIŞ» veni Türkiyenin en genç ve en mutekâmil mecmuası olacaktir! UYANIŞ Memleketimizde ciddi ve hakiki mecmuacı. liğin ilk mübeşşiri olan <Servetilünun», yeni Türk harfleriyle intişarını <* Uyanış » ismile tesit ederek kırk senelik meşriyatına devanı etti. Fakat bu defa « Uyanış »; büyük inkılâba lâık bir şekilde çıkmağa karar vermiştir ve bu kararını, daha doğrusu azmını gelecek savısın- dan itibaren tatbika geçecektir. Uyanış» gerek yazıları, gerek resimleri ve basılışındaki nefaset ve mükenmeliyetle, memlekette çıkmış ve çıkmakta olan bütün mecmualara kıyas kabul etmeyecek derecede mükemmel ve enfes olacaktır. Gelecek hafta :<« Uyanış »1 yeni bir. tahrir hey'eti tertip ve tanzim edecektir. Mükemme- liyeti temin için hiç bir iedakârlıktan çekinil- miyecek ve en ince noktalara kadar düşünü- lecektir . Bü yeni inkişaf hakkında küçük bir fikir vermek için; en kıymetli ve selâhiyettar ka- lemlerin müaveneti temin edilmiş olacağını söyleyebiliriz. Okuyucularımız, aradıkları ciddi ve olgun makaleleri, hdkiki tenkitleri, edebi hikâyeleri zerif mizahi, nefis resimleri « Uyanış» ta bula- bileceklerdir. Çunki «Uyanış» şimden sonra çok geniş ve kıymetli bir kadro ile intişar edecektir. Uya- nış», bütün fedakârlığını, mecmuacılığın son zamanlarda Seçirmekte olduğu manevı buhranı izale maksadıyla yapmaktadır « Uyanış» ta, Şim- den sonra yazılarını göreceğimiz sevilmiş kalem adamlarının alfabe sırasıyle isimleri : Ahmet Ihsan Ahmet Haşim Ahmet Refik Avhan Bürhan Cahit Celal Nuri Celâl Esat Fahreddin Kerim Halit Fahri Kemaleddin Şükrü Kemaleddin Kâmı Mahmut Sadık Mahmut yesari M. Sevki Nahit Sırrı Necmeddin Sadık Nezihe Muhittin Nizametdin Nazif Osman Cemal Reşat Nuri Sadri Etem Suat Derviş Valâ Nureddin Yusuf Ziya Etem İzzet Celaleddin Ekrem M. Cevat I. Fahreddin Mes'ul müdürü : MAHMUT SADIK