18 Nisan 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

18 Nisan 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

312 UYANIŞ No. 1705—20 Bugünkü Darülbedayi Mecmuamız senelerdenberi, memleketimizin yegâne ciddi temaşa müessesesi olan Darülbedayi temsillerini ve bu meyanda Darülbedayiin geçir- diği buhranları, fırtınaları adım adım takip etmişti. Bu nushamızla gene ayni bahse geliyoruz. İki sene evvel pek hât bir şekil alan hazin keşmekeşlerden sonra Ertuğrul Muhsinin zekâ ve himmetile artık bu sevimli san'at yurdunda bir istikrar, terakki ve tekâmule doğru biri Necla Hanım hareket başladığı da bu gün mas'ut bir hakikattir. Yalnız bu son kış mevsimi esnasındaki yüksek temsilleri bunu ispata kâfi bir delildir. Bilhassa bir vakitler Darülbedayi intizamsızlık ve gürültünün artık tamamen ma- ziye karışmış olduğunu memnuniyetle işaret etmek İsteriz. içindeki Yukarıda: Bedia Muvahhit Hanım Aşagida: Şaziye Hanım ARİLBEDAYI Son kış temsilleri hazırlanırken Ertuğrul Muhsinin kiymetli ve kuvvetli rejisörlüğü ile büyük bir arzu ve intizam dahilinde kadın, erkek bütün san'atkârlar azemi bir hüsnüniyetle çalıştılar. Pek mühim tercüme eserler, muhteşem dekorlar ve güzel mizansenlerle temsil olundu. Bu meyanda Şekspirin «On ikinci gece » kome- disi, rus edibi Tolstoinin «Ka- ranlığın kudreti» faciası ve çek müelliflerinden; Karel Çapekin « R. U.R. Yapma adamlar» namındaki felsefi ve hayali dramı en başta zikredilebilir. Foto Kanzler Halide Hanım Adapte eserler meyanında da meşhur İransız müellifi Hanri Batayın“Zafer marşı» ismindeki ince ve çok derin bir hüzünle dolu eseri ile « Dişi aşk» namındaki diğer bir İransız piyesi dikkate şayandır. İsveç edibi ve «Cehennem» muhatriri Şitrintbergin «Zafer sarhoşları» da bu mevsim- Darülbedayiin kıymetli kadın san'atkârları