18 Nisan 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

18 Nisan 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1705—20 Güzel sınema artistlerinin eglencesi: Kaplumbağa , devekuşu yavrusu ve tavşan Sinema san'atının güzel melikeleri cazibeleri ve maharetleri ile bütün dünyanın gözlerini kamüaştırır. Perdenin üzerinde akseden ve binbir şekilde gönülleri teshir eden bu nefis kadınlar san'atları ve hüsünleri etrafındaki bu alemşümul alâka ve hayranlığı cidden haketmişlerdir. Çünkü bizim rahat rahat bir koltuğa yaslanıp zevk ile seyrettiğimiz o filimleri vücuda getirmek için onlar kimbilir 'nekadar yorulmuşlardır. Bize verdikleri bu zevke mukabil onların kazandıkları servet ve şöhret te haklarıdır Fakat bir filmi itmam için bu artislerin bazan aylarca köy, kır, sahil ve ya dağ hayatı sürdükleri de vakidir. Bu uzun ve yorucu mesai devresi içinde istirahat saatlerini müm- kün olan her türlü eğlenceler ile süslemekten de geri durmazlar. Her nevi spor eğlenceleri kadar en basit uyunlar da icat ederler. Bu meyanda sinema kadın san'atkârlarının bilhassa küçük hayvanlara olan mu- habbetleri umumun malümudur. Hele kedi, köpek ve her çeşit kümes hayvanları bu güzel kadınların daimi oyuncakları gibidir. Onları en vahşi tabiat âlemine gittikleri vakitlerde bile beraberlerinde taşırlar. Bazan daha garip addedilebilecek olan küçük hayvanlar da onlar için bir zevk ve neşe membaıdır. Meselâ bu Üç güzel sinema artisti kaplumbağalara âşık ! UYANIŞ 309 sahifemizde gördüğünüz kaplumbağaların üzerine sürür ve şetaretle eğilmiş bulunan sinema artistlerinin hali bunu izah etmez mi? Kadın vakıâ ekseriya bü- fakat artist kadınların çocuk ruhu yük bir çocuktur, Sinema güzellerinden Leila Hayms' boş saatinde kendisine arkadaşlık etmek için dört küçük tavşan intihap etmiştir. Fakat hiç merak etmeyin, bu saati geçirdikten sonra kucağındaki beyaz tavşancıkları mutbağa yollamıyacak ! daha fazla bir incelikle göze çarpıyor. Diğer iki res- mimiz de devekuşu yavrusu ve beyaz tavşan meraklısı iki sinema dilberini göstermektedir. Sinema dilberlerinden Raguel Torrös, devekuşu yavrusile eğleniyor!