18 Nisan 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

18 Nisan 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

313 UYANIŞ Daha pek çok komedi ve dramlarda sahnemizde temsil edilen güzel eserleridir. Fakat bunların hepsinden olan nokta, bu sene tanı dört tane yeni telif eserin temsil edilebilmesidir. Bunların birin- cisi Vedat Nedim Beyin «Kör», ikincisi Yakup Kadri Beyin «Sağanak», üçüncüsü Mü- sahip Zade Celâl Beyin « Ay- naroz Kadısı» ve sönuncusu da de oynandı. bu mevsimin mühim Halit Fahri Beyin manzum«Ne- Hiçbir sene san'atkârlar dim» facıasıdır. müelliflerimizin, gibi, böyle ehemmiyetle çalış- Foto Kanzler Bedia Muvahhit Hanım tıklari bir mevsim görülmemistir. Bu ciheti de memleketin san'at — hayatında bir büyük ve ehemmi- Yukarıda: Neyyire Neyyir Hanım yetli hadise olarak kaydetmek borcumuzdur. Yalnız şayanı esef olan bir hakikat varsa, oda, el'an eskilik taraftarı bir takım menfaatları haleldar olmuş biçarelerin henüz ses- İerini kısmayarak muhtelif şekillerde Darülbeda- yiin bugünkü şuurlu hareketlerine ve bu meyanda Odarü (Bedayiin güzide Kadın Aşağıda: Cemile Hanım No. 1705—20 ATİSTLERİ rejisöre haksız ve garezkârane hücumlarıdır Fakat güneşten gözleri kamaşan bu yarasaların da yakında ebebi zulmet kovuklarında seslerinin kesildiğini göreceğiz. Bu onlara mukadder ve haklı bir akibettir. Şimdi Darülbedayi Anadoluya turneye çık- İlk merhale olan Adanada büyük bir rağbet görmektedir. Sonra, Mer- mıştır. sine ve Kıbrise gidecek ve avdette İzmire uğrıyacaktır. 3u nushamızı bütün Darülbe. dayi artistlerinin güzel fotoğra. flarile süslüyoruz. Bu resimlerin Şaziye Ham Şekspirin «On İkinci Gece» komedisinde, alınışındaki maharetten dolayı «Kanzler» fotoğrafhanesini de ayrıca takdir ve tebrik ederiz. Son söz olarak «Uyanış» Darülbedayin hep böyle tarakki hamleleri ile memleketimize müfit olmasını temenni eder,Çünkü bu san'at ocağı çok mühim ve kıymetli bir müessesedir. ve Ertuğrul Muhsin gibi muktedir bir rejisörün elinde daimi bir tekâmüle namzettir. > 3 san atkâzlarından Bir geup