30 Mayıs 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

30 Mayıs 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

406 UYANIŞ No. 1711—26 Çok hayırkâr bir Madam Şehrimizde anneler birliği, tesisinden beri çok faal bir âzasından olan İsveç sefirinin muhterem refikası Madam Vallenberg fakir, kimsesiz çoçuklara kafşı gayet merhametli ve her zaman yardıma hazır bu- lunmaktadır. Her Pazartesi günü Süt damlasında toplanan anne- ler birliğinde kendisi gibi hayra vakfı nefseden diğer aza ha- nımlar hemen sabahtan akşma kadar çalışarak doğacak çocuk- lara Kundak takımları ve beşik makamında dönüp dolaşan sepetleri ihzar, tanzim ve ara sıra fakir gebelere ve emzikli annelere yiyecek vermektedirler. Bayramdan bir kaç gün evvel Süt Damlasında mukayyet olan çocuklara ve annelerine bayram- lik elbise ve çamaşır verilmiş ayrıca da çok çocuklu âilelere muavenette bulunulmuştur. Bu eşyanın, elbise ve erzakın tevzii esnasında Madam Wallenberg cenapları ile âzadan Atifet Nâ- “ zım, Fatma Fehmi, Seniha, Faika Talat hanım efendiler hazır imişler . Geçen çocuk haftası münasebetiyle Madam Valleuberg tepebaşında overilen müsamerede evvelce İsveç sefare- Madam ANNİ VALLENBERG Mme ANNIB WALLENBERG) . 910 senesinde Tokyoda çektirdiği fotoğrafiden. uzun bir müddet çalışılarak esbap, çamaşır, başlık ve İmtta oyuncak meydana getirilmiştir. İmal ve tedarik edilen elbise ile arife günü 2-12 yaş arasındaki 50 kız ve 50 erkek çocuk Sultan Ahmette giydirilerek oradan parktaki kır eğlencesine götürülmüştür. Bu eşyanın bir büyük kis- minı Sultan Ahmede götürülm- eden evvel Sefaretanenin iki üç salonunda teşhir edildiği ve diğer kısmınıda Sefaretanenin atelye haline getirilen üst katın- da dikilmekte bulunduğu esnada vuku bulan davet üzerine bizzat görmüş ve bu hayırkâr kadının fakir ve kimsesiz çocuklara muavenet için duyduğu şefkatü merhamete çok hayran olmuş ve biçare küçük vatandaşlarıma karşı Oomuavenetinden dolayı yüksek ruhlu bu İsveç kadınına karşı büyük bir hissi şükran duymuştum. Madam Vallenberg Isveç salibi ahmeri âzasın- dandır; O, Salibi Ahmer ki umumi harp esnasında Rusyanın şimalinde, Sibiryada hatta Kafkasyada bulunan harp esirlerimize Türkiya Hilâli Ahmer ce- miyetinin muavenetine tavassut eylemiş ve bizzat oyardımda da tanesinde hanım ve madamların muaveneti ile cem ve imal edilen oyuncak ve eşyanın piyankoya,müzayedeye vaz'ı ve sair süretlerle elde edilen (1126) lira ve(80)kuruşla espaplık kumaş, çamaşır için bez ve saire tedarik olunarak Sefaretanede tahsis ettiği ve atelye haline getirdiği salon- larında nezareti altın- da isveçli ve diğer bazı madamlar ve hayırhah hanımların yardımiyle bulunmuştu. Harp es- İstokolmda İsveç Salibi Ahmerini nasinda ziyaret ettiğim zaman üsera Şübesinin faa- liyetini gözümle gör- müştüm. D' Besim Ömer Süt damlasında faaliyet Madame Wallenberg ile Handey Fehmi hanımlar. Er