6 Haziran 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

6 Haziran 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

439 UYANIŞ 5 yz Dünyanın en uzun boylu A adamı U Amerika her hususta garaip birinciliğini muhafaza eder . Meselâ en kisa boylu adam gibi en uzun boylu adamı da iniz. Nitekim yukarda resmini gördüğünüz Jack Earle, Şikağo şehrinde mukimdir ve orada yüksek bir mevki işgal eder. Bu adam dünyanın en uzun boylu insa- nıdır. Boyu tam 9 buçuk metrodur. Yüzüne el değdirmek imkânsızdır. Bittabi ayakta duran bir kimsenin yumrukla- orada bulabili el rından da masundur. Bu fotoğratinin inceliği de budur. Latin edebiyatı: CATULLUS'ten | Ey aşk mabutları ! Küçük başlarınızı eğin, ve kanatlarınızı neş'e ile açmayın; güzel gözlerinden daha öldü. Bu kuş ne kadar narin, ne kadar vefakâr bir mahlüktu. O korkmadan, usulca sevgili Lebianın pekçok sevdiği sevğili kuşu çağırınca uçar, ürkmeden gelir, göğsünün üstüne konar, göğsünün üstünde gezinirdi. Sonra lâkayt bir sesle öter öter, müteşekkir nağmelerini sevgilinin kulaklarına boşaltırdı. Şimdi o dönülmesi mümkün olmıyan karanlık hududu geçti. Lesbia hıçkırarak ahediyor, lâkin, heyhat, ne kadar boş! . İşte ben kuşun ölümüne ve sevgilimin ıstırabına yas tutuyorum. (4) Katülüş (57 ve samimi bir Lâtin şairidir. - 47 K. MJ Verona şehrinde doğmuş, zarif No. 1719—27 DÜN ve BUGÜN Cenubi Afrikada bir tezatmanzarasıi: Otomobil İle çekçek arabası Cambazlık âleminde omanyalı ip Cambazları Bu cambazlar bu sene bilhassa Sofyada pek büyük bir rağbetle karşılanmışlardır. Ah!. Ey aç ve obur toprak, sana lânet ediyorum. Senin çenelerin ebedi kurbanlarına karşı sönmez bir ihtiras içindedir ve o zavallı- ları hiçbir fani kudret kurtaramaz. Sana lânet ediyorum, çünki sevgilimin kuşunu sen kaptın. Senin yüzünden Lesbianın gözleri bir çağlıyan gibi taşıyor ve şişen yanakları gözyaşlarıyla yanıyor. Onün ey mahvolan hayatların biriktiği hazine! bütün ıstırabına sebep sensin, Muslih Ferit