6 Haziran 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

6 Haziran 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

434 iğ UYANIŞ No. 1712—27 — Size büyük bir itimadım var... Şimdi — Ölecegim gün, bu gündür... dedi... söyleyeceğim şeylerin hiçbirisini Madam De- Ve tebessüm ederek bana döndü: dole söylememenizi Teca edeceğim. -Pek iyi bilirim ki siz, benim küçük iptilalarıma karşı daima müsamahakâr davrandınız.. Kusurlarımın kısmı azamını anladığınızı zannediyoaum... Si- zin, «Niçin» sualinize cevap vereceğim... Bir dakika kadar sessiz kaldık.. — Görüyoruz ki dostum, hayatta bana, çok defa, bazı mühim şeylor tesadüf ediyor... Bir gün alelâda bir şarkının çalındığını duydum... Bu şarkı da (Sevgiliye Elveda) dı. Bana bazen mes'ut ve fena şeyler tesadüf ettiği zaman, bir piyano, bir mugann ve yahut bir orkestira hep bü Sarkiyı terennüm ediyordu... O gün an- nem ölmüştü... Artık (Sevgiliye Elveda) ça- lunmayor... Feleğin bu ihtarını kaybetmekten korkuyorum...Dün Ma- dam Şarbon Lagaşla nışanlandım Bazan bana mes'ut ve fena Şey ler tesadüf ettiği için ben de şarkımı çaldım.. Ah!.. Mösyö Lüret , pek garipti.. Bununla beraber temamile haklı idi. Pek doğrudur ki bütün takip etmiş ve hayatının her bu şarkı Onu, mevcudiyetinde merhalesine birer nişan koymuştu. Ve diyebi- lirim ki hayatında hep bu valsle dans etmişti... Zavallı Mösyö Lüret.. * * * Mösyö Lüret birgün Hastalığı O esnasında, hayatında kat'iyyen sö- zünü etmediği mekülat ve erzakın pahalılığı ve sihatının vaziyeti hakkında nihayetsiz mükâle- hastalanarak yattı. Hastalığına hiçbir sebep yoktu. Kendisini ağır bir yorgunluk eziyor, ve ona galip gelemiyordu. Mukavemet edilemeyecek derecede şedit bir uyku ihtiyacı ve bacaklarının Neler Madam Dedolle mubahaseve Şirişiyordu. dermansızlığını hissediyordu. yaparak Hastalığının ikinci günü, ona ka'lar saymasını bilmeyordu. Müfekkiresi Perişan bir hâldeydi... Nihayet, ogün geldi. Sabahın on birine doğru, Madam Dedole esrarıengiz bir tavurla: Ahmet Ihsan Matbaası Limited Şirketi Bir. İskandinavya tipi — Bu benim için mühim bir hadisedir... Şarkımı dinlemek isterim... Gramafona doğru yürüdüm, Madam Dedole — Madam Plağı koynnuz.. Bu pek hoşuna gidecektir - z Zarif tebessümile : — Nihayet size «küçük bir hava» çalacağım. madanı Dedol... dedi. Pek müteesir olan madam Dedol, onun arzn- sunu derhal yerine getirmek iştiyakile, tahta kutu içinde muhnfaza edilmekte olan kiymetli küçük «Siyah Güneş»i çikarıp makinanin üzerine koy. vi Yahut!..Madam,(Ta- ren Geçitlerinde) şarkı- sını zannettmişti. Dostum nazik ve tit- rek sesile, makineyi durdurmasını ve plağı çevirmesini reca etti. Madam Dedol, hata- sından mahcup ve hali ihtizarda bulunan bir insanın kendisi üzerine çevrilmiş muztarip na- zarlarıyla okarşılâşınca hatasını derhal tamir et- mek ihtiyacile bedbaht bir hareket yaptı.Sevgi- li plak yere düştü ve parçalandı. Mösyö Lüret tektiri amiz hiç bir kelime kul- lanmadı. Yalınız nazar- ları «Siyah güneş»in parçaları üzerinde uzun müddet kaldı, ve göz- leri yaşlarla doldu. Aynı dakikada bir orgun inildemesi işidili- yordu. Mösyö Lüret perişın bir hâlde yatağının içinde doğruldu. Bu, (Sevgiliye Vals) dı. Dostum muztarıp ve titrek sesile solgun du- dakları arasında hafif şarkı söylerken ansızın tekr:r yatağına düştü. Ölümü, ne kadar hazindi... Bu dediğim plak, içinizden, her kimde mev- cut bulunuyorsa, Sent Apolin caddesinde 6 numarada, Maryüs Berni adresine göndersin kendisine bin frank vereceğim... Nakili: FERİT NAMIK Mes'ui müdürü: MAHMUT SADİK