27 Haziran 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

27 Haziran 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

468 UYANIŞ No. 1715-39 AZİZ TIP ÜSTADININ EVİNDE Samimi bir toplanma ) üyük tip üstadı, mühterem müderrisimiz Besim Ömer Paşa Haziranın (16) net pazar günü Mahmüdiyedeki evlerinde dostlarına, mü- derris arkadaşlarına ve biz talebelerine mükellef bir çay ziyafeti verdiler. Davetliler arasında, İstanbul meb'usu Dr. Hakkı Şinasi, Hilâli Ahmer cemiyeti İstanbul merkezi reisi Dr. Ali Paşalar Darülfünun emini Dr. Neşet ömer bey, ve üzniye müderrisi Dr. Ziya Nuri Paşa, Ayniye müderrisi Ziya, Bevliye muallimi Behçet Sabit, Viladiye müderrisi Kenan Tevfik, Fenni kibale müderrisi İsmail Derviş, Nisaiye agrrjesi Fuat, Vilâdiye agrejesi Tevfik Remzi, Müzeler müdürü Halil Etem, guraba hastanesi dahiliye mutahassıslarınden Süleyman Etem Beylerle "Tıp fakültesinin geçen seneki mezunlarından Saffet, Zahide, Nahide, Fatma, Şadiye, Sidika, İffet hanımlar, ve talebe arkadaşlarımdan Muhlis, Remzi, Şefik, Necdet, Ahmet, Ziver, Kadri, Ata, Galip, Eşref, kemal; İbrahim, Turgut, Talât, Muzaffer, Bahri, Ali Rıza Ali muzaffer beyler bulunuyordu. Davetliler kapıda büyük üstadin kardeşi Kemal Ömer B. tarafından karşılandı ve üst kattaki salonlara alındı. Dahil olduğumuz salon, kiymetli tablolarla tezyin edilmiş ve şark halı- larile tefriş olunmuştu. Besim Ömer paşa, misafirlerini oburada kabuletti, kendilerile hasbuhalde bulundu, ve bu arada cıgara ikram olunurken de tütün ve içki aleyhtarı cemiyetlerden, ve bu cemiyetlere ait Avrupadaki hatıratlarından bahsetti. Genç- likten bahsedilirken, kıymetli müderris, Gençlik bir güneştir, demek suretile, biz genç talebeleri hakkındaki teveccühünü izhar eylçmiştir. Burda bir müddet istirahat ettikten sonra büfeye indik, büfede çay, limonata, pasta ve dondurma ile izaz ve ikram edildik. Sonra bahçeye çıkıldı, ve bu aziz günün hatırasını tesbit için resimler çekildi. sonra tekrar yukarıdaki salona avdet edildi. Burada mükellef bir içki büfesi ihzar edilmişti. Davetliler muhtelif içkilerden içtiler. Bu esnada Besim ömer paşa, kısa bir nutuk iratederek dedi ki: « — Geçen sene 43 üncü yıl dönümüm, kiymetli şakirtlerim tarafından tes'it edilmişti. Ben buna, Hastalığım dolayısile, şimdiye kadar mukabele edememiştim. Bu gün bu fırsatı ele geçirmekle pek memnnuum. Gerek genç tale- belerime ve gerek merasimde kiymetli yatdım- larını hiç bir zaman unutamıyacağım Darül- fünun emini Neşat Ömer Beyejendiye beyanı teşekkür ederim. Bu gün burada hem teşerrüf etmek, hem de samimi bir gün geçirmek arzu- sile toplanmış bulunuyoruz.» pi Bu nutka Darülfünun emini Neşat Ömer Bundan B. mukabele etti ve kiymetli üstadın daha uzun Seneler o vaşaması, ve 50 nci devri sene- sinin de aynı merasimle tes'it edilmesine mu- vaffakiyet elvermesi temennisinde bulundu. o Neşet Ömer B. den sonra, talebe namına, İbrahim B. bir nutuk söyledi ve dedi ki: « — geçen sene çok kiymetli hocamız Besim ömer paşanın müderrisliğe intisabının 43 ncü senesini tes'it etmiştik. Fakat biz hoca- mızı yalnız bir cepheden, müderrislik cephesin- den tetkik etmiştik. Halbuki Besim Ömer paşa iki cepheden tetkik edilmelidir; biri Tıp fakül- tesindeki tetrisatı, diğeri içtimai varlığımızda sıhhat ye nüfus siyasetimizde oynadığı büyük Tol itibarile... Besim Ömerin büyük namı, memle- ketin her köşesinde daima hürmetle yadedilir. Çünkü bir çok müellefatı ile bize kadın hıfzıssıh- hasinı ve çocuk bakımını öğreten o olmuştur. İbrahim B. son söz olarak, talebenin şükra- nını muhterem hocamıza arzetti. Nutuklardan sonra müzik başladı; konserva- tüvar muallimlerinden Sezai, biraderi Seyfettin, ve Ekrem Besim Beyler piyano, viyolonsel ve kemanla nefis oksidantal parçalar çaldılar. Bü- yük bir zevkle dinlenen bu parçaları, gramofonla çalınan dans havaları takibetti. Besim Öner ki davetliler arasında genç çiftlere karışarak . Saadet ve Zahide hanımlarla dansetti . Besim Ömer paşanın tertibettiği çay ziya- feti, muhterem müderrisimizin, münasip ve yerinde vuku bulan taltiflere birer işaret teşkil eden nişanlarını, şarkkârı serpuş kolleksiyonunu ve 300 kadar giranbaha mendili ihtiva eden mendil kolleksiyonunu (görmek firsatını da bize bahşetti. # Geçen haftaki çay ziyafeti mmünasebetile kaydetmek isterim ki Besim Ömer paşa hocamız, arkadaşlarından iradı nutkeden İbrahim beyin söylediği, memlekete hizmeti yalnız bir cephe- den tetkik edilemez. O, bir taraftan memlekete kıymetli doktorlar, hatta üstatlar yetiştirmiş, diğer taraftan bilfiil hastalara hayat ve sıhhat vermiş memleketimizde şimdiye kadar hiç bir müellife nasip olmıyan kemmiyet ve keyiiyette eser neşretmiş, sihhatle yaşamanın ne demek olduğunu halka öğretmiş, hayır müesseselerinde; Verem cemiyetlerinde, Hilâli Ahmerde, süt, damlasında kıymetli mesaisile tanınmış, en bü- yük ilim müessesemiz olan Darülfününda ilk defa olmak ve senelerce eminlik etmek suretile memlekete ve gençliğe ifa ettiği hizmetleri tetviç eylemiştir. Besim Ömer ismi, bu itibarla, elelebet payıdar isimlerden biridir. Kıymetli üstadımızı, büyük mesai ve hiz- metinden dolayı hararetle tebrikeder ve daha uzun seneler müammer olmasını canı gönülden Ali Halet dileriz.