25 Temmuz 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

25 Temmuz 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

No. 1719—34 Şiir: Geçen nushadan mabad daa SAATI Şairi: İlhami Bekir MUKADDEME Çizmiyor çıplak bir vücul tablosunu, Saymıyor binlikleri, Kaldırmıyor ipek cibinlikleri, Parmaklarım, ne şeffaf bir kız yüzünde, Ne de bir piyononun beyaz dişleri üstünde jeziniyor- Her dakikayla beraber , birer birer Parmaklarım çıkıp iniyor makinayla, Saat oniki öyle üzüntülüdür ki bu an, Hamur yutarım hecin gibi, Beslenmiyorum gümüş karınlı güvercin gibi. Bir kartalın Kuş kanatlarım bile hezmeden kalın midesinden daha sağlam benim midem. «soğan ekmek üstüne bir parça tuz ek!» Hamur yutarım hecin gibi, Beslenmiyorum gümüş karınlı güvercin gibi, Saat onüç Şimdi her yerim ellerim; Parmaklarım Tutmuyor ince bir kadın mantosunu, Yürütmüyor otosunu, Çizmiyor çıplak bir vücut tablosunu, Parmaklarım Ne şeffaf bir kız yüzünde Ne de bir piyanonun beyaz dişleri üstünde geziniyor. Her dakikayla beraber birer birer Parmaklarım çıkıp iniyor Makinayla. Saat onyedi Tiz ıslıklarla, UYANIŞ 545 Çığlıklarla Sarsarak gökleri, yeri, Çınlıyor paydös düdükleri; yerde; Bir kuyumun karanlığı var toprağa mıhlı gözlerde. Saat onsekiz Sokaklardayız hepimiz. sokak.. Deniz diplerinde kaynaşan balık yığınları gibi kalabalık Sokak.. Kafalar yürür; Kollar yürür, Bacak durur yollar yürür Ellerinde, başları sarılı çıkımları Homurdanarak gider aralık mahâille yığınları. Sant ondokuz iplik gibi uzar, bilmiyor, bitmiyor yolumuz.. Hastayım, Ayaktayım, Ayakta doğdum ayakta öleceğim, Yayan, gitmedeyim, yayan. Çatlak diz kapaklarımda Kanlı fırlak bir göz gibi çatlayan karnım Yayan gidiyor, yayan, Etili kemiklidir havalar, Havalarda mıhlı çürük bir diş ağrısı var, Sıska nasırlı, ucu bakırlı, Beş çubuklu bir bele benzer ellerim. Ah bu el, Bu kemik bel, Parçalayıp ta bağrımı, “Bökebilseydi. ağrımı; Ağrım kızıl, Bağrım siyah, Bağrıma, bir başka bağra gömlek etsem ah!. Çamuru kuru Balçığı çatlamış çukurunda kıvrılan sivri dil gibi, Lambasının petrol gazında Burulan yağlı meşin bir fitil gibi, Başım karnıma saplı, Karnım kireç kaplı, Barsaklarım demir bir ray. Tamtakır kuru bakır — sonu gelecek nushada —