26 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

26 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

Avrupa plajları gü zel kadın vücutleririn gözler önünde bin bir cazibe ile serildiği bir şiir adasıdır . Bu plajlar meya- nında bilhassa Vene- dik karşısındaki Lido son seneler zarfında en kibar halkın ve meşhur san'atkârların mecmaı olmaktadır. Küçük Lido adasına hayran bir san'atkâr: Kaby Morlay San'atkâr Suzan Lenglen, sabil- ,de garip bir deniz kıyafetile Sonbahar da geçiyor. Kışa yaklaşıyo- ruz. Plâj mevsimi hitam buldu demektir. Fakat son hafta gelen Avrupa mecmüua- ları el'an plâj hayatına ait resimler ve yazılarla dolu. Bu mecmualardan iktibas ettiğimiz bazı resimleri bu nus- hamıza dercediyoruz. Bu suretle sayfa- larımızda karilerimize bu yazın Avrupa- daki sahil hayatından son birkaç intiba takdim etmiş oluyoruz. Bu sayfadaki grup resimler Venedik karşısındaki Lido'ya aittir. Diğer sayfaki resimlerde Almanya plajlarındaki hayatı göstermektedir. Almanyada denize gir- mek, banyo almak hemen hemen bütün bir güne inhisar eden bir eğlencedir. Yemek kumsalda yenir; oyunlar orada icra edilir... Orası adeta bir günlük akametgâhtır. Bu satırları Ahmet Haşim B. in bu hafta «İkdam» gazetesinde intişar eden nefis bir mensuresile nihayetlendiriyoruz. Lido» sernamesini taşıyan bu yazı cidden çok güzeldir. «İkdam» da oku- miyan karilerinizin Haşim B. in bu nes- rini zevkle okuyacaklarına eminiz. Bu senenin gerip plâj kıyafetlerinden —— biri : Çuval biçiminde bir pijama UYANIŞ yy e Güzel bir artist daha : Maria” Caslelli, kumsalda me la No. 1728—43 «Çirkin Lido» dediği bu sahil şimdi sıhırlı bir adadır. Güller, fidanlar, manolyalar içinde her tarafında yüzlerce zarif köşk yükseliyor. Deniz- den esen serin ve tatlı rüzgâr kumsalın ılık ha- vasile birleşerek bu sa- hile bir peri masalı ha- filliği ve cazibesi ver- mektedir. Grauginyolesk piyesler temsil et. mekle şöhret almış olan alman Banyodan sonra güzel bir poz aktirisli Maria Orska LiDO Lido, Vened dümdüz, yeşil bir adadır. Reyaz kumlu sahillerinde dünyanın!) en büyük ve en zenğin yazlık otel- leri yükselir. Bu otellerde mev- sim geçirmeğe gelenlerin bem- beyaz yatları, uzakta, mavi dal- karşısında galarda sallanır. Her meşhur kumsal gibi Lido, Avrupalıları Afrika renklerine boyamağa mahsus bir su ve güneş fabrikasıdır , Burada sabahtan akşama kadar, beyaz dişleri, çehrelerinin tatlı esmerliği içinde parıl parıl yanan, kadınları vahşı gerdanlıklar takmış, erkekleri, dövmeli, ingilizce konuşur, taze ve acayıp bir insanlık dolaşır. Lidoda, kumlar karşısında yapılan küçük bir müşahede ; Dünyanın bütün büyükleri, Fabrikatorlar, banka müdürleri, v. 8. hemen hemen bilâ istisna )