26 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

26 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

UYANIŞ 703 No. 1728—43 Deniz banyosundau sonra aşk ve musiki Sinemalar açılirken Kış mevsimi ayni zamında sinema ve tiyatro mevsimidir. Şimdiye kadar sinema ve tiyatroya gerek yazı gerek resimlerle alikı gösteren mecmuamız bu vazifesini bu sene baştan dökük saçlı, vücutça orangotan gibi kıllı ve billhassa şişman ve iri göbeklidirler, Karılarıda ken larda boğul dileri kibi yüzerken fazla yağdan, dalgı muş fokları, andırır.Güzel vücut, yani, dar bel, geniş omuz, adeleli kollar ve bacaklar, henüz bir şey ol amamiş gencin, küçük kâtibin, çirağın ve hademe- nindir. Muvaffak olmuş zekâ ile çirkinliğin ve bil hassa iri göbeğin sıkı bir münasebeti mevcut oldu ğundan şüphe etmemeli. n bu oldu. "endiğ Lido plâjında Haşim Ahmet Almanyada bir plâjda su üstünde öğle yemeği daha canlı bir şekilde ifaya karar vermiştir. Şehrimizin, Elhamra, Opera, Melek, Majik ve Asri sinema gibi her hafta yeni filimler gösterecek olan büyük müesse- seleriyle vukubulan temaslarımız nsticesinde her nushamızda o hafatanın yeni filimleri hakkında hülâsalarla, resimler dercetmeğe başlayacağız. Nitekim bu nushamızda iyii sinemasının yeni göstereceği filimlerden bir kaçına ait resimlerle Elhamranın « Eylülden itibaren iraesine başliyacağı «Kızıl kadın» filiminin hülasasını neşre bi rine. Gelecek nushamız bütün diğer sinemaların dı yeni filimlerine ait resimler ve yazıları ihtiva edecektir. «Uyanış»ın bu sene ki teşebbüsü gittikçe adedi artan sinema meraklısı karilerini memnun edeceğine eminiz. «UYANIŞ» ap Almanyada deniz mevsiminde bir deniz dilbeti