26 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

26 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

Manzum hikâye : UYANIŞ No, e. No. 1728 - 43 iy HANCERLENEN KAL Yine bir efsanei yi şirim getirdi yada Masalımız geçiyor ta. Kurunu Ulâda. Âdemin çoc ukları, bed nın genç kızları, Kalbinde yaşatırdı yine aşk yıldızları. Kurunu kadime'nin Atineli kızları; Roma'nın fettan gözlü kıvrak vefasızları; Akdeniz kıyısında şöhrel salan bir peri, Misr'ın parlak Nilinden parlak bakireleri, Sayda, Sur'un kırmızı boyalı tırnaklarla; Portakal rayıhalı kırmızı dudaklarla, Finike'li gençleri çıldırtan kadınları, Babil bahçeleride açan bingönül yâr, Hepsi güzelliğile kalpleri büyülerdi, Sevdudan başka yoktu gönüllerin bir derdi. Şimalin buzlarında kadındı belki yine, Çılgınca hakim olan gönül derinliğine. Tind'in gümüş suyunda açan lotüsler gibi, Kadındı büyüleyen, belki, her yanan kalbi. Şairler kadın için kalbinden döktü yaşlar; Kadın güzelliğine hayran heykeltiraşlar, — Vaz Olimp tepelerini, Roma'da sarayları, Doldurdular daima kadın heyhellerile, Oğraştılar kadının eşsiz güzellerile. Çi Akdenizde suların okşadığı bir ada, Akşam, dalgalı sular yavaşça durulmada, Sahilleri okşıyor alık akşam rüzgârı Sık hareler öpüyor uzak kayalıkları; pembe bir kızın ağzımda bir gül gibi, geçip temaşadan suda yüzen ayları— Bulutlara kirmızı bir kan döküyor kalbi, Yesıl renkle boyıyor uzakta bir sarayı... Gece .. Ufkun doğuyor fil dişi tenli ayı. Sıra sıra yıldızlar—güzel ayın yanında— Mercan dizisi gibi bir kadın gerdanında, Sarayın mermerleri ışıkla yıkanıyor, Uzak zeytinliklerde yeryer fener yanıyor, Sarayın genç sahibi binbir güzel içinde, ge hvetle inildiyor şuurun haricinde. Bu güzeller içinde öyle bir güzel var hi, Onunla genç gönüller öyle alâkadar ki. Onun kadar bir kadın mevzun, çalâk değildi, Bu genç kızın önünde bütün başlar eğildi. Bunun için ilk defa riya karıştı aşka, Çünkü haz gönlündeki bir tek hayalden başka, Kimseyi sevmiyorken yuvasından çalındı, Zorla kapılaraktan bu saraya alındı. Gözlerinden yaşlam düştü inciler gibi, ie iğ genç kralı baktı ona yer gibi. K UYUMU kadime'n nin Du aylı gecesinde, Dolaşırken genç kızın bir ümit var sesinde. Bu gece, sarayından sevdiğine kaçarak, Bu aşkına riyalar kalan yerden çok wwak, Çok arak bir adaya gidecekler bu yerden Güzel birşey var mıdır en tatlı emellerden? O İki genç düz denizde bir sandalda başbaşa, Bin ilham verir bu kız her bir heykeliraşo,