26 Eylül 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

26 Eylül 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

698 İlemlekek ınkıbaları Konservatuvar hey'etinin avdeti Bundan takriben bir buçuk ay evvel şehri- mizden ayrılan konservatuvar hey'eti bu hafta içinde avdet etmiştir. Bu hey'et Anadoluda halihazırda halk arasına terennüm edilen şar- kıları töplamağa memurdı. Sekiz vilâyeti do- laşan hey'et reisi Ziya Bey şu lari veriyor. — Seyahatımız esnasında 250 den fazla şarkıyı plağa çekmeğe müvaffakiyet hasıl oldu. Seyahatımıza Sinoptan başladık. Giresun, Ri- ze, Trabzon, Gümüşhane, Bayburi, Erzurum, Erzincan vilâyetlerinde devam ettik. Bu vilâ- yetlerin hemen hepsinden birçok şarkı topladık. Hey'etimiz gerek ehalidon gerek düm ida- relerindeh ve) hükümetten çok müavenst gör- müştür. Yalnız şarkıları tespit etmekle eli dık ayni zamanda Milli rakislarıda Sin:maya çektik. Bunların arasında çok güzel hareketleri- yle en fazla göze çarpan Erzurum ve Trabzon rakıslarıdır. Bü toplanan şarkılar ie seneye nazaran — daha niş mikyasta halka arzedilecektir . Şarkıların plâklarının Halk muaiki aletleri get teğyidine büyük bir şirket taliptir. Hey'et Anadolu da 34 gün devam eden bir sayahat i:ra etmiştir. UYANIŞ No. 179$—43 Şarkılar toplanırken Hey'et reisi Ziya B. Foto Cumhuriyet KIYMETLİ BİR MÜESSESE : BEŞİKTAŞ BİÇKİ YURDU 1.— Yurt mezunları 9 — Sergide bir yatak takımı Geçen hafta Yurdun” salonlarında küşat edilen Beşiktaş biçki yurdu sergisi Türk ka- dınlarının ve kızlarının mütevaziane çalıma- larının çok kiymetli eseridir. Memleket ka- dinlığının heran bir adım daha ilerledi- ğini görmekle müftehiriz, Beşiktaş biçki yurdu müessesesi sessiz çalışan hedeflerine erişmeyi gaye edinen gayyur ve müteşebbis ellerle idare olunmaktadır. Senelerdenberi yüzlerce talebe yetiştiren Yurt busenede ha- zırladığı hanımlara diplomalarını vermiştir. Sergi çok muntazam bir tasnifa tabi tu- tulmuş her esr yerli yerinde olarak meraklı nazarlara arzedilmiştir. Teşhir edilen eşyan pek san'atkârane işlenmiş kadın eşyası, kar- yola takımları, toplar, girlentler, her nevi tuvaletlerden vesaireden mürekkeptir. Her eşyanın üzerinde uzun bir sâyın izleri gö- rünüyordu. Pek aşikârdıki Yurt talebesi hanımları her iş üzerinde uğraşmışlar, ça- lışmıçlar ve nihayet enzarı temaşaya vazet- mişlerdi. kadınlığının biçki, dikiş ve nakış sahasında gösterdiği istidat cidden şayanı takdirdir. Memlekete hayırlı ve faydalı insanlar yetiştiren bu gibi müesseselerin o çoğalması Türklük namına en büyük emelimizdir. ya- rinki Türk kadını kendi sig kendi diker ideal bir ev. kadını: olacaktır Bu sahi'emizde gördüğünüz resimler 1 — Sergide köşe yastıkları 2 — Yurltan birinci çıkan H. sergiye ait intibalardır